Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mrowienie kierownicy i pedału gazu


antoniobermuda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

 

Moja Primerka powoli zaczyna zbliżać się do ideału (więcej w dziale Projekty i prezentacje) jednak jest jedna sprawa, która spędza mi sen z powiek: Mrowienie/drżenie.

 

Mrowienie jest odczuwalne głównie na kierownicy i pedale gazu, trochę też na podłodze po stronie pasażera i kierowcy z przodu i jest zależne od prędkości obrotowej, im wyższe obroty, tym większe mrowienie, ale generalnie występuje w prawie całym zakresie obrotów.

Auto posiadam od roku i odkąd pamiętam jest z tym problem, na początku myślałem, że jak zrobie wszyskie podstawowe rzeczy to będzie lepiej. Niestety nie....

 

Efekt jest odczuwalny zarówno na postoju przy włączonym silniku jak również w czasie jazdy. Zaznaczam, że nie jest to typowe drżenie kierownicy pochodzące od niewyważonych kół.

 

- Opony nowe

- Felgi proste

- Olej w silniku zawsze świeży

- Olej w skrzyni zmieniony w połowie sierpnia

- Świece zmienione w połowie sierpnia

- Sprzęgło zmienione tydzień temu - AISIN

- Nowe amortyzatory z przodu

- Nowe wahacze górne po obydwu stronach

- Nowa półoś lewa razem z przegubami wew i zew.

- Nowy prawy przegub zew.

- Nowe tarcze i klocki hamulcowe z przodu

- Poduszki silnika te na środku - wzdłużne wymienione w lutym tego roku

 

Ponadto dzisiaj jeszcze wyczyściłem kompułkę i palec rozdzielacza, pokręciłem trochę zapłonem.... Sprawdzałem też, czy kable nie iskrzą - są OK.

 

Pomimo tego, że auto z każdą naprawą i wymianą części śmiga coraz lepiej, mrowienie pozostaje.

Powoli kończą mi się pomysły. Macałem już chyba wszystko co możliwe w komorze silnika, jak dotknę mocowanie prawej poduszki silnika, to amortyzuje idealnie, nie czuć kompletnie nic, natomiast na poduszcze przedniej, jak również na tym pasie pod silnikiem biegnącym wzdłóż auta, do którego jest przymocowana czuć wibracje, zastanawiam sie czy to może ta poduszka nowa jest jakaś felerna.

Wibracje czuć też na pasie przednim - tam gdzie chłodnica i na błotnikach, ale porównywałem to z sunnym i jest podobnie, jednak tam na kierownicy nic się strasznego nie dzieje co wg mnie wskazuje, że jednak nie tędy droga.

 

Całkiem już zgłupiałem, proszę poradźcie coś, bo tak niewiele brakuje do szczęścia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki głupi pomysł mam sprawdz kolory wtryskiwaczy czy odpowiednio są ja kiedyś pomyliłem 2-3 i minimalnie nie równo chodził ,,,,

druga sprawa rozumiem że przenosi ci drgania ? oto chodzi i tu poduszko to podstawa do tego jeszcze śruby co trzymają belkę są na gumowych podkładkach sprawdz to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank będziesz miał uszkodzoną poduszkę po lewej stronie silnika (jak stoisz do niego przodem). Na tej poduszce nie widać pęknięć dopóki jej nie zdemontujesz. Nie wiem czy mrowienie spowodowane jest właśnie tą poduszką ale istnieje taka możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tofu: Czy chodzi Ci o tą podłużną belkę na środku, do kórej są przykręcone poduszki? Jeżeli tak, to czy wszystkie śruby powinny być na gumowych podkładkach?

A te kolorki to jak mają iść po kolei? Nie zauważyłem żadnych kolorów, trzeba coś rozbierać żeby się do nich dobrać?

 

@ulisses - Poduszka, o którrej piszesz to prawa (patrząc od strony kierowcy) czyli ta od strony rozrządu. Tak jak pisałem, jak dotknę jej mocowanie do budy, to nie czyć na nim absolutnie nic, więc wydaje mi się, że ona jest ok.

 

Koledzy możecie "pomacać" swoje Primerki po silniku i kierze i zobaczyć jak to u Was jest? Słyszałem już od mechaników, że "ten typ tak ma" ale jakoś w to nie wierzę.

 

Zastanawiam się jeszcze, czy może to nie jednak któraś z tych nowych poduszek, jest za twarda albo coś.... z drugiej strony drgania są chyba od samego początku i wydaje mi się, że były też przed ich wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na dotyk to poduszki nie sprawdzisz, zrób tak:

Weź kogoś do pomocy, będzie siedział w aucie. Schodzisz do kanału, ten siedzący w aucie zaciąga ręczny i szarpie autem puszczając gwałtownie sprzęgło ale tak, żeby nie zgasł. A Ty w kanale dopiero wtedy będziesz mógł ocenić, czy poduchy są całe.

 

Akurat ten temat teraz przerabiam u siebie i udało mi się zdiagnozować uszkodzoną właśnie tą od strony rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rafallos no warto sprawdzić, ale IMO jeżeli poduszka nie przenosi drgań, co czuję pod ręką, to co by się z nią nie działo, to nie będzie odpowiedzialna za powstawanie drań dalej jeżeli na jej mocowaniu drań nie ma absolutnie żadnych

 

@tofu bardzo chętnie porównam, mam nadzieję że się nam uda spotkać na jakimś spocie niebawem... szkoda, że dzisiaj się nic nie działo, akurat wróciłem z Krakowa i kurr.... porysowałem auto pod własnym domem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem sprawdzić dzisiaj czemu mi olej ze skrzyni kapie.. okazało się, że poszedł simering na półośce, no i pytam o te drgania to się dowiedziałem że właściwie to może być kumluacja wszystkiego, tego tamtego owamtego.... no lipa po prostu. A dla mnie auto musi być na cacy i koniec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...