Gość Tofu Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Zanim zaczniemy od inwektyw to ja pisałem o DOŚWIADCZENIACH z xenonem i co jest wart Przekopując neta wartości prawne jak i sensowne samoróbki możemy nie legalnie bo homologacji nie będzie zamontować soczewkę z xenonem w kloszu wypolerowanym na gładko mieć dobrą lampę nie oślepiającą nikogo z opisów zakładanie żarnika do trapezowych lamp posiadających pryzmaty odpada bo faktycznie jak widać z mojej lampy świeci cały klosz o ładnie doświetla choć 3 dnowa jazda na mijania u mnie w tym dłuższa trasa nie skutkowała żadnym mrugnięciem z przeciwka Zaznaczam że prawej lampy prawie nie ma a lewa w miarę ...no i stosunkowo krotko ustawione Tak jak mówię na pewno sobie zostawię xenon na długich zobaczę co będzie przy nowej lampie tak regeneracja jednej lampy kosztuje 200 zł 250 ...danie do regeneracji samego środka malowanie proszkowe koleś powiedział ze 100 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 (edytowane) P11.144 wychodziły z lampami w dwóch wersjach jedna to żarówka + soczewka a druga xenon +soczewka. Układ samopoziomowania ma dwa czujniki. Jeden z tyłu a drugi z przodu. Z tyłu jest to zamontowane do płyty podłogowej i zawieszenia. Z przodu w okolicach drążka stabilizatora. Regeneracja odbłyśnika polega na usunięciu starej warstwy. Następnie albo się napyla próżniowo nową warstwę albo używa lakierów. Po procesie nanoszenia całość wędruje na wygrzewanie w temperaturze 130 lub 150st w zależności od lakieru lub tego co i jak się napyliło. W tym procesie następuje uporządkowanie struktury dzięki czemu nie ma żadnych zacieków. Potem powolne schładzanie, żeby nie wywołać stresów temperaturowych. Co do ceny to ja oddałem swoje reflektory tak, że była obudowa, odbłyśnik i szkło. Rozklejaniem zajmowała się firma. Gdzie to robiłem to nie pamiętam, bo to z 6 lat temu było. Edytowane 19 Września 2012 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Zauważ, że primera P11.144 pomimo soczewek i żarówek H1 nie ma spryskiwaczy na lampy. Nowsze P11.144 już z ksenonem mam spryskiwacze na lampy i samopoziomowanie. Nie do końca. Moja WP11.144 ma H1, spryskiwacze, i ręczną regulację. Więc były wersje bez xenonów z spryskiwaczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 wiec temat idzie w ,,,,,,, jak widzę ,,trudno rozwiniemy dział co miało xenon czy nie ja miałem szalony pomysł przełożyć lampy od P11,144 do swojej p11 bo lampy do wymiany a maska troszkę leci przy nerkach wiec też można by zmienić ,,, pewnie do tego doszły by błotniki i zderzak można by coś porzeźbić by zrobić polifta przynajmniej z przodu mmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Czytałem, że dorobienie dodatkowych kabli masy może pomóc elektryce dość znacznie, jednym z rezultatów były właśnie jaśniej świecące światła. Nowe, grube kable to mniejsze straty, jak dla mnie ma sens. Amerykańce radzą połączyć klemę '-' aku, alternator, kolektor ssący i ew. blok z karoserią dodatkowymi kablami. Efekt tym bardziej widoczny im starsze auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 tak ja doprowadziłem masę prosto z aku drutem 4 mm co jest przegięciem na 2x2 1,5 mm do każdej z żarówek ,,wszystko ładnie lutowane choć użyłem przekażnika w jednym wyjsciem musiałem krosować strony ale i tak nie ma strat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 (edytowane) Przewód pomiędzy odbiornikiem a masą powinien być możliwie najkrótszy. Jeśli jest długi to odkłada się na nim pewien spory spadek napięcia co w efekcie daje np. żarówkę, która słabiej świeci. Niestety, ale drugiego prawa Kirchhoffa obowiązuje. Rezystancja przewodu zależy od jego wymiarów R=[ro*l]/S gdzie: R - rezystancja przewodu ro - rezystywność właściwa l - długość S - przekrój poprzeczny Edytowane 19 Września 2012 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 co nie zmienia faktu że na ori miałem spadek ponad 1 V a teraz nie mam ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Bardzo ciekawy temat, samo wyczyszczenie lampy w środku dużo daje a jeżeli ktoś nie ma opalarki, to może wrzucić lampe do rozgrzanego piekarnika (około 70 stopni) na jakiś czas. Co do białej barwy to można kupić żarówki GE (tungsram) +90%, ładnie świecą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 czyszczenie klosza z zewnątrz papierami 1000 1500 2000 2500 i pasta tempo ,,, usuwanie mikro rysek do tego kupujemy pastę -tlenek ceru jako polerka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 To ciekawe co piszesz Tofu Nie zagłębiałem sie nigdcy montująć zestawy że możliwy jest spadek mocy A jak juz o prądzie rozmawiamy,przemierz sobie ile amperów masz na przetwornicy- idealnie to 5.3 i stałe napięcie, oraz czy przetwornica daje Ci moc 24 000 V. Bo tyle to min by zarniki sie ładnie i równomiernie rozgrzewały. Miałem kiedyś do czynienia z (jak większość na alletanio) chinskimi podróbkami ale bez jakichkolwiek CE czy innych noram. Zero atestów. I co ciekawe te żarniki miały 28 000 V i ponad 7 A więc sporo za dużo. Takie napięcia mogą popalić instalacje a jak już wspomniałeś w nissanach jest ona cieniutka. Także nie tylko się zwraca uwage na jakość klosza ale również polecam przemierzenie takiego HID'u multimetrem Dla własego bezpieczenstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 no ja mierzyłem i na rozgrzewaniu mam ponad 5 po kilku sek spada do 4 A,, z kawałkiem wiec oszczędność można między bajki wsadzić,,, jaki i przepalanie klosza ,,, gadałem z gościem co handluje tym i zrobił mi mętlik na temat przetwornic że sa AC i DC ,,, Ac oznacza zmienną ampliturę + /- za żarniku i to podobno jest lepsze dla żarnika wiecej wytrzymuje ,, ja mam najtańsze ze standartów napięcia nie mierzyłem tylko Ampery ,, do pomiarów używałem zasilacza ATX samego wiec zapas mocy miał ,, Sam zauważyłem że słabe kable mogą powodować mruganie żarnika przez to demontowałem i sie wku ,,, z instalacją teraz mam na osobnym przekaźniku i po montażu nowej lampy zakupie chyba drugą i do piero wsadzę xenon ,,,w P11 jest on osłonięty i generuje proste słupy światła porsto przed samochód wiec wszelkie hasła z oślepiania mają sie ni jak ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 (edytowane) Tofu a może taki hardcorowy pomysł przeszlifuj ryflowanie i zainwestuj w soczewke trochę roboty bedzie ale wygląd kozak Albo jak pisaleś o zamontowaniu reflektorów z p11.144 do Twojej p11 Ciekawy pomysł na moda i wygląd na bank przyciągający wzrok. Tylko jak to wygląda z pasem przednim i montażem ( tak jak niektórzy robili Vento front do golfa III,jetta front do golfa II i bora front do golfa IV ) Ale tam szło bo mocowania pasowały Trzeba było tylko zakupić lampy,maske i zderzak Edytowane 14 Listopada 2012 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 no pomysł z soczewką myslałem o tym ,, co do przekładki to dochodzą jeszcze błotniki ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Ale myślisz że podeszło by to normalnie pod auto bez większych przeróbek?? No tak,błotniki bo inne są frezy przy światłach i zderzaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 trzeba by na złomowisku po przymierzać ,,, maskę i zderzak ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Dwa tygodnie temu widziałem na alledrogo taką zieloną P11 z przodem po lifcie, sprawiało to dziwne wrażenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 czyli sie da ,,, no i wtedy xenonik mógłby być ,,prawie na legalu ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 szukam szukam i nie moge znaleźć ;d lukasz sprawdź w swojej hhistorii przewgladania i podesli link ;d bo cholernie mnie ciekawi wyglad;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Mateusz_P11_144 nie myl pojęć i oznaczeń jednostką napięcie jest Volt [V], prądu Amper [A] a mocy Wat [W]. Moc jest iloczynem prądu i napięcia P[W]=U[V]*I[A]. Xenony (takie normalne) to nie jest nic innego jak lampy wyładowcze, w których na wstępie następuje zapalenie łuku elektrycznego w gazie. Do zapalenia łuku potrzebne jest wysokie napięcie rzędu kilowoltów [kV] prąd wbrew pozorom jest mały i nie przekracza miliamperów [mA]. Po zapaleniu łuku elektrycznego nie jest już potrzebne tak wysokie napięcie. Do zapalenia łuku jest potrzebne napięcie z zakresu 10-20kV, natomiast na podtrzymanie wystarczy już 80-120V. Jedna uwaga jeśli mamy na zasilaczu napisane, że ma napięcie wyjściowe 12V i wydajność prądową 7A to oznacza, że taki maksymalny prąd możemy z niego pobrać. Więc możemy z niego pobierać zarówno 12V 1A jak i 12V 7A. Wszystko jest zależne od rezystancji/impedancji obciążenia. Teraz temat przetwornic. W elektronice stosowane są przetwornice Step-up - czyli podnoszące napięcie (np. trafopowielacz w telewizorze kineskopowym lub przetwornica do właśnie lamp xenonowych) oraz Step-down - czyli obniżające napięcie (np. ładowarki do telefonów itp.). Istnieje również podział na przetwornice AC/AC, AC/DC, DC/AC, DC/DC. DC oznacza prąd stały, a AC prąd zmienny. W samochodach do lamp ksenonowych stosowane są przetwornice typu Step-up DC/AC. Tofu Co do tego, że w momencie załączenia jest duży prąd a potem spada to jest standard i norma. Żarnik żarówki "na zimno" ma rezystancję o rząd wielkości mniejszą niż "na ciepło". Więc stąd się wziął ten pobór prądu na poziomie 5A a potem spadł do 4A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 wszystko sie zgadza i dobrze piszesz tylko w aucie wiadomo mamy stałe DC czy to 12 V czy z przetwornicą 24 kV to że pobór jest większy na starcie to wynika z twojej wypowiedzi -na rozgrzanie gazów w xenonie idzie te 5A a potem 4A i te 4 A mają nie nijak do tych 35W poboru deklarowanych na aukcjach itp na przetwornicach 12 V x 4 A = 48 W chodziło mi oto że są 2 rodzaje przetwornic te co dają na wyjściu stałe DC i AC ,,, i tu ponoć jest różnica te najtańsze są DC ,. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Drobna uwaga przetwornica pobiera 48W (żeby się łatwo liczyło) czyli P=U*I po przekształceniu I=P/U czyli I=48W/12V=4A - wszystko się zgadza. Teraz na wyjściu przetwornicy mamy 100V. Palnik D2S ma 35W czyli I=P/U=35W/100V=0,35A=350mA. Przetwornice mają sprawność na poziomie 85-95% (zależy od przetwornicy i jej konstrukcji) więc 5-15% mocy pobieranej musi być wytracone na elektronice przetwornicy i trochę jeszcze musi pójść w ciepełko. Moc jest stała - jeśli zwiększasz napięcie zmniejsza się prąd, jak zmniejszasz napięcie zwiększa się prąd P=U*I=const. Z prawa Ohma można także podstawić i wyjdzie zależność Mocy od rezystancji przy stałym I lub U P=U^2/R lub P=(I^2)*R Swoją drogą wczoraj zapalałem sobie łuk elektryczny - napięcie 15kV prąd 300uA. Łuk zapalony przy użyciu testera izolacji A i jeszcze kiedyś drabina Jacoba z telewizora 25kV i chyba prąd 1mA. Długość łuku prawie 10cm na drutach spawalniczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 napisałem 50 bo tam było 4. kawałkiem ,, pomijam straty na przetwornicy bo mierzyłem cały układ uwaga jeśli jedziemy tak po fizyce że trzeba zastąpić prąd .Natężeniem i będzie gitara jaki daje voltarz już po rozgrzaniu nie ma to znaczenia dla zużycia prądu = konsumpcji ,, bo finalnie mamy te 4.3 Ampera co sie przekłada na 48 -49 W troszkę lepiej jak h1 natomiast lepiej jest z temperaturą w kloszu i z ilością światła Lumenów jest naprawdę wiecej ,, ps ja bym nie stosował innych żarników niż 4300 jest to czyste białe światło PS2 podobno mają też być żarniki o temperaturze 3200 k identiko jak halogen i już będzie zmyła dla naszych niebieskich ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 lukasz sprawdź w swojej hhistorii przewgladania i podesli link ;d Niestety tak długiej historii przeglądania nie posiadam, musisz sobie wyobrazić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Temperatura w kloszu wynika z mocy żarówki. Klasyczna żarówka H3 lub H1 to 55W. Palnik D2S to 35W. Różnica to 20W, a to jest już naprawdę dużo zwłasza w układzie jakim jest reflektor. W przypadku soczewki dochodzi jeszcze fak skupiania światła przez soczewkę w ognisku - dlatego mamy jaśniej przed samochodem. Weźmy pod uwagę jeszcze to, że w lampach ksenonowych szybciej matowieją szkła - to jest właśnie związane z energią światła (poczytać sobie o dualizmie korpuskularno-falowym). Enegria jest skupiana przez soczewkę, a dalej to już wiadomo. W przypadku żarówek żarnikowych objawia się to matowieniem odbłyśnika. Jednak w tym przypadku proces jest dużo wolniejszy bo ilość enegrii przypadającej na jednostkę powierzchni jest mniejsza. Szkła w reklektorach żarnikowych mają taki a nie inny kształt, ponieważ wiązka światła musi być odpowiednio ukształtowana. Inaczej ma się sprawa, kiedy mamy odpowiednio ukształtowany odbłyśnik wtedy szkło może być gładkie - np. toyota yaris czy też halogeny w P11. Tylko wtedy żarówka jest zasłonięta po to, żeby nie oślepiać :] Temperatura barwowa czyli te 6000K czy 3800K wynika z trójkąta barw i mieszania się kolorów RGB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.