graphia Opublikowano 25 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Mam 1,6. Mówią że lewe powietrze wykluczają ponieważ wszystko złożyli bardzo starannie. Dziś tam chyba podjadę rowerem i dokładnie ich wypytam co już sprawdzili a co jeszcze podejrzewają. Mój problem wcale się nie skończył jak na razie. Czekamy na nową przepustnicę ponieważ istnieje podejrzenie uszkodzenia potencjometru przepustnicy. Wolne obroty falują pomiędzy 1500 a 2000 obr. Samochód nawet po lekkim muśnięciu pedału gazu reaguje jakby skokowo (małe szarpniecie jakby dostał od razu większą dawkę paliwa) a po zdjęciu nogi z gazu jeszcze przez sekundę utrzymuje wyższe obroty a potem odpuszcza. No i pali w mieście 9,2 - 9,4 litra :/. Przepustnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Samochód zwiększa zużycie paliwa przeważnie z powodu powietrza. Albo dostaje gdzieś lewe powietrze albo sonda lambda. Powodem może też być filtr powietrza. Zapaskudzony, źle zamontowany itp... Dziwna ta Twoja przygoda. Coś musieli zruszyć przy demontażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 A falowanie? To komputer? Zużycie paliwa mogło też wzrosnąć z powodu podwyższonych obrotów na biegu jałowym... czyż nie? Trzy razy rozkręcali i skręcali mi ten samochód, dzień przed świecami wymienili mi olej, filtr powietrza - po wymianie oleju pojechałem nim do domu bez najmniejszych problemów. Myślę już nawet o tym aby pojechać nim do ASO ale co oni będą mogli więcej prócz ściągnięcia ode mnie dodatkowej kasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Falowanie może być też powodowane przez lewe powietrze. Przepustnica to też właściwy trop... Czy podłączali silnik do komputera? Generuje jakieś błędy? ASO to nie jest zły pomysł. Możesz pojechać tylko na diagnostykę - choć na pewno coś za to zapłacisz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Ja upierałbym się przy sondach lambda.Niekoniecznie muszą generować błędy.Przecież działaja,tylko że wystarczy aby jedna zaczęła podawać błędne wartości i komputer bedzie sie dopasowywał do jej wskazań.Wyglada na to że sonda nie utrzymuje stałych wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Serwis w którym serwisuję ma elektronika z komputerem do Nissana Note i wie jak go użytkować Błędów brak - wszystko tip-top. Zastanawia mnie jaki przyrząd lub układ został w jakikolwiek sposób uszkodzony przez pozbawienie go napięcia z akumulatora - przepięcia wykluczam - to dobry serwis który dwa lata temu podniósł mojego X-Traila i jestem pewien że nie rozbierali elementów pod napięciem Zadałem na razie pytanie sprzedawcy na allegro - czy za jakąś kwotę nie użyczył by mi przepustnicy. Jeśli objaw ustąpi to by oznaczało że to jednak ona - jeśli falowanie by się utrzymywało - szukamy dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Jeżeli po odłączeniu aku rozprogramowała się przepustnica, wstawienie innej chyba nic nie da. Pytanie, czy potrafią dobrze powtórnie zaprogramować rozstrojoną przepustnicę ?? Sondy - dobry trop. Objawy są spójne z usterką sondy. Ale czy możliwy jest taki zbieg okoliczności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Czy przepustnica w ogóle może się rozprogramować? Przecież w każdym aucie po wypięciu aku było by to samo? Lambdy sprawdzali - ponoć ok... Czekam do jutra. Zobaczymy co powiedzą jeśli coś powiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Wychodzi na to, że może. Koledzy z forum wspominali, że po czyszczeniu - a więc odłączeniu do zasilana, była konieczna kalibracja. Jeden z tematów jest tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83250-przepustnica-i-silnik-krokowy-silnik-16-i-14/page__hl__przepustnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 (edytowane) Rozkalibrowana przepustnica trzyma obroty w zakresie 1500,stale nie faluje. Tak przynajmniej było w moim przypadku. Edytowane 26 Października 2012 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 (edytowane) A może to przepływomierz powietrza???Obiawy miałem kiedyś w oplu nieco inne ale podobne. To kwestia konkretnego modelu.Cholerstwo drogie i łatwe do uszkodzenia,dlatego warto często zmieniać filtr powietrza.Czy nie ma gorszego przyspieszenia i spadku mocy?no i duże spalanie.W sumie,wróżenie z fusów Edytowane 26 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Note nie posiada przepływki.Jest to jeden zespół z elektroniczną przepustnicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 (edytowane) Jacko, mylisz przepływkę z silnikiem rockowym. Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk --------------- o fu.ck :-) miało być krokowym uwielbiam autokorektę Edytowane 26 Października 2012 przez g.a.polak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 ??? O fakt! Sory posliznąłem się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 31 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Rock N Roll!!!! Baby Hej. Po wsadzeniu innej w tym przypadku używanej przepustnicy właściwe obroty można było ustawić dosłownie w dwie minuty. Więc: przyczyną moich problemów była przepustnica-z jakichś powodów po odłączenia jej od zasilania akumulatorowego zupełnie się posypała. Więcej nie będę dociekał co jej było.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Powiedziałbym inaczej - uległa uszkodzeniu przy demontażu. Samo odłączenie akumulatora nie mogło jej uszkodzić. Najważniejsze, że problem masz załatwiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 31 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 O ile do wymiany akumulatora należy wyjąć przepustnicę - nie można wykluczyć uszkodzenia (choć nie mam pojęcia jak można by ją uszkodzić - bardziej stawiam na rodzaj zbiegu okoliczności). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Raczej przy wymianie świec mogli demontować "górę" i coś zruszyli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 31 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Cholera ich tam wie Mam zaufanie do tych mechaników Ot przypadek wypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 (edytowane) Ot elektronika,raczej mógł to być przypadek bo przy niej samej nie ma dostępu do elektroniki. Ja moją jak myłem traktowałem dość brutalnie otwierałem ręcznie wpychałem paluchy i takie tam a jednak się nie uszkodziła,ot przypadek. Edytowane 31 Października 2012 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Ja moją całkiem wymontowałem (bez odłączania akumulatora) rozebrałem na części, potraktowałem WD-40, benzyną ekstrakcyjną, a na końcu olejem wazelinowym (do maszyn i urządzeń precyzyjnych) i zamontowałem. I działa. Elektroniki tam tyle cho kot napłakał, ale zawsze może jakiś opornik szlag trafić. Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 No i coś się sp.... Obroty na jałowym ok 700 z załączoną dmuchawą na 1 biegu ,a z klimą w akcji 900. Zawsze było ok 800-900 a z klimą do 1100-1200. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Pojeźdź tak i poobserwuj. To nie są jakieś kosmiczne rozjazdy w obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 No i coś się sp.... Obroty na jałowym ok 700 z załączoną dmuchawą na 1 biegu ,a z klimą w akcji 900. Zawsze było ok 800-900 a z klimą do 1100-1200. Sprawdź prawidłowe obroty w instrukcji,czy czasem nie jest 750rpm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 (edytowane) Tragedii nie ma tylko trzeba delikatnie mocniej depnąć na starcie.Zauważyłem też że obroty zamiast utrzymywać się jakiś czas na ok 1500 są na 1200.Czyli ogólny spadek jest o ok 300 obr.Pojeździm obaczym Przegląd serwisowy blisko,zobaczymy. Tak jest Maniek,w rzeczywistości mają być 700-750 ale zawsze miałem więcej Wiem ...zachłanny jestem Tak się działo po synchronizacji przepustnicy.Czasami było tak jak od nowości,a czasami spadały do opisanych wcześniej,a dzisiaj od rana nisko! Edytowane 1 Listopada 2012 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.