Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przepustnica i silnik krokowy silnik 1.6 i 1.4


g.a.polak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu opisywałem problem z moim notku: dziwne zachowania silnika (obrotów) na biegu jałowym

 

tutaj temat:

http://forum.nissank...-biegu-jalowym/

 

 

no i popełniłem czyszczenie przepustnicy i mechanizmu sterowania przepustnicą.

 

Generalnie NOTE nie posiada silnika krokowego sensu stricte.

Posiada za to silniczek zintegrowany z przepustnicą, który odpowiada jednocześnie za regulację przepustnicy na biegu jałowym jak i otwieranie przepustnicy w trakcie jazdy.

DSC_0178.JPG

 

Ale do rzeczy:

 

Potrzebne narzędzia:

  • klucz nasadowy 10
  • klucz płasko-oczkowy 8
  • klucz nasadowy 8
  • przedłużka do klucza nasadowego 8
  • śrubokręt
  • kombinerki
  • młotek
  • większy młotek
  • jeszcze większy młotek
  • 2 sprawne prawe ręce

Dodatkowo:

  • szmatka
  • benzyna ekstrakcyjna
  • WD-40
  • olej wazelinowy lub inny specyfik do smarowania maszyn precyzyjnych

Procedura:

Operację najlepiej przeprowadzić na zimnym silniku i za dnia :-)

  1. Odkręcamy osłonę silnika (klucz nasadowy 10)
     
    Gdzie jest przepustnica w Note 1.6?
    o tutaj:
    11731568914726.png
     
     
  2. Odkręcamy opaski mocujące dolot powietrza do z filtra do przepustnicy (śrubokręt płaski)
    DSC_0187.JPG
     
    DSC_0186.JPG
     
     
     
  3. Używając klucza 8 płaskooczkowego i nasadowego odkręcamy 4 śruby od przepustnicy (do śruby w głębi najlepiej użyć nasadowej 8 z przedłużką i wajchą - ja użyłem kombinacji: 8 nasadowa + przedłużka + 1/4cala nasadowy + imbus 6 + mały magnes neodymowy
    DSC_0212.JPG)
    po złożeniu:
     
    DSC_0213.JPG
     
     
    dojście jest dosyć utrudnione, trzeba uważać żeby nie zgubić śruby (może wpaś za silnik), na końcu odłączamy wtyczkę od zasilania i sterowania.
    Po odkręceniu wygląda to tak:
    silnik
    DSC_0185.JPG
     
    przepustnica
     
    DSC_0177.JPG
     
     
     
     
  4. Ze wzgledu na brak śrubokręta w kształcie gwiazdki z dziurką delikatnie używając kombinerek odkręciłem 4 śruby trzymające osłonę mechanizmu przepustnicy.DSC_0178.JPG
     
     
     
     
  5. Następnie czyścimy mechanizmy, przesłonę przepustnicy i kanał dolotowy przy użyciu benzyny ekstrakcyjnej, WD i smarujemy.
     
     
     
     
  6. Nie zmieniamy ustawień naciągów sprężyn - ja zmieniłem, i po założeniu nie chodziło tak jak trzeba, powtórne rozebranie i przywrócenie ustawień fabrycznych usunęło problem.DSC_0181.JPG
     
     
     
     
  7. Składamy tak jak było fabrycznie, uważając aby nie przestawić stawień potencjometru w pokrywie mechanizmu zębatego (tego nasuwanego na ośkę ze sprężyną (kółko z kwadratem ze stykami w prawej części zdjęcia).
    DSC_0183.JPG
     
     
     
     
  8. Montujemy wszystko jak było, odpalamy i testujemy.

Po czyszczeniu i smarowaniu problemy ustąpiły.

CO WAŻNIEJSZE: spalanie spadło o około 0,4 litra/100km przy identycznej trasie, warunkach pogodowych i dynamice jazdy.

 

 

W Note 1.4 przepustnica jest o tutaj:

11733675770760.png

a wygląda tak:

2257541510.jpg

 

i tak:

2257541510_1.jpg

 

z tego co widzę, także dolot powietrza, a potem 4 śruby do odkręcenia,

może być problem z dobraniem się do mechanizmu, chyba, że te nity to nie we wszystkich egzemplarzach. Można rozważyć próbę zamiany nitów na śruby.

Edytowane przez g.a.polak
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie szkodzi że 1.6

Mechanizm przepustnicy w 1.4 jest podobny,a instruktaż na tyle klarowny że można sie bez problemu pobawić....

G.A masz dużego plusa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacuneczek i dzięki!, link leci do ulubionych. Predzej czy później i mnie to dopadnie pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus oczywiście. Można by takie "poglądy" robić i wrzucać na forum.

Nie wiadomo co się komu kiedy przyda przyda? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A ja odświeżę ten temat,bo od jakiegoś czasu coraz bardziej odczuwam delikatne szarpnięcia przy dodawaniu gazu w różnych wartościach obrotów.Wygląda to jak dziura turbo :D

Najpierw lekkie zadławienie a później szpula do przodu.myślę nad tym żeby umówić się z elektronikami z warsztatu na diagnostykę sond,bo to mi coś podpada pod drugą ,diagnostyczną sondę.

No i padło!Zaświecił mi się check,ale nic więcej się nie działo.Owszem trochę mocniej poszrpywał,ale wchodził na obroty.

Po przyjeździe do domu rozebrałem pokrywę i wyjąłem przepustnicę....łolaboga!jeszczem takiego syfu nie widział!

Mycie ,mycie,mycie...po myciu okazało się że przepustnica jest otwarta na jakieś 1.5mm.czyli nie domyka się.Po odpaleniu auto wchodzi na 2000 i spada do 1200-1500.Na obroty pięknie się kręca ma kopa.wg mnie gdyby przepustnica była bardziej przymknięta byłoby OK.

A check dalej się pali ciągle.Zdjąłem klemę - i poczekam do jutra.

Check wykasował się.Czyli błąd był od przepustnicy,ale teraz podaje że nie ma błędu więc się wykasował.Pozostaje aktualizacja przepustnicy,ale to już na serwis i program CONSULT II

Co do tych nitów ,jeśli ktoś je będzie ścinał(a moim zdaniem niepotrzebnie)to zamiast śrub,można użyć spokojnie nitów zrywanych 4mmx16mm,pasują idealnie.

Nikt forum nie przegląda!?

No doba ...to piszę dalej dla potomności...

Wtorek:wizyta w serwisie diagnostyka i kasowanie błędów 99zet

Diagnostyka i regulacja z ponownym czyszczeniem przepustnicy 99zeta

Efekt taki że obroty wróciły na poziom 800 i silnik równiutko i cichutko pracuje.

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasowanie 99zł i po raz drugi robili też czyszczenie za 99zł?

U mnie narazie bez problemów, wolne trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam to ze zlecenia

Diagnostyka wstępna-testy weryfikujące -99zet

Podłączenie pod komputer-odczytanie kodówi kasowanie-99zet

Ustnie przekazano mi że przepustnica była jeszcze raz czyszczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem.

Ciekawe, ile by Maril zawołał za taką usługę?

Jaki przelot w momencie wystąpienia usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie 68 tys.

Maril,gdzie ta fma jest?

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedaleko japanmotors, ulica agnieszki 7

http://www.pkt.pl/s/...wis_nissan.html

 

A może zrobimy kompedium pt. usterki Note na zasadzie:

- 2 sonda lambda - 58kkm

-przepustnica, czyszczenie, strojenie - 68kkm

 

??

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi to podciąga pod typowe usterki NOTE...a w ten sposób robimy kompendium wiedzy dla krytykantów,w jednym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też przepustnica jest otwarta na 1,5 mm, to chyba normalnie dla niej, bo jak zmieniłem ten nustaw, to silnik szalał. I nie programowalem ponownie przepustnicy, to ma znaczenie tylko przy wymianie na nową.

 

 

A błąd się sam skasowal po kilku cyklach autodiagnostyki.

 

 

Syf w przepustnicy bierze się z odmy. Pewnie każdy to ma, ale u niektórych jest to mocniej uciążliwe

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi to podciąga pod typowe usterki NOTE...a w ten sposób robimy kompendium wiedzy dla krytykantów,w jednym miejscu.

 

Olać krytykantów. Ważne, że my będziemy mieli porządne zebranie wiedzy w jednym miejscu. Potomni nas ozłocą :).

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G.A ja próbowałem wielu cykli z różnych forów i nic nie skutkowało,niestety.

Ranger,Was Ok! jak macie ochotę to zakładać i zbierac do kupy wszystkie usterki...a może wklejać do TTTM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JACKO29 - w przepustnicy miałeś, jak to nazwałeś, syf. Ale co tam było - olej, brud? A jeśli to z odmy, to kolektor dolotowy masz czysty? Nie widać nigdzie oleju? Pytam, bo u mnie jest (w innym temacie już wcześniej pisałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było coś w rodzaju ciemnego osadu podobnego do smoły,mocno przyklejonego i twardego.

Odmę miałem czystą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam ja jak sobie wyczyściłem przepustnice to obroty tak zwariowały (1100-3000 obr. spalanie 10l) że 3 eletromechników (jeden elektromechanik wogóle nie chciał się podjąć nissanem) nie dało rady zrobić adaptacji dopiero serwis Hiundaia (dawniej Nissan) w przuszkowie zrobił mi to za 180 zł na jałowym obroty 700 i ani drgną. Trzeba mieć dobry computer diagnostyczny.Bez consulta nie podchoć.Wg mnie samemu nie warto robić tego samemu bo może się udać albo i nie jak w moim przypadku oraz niepotrzebne nerwy szczęście że elektromech. nie brali odemnie kasy bo bym wyszedł jak zbłocki...

Ps.w przepustnicy oprócz czyszczenia nic sie nie kręci ani nie zmienia ustawień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paplo,dokładnie.Nie da rady ustawić przepustnicy "domowymi" sposobami.Od tego jest "CONSULT"Miałeś szczęście że Hiundai miał ten pogram,widać wiedzą że warto z niego korzystać od czasu do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...


 

Tak sobie przypomniałem że jakiś czas temu zleciłem mechanikowi wymiane świec i teraz się zastanawiam czy wymienił przy okazji uszczelke kolektora ssącego.Jeśli nie to czy jest możliwe że może łapać lewe powietrze (uszkodzona uszczelka)? I stąd może być falowanie obrotów

Edytowane przez paplo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle złożył?Falowanie masz od razu po wymianie świec?Ja wymieniałem sam świece i nic nie faluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie nie zwracałem na to zbytnio uwagi ale postanowiłem sprzedać auto i klijenci się czepiają  że obroty + - 50 skaczą i tak kombinuje co to może być



co do wymiany świec dużo roboty ze zdięciem kolektora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma dużo ,jak ktoś ma troszkę zmysłu majsterkowicza to sobie poradzi.Gdzieś to już opisywaliśmy dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...