antoniobermuda Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Witam. Przymierzam się do samodzielnej wymiany prawej poduszki silnika (SR20DEH). Na oko wygląda raczej prosto, podeprzeć silnik, odkręcić parę śrub, wymienić i przykręcić. Czy faktycznie jest to takie proste i do wykonania w domowym garażu? Dużo czasu na to potrzeba? Na co ewentualnie uważać? Wszystkiego dobrego na Cały Nowy Rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Dokładnie jak opisałeś , wymiana raczej gładko powinna pójść . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoniobermuda Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Poducha wymieniona, jest znacznie lepiej, silnika już nie wyrywa z pod maski Gdyby ktoś potrzebował, to w paru punktach wygląda to tak: Potrzebne narzędzia: płaski śrubokręt, klucz nasadowy 14 z przedłużką, klucz płaski 14 (do zakontrowania), podnośnik, deska, browarek Przed rozpoczęciem wymiany najlepiej wcześniej odłączyć akumulator - tak dla świętego spokoju, chociaż nie jest to konieczne. 1. Podeprzeć silnik podnośnikiem pod miskę olejową - należy pamiętać, żeby między podnośnik, a miskę dać kawałek deski 2. Odczepić wiązkę przewodów znajdującą się przed poduszką - ułatwi to dostęp do śruby. Trzeba wypiąć trzy wtyczki i odczepić dwa zaczepy całej wiązki, tak żeby można ją było swobodnie odsunąć 3. Odkręcić śrubę poprzeczną przechodzącą przez gumową część i wyjąć, jeżeli nie chce wychodzić, to można podnieść silnik wyżej podnosnikiem 4. Odkręcić trzy śruby mocujące poduszkę do silnika 5. Wymienić poduszkę 6 Wkręcić trzy śruby mocujące poduszkę do silnika, ale nie do końca - tak żeby luźno latała 7. Wkręcić śrubę mocującą poduszkę do karoserii - tą przechodzącą przez gumę 8. Dokręcić trzy śruby mocujące poduszkę do silnika - uważąć, żeby nie przegiąć pały z doręcaniem, a najlepiej użyć klucza dynamometrycznego (niestety nie znam momentu dokręcania) 9. Założyć z powrotem wiązkę przewodów 10. Opuścić silnik, pozabierać wszystkie narzędzia z pod maskii lewarek z pod auta 11. Jechać na jazdę próbną 12. Po powrocie wypić browara, albo i dwa Kontynuując temat, poduszkę wymieniłem jak pisałem wyżej, ale do pełni szczęścia musze zrobić jeszcze drugą. Powraca więc pytanie, czy lewą poduszkę da się wymienić w domowych warunkach? Jest ona schowana pod obudową filtra powietrza, czy wystarczy go ściągnąć i będzie dostęp, czy coś trzeba więcej kombinować? Ma ktoś może namiary na jakieś zamienniki tej poduszki w dobrych cenach? Bo jak patrzę po sklepach to dość droge jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Jeszcze nie wymieniałem poduszki skrzyni ale myślę, że będzie podobnie jak z prawą (robota na dwa browce).... Jeśli zamienniki dość drogie może trzeba pokusić się na wersję home made(klej do szyb samochodowych). Ja mam tak z dwiema pod belką i nie jest źle.....taki tańszy poliuretan Najmocniej przepraszam za odkopanie tego tematu... nie wiem jak ale zobaczyłem 6 styczeń 2014. Górnik roku 2014 hehe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Dopiero początek roku myślę lepsi się znajdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Ja znalazłem kolege który odkopał temat po 8 latach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.