Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

nierówna praca silnika N15 2,0D CD20


Gość gf27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam almerę jak w temacie. Problem jest taki, że w zakresie obrotów między 1500 a 2000 występuje nierówna, przerywana praca silnika a z tyłu robi się niebiesko. Pali "z pierwszego" nawet przy -20. Problem nie znika też przy ciepłym silniku, w czasie jazdy na opisanych obrotach przy stałej prędkości występuje szarpanie.

Może miał ktoś podobny problem i wie co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

Najprawdopodobniej nastawnik dawki paliwa do wyczyszczenia.Niepokoi mnie tylko ten niebieski dym.Masz silnik cd20 czy cd20e?Pompa jest na linke czy nie?Jesli nie to sprawdz najpierw błędy za pomocą zworki.Dobra doczytałem ze masz cd20 czyli pompa na linke.Miałes tak od początku czy dopiero teraz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym pojawia się tylko w czasie tego przerywania (najprawdopodobniej paliwo dobrze sie nie spala). Na początku nie było tego problemu, można powiedzieć że nasilał się od kilku miesięcy. Wcześniej obserwowałem jakby pojedyncze "wypadające zapłony" teraz jest ich wiecej i tylko w tym zakresie obrotów. Przy niższych i wyższych obrotach pracuje równo i nie dymi. A jeśli chodzi o czyszczenie nastawnika to jak sie za to zabrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest na linkę, ale dodawałem gazu dźwigienką przy pompie i nadal bez zmian. A czy jest w tej pompie może jakiś przyspieszacz kąta wtrysku który może nie działać poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

Jest przyspieszacz kąta wtrysku.Jak jeszcze nie masz to sciągnij sobie nissan almera sam naprawiam i tam masz pokazane która srubka w pompie do jakiej regulacji słuzy.Jesli chodzi jednak o przyspieszacz kąta wtrysku to raczej nie to bo piszesz ze na ciepłym silniku to samo sie dzieje.Ja mam elektroniczna pompe ale problemy były podobne w tym samym zakresie obrotów(bo w tym zakresie najczesciej sie jezdzi).Cos tam z linką musi byc nie tak.Zobacz tez po srubkach w pompie czy nikt tam nic nie próbował kombinowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr warto będzie wymienić bo ma ze 20 tys. zmieniałem przed poprzednią zimą, chociaż paliwa raczej nie blokuje bo bujałem się na A4 do 160 i na obroty wchodzi bez problemu. Linka napewno nie bo jak pisałem wyżej dodawałem gazu bezpośrednio za dźwigienkę przy pompie i jest to samo. Sciągnąłem sam naprawiam może tam coś wyczytam. Popatrzę jeszcze dokładnie na pompę może coś się zużyło, lub poluzowalo itp.

 

Po problemie. Wystarczyło przyspieszyć wtrysk paliwa przez obrót pompy na podłużnych otworach o około 2 mm. Wszystkie problemy ustały błyskawicznie, silnik pracuje równo w calym zakresie obrotów, nie szarpie, nie dymi, normalnie przyspiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...