Gość danstan Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 Latem włączałem klimę i pokrętło było na zimne ustawione, a jak to jest prawidłowo zimą? Witam Prawidłowo jest tak jak ustawisz. W zależności od celu jaki chcesz osiągnąć. Jeżeli chcesz osuszać nawiewane ciepłe powietrze to przy określonej ( w aucie z automatyczną klimą zakres regulacji temperatury jest od 18 do 32 stopni C ) temperaturze włączasz klimatyzację. Jeżeli nie potrzebujesz osuszać nawiewanego letniego, ciepłego lub gorącego powietrza to nie włączasz klimatyzacji. Latem przy włączonej klimatyzacji chłodzone powietrze jest zawsze osuszane. Proponuję dogłębne przestudiowanie instrukcji otrzymanej wraz z samochodem, szczególnie rozdziału pt. "Ogrzewanie, klimatyzacja i system audio". W instrukcji do Almery, z automatyczną klimatyzacją, są dwie uwagi : - "klimatyzacja działa tylko przy pracującym silniku i temperaturze powyżej -5 stopni C", - "naciśnięcie włącznika nadmuchu na przednią szybę powoduje automatyczne uruchomienie klimatyzacji, kiedy temperatura otoczenia jest powyżej -2 stopni C i wyłączenie systemu recyrkulacji powietrza z wnętrza kabiny. Działanie to ma na celu przyspieszenie usunięcia zaparowania szyb. Pokrętłem regulacji temperatury ustawić wymaganą temperaturę". Mam nadzieję że wyjaśniłem problem i rozwiałem wątpliwości. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pagio1 Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 danstan ale z Ciebie "konkretny gość" Dzięki za poradę i dogłębne wyjaśnienie do czego służy KLIMATYZACJA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 danstan ale z Ciebie "konkretny gość"Dzięki za poradę i dogłębne wyjaśnienie do czego służy KLIMATYZACJA. I po co ten sarkazm ? Latem włączałem klimę i pokrętło było na zimne ustawione, a jak to jest prawidłowo zimą? Czyżby nie o wyjaśnienie tego Waści chodziło ? Wytłumaczcie mi bo samochód z klimą mam od niedawna. Bez urazy, ale skoro uważasz Acan, że wiesz lepiej to po co pytasz ? Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pagio1 Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Żle mnie zrozumiałeś, chciałem być kulturalnym a tu takie mieporozumienie. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 - "klimatyzacja działa tylko przy pracującym silniku i temperaturze powyżej -5 stopni C", Będzie działać i przy -20 ale na zamkniętym obiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Żle mnie zrozumiałeś, chciałem być kulturalnym a tu takie mieporozumienie. :/ Sorry. My mistake. OK. No problem. - "klimatyzacja działa tylko przy pracującym silniku i temperaturze powyżej -5 stopni C", Będzie działać i przy -20 ale na zamkniętym obiegu Powiem tak, nie próbowałem więc nie wiem, ale pewnie masz rację. Ja zacytowałem, jak się doczytasz, fragment instrukcji z obsługi klimatyzacji automatycznej z N16. A swoją drogą oczywiście Twój patent przetrenuje. Pozdrawiam obu Panów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Cześć, Czy ktoś z Was kto ma Almę N15 z klimą mógłby sprawdzić jak pracuje sprężarka klimatyzacji w obecnych warunkach (10-15 C na zewnątrz). U mnie niedawno zmieniany był czynnik chłodniczy i regulowana jego ilość (0.65kg) . Klima całkiem dobrze chłodzi, tylko dziwnie często włacza się i wyłącza. Tzn po pierwszym załączeniu pracuje około minuty, a potem kilkanaście sekund pracuję po czym wyłącza się na kilkanaście/kilkadziesiąt sekund i tak w koło. Wydaje mi się że kiedyś jej praca była stabilniejsza. Jeżeli ktoś może zaobserwowąć u siebie (najlepiej w samochodzie gdzie nie była dłubana przez domorosłych fachmenów) to będzę wdzięczny. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Cześć,Czy ktoś z Was kto ma Almę N15 z klimą mógłby sprawdzić jak pracuje sprężarka klimatyzacji w obecnych warunkach (10-15 C na zewnątrz). U mnie niedawno zmieniany był czynnik chłodniczy i regulowana jego ilość (0.65kg) . Klima całkiem dobrze chłodzi, tylko dziwnie często włacza się i wyłącza. Tzn po pierwszym załączeniu pracuje około minuty, a potem kilkanaście sekund pracuję po czym wyłącza się na kilkanaście/kilkadziesiąt sekund i tak w koło. Wydaje mi się że kiedyś jej praca była stabilniejsza. Jeżeli ktoś może zaobserwowąć u siebie (najlepiej w samochodzie gdzie nie była dłubana przez domorosłych fachmenów) to będzę wdzięczny. Dzięki jaka masz klime manualna ? Jesli tak to sprężarka powinna chodzić non stop! jeśli ma takie przerwy to albo jest zbyt mało czynnika albo ciśnienie skacze i wywala czujnik ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 guzik prawda nie ważne jaka klima każda sprężarka pracuje cyklami on-off no może się zdarzyć że będzie non stop pracować ale to chyba przy tem +45 w przypadku N15 za załączanie sprężaki odpowiada czujnik temp. który jest w skraplaczu. Przy temp. ok 10-15 st. nie powinno być takich objawów jak opisujesz wg mnie może być kilka przyczyn takiego stanu rzeczy np uszkodzony czujnik przy odgrzybianiu, za mało czynnika chłodzącego to chyba najbardziej prawdopodobne trzeba ponownie udać się do warsztatu i przedstawić sprawę ciekawe jak mechanik ją zinterpretuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 nie jestem specem od klim, ale jednak w mojej n16tce nigdy nie zauważyłem aby sprężarka sie wylanaczala albo robi to bezglosnie, ale wtedy widzial bym to po obrotach,z drugiej strony gdyby jej zaznaczanie zależało od temp wewnatrz to jednak bylby to klimatornik! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Klima jest manualna. Strumień powietrza schładzany jest do temp 8-9C (mierzone przy mnie) Co do nabijania klimy, to była nabijana również na moich oczach i wpuszczono dokładnie 0.65 kg czynnika chłodniczego czyli tyle ile zaleca instrukcja. Btw. sprawdzaliście teraz jak chodzi Wasza klima teraz ??? Człowiek w zakłądzie twierdził że jak będzie cieplej to okres miedzy zał/wył, wydłuży się znacznie. Dlatego prośba raz jeszcze żeby ktoś zaobserwował działanie w obecnych warunkach pogodowych. Dzięki !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Jakos nie liczylem czasu ile dziala ile nie. Proste ze sie sprezarka wlacza i wylacza. Czujnik widzi temp. powietrza przy skraplaczu i zalacza lub nie sprezarke. Co w tym takiego dziwnego ? Ja to czuje np po niskich obrotach i specyficznym szarpnieciu. Zaraz sie z ciekawosci przejade na klimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 No dziwne o tyle że się włącza i wyłącza b. często jak pisałem dosłownie co kilkanaście/kilkadziesąt sekund. Kiedyś miałem wrażenie że praca była dużo stabilniejsza i włączanie/wyłączanie następowało co klika minut. wwl - sprawdź u siebie i skrobnij jak jest ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HARRYBOY Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Ja mam to samo. Przedmuchuje klime w zimie i teraz co 2 tyg. - z 10 minut chodzi. I za każdym razem pracuje około minuty a potem stop i znów 1-2 minuty itd. Sądze że to z powodu małej ilości czynnika chłodzacego. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Pomiary dzis temp na zewnatrz: 10st C. Uruchomienie klimy i dziala przez 40s Przerwa i znow uruchamia sie ale na 15-20 sek I tyle pozniej znow przerwy i znow uruchamia sie na 15-20s. Tak jest u mnie i nie widze problemu w chlodzeniu, wrecz dobrze ze tak szybko chlodzi. Malin kiedys mi mowil ze w Almerach kiepsko chlodzi ale w mojej to mozna sobie od nawiewu niezle dlon zmrozic. Temp. mierzonej u znajomego nie pamietam ale mowil ze bardzo dobrze wypadala na tle innych manualnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 wwl dzięki za sprawdzenie, wygląda że Twoja chodzi tak samo jak moja. chciałem to sprawdzić bo sugerowano mi że klima jest albo przeładowana (czynnikiem) , albo padł w niej czujnik przy skraplaczu ... no ale wychodzi że ten typ tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 Tak jest oczywiscie podczas postoju. Podczas jazdy jak jechalem wczoraj mialem wrazenie ze dluzej chodzi, ale nie moglem wyczuc kiedy przestaje. Moim zdaniem nie ma co sie przejmowac jesli chlodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 chłodzi kiesko jak dużo w korku stoisz albo wolno jeździsz w trasie za to jest OK pojeździsz trochę przy +30 to zobaczysz z nawiewów leci temp w czasie postoju na zewnętrzym obiegu ok 9-10 st u mnie, kiedyś mierzyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 Hmm ale jak nie ma ciagu z silnika to przeciez normalne ze chlodzi gorzej i nie ma takiej sprawnosci W lato sie potestuje ale juz jak bylo pod 20 stopni to naprawde mozna odmrozic sobie konczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość crimer Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Witam, mam po raz pierwszy samochód z klimą i nie wiem jak sprawdzić czy działa prawidłowo. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Od razu pojechal bym wymienic czynnik chlodniczy i wymienil bym filtr przeciw pylkowy - nie wiadomo czy poprzedni wlasciciel o to dbał. poczytaj tutaj http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...cid=3&tid=9 Jak sprawdzic czy dziala wlacz i zobacz czy chlodzi nie wiem jak mozna lepiej stwierdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carvel Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 włacz nawiew na max i daj na max na zimne oraz wlacz przycisk AC jezeli bedziesz czul bardzo mocno zimno to jest ok(najlepiej sprawdzic w cieply dzien) jezeli tylko troche tzn. ze tylko nawiew dmucha zimnym powietrzem Ja placilem 200 za napelnienie + 40 zl za wpuszczenie czynnika ktory dziala na ultrafioletowa lampe(mozna sprawdzic ewentualne wycieki),aha a tak wogole to zacznij od bezpiecznika, u mnie był spalony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Sprawdzić można samemu - sprężarka włancza się podnosząc obroty silnika, nastawiasz regulację na min - czyli na niebieskie pole do oporu i czekasz chwilę. Jeżeli czyjesz na nawiewach zimne powietrze to znak że układ działa. Żeby sprawdzić szczelność, poziom i temperaturę chłodzenia musisz podjechać do zakładu i oddać wózek w dobre ręce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adalbert Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Sorry, ale to razi - WŁĄCZA się pisze. Nie ma takiego słowa jak WŁANCZA. Takie mam zboczenie - jak widzę to słowo. Powracając do tematu klimatyzacji, po włączeniu zaobserwuj czy nie ma przykrego zapachu, jeżeli występuje, to trzeba odgrzybic. Polecam wizytę u fachowców samemu można zneutralizować to zjawisko tylko na krótko - sprawdziłem. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość riffi Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Witam wszystkich. Wracam właśnie od mechanika, bo nie działała mi klimatyzacja. Mechanik zlokalizował wyciek w ze sprężarki klimatyzacji. Chciałbym dowiedzieć się, jaka opcja byłaby najlepsza. - wymiana sprężarki (używana ze szrotu) - regeneracja Jeżeli wymiana to może znacie jakiegoś pewnego dostawce, abym nie kupił znowu złomu, najlepiej przez allegro. A jeżeli regeneracja, to proszę o namiary na warsztat, co się tym zajmuje i może to zrobić wysyłkowo (wyjmuje i wysyłam im, oni regenerują i wysyłają mi za pobraniem) chyba, że jest jakaś inna opcja. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.