Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15],[N16] Klimatyzacja - tematy połączone...


Gość porcupine
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie klubowicze !!!!

 

Co do chłodniczki klimatyzacji może lepiej spróbować zakupić produkt nowy poważnej firmy Nissens jakość chyba jest dobra bo tej firmy produlty proponują serwisy zajmujące się profesjonalnie naprawą chłodnic i układów klimatyzacji.

Przyznam, że sam nie sprawdziłem ale gdybym miał prolem to wziąłbym pod uwagę. Co nowe to nowe, szrota można wziąć i może być uszkodzony.

tutaj link do produktów http://www.chlodnicesamochodowe.pl/szczego...ci.php5?item=44

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłam w serwisie Nissana w Warszawie który nabijał mi klimę i powiedzieli ze 15 st to normalna temperatura i taka powinna być. :/ Nie chce mi sie w to wierzyć. Czy są jakieś tabele lub specyfikacja z prawidłowymi temperaturami nawiewu w N16?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc czego winą może być wysoka temperatura nawiewu 15 st C minimalnie na klimie to dość dużo?
Za niskie ciśnienie czynnika chłodniczego w układzie. Albo za mało napompowany albo nieszczelny.

 

Ostatnio jak byłem na nabiciu klimy to fachowcy powiedzieli że nabicie zbyt dużej ilości czynnik achłodzącego może również spowodować odwrotny efekt od zamierzonego tj. zamiast chłodzić to grzeje.

Ich zdanie potwierdzało by to co u mnie było rok temu. W innym warsztacie nabili mi ok 800g zamiast 650 i uzyskana temp na środkjowym nawiewie wynosiła 17 stopni ?(na dworzy było wtedy ok 25)

Teraz mam nabite 650 i temperatura na środkowym nawiewie schodzi do ok 5stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jak byłem na nabiciu klimy to fachowcy powiedzieli że nabicie zbyt dużej ilości czynnik achłodzącego może również spowodować odwrotny efekt od zamierzonego tj. zamiast chłodzić to grzeje.

Ich zdanie potwierdzało by to co u mnie było rok temu. W innym warsztacie nabili mi ok 800g zamiast 650 i uzyskana temp na środkjowym nawiewie wynosiła 17 stopni ?(na dworzy było wtedy ok 25)

Teraz mam nabite 650 i temperatura na środkowym nawiewie schodzi do ok 5stopni.

 

Hmm powiem wam tak.... moja klima działa raczej dobrze bo podczas upałów temperatura na środkowych kratkach wynosi 5-6st.C ale mam wrażenie że czasem jadąc z wyłączoną klimą kiedy na dworzu panuje temp. ok. 20st.C mam wrażenie jak by mi coś tam grzało i z nawiewów leci ciepłe powietrze pomimo że na dworzu jest raczej chłodno a i ogrzewanie jest wyłączone... czy to może być objaw źle nabitej klimy?? :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Gość ~|_ukasz

Dodatkowo należy sprawdzić chłodzenie silnika. Mała ilość płynu chłodniczego może spowodować wyłączanie sprężarki z powodu za dużej temperatury. Obserwujcie temperaturę silnika, jeśli jest przy klimie w upały wyższa niż normalnie (nie musi być dużo), to pewnie będzie to.

Również małoktóry serwis klimy o tym wie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Premislauer

Witam

Cos ostatnio mam problemy z moja niezawodna almerka. Niedawno pisalem o biciu tarcz, podczas ostatnich ulew siadly mi wycieraczki (wymieniane 10miesiecy temu w ASO) no i ostatnio sprzęgło.

Ale nie chce marudzic ;) przebieg jest sluszny, wiec moglo juz sie skonczyc.

Teraz problem mam inny, po odebraniu auta z wymiany sprzegla, przestala dzialac klimatyzacja i predkosciomierz. Auto stalo kilka dni nieuzywane, wiec zauwazylem to dopiero po jakims czasie. O ile z predkosciomierzem okazalo sie ze mechanik nie podlaczyl kostki o tyle z klimatyzacja sie wypiera i twierdzi, ze nic nie odlaczal.

Objaw jest taki, ze po wlaczeniu klimy wlaczaja sie tylko wentylatory, sprezarka ani drgnie.

Nie sprawdzalem jeszcze cisnienia ale mysle ze bedzie ok, bo czynnik chlodzacy mam z zielonym markerem i gdyby gdzies sie ulatnial prawdopodobnie bylo by widac.

Macie moze pomysl, czy podczas wymiany sprzegla mozna "coś gdzieś" odłączyc? Moze mechanik nawet nie jest swiadomy, ze cos odlaczyl? Choc na moje lamerskie oko wszystko wyglada ok.

Jutro jeszcze jade do niego, ma sprawdzic napiecia ale moze ktos sie spotkal z podobnym przypdkiem?

Pozdrawiam

pp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był podobny objaw.

Okazalo sie ze nie ma styku (czasem byl a czasem nie na naszych dziurach...) przy styczniku w tej puszce z lewej strony silnika. Przelozylismy kabelki w inne miejsce, przekaznik tez i wszystko smiga :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Premislauer

Malin_f1: paski sie kreca ale moze faktycznie cos nie jest naciagniete

 

MI$: chodzi Ci o ta puszke z prawej strony? :D

patrzac od strony zderzaka po prawej stronie przy chlodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomas.ns

witam jestem nowy i sie podłacze pod temat :D:D

mam n15 ale bez klimy orientuje sie ktos ile skompletowanie klimy by kosztowało moze ktopś zrobił juz cos z tym / ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Premislauer

No i wyjasnilo sie, problem tak banalny, ze nawet nie bede opisywal.

 

Ale przy okazji - nie polecam ASO Polody w Poznaniu.

W przy okazji wymiany ramienia wycieraczki wyraznie zaznaczylem zeby przeczyscili caly mechanizm. Po ok 8 miesiacach ramie znow sie wyrobilo. Po rozebraniu okazalo sie, ze mechanizm jest tak zapieczony i tak ciezko chodzi, ze dobrze, ze z silnikiem wycieraczek nic sie nie stalo i na pewno nic nie bylo czyszczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robert 1974

Dzień dobry.Mam problem z klimatyzacją.Niedawno kupiłem nissana almerkę.Nie działała klimatyzacja ale samochód mi się podobał.Postanowiłem ją zrobić.Okazało się zę chłodnica klimy jest nieszczelna,naprawiono mi sprawdzono szczelność było ok.Uzupełniono olej i gaz.Następnie odpaliłem ją ,załączyła się sprężarka i oba wiatraki zaczęło troszkę mrozić,ale po chwili słabiej.Grubsza rurka od klimatyzacji ze zmrożonej zaczęła robić się gorąca jeszcze raz wymieniono mi gaz olej na nic .Kazano mi trochę pojeżdżić , jak będzie żle to mam do nich wrócić.Niestety klima na początku troszkę działa,potem się grzeje a samochód nie ma siły jechać.Teraz wogóle jej nie uruchamiam.Proszę o jakieś wskazówki,dlaczego tak się dzieje,co muszę wymienić.Proszę o jak najszybszą odpowiedz. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie byla dokladana klima.

Jedyne czego nie mam to dwoch wiatrakow i odczuwam ten brak jesli auto sie zagrzeje, stoje w korku to klima nie jest tak efektywna a praktycznie leci samo cieple powietrze.

Wystarczy ze postoi auto i sie schlodzi uklad i dziala na zimno.

Moze kiedys jak dorwe drugi wiatrak to podepne tylko zastanawia mnie fakt czy ten drugi wiatrak dziala zawsze jak wlaczona jest klima czy zalezy to od temp ukladu/silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam,

obydwa wiatraki zajączają się przy przy pracującej klimatyzacji. Znacząco obniżają temperaturę cieczy chłodzącej.

 

PS. Moja klimatyzacja była również dokładana.

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek z niezbyt dobrze lub źle działającą klimą powtarza się dość często.

U mnie też występują problemy gdy temp powietrza przekracza 30C.

 

 

Bax kiedyś jedni fachowcy orzekli to samo co w Twoim przypadku tzn że wiatraki źle chłodzą bo jest prześwit między gumowym fartuchem i chłodnicą. Przy okazji stwierdzili że pp mam nieoryginalną chłodnicę i stąd problemy z chłodzeniem. Wiem że rzeczywiście auto miało niewielką stłuczkę i chłodnica mogła być wymieniana. Masz orygniał czy dokładaną klimę? Problem jest taki że trudno ustalić jaki jest właściwy rozmiar. Np wśród zamienników duńskiej firmy Nissen są aż 4 rodzaje chłodnic dla Almery N15 1.4.

https://webshop.nissens.com/main.asp?language=7

U mnie chłodnica ma c.a. 291mm, a wśród zamienników występują o wysokości 265,270 lub 291. Wyższej już nie ma. Z danych katlogowych Nissen wynika że były stosowane w różnych latach (szczegóły w linku), ale jedna z nich przez cały okres produkcji N15 ... i bądź tu mądry. Do tego nie wiem czy klima była założona od nowości czy dokładana. Być może problem z różnymi rozmiarami związany jest z używaniem sprzętu różnych dostawców. Wiem że sprężarki pochodziły od firmy Zexel lub Calsonic (moja jest od Calsonic). To tyle teorii.

Od strony praktycznej jeśli klima jest "nabita", filtry czyste, nawiew działa, a mimo to niezbyt dobrze chłodzi, to może to być związane z:

- padem czujnika przy parowniku

- przegrzewaniem i wyłączaniem sprężarki.

U mnie pp występuje 2-gi przypadek, ale jak dotąd żadni fachowcy nie rozwiązali problemu. Może trzeba wymienić chłodnicę, może wystarczy tylko wyczyścić, nie wiem. Ceny usług trochę przerażają. Czyszczenie 450 pln, wymiana c.a 800-1000 (robota 300 + zamiennik 450-650pln ?tylko który?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

od 3 miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem almerki 1.6 '97, wersja SRI z klimatyzacja, ktora, jak ja kupowalem, nie dzialala, poprzedni wlasciciel zapewnial ze wina jest brak czynnika w ukladzie. Nabilem klimatyzacje i... nie dziala, mechanik powiedzial ze nie dziala kompresor, wina moze byc nie dzialajace sprzegielko albo uszkodzenie kompresora. Do tej pory sprawdzilem bezpieczniki i przekazniki i wszystko ok. Po wcisnieciu przycisku klimatyzacji wlaczaja sie autmatycznie wiatraki. Teraz chcialem zabrac sie za uklad sprezarki, sprawdzic czy ida do niej dobre napiecia i moze na tej podstawie dowiedziec sie czy winna jest sprzezarka czy moze to jakis zlamany kabelek ktory moglbym samemu naprawic. Samochod ma 170kkm. Czy ktos na forum mial do czynienia z podobnym przypadkiem i moze powiedziec jak sprawdzic gdzie lezy problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy po włączeniu klimy (przy pracującym silniku) do przekaźnika klimy dochodzi napięcie. Lub możesz zrobić też prościej.

Przekaźnik jest patrząc od przodu po lewej stronie, w skrzynce obok zbiornika z płynem do wspomagania. Otwórz tą skrzynkę, wyjmij przekaźnik i zdejmij z niego plastikową obudowę (trzeba podważyć 2 zatrzaski śrubokrętem), włóż go ponownie bez obudowy.

Nie uruchamiając silnika palcem popchnij styki przekaźnika do cewki (czyli dosłownie ręcznie włącz przekaźnik), powinieneś usłyszeć mały klik, to znaczy że sprzęgło się włączyło (sprzęgło jest cały czas pod napięciem), jeśli ruszyło to uruchom silnik i zrób jeszcze raz to samo, Jak sprężarka ruszy to znaczy, ze przerwa jest przed przekaźnikiem. A przed nim jest włączony w szereg czujnik temperatury umieszczony w parowniku (we wnętrzu kabiny obok filtra kabinowego) oraz czujnik ciśnienienia umieszczony w zbiorniczku po prawej stronie z przodu pod maską, niedaleko akumulatora i chłodnicy.

 

Poczytaj jeszcze tu:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=31934

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=30831

 

Pozdrawiam

Tomi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzieki za odpowiedz, sprawdzilem to co pisales i przekaznik wyglada na dzialajacy, po wlaczeniu klimatyzacji na chodzacym silniku 'styka', co mnie dziwilo to to ze jego 'palec' nie ma napiecia. Niestety nie mialem czasu szukac dalej, ale zobacze czy w skrzynce z bezpiecznikami jest napiecie. Ostatnio sprawdzalem bezpieczniki i wygladaly czyste, ale nie sprawdzalem nic wiecej.

 

pozdrawiam

Janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...