Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15],[N16] Klimatyzacja - tematy połączone...


Gość porcupine
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

bezpiecznik od klimy jest chyba w komorze silnika, w pudełku obok akumulatora.

Jeśli przekaźnik działa to albo nie styka kabel (pisałeś że nie ma napięcia) albo uszkodzone jest sprzęgło załączające sprężarkę.

A czy pasek klinowy napędzający sprężarkę jest cały i dobrze naciągnięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpiecznik dziala, sprawdzilem wczoraj. Przekaznik tez jeszcze raz sprawdzilem, niezalezni od tego czy jest zwarty czy rozwarty pokazuje 0V wzgledem masy. Czy jest cos pomiedzy skrzynka a przekaznikiem co mogloby przerywac obwod? Mam ksiazke WKL i tam na schemacie nic nie ma, ale boje sie pociagnac +12 na przekaznik zeby sobie czegos nie popsuc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo.U mnie zawinił czujnik na srebrnej bańce po lewej stronie od chłodnicy.Tam jest taki czujnik ( dochodą do niego 2 kable) i dopiero jak on zamknie obwód to może się włączyć sprzęgiełko.Wyjmij wtyczkę i połącz drucikiem przewody we wtyczce - jak macznie chodzić to masz odpowiedź.

P.S +12 możesz podać na przekaźnik -> ja tak zdiagnozowałem problem w swojej n-15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo.U mnie zawinił czujnik na srebrnej bańce po lewej stronie od chłodnicy.Tam jest taki czujnik ( dochodą do niego 2 kable) i dopiero jak on zamknie obwód to może się włączyć sprzęgiełko.Wyjmij wtyczkę i połącz drucikiem przewody we wtyczce - jak macznie chodzić to masz odpowiedź.

P.S +12 możesz podać na przekaźnik -> ja tak zdiagnozowałem problem w swojej n-15

 

Tylko gdyby ten czujnik nie działał to przekaźnik by się nie włączał.

Jak rozumiem po odpaleniu silnika przekaźnik robi klik i zwiera obwód podający napięcie do sprzęgła dołaczającego sprężarkę. Tylko, że w tym obwodzie nie ma napięcia i dlatego sprężarka nie startuje.

Yancio - sprawdź wszystkie bezpieczniki w aucie (w kabinie i w silniku), potem pozostaje Ci już tylko szukanie skąd obwód sprzegła bierzez 12V i szukac przerwy w tym obwodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi, dzisiaj sprawdziłem połączenie bezpieczniki - przekaznik i doszedlem do złamanego kabelka idącego do wiązki od bezpiecznika. Bezpiecznik od klimy jest ostatnim w rzedzie i ktos przez nieuwage przytrzasnał kabelek (niebiesko zolty) naprawiając cos innego, troche go skrocilem i na szybko przymocowalem. Najwazniejsze ze sprezarka ruszyla, wszystko wyglada na dzialajace, nie wiem tylko jak wydajnie chlodzi, jak sprawdzalem to bylo dosc chlodno na dworze a sprezarka dosc czesto sie wylaczala i wlaczala. Czeka mnie sprawdzanie z termometrem jak dostane jakiś. Jak klima pochodzila troche i dotknalem pod maska rurki niskiego cisnienia to byla dosc zimna, wiec mam nadzieje ze dziala wszystko. Czy macie jakies rady jak bez termometra sprawdzic wydajnosc chlodzenia? Jak czesto u Was sprzezarka sie zalacza/wylacza (zimny silnik, ok 20*C na dworze)

 

BTW. Kupilem niedawno pilota do centralnego zamka z domykaniem okien i mam nadzieje ze klima bedzie dzialac to zamontuje to sobie, juz 3 dni jezdze bez paru plastikow z konsoli... ale to juz chyba wrzuce do innego watku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że była to taka błahostka a nie nic poważniejszego.

 

Klima tak działa w Nissanach, że włącza i wyłącza się okresowo.

Wszystko jest w porządku.

 

PS. Napisz jak podłączysz domykanie szyb jak to zrobiłeś (fajnie gdybyś opisał które kabelki są od czego w sterowaniu szybami w drzwiach). U mnie leży na półce też moduł domykania szyb i jakoś nie mogę się zabrać aby go podłączyć.

 

Pozdrawiam

Tomi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo mi sie dzisiaj dorwac dokladny elektroniczny termometr. Na zewnatrz jakies 22-24*C - nie chcialo mi sie czekac na dokladny pomiar - temperatura powietrza na max dmuchawie wachala sie pomiedzy 8-10.5* wiec jestem zadowolony z rezulatatu, mam tylko nadzieje ze jeszcze bedzie ja kiedy wykorzystac tego lata ;)

 

Zastanawiam sie gdzie jest rurka odprowadzajaca wode skroplona podczas chlodzenia, mialem klime wlaczone pare minut a pod autem nie bylo zadnego sladu. Moze jest tam cos zatkane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka jest widoczna po otwarciu maski, na wysokosci przewodow od klimy, ktore wchodza w kabine.

Nizej kolo 20cm powinna byc ta rurak, wygieta w kierunku dolu.

Ja jakos uzywajac klimy nie zauwazylem sporych wyciekow wody ale rurka napewno jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z klimatyzacją w swoim nissanie.

Po włączeniu klimatyzacji, obroty troszeczkę podskoczą do ok. 1000 (ok. 1 miesiąca wcześniej dochodziły do 1200 obrotów). Włączają się wentylatory, ale nie czuję różnicy, aby powietrze było zimniejsze. Jak sprawdzić czy włączyła się sprężarka?

Wydaje mi się, że mój problem jest podobny jak ten w tym temacie: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...limatyzacja+n15, ale tam autor tematu stwierdził, że się nie uruchamia sprężarka. Jak to mogę sprawdzić u siebie?

 

PS. Almera N15 1,4 S 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwyższenie obrotów to pierwszy znak, że sprężarka jednak się włącza. Sprawdź w zakładzie serwisującym klime czy masz w układzie czynnik. Przy okazji zrobią próbę szczelności i będzie wiadomo co za licho siedzi.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prze latem 2 razy nabijałem czynnik, bo jak kupiłem auto, to było pusto. Za pierwszy razem czynnik uciekł po ok. 2 tygodniach, więc za drugim razem nabili mi z kontrastem. Przeciek był na sprężarce klimatyzacji. Po regeneracji ponownie nabiłem z kontrastem i żadnych wycieków nie widać.

Dziwne jest to, że jak było brak czynnika to wentylatory się w ogóle nie uruchamiały (to jeszcze rozumiem), po nabiciu obroty podchodziły do ok. 1200 i wentylatory się uruchamiały (czyli normalne objawy) i leciało zimne powietrze (z tym, że akurat były tez zimne dni), a obecnie po włączeniu wentylatory się uruchamiają obroty podchodzą do ok. 1000 a zimne powietrze nie leci. To mnie zastanawia, bo jak nie było czynnika to nie było żadne reakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez czynnika czujnik w filtrze przy chlodnicy klimy nie puszczal sygnaly z przycisku na przekaznik pod maska.

To ewidentnie cos z sama sprezarka jest jesli slyszysz charakterystyczny start sprezarki.

To ze wentylatory dzialaja i podnosza sie obroty tzn ze elektrycznie masz ok ale moze sprawdz sam wtyk przy sprezarce, moze zasniedzaly a jesli tak dochodzi prad to juz sama sprezarka nie dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no koledzy ja w swojej almie na serwisie klimy po jej przeglądzie i napełnieniu oraz konserwacji osiągnąłem +3 C na wylocie kratek a przy dłuższej jeździe piżdziawa jest niesamowita tak więc trzeba uważać by nie przesadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no koledzy ja w swojej almie na serwisie klimy po jej przeglądzie i napełnieniu oraz konserwacji osiągnąłem +3 C na wylocie kratek a przy dłuższej jeździe piżdziawa jest niesamowita tak więc trzeba uważać by nie przesadzić

 

no fajnie a przy jakich obrotach silnika i temperaturze na zewnatrz uzyskujesz te 3 stopnie ? zauwaz wraz ze wzrostem obrotow co prawda temperatura spada ale tez rosnie cisnienie w ukladzie 3 stopnie troche malo no ale to zalezy tez od temperatury na zewnatrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc temperatura na zewnątrz oscylowała w okolicach 25 stopni obroty nie przekroczyły 1000 z tym że to było w fazie testów klimy w serwisie, oczywiście nie jestem na tyle głupi by przy upale 30 stopni jeździć z klimą na minimum i mieć w środku w granicach 8 stopni bo po kilku takich przejażdżkach wylądowałbym u lekarza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

chodzi o to ze odkad mam almere (od grudnia) klimatyzacja uruchomila sie ledwie 3 razy.co moze byc nie taki?za slabe cisnienie w ukladzie, czy moze gdzes jakis styk zasniedzial, czy moze jeszcze cos innego?dodam ze wlaczala sie przy temp plusowej.raz nawet przy 1 stopniu, przy 4-5 juz nie chciala.ale to raczej niepowinno miec znaczenia, czy jednak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Ważne rzeczy - jaki silnik ? oraz czy klimatyzacja manualna czy klimatronic.

a poza tym ciśnienie w układzie nie powinno miec wpływu na właczanie się klimy (no chyba ze wogole go nie ma)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skraplacz znajduje się na zewnątrz i przy niskim ciśnieniu w układzie temperatura zewnętrzna na znaczenie . Wraz ze wzrostem temperatury zewnętrznej , wzrasta ciśnienie w układzie . Jeśli klima włącza się przy niskiej temperaturze zewnętrznej to jest za wysokie ciśnienie w układzie jeśli odwrotnie to za niskie . Niektórzy użytkownicy almerek nie używają klimy w zimę co jest dużym błędem , uszczelka w pompie jest ceramiczna i do doszczelnienia układu potrzebuje oleju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...