Gość Marcin Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Cześć! Napisałem Ci na priva co proponuję dalej zrobić. Mam do sprzedania sprężarkę, która rozwiąże wszystkie Twoje problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość riffi Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Przepraszam, zapomniałem dodać, że mam N15 1,4 S rok produkcji 1997 A Twoja propozycja dotyczy N16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera2003 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 na co należy zwrócić uwagę przy przegladzie klimy? filtr, przewody wentylacyjne. Pytam bo ostatnio po włączeniu klimy czuć dziwny zapach (mam wrażenie że zagrzybione prewody went.) dzięki za wskazówki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 na co należy zwrócić uwagę przy przegladzie klimy? filtr, przewody wentylacyjne. Pytam bo ostatnio po włączeniu klimy czuć dziwny zapach (mam wrażenie że zagrzybione prewody went.) Witaj Było wielokrotnie na forum. Poczytaj np. o podstawach tutaj: http://www.motofakty.pl/artykul/serwisowan...imatyzacji.html a także tutaj: http://www.autoklimatyzacja.pl/serwis.php oraz tutaj : http://www.arkttika.pl/przeglady.htm Po szczegółowe pytania techniczne do zwracaj się do "speca" czyli Kolegi "Mariusza 19690" będącego autorem pierwszego postu tutaj : http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29049 W przyszłości zanim coś napiszesz użyj funkcji "szukaj" Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldek72 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Polecam zrobienie przeglądu nie w autoryzowanym serwisie ale w firmie która nazywa się AUTOKLIMATYZACJA czyli warsztat specjalizujący się w naprawach klimatyzacji samochodowych. Podstawowy ruch to podłączenie do komputera (automatu) który pobiera czynnik chłodzący filtruje go i wtłacza z powrotem do instalacji uzupełniając ubytki. To podstawowe działanie. Urządzenie to potrafi wskazać ewentualne nieszczelności i wtedy procedura jest inna. Bardzo ważne jest zmienienie filtra kabinowego (dojście przez schowek). Taką czynnośc możesz też zlecić temu warsztatowi ale wykonać możesz również sam (koszt filtra filtrona 60 zł - instrukcja montażu w opakowaniu). Dodatkowo możesz zakupić piankę odgrzybiającą np. w salonach norauto lub innych sklepach motoryzacyjnych. Pianką posiada długa rurkę - aplikator, którą wkładasz do kratek wentylacyjnych i lekko wtryskujesz preparat. Preparat odgrzybia i daje lekki zapach. Trzeba tylko uważać żeby nie wlać go za dużó bo np. zalejesz radio. No i to chyba tyle. Aha koszty. Przegląd klimatyzacji z wymianą czynnika w firnie typu autoklima to koszt od 50 zł, filtr od 60 zł, pianka odgrzybiająca około 30 zł. Aha i trzeba omijać autoryzowane serwisy które traktują klimatyzację jako zbędny dodatek do samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bax Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Witam. Po wizycie z moja Almerą N15 1.4 1997 u fachowców od klimatyzacji dowiedziałem się że ciśnienie w układzie podczas pracy jest zbyt wysokie i jest to prawdopodobnie wina nie załączającego sie 2-go biegu wentylatora, z kolei elektryk stwierdził iż nie ma tu czegoś takiego jak 2-gi bieg i że z elektryką jest wszystko w porządku, natomiast stwierdził że chłodnica klimy jest słabo chłodzona przez wentylator ponieważ powietrze w większej części przedostaje się górą ponad chłodnicą. I tu prośba do posiadaczy tego modelu z dobrze działającą klimą jeśli nie jest to wielkim problemem o zrobienie fotek wiatraków i chłodnicy jak to dokładnie u was wygląda bo u mnie faktycznie jest coś nie tak i prawdopodobnie brakuje czegoś co zapewniło by szczelność i przepływ powietrza przez chłodnicę klimy. Jest jakaś guma uszczelniająca ale pomiędzy nią jest około 2 cm szpary. Ogólnie efekt jest taki że klima chłodzi bardzo mizernie, nawet po dopełnieniu czynnika chłodzącego i wymianie filtra przeciwpyłkowego, inna rzecz że mam obawy przez załączaniem klimy z powodu tegoż nadmiernego ciśnienia. Dzięki z góry za wszelkie sugestie, a może ktoś jeszcze mógłby mi polecić jakiś warsztat w Lublinie lub okolicy w którym zrobią mi to do końca, nie skasują za bardzo i nie będą odsyłali od fachowca do fachowca bo jedyną rzeczą którą potrafią zrobić to napełnić czynnikiem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MIS Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 W sumie jeszcze nie mam klimy ale lezy i czeka na zamontowanie. W przyszlym tygodniu bede montował. Jak juz bedzie na swoim miejscu to pstrykne fotki i podesle (jesli beda jeszcze potrzebne). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Bax, pojedz do klimaplus - blizsze info - http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=14236 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bax Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 @Ziutek dzięki za namiary, ale... to właśnie u nich byłem. Owszem znają się na rzeczy jeśli chodzi typowe czynności obsługowe klimy i są niedrodzy, ale jeśli już coś jest nie tak to nie podejmują się naprawy. Mam nadzieję że komuś uda się zrobić jakieś fotki abym mógł zobaczyć czy rzeczywiście czegoś tam brakuje u mnie przy wiatrakach, lub co jest nie tak. PS: Jutro wieczorem postaram się wrzucić fotki jak to wygląda u mnie może w tą stronę uda się coś wywnioskować. [ Dodano: Pią 18 Maj, 2007 15:47 ] Więc tak to wygląda u mnie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wieko Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Witam! Od roku ujeżdżam N15 1.6 (niestety LPG) W czasie jazdy z włączoną klimatyzacją mam wrażenie jakby samochód jechał na ręcznym - tak wyraźnie czuć spadek mocy że o średnio sprawnym przyspieszaniu nie ma mowy ( przy wyprzedzaniu wyłączam klimę, bo trwało by to wieki...). Ja rozumiem że klima to odatkowe obciążenie, ale czy sprężarka daje aż taki duży opór??? Tym bardziej że pracuje cicho, bez niepokojących hałasów... Jak to jest u Was ? pozdr.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RaV Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Chyba już było, może zajrzyj tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...adek+mocy+klima i http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...adek+mocy+klima PS: Przy moim 1.4l też musze brać poprawke przy ruszaniu na skrzyżowaniu (z załączoną klimą) bo to jakbym ciągnął przyczepke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 No niestety , ale coś jest kosztem czegoś . Albo chcemy jeżdzić w chłodzie albo w piekarniku . Przy włączonej klimie mamy spadek mocy i większe spalanie przy okazji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rskorup1 Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Proszę o informację i Wasze spostrzeżenia dotyczące pracy klimatyzacji. Mam nową Almerke N-16 z manualna klimatyzacją, zastanawiam się nad tym jak sprawdzić czy moja klima w aucie działa prawidłowo. Jaka jest najniższa temperatura uzyskiwana przez klimę nissana? W czasie pracy układ działa dobrze ale zastanawiam się czy jest sposób na dodatkowe obniżenie temperatury we wnętrzu oczywiście oprócz wożenia skrzynki lodu w bagażniku :mikolaj: W innych autach klimatyzacja chłodzi wnętrze do niższych temperatur(12 st. C w Renault). Proszę o podpowiedz, rskorup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Klime sprawdza się w następujący sposób: wkłada się specjalny termometr w dyszę dmuchawy środkowej i puszcza sie klimę na 2 bieg, po ok. 2-3 min. powinno pokazywać 9-12 stopni Celsjusza, oznacza to że klima jest wydajna. Wiele klim manualnych jest tak zestrojonych że NIE można osiągnąć temp. wew. auta poniżej 20 stopni, a to po to aby kierowca sobie nie zaszkodził. W mojej almie N16 1.8 po 3 latach ciełych i intensywnym używaniu klimy, nie musiałem jeszcze robić nabijania, ale mimo to oddałem klimę do serwisu, aby było zimno i przyjemnie w gorące lato-koszt w Carmanie 60 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 dokładnie tak jak powiedział kolega, przykładowy termometr: http://allegro.pl/item198220295_termometr_...0st_c_fvat.html akurat ten cyfrowy troche kosztuje, ja kupiłem prosty wskazówkowy w norauto za niewielkie pieniadze. U mnie pokazuje 10 stopni, ale sprawdzałem w styczniu Teraz w upalne dni muszę przetestować jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rskorup1 Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Dziękuję rady, mam termometr rtęciowy laboratoryjny, zaraz po powrocie do domu sprawdzę klimę czy zejdzie do 10 st. C. Pozdrawiam, rskorup1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Proszę o informację i Wasze spostrzeżenia dotyczące pracy klimatyzacji.Mam nową Almerke N-16 z manualna klimatyzacją, zastanawiam się nad tym jak sprawdzić czy moja klima w aucie działa prawidłowo. Jaka jest najniższa temperatura uzyskiwana przez klimę nissana? W czasie pracy układ działa dobrze ale zastanawiam się czy jest sposób na dodatkowe obniżenie temperatury we wnętrzu oczywiście oprócz wożenia skrzynki lodu w bagażniku :mikolaj: W innych autach klimatyzacja chłodzi wnętrze do niższych temperatur(12 st. C w Renault). Proszę o podpowiedz, rskorup powiem ci tak mam założona czujkę temperatury w centralnym nawiewie. czujka ta jest z pieta z komputerem pokładowym. Rok temu przy +30 na zewnątrz klima dawała mi +6st na wylocie kratek! teraz trochę siadło przy +30 dało mi 8.9 st. wiec jest to dla mnie znak ze pora ja uzupełnić! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jupe Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 W zeszłym roku po nabiciu klimy, było 8 stC - termometr wsadzony w nawiew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość proktolog Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 akurat wczoraj przerabiałem temat - Klamerka 11/2005 z manualną klimą chociaż tragedii nie było to jednak wydawało się że za słabo działa więc udałem się na profilaktyczne gwarancyjne sprawdzenie ponowne nabicie klimy pomogło bo mimo blisko 30st na zewnątrz zmarzłem w aucie więc i innym polecam sprawdzenie szczelności od początku użytkowania coś musiało być nie tak bo teraz naprawdę rewelacyjnie chłodzi (inna sprawa że zeszłoroczne lato było niestandardowe więc może się coś zużyło) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robrozek Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Witam, ostatnio w ASO robiłem przegląd klimy i powiedzieli mi ze mechanicznie jest OK tylko spręzarka jest nie szczelna i za nowa chcą powyzej 2tys, ale podobno wystarczy regeneracja i uszczelnienie. Możecie coś doradzić w tym temacie. Może jakieś polecone miejsce w warszawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Możecie coś doradzić w tym temacie. Może jakieś polecone miejsce w warszawie? Witaj Zajrzyj tutaj : http://www.arkttika.pl/ wysoko się cenią, ale są naprawdę dobrzy w tym co robią. Przeprowadzałem u nich w ub. roku dezynfekcję klimy w Almerze. Do tej pory wszystko, a zwłaszcza zapachy są OK!. Nie słyszałem na ich temat żadnej oceny negatywnej, no może poza tym, że na wizytę trzeba się wcześniej umówić telefonicznie i terminy, zwłaszcza przy tej pogodzie mogą być odległe. To tyle. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiciek Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Wieko - mam do Ciebie pytanie - czy czujesz zawsze podczas jazdy (powiedzmy po mieście) momenty załączenia i wyłączenia swojej sprężarki??? /bo jeśli chodzi o spadek mocy to faktycznie ciężko się wyprzedza.... Swoją klimę zamontowałem w lipcu zeszłego roku...(wszystko dzięki merytorycznej pomocy kolegi z forum - Malin_f1 - (dzięki jeszcze raz serdeczne)..... no ale od razu po montażu to jedno mi zaczęło przeszkadzać - poza tym jak jedziesz gdzieś na trasie i włączy Ci się sprężarka to spada mi prędkość o kilka km/h.... być może to jest normalne... a może jednak trzeba by sprawdzić sprężarkę...(może jest troche zatarta)... zaznaczę tu, że olej był uzupełniany przy nabiciu zaraz po montażu..takzę sam nie wiem co to może być... Czytając forum jedni piszą, że czują różnicę z włączoną sprężarką (czesc pisze ze nawet bardzo:) ) a inni ze wyczuwają to tylko podczas postoju jako zwiększone obroty... Aha no i mała dygresja - kolega w hondzie civic 1,4 z roku '99 nic nie czuje - i faktycznie dał mi się przejechać tym autem - takze wyczułem tylko minimalne szarpniecie podczas ruszania, ale absolutnie nic podczas jazdy - pełny komfort - za to chylę czoła przed hondą... - Może wypowie się ktoś z forum - może jest ktoś komu doskwiera ten problem... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 u mnie szarpania nie ma podczas załączania sprężarki ale wyprzedzanie na trasie z klimą to tak jakby się dobrą przyczepę za sobą ciągnęło mimo wszystko absolutnie nie narzekam przy tej temperaturze na moją klimę :diabel: a jak trzeba dynamicznie kogoś wyprzedzić to poprostu na moment wyłączam klimę wolę jechać wolniej i mniej wyprzedzeć mając 20st w środku niż z otwartymi szybkami i +30 w środku słyszałem też że im bardziej sprężarka klimy "trzyma" samochód tym jest wydajniejsza pewnie od 130 koni w górę tak tego nie czuć... ale świat idzie do przodu i czasu takich sprężarek jak w N15 pewnie minęły bezpowrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Potwierdzę tylko wypowiedzi innych. Po włączeniu klimy czuć wyraźne obciążenie silnika i wzrost obrotów. Przyjmuję to jako normę i potwierdzają to inni użytkownicy pojazdów (nie tylko nissanów) z silnikami do 100KM zwłaszcza w benzynie. W ropniakach jest inaczej np vw 1,9 tdi nie czuć w ogóle różnicy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek_almera Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 A ile zaplaciles za odgrzybianie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.