Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30 2.2 dCi] Reset pompy po wymianie zaworu SCV


zeshky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Istnieje możliwość resetu pompy po wymianie zaworu SCV bez kosztownej wizyty w ASO

 

Procedura:

1. przekręć kluczyk aż zapalą się wskaźniki na desce rozdzielczej

2. poczekaj 3 sekundy

3. wciskaj pedał gazu do końca 5 razy w ciągu 5 sekund - po 5 razie puszczasz pedał gazu

4. czekaj 7 sekund

5. po 7 sekundach wciśnij i trzymaj pedał gazu przez 10 sekund

6. po 10 sekundach zacznie migać kontrolka silnika - zdejmij nogę z gazu

 

do tego momentu jest to w zasadzie procedura odczytywania błedów z komputera.

 

Aby zresetować pompę i ustawić ja w tryb adaptacji należy wcisnąć pedał gazu i trzymać go więcej niż 10 sekund.

 

Po całej operacji wyjąć kluczyk ze stacyjki i można odpalać auto.

 

 

PS.

W/w informacja została zaczerpnięta z forum http://www.x-trail-uk.co.uk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć, ja od dwóch lat jeżdżę bez resetu pompy po wymianie zaworu, będzie trzeba zrobić :)

Masz jakieś objawy z braku tego resetu? Bo jak czytam to silnik różnie reaguje na zmianę, jedni nie widzą różnicy, inni narzekają...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset pompy nie zaszkodzi, a moze pomoc np. w przypadku falowania obrotow na biegu jalowym.

Edytowane przez JBCool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakieś objawy z braku tego resetu? Bo jak czytam to silnik różnie reaguje na zmianę, jedni nie widzą różnicy, inni narzekają...

 

Na chwilę obecną brak. Równo rok temu po wymianie filtra paliwa znów tracił moc. Po miesiącu filtr wyleciał z hukiem i wstawili inny- poza puchą seryjną- taki z króćcami i (odpukać) jest ok, ale ja bardzo mało jeżdżę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dziekuję za wskazówkę odnosnie resetu. U mnie po wymianie zaworu SCV ( silnik 2,2 dci , rocznik 2005 ) samochod dalej wskazywal za niskie cisnienie paliwa i przelączał sie w tryb serwisowy , po kazdym spadku obrotow ( np na swiatłach )

Po restarcie pompy opisaną metodą pedału gazu wszystko wrociło do normy. ( zaden z mechaników nie potwierdził, ze to moze dzialac , ale działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Hej 

 

Czy reset pompy dla maszyny 2.2 di 114 kucy wygląda tak samo ?

Zastanawiam się nad samodzielna zmiana scv.....

 

pozdrawiam

rupi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeszcze coś w temacie scv i tych okolicach.

 

Odkąd mam X (2.2Di 114km), czyli ponad 4 lata dość ciężko odpala, znaczy może nie ciężko ale jak na moje odczucia dość długo  - musi chwile pokręcić.

 

Przy okazji wymiany zaworów scv (2 lata temu),  panowie z serwisu powiedzieli że jest jeszcze jakiś czujnik/zawór (nie pamiętam który z nich dokładnie powiedzieli ) uszkodzony odpowiedzialny za utrzymanie ciśnienia paliwa po wyłączeniu silnika. I dlatego ponowne odpalanie trochę zajmuje.

 

Czy może kojarzycie co może być uszkodzone ?

 

rupi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Di listwa paliwowa? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Di listwa paliwowa? :blink:

No a jak inaczej? Przecież to też Common rail. Oba w T30 to silniki CR.

 

Za to DI w Tino jest na pompie rotacyjnej VP44 - nissan popieprzył oznaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jak inaczej? Przecież to też Common rail. Oba w T30 to silniki CR.

 

Za to DI w Tino jest na pompie rotacyjnej VP44 - nissan popieprzył oznaczenia.

Czlowiek się głupi rodzi i głupi umiera. Zawsze myslałem że Di jest na pompie rotacyjnej a nie CR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu w Patku jest tak że jak zgasisz silnik i chciałbyś zaraz odpalić to możesz kręcić i kręcić i nie zapalisz. dopiero jak spadnie ciśnienie na listwie i czujnik stwierdzi że jest OK to odpalisz za pierwszym razem. Błąd czujnika rejestruje ECM więc może się okazać że jak podłączysz prosty OBD skaner to znajdziesz ten błąd a on jednoznacznie wskaże który to czujnik. Jak w Patku czujnik zaczyna padać to właśnie taki jest objaw jak u Ciebie.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rade, podlacze w weekend i sprawdze.


aha jeszcze cos dodam, 

 

- poniżej minus 10 prawie nigdy mi nie odpalil (sprawne świece żarowe i aku, dobre paliwo z dodatkami  - nie pomaga)

- zawsze po odpaleniu,wchodzi na chwile (kiladziesiat sekund) na obroty około 2tyś, i potem wraca do normy, 

 

rupi

 

 

aktualizacja 2014-11-23:

 

Nie miałem czasu w weekend sprawdzić (planuje dzisiaj), ale jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała.

Może coś pomoże.

 

W zeszłym roku- jesienią  pomyślałem że zamontuje sobie filtr z podgrzewaczem paliwa . Znalazłem fajny zestaw (filtr+ obudowa z podgrzewaczem) od fiata, parametry ok.

Po zamontowaniu okazało się że auto musi baaaardzo długo kręcić nawet na gorącym silniku. Zawór wsteczny był zamontowany.

Jedyna różnica to taka że nowy zestaw nie posiadał wbudowanej pompki. 

 

Wiec wstawiłem ponownie stary/oryginalny zestaw. 

 

Podejrzewam że pompka w oryginalnym zestawia powodowała że ciśnienie paliwa sie utrzymywało i dlatego odpalał.

Zastawiam się  jak to powinno być prawidłowo ? Może coś jest uszkodzone i dlatego teraz to pompka odpowiada za utrzymywanie ciśnienia ?

 

 

rupi

PS. Jakim programem odczytujecie błędy komputera ?

Edytowane przez rupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma żadnych błędów (ELM 327 BT + Torque Lite).

 

Przeszukując forum znalazłem dwa stare wątki o podwyższonych obrotach po odpaleniu, niestety bez rozwiązania.

 

Może macie jakieś nowe sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspiesza dobrze, wkręca się itp, żadnej zadyszki. 

 

Problemy/dyskomfort tylko przy odpalaniu   - dlatego przetrwałem jakoś z ta bolączka tak długo.:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przyspiesza dobrze, wkręca się itp, żadnej zadyszki. 

 

Problemy/dyskomfort tylko przy odpalaniu   - dlatego przetrwałem jakoś z ta bolączka tak długo. :)

Podobne problemy mam z odpalaniem. Zastanawiam sie nad podmiana zaworow lub calej pompy, tylko ze na razie nie mam skad zalatwic czesci.

 

Powiedz, czy wymiana zaworow Ci pomogla? Czy przed nia tez miales problemy z odpalaniem?

 

U mnie problem wystepuje w ujemnych temperaturach. W okolicach zera i ponizej to juz grzeje swiece kilka razy zanim przekrece kluczyk, nierzadko w nizszych temp. odpala za 3-4 razem. Kolejne odpalenia w trakcie dnia OK, a rano historia od poczatku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przyspiesza dobrze, wkręca się itp, żadnej zadyszki. 

 

Problemy/dyskomfort tylko przy odpalaniu   - dlatego przetrwałem jakoś z ta bolączka tak długo. :)

witam mój x ma właśnie zadyszkę przy ok. 2700 obr. później jakby się dusi z braku paliwa. i na dodatek odpala nawet gdy jest rozgrzany kręcąc przez ok. 3 sekundy zimny dłużej pomóżcie plis 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień zawory SCV

 

Jak chcesz miec pewność że to one to znajdz warsztat, który będzie miał sprzęt do podglądu live ciśnienia na listwie CR podczas jazdy. Jak nie będize rosło wraz z przyspieszaniem, i zacznie wariować przy obrotach o któych wspomnialeś to zawory/zawór (DI -2 zawory, dCi - 1zawór) do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...