Gość listek78 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów! Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana X-traila T30 2.2Di/Dci? 2002r. W związku z tym mam parę pytań do kolegów z forum, którzy z pewnością zjedli zęby na swoich X-ach. 1. Co może być powodem trudności z redukcją biegu z 2 na 1? Ciężko strasznie wbić tą 1 podczas jazdy,kiedy na postoju wchodzi idealnie,bez problemu. 2. Podczas przyśpieszania słychać taki specyficzny terkot z komory silnika. Można to porównać jakby wiatrak od chłodnicy zahaczał o inną część z tym ze ten odgłos jest bardziej metaliczny. 3. Lekkie kopcenie przy przyśpieszaniu w okolicy 3tyś. obr/min 4. Brak świateł cofania, sprawdzone żarówki i bezpiecznik, prawdopodobnie poszedł czujnik / włącznik biegu wstecznego. Można wymienić go we własnym zakresie nie windując autka na podnośniku? 5. Niedawno chciałem przetestować działanie napędu LOCK. Podjeżdżając pod dość stromy i ośnieżony podjazd kolejno włączałem opcje napędowe, przy czym załączając LOCK i buksując chwilkę kołami poczułem zapacz jakby palącego się sprzęgła. Napęd działa ok tylko martwi mnie ten objaw, cz jest to zjawisko normalne czy to oznaka końcówki sprzęgła? 6. Ciekawi mnie również mój motor. przed zakupem dowiadując się jaki motor wybrać w moim przedziale cenowym powiedziano mi żebym szukał oryg. japońskiego diesla 2.2Di, które to produkowane były teoretycznie do bodajże czerwca 2003. Mój X jest z 2002 ale mechanik powiedział, ze ma już common rail co oznacza, iż ta jednostko to nie Di a już DCi. W tym momencie zgłupiałem, bo nie wiem tak naprawdę jaki mam silnik? Czy to już jakaś wcześniejsza edycja późniejszego DCi w kooperacji z francuzami czy to jeszcze japończyk tylko że z common rail? Edytowane 1 Marca 2013 przez listek78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 ad1 podczas jazdy nie wrzuca się pierwszego biegu a jeśli już to przy prędkości bliskiej 0 - wtedy wchodzi normalnie ad2 słyszysz wtyrski. prawdopodobnie się kończą. aby to potwierdzić dolej do paliwa przy tankowaniu mixol - 300-500ml na pełny bak - jeśli terkotanie sie zmniejszy tzn wtryski ad3 kupiłeś traktora - twój dpfu nie ma więc puszcza bąki - to normalne ad4 pewnie tak - jeśli nie boisz się dłubać przy aucie ad5 większość suvów przy agresywnym testowaniu śniegu/błota spali sprzęgło ad6 2.2- silnik starszy od Rudolfa Diesla stosowany w japońskich łodziach podwodnych typu kamikadze do penetracji rowu mariańskiego przez samurajów. D- wtrysk pośredni przez komorę wstępną, Di - wtrysk bezpośredni pompą rotacyjną, DCi - wtrysk common rail. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Czujnik jest od góry , po wyjęciu przepływki i filtru powietrza dostęp jest w miarę dobry i samemu zmienisz. Sprzęgło x-trail ma słabe i często śmierdzi przy takich zabawach a do tego od przegrzania szybko padnie dwumasa klekot przy przyspieszaniu jeśli występuje nawet po rozgrzaniu auta to nie dobry znak. jedynki nie wolno wrzucać w trakcie jazdy w wielu autach. Choć niektore znoszą takie traktowanie łagodniej niż xtrail twój silnik to dalej japoński Di tylko z zmienionym systemem zasilania paliwa. Dopiero t31 ma francuskiego dci i silniki te nie mają wiele wspólnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość listek78 Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Dzięki wielkie koledzy za wyczerpujące odpowiedzi Co do tej jedynki to nie chce byście myśleli, że chce ją wrzucić przy nie wiadomo jakiej prędkości ale w Xie wchodzi o wiele ciężej niż w innych autach, którymi jeżdżę, ale widocznie to taka przypadłość tego modelu. Co do tego klekotu to jest on dla mnie specyficzny ale spróbuje metody kolegi Bartezm, może coś się wyjaśni a jak nie to pozostaje poszukać porządnego mechanika, który się przejedzie i wyjaśni co to za terkot. Takie wtryski to drogi interes jakby przyszło do ich wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 używki sprawdzone - około 400zł/szt + podkładki pod wtryski + uszczelka pod pokrywą zaworów + robocizna http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86138-glosna-praca-silnika-22dci/page__hl__%2Bg%C5%82o%C5%9Bna+%2Bpraca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość listek78 Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Tak się zastanawiam czy jest to palący problem i czy śpieszyć się z diagnozą i wymianą czy myślicie że można jeszcze troszkę pojeździć ( jakieś 2-3 tyś.km ) Po za tym zamontowałem hak w moim Xie i mam zamiar ciągać mój camping hobby ( waga ok. 1tony ) Czy ma to większy wpływ na to co dzieje się obecnie z silnikiem? Ciekaw też jestem czy przyśpieszy to zużycie dwumasy i sprzęgła? Według mnie autko ma przejechane koło 230 tkm i nie mam pojęcia czy to mogło już być robione czy nie? Macie jakieś doświadczenie w tej materii? Po jakim mniej więcej przebiegu dwumasa wraz ze sprzęgłem jest do wumiany? Ostatnio na allegro widziałem regenerowaną dwumasę za 500pln? Ma to jakiś sens kiedy nowa kosztuje koło 3000pln??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 polecam mixol i nie forsowanie silnika co do dwumasy - można przejść na jednomas od tino - gdzieś to było na forum - i problem będzie rozwiązany mniejszym kosztem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Co do silnika ja mam 2,2 di i też common rail W innwym wątku wyjaśnione: "Oba silnik w X-trail 114km i 136km mają układ zasilania typu Common Rail. Cechy charakterystyczne dla aut z silnikiem DI 114km (produkowane do 9.2003): - pompa wtryskowa z dwoma zaworami - mały Intercooler bez czujnika doładowania - turbina ze stałą geometrią łopatek Cechy charakterystyczne dla aut z silnikiem dCi 136km (produkowane po 9.2003): - pompa wtryskowa z jednym zaworek - duży intercooler z czujnikiem doładowania po prawej stronie (patrząc od przodu auta) - turbina ze zmienną geometrią łopatek." co do terkotania - jesli na wolnych obrotach nie wali jak dzięcioł to przy przyspieszaniu w x-ach nirmalne glosniejsze stuki zaworów ... (ale trzeba to slyszec, by zdiagnozowac) mój dymki też puszcza ale głównie widać jak ciepło ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość listek78 Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Wychodzi na to,że narazie nie ma co się za bradzo przejmować tym wszystkim Mam za to pytanie z innej beczki, mianowicie po pociągnięciu przełącznika wycieraczek w swoją strone wycieraczki przednie pracują 3 krotnie a włącza się spryskiwacz szyby tylniej, przy czym włączając spryskiwacz szyby tylniej wg obrazków na przełączników działa spryskiwacz przedniej szyby Czy ktoś się orientuje co to za błąd się wkradł? Czy jest możliwość zamienienia kabli połaczeniowych na kostkach? I przy okazji koniec turbiny - jakie ma objawy poza tym, że w końcowej fazie brakuje mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 terkotanie wtrysków i puszczanie dymka myślę że możesz powiązać z ich niedługim końcem. Nalej oleju do 2-suwów - wyjeździj tak ze trzy baki paliwa - jak się nie poprawi to będą koszta. Silnik masz na common rail - tyle że ten słabszy. Wychodzi na to,że narazie nie ma co się za bradzo przejmować tym wszystkim Mam za to pytanie z innej beczki, mianowicie po pociągnięciu przełącznika wycieraczek w swoją strone wycieraczki przednie pracują 3 krotnie a włącza się spryskiwacz szyby tylniej, przy czym włączając spryskiwacz szyby tylniej wg obrazków na przełączników działa spryskiwacz przedniej szyby Czy ktoś się orientuje co to za błąd się wkradł? Czy jest możliwość zamienienia kabli połaczeniowych na kostkach? I przy okazji koniec turbiny - jakie ma objawy poza tym, że w końcowej fazie brakuje mocy? Pewnie jak ktoś składał auto po kolizji, na odwrót podłączył kable od pompek spryskiwaczy. Zamień je i będzie gitara. Co do czujnika wstecznego to wymienisz go bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Jeśli chodzi o ciąganie i dwumasę to mi wystarczyło wyciągnąć łódkę z wody ( jakieś 2 tony ) 4 razy i sprzęgło padło. Wymieniłem na dwumasę LUK ( 1800zł ) i wytrzymała rok i dwa kolejne wyciągania łódki. Teraz mam jedno masowe od tino ale łódkę dopiero na wiosnę będę ciągał aby móc się wypowiedzieć o trwałości. Pewne jest ,że w najgorszym wypadku do wymiany będzie tarcza sprzęgła za 200-300zł a nie dwumasa Trzeba się przyzwyczaić do jednomasowego gdyż potrafi szarpać przy zbyt szybkim puszczaniu pedału. Ale może to wina tarczy sprzęgła bo kupiłem najtańśzą nówkę jaką znalazłem za 50zł . Jak sie posypie to dzień roboty i sobie zmienie znów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 jak ciągasz łódkę to może warto raz zainwestować w lepszą okładzinę i mieć spokój http://www.sprzegla.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość listek78 Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Zeshky, co do pompki to masz rację tym bardziej, że prawy przód był walnięty więc chyba wystarczy zamienić przewody i będzie ok Mam nadzieję, że to co napisał kolega odnośnie wyciągania 2 tonowej łódki nie ma znaczenia na ciąganie zwykłej przyczepy campingowej??? Właśnie dlatego zdecydowałem się na diesla więc jeśli tak ma się to tak zapowiadać to dla mnie dramat! Co do wtrysków to polecacie czyszczenie ( jeśli takowe jest możliwe ) czy wymianę na nowe a może na zregenerowane używki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldi1204 Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Hudson witam.Czy od tej almery tino pasuje koło i co trzeba wymienić samo koło czy i tarcze i docisk. Jeśli chodzi o ciąganie i dwumasę to mi wystarczyło wyciągnąć łódkę z wody ( jakieś 2 tony ) 4 razy i sprzęgło padło. Wymieniłem na dwumasę LUK ( 1800zł ) i wytrzymała rok i dwa kolejne wyciągania łódki.Teraz mam jedno masowe od tino ale łódkę dopiero na wiosnę będę ciągał aby móc się wypowiedzieć o trwałości. Pewne jest ,że w najgorszym wypadku do wymiany będzie tarcza sprzęgła za 200-300zł a nie dwumasa Trzeba się przyzwyczaić do jednomasowego gdyż potrafi szarpać przy zbyt szybkim puszczaniu pedału. Ale może to wina tarczy sprzęgła bo kupiłem najtańśzą nówkę jaką znalazłem za 50zł . Jak sie posypie to dzień roboty i sobie zmienie znów Hudson witam.Czy od tej almery tino pasuje koło i co trzeba wymienić samo koło czy i tarcze i docisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.