Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Chwilowy brak mocy, kontrola i inne dziwne usterki


Gość zszymczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zszymczyk

Witam wszystkich!

 

Mam ogromne problemy z moją Almerą N16 1.5dCi z 2003 roku. Ale może po kolei:

 

1. Na jałowym biegu samochód skacze, dostaje wibracji, że czuć to na całym samochodzie. Wymiana wtrysków dużo pomogła ale nie wyeliminowała całkowicie problemu.

 

2. Bardzo dziwna sytuacja z radiem. Generalnie po uruchomieniu silnika radio nie działa. Dopiero po jakichś 5-30min załącza się i pracuje już normalnie. Mechanik coś mówi, że problem z zimnymi lutami lub końcówką mocy. Co myślicie?

 

3. I mój największy problem! Ostatnio w czasie jazdy, zwłaszcza przy zimnym silniku choć nie jest to regułą, nagle samochód traci moc i pojawia się lampka silniczka. Muszę wtedy puścić gaz i jechać potem bardzo delikatnie. Z czasem przechodzi. I nie ma zasady jednego dnia się tak dzieje, innego nie. Ostatnio problem się powiększył, bo przy mocniejszym depnięciu na gaz w czasie wyprzedzania samochód zgasł. Innym razem zgasł jak chwilę stałem na parkingu. Potem nie chciał odpalić. W końcu odpalił po jakichś 10 min. Taką sytuację miałem 2 razy po zatankowaniu paliwa. Samochód nie chciał odpalić ale po dłuższym czasie zaskakiwał.

 

Samochód spędził już 7 dni u mechanika i cały czas kombinują z wtryskami.

 

Na forum znalazłem jakieś informacje o problemach z przepływomierzem, sondą lambda, przewodem dolotowym, przepustnicą ale sprawdzanie wszystkiego to majątek.

 

Czy ktoś miał podobne problemy i wie w czym może tkwić problem?

 

Do tego jeszcze silniczek wycieraczek mi padł. Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wygląda na problem z elektryką. Przede wszystkim pogmeraj przy wszystkich bezpiecznikach (również z tyłu za skrzynką bezp.) i wtyczce komputera. Może dostała się gdzieś woda, przewody się przetarły albo coś nie styka.

A sprawdzenie/czyszczenie przepływomierza, przewodu dolotowego i przepustnicy możesz zrobić sam i nie wiąże się to z żadnymi kosztami poza 7zł za benzynę ekstrakcyjną do wymycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

jestem posiadaczem tino 2.2di

 

mam podobny problem, niedowano zrobiłem pompę wtryskową ze względu na błąd kąta wtrysku (pompa mechaniczna i tylko kompleksowa regenreacja wchodziła w grę) do tego auto szarpało i niewchodziło w obroty tak ja to opisałeś. Raz jest dobrze a za jakiś czas nie wchodzi powyżej 3tyś. Po odebraniu auta i przejechaniu 300km znowy niewchodzi w obroty. Sprawdzę to na diagnostyce komp. ale pewnie nic niepokaże poczytałem troche i można obstawić na zawór EGR. Na forum z fordem ktoś opisuje podobny przypadek. Jak rozwiążesz swój problem daj znać co i jak.

 

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=147320

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zszymczyk

Wciąż brak rozwiązania, 4 dni był spokój, a dziś znowu 10 kilometrów z zaświeconą kontrolką i małą mocą. Dziwne jest też, że na luzie zarówno przy ciepłym, jak i zimnym silniku, obroty oscylują w granicach 500-600. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuj poruszać na zapalonym silniku kostkami na komputerze albo na zgaszonym odłącz i psiknij sprejem do styków elektrycznych,miałem podobną sytuację ale zapalała mi sie spiralka od świec/usterki elektronicznej i traciłem moc. Okazało się że lużny był jeden pin na kostce do komputera (był źle zabezpieczony i cofał się przy wpinaniu kostki) rozebrałem tą kostkę zablokowałem ten pin było po problemie. U Ciebie zapale się inna kontrolka ale spróbować warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...