Picek Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Witam, Mam problem , przy dodawaniu gazu nagle obroty skaczą do 3000 lub 3500 potem stoją w miejscu aż auto przyspieszy i dalej idą obroty do góry i historia się powtarza - problem jest spory bo nie da się normalnie przyspieszać. Myślałem że to sprzęgło się ślizga i sprzęgło wymieniłem w komplecie z dwumasą. Niestety objaw nie ustapił , kolega twierdzi że miał podobnie w bmw i to był objaw zabrudzonych wtrysków i że przy dodawaniu gazu paliwo się przelewa przez wtrysk i to dlatego , więc pytanie czy to to wtryski trzeba czyścić czy tez inna przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 obroty stoją a auto przyśpiesza... są dwie możliwości: 1) w dalszym ciągu ślizga Ci się sprzęgło 2) masz skrzynie cvt (automat) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Mam skrzynię manualną , to jak sprawdzić że nadal się ślizga jak kupione i założone nowe sprżęgło LUKA. Znowu wymienić? Samo wyjęcie sprzęgła to duży koszt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Witam, ... przy dodawaniu gazu nagle obroty skaczą do 3000 lub 3500 potem stoją w miejscu aż auto przyspieszy ... Jeśli wykluczasz automat (i jesteś tego pewien ) to za tą sytuację odpowiedzialne jest sprzęgło, ponieważ to ono łączy (poprzez tarczę i docisk) wał korbowy z silnika (który generuje ruch obrotowy) z wałkiem w skrzyni biegów (która przenosi ten ruch na koła). Teraz ważne pytanie: Czy robiłeś chip tuning? ewentualnie czy ktoś go robił w twoim aucie? Moment obrotowy w turbodieslu ma przeważnie swoje maximum w przedziale obrotów między 2 a 3tys. Z tąd skok u ciebie te wartości. Aby temu zaradzić potrzebujesz mocniejsze sprzęgło (inna okładzina + mocniejszy docisk). Na seryjnych możesz mieć ciągle ten problem. Skontaktuj się z Radzikowskim http://www.sprzegla.com/ Witam, ..kolega twierdzi że miał podobnie w bmw i to był objaw zabrudzonych wtrysków i że przy dodawaniu gazu paliwo się przelewa przez wtrysk i to dlatego... musiało mu się bardzo przelewać, że leciało aż na sprzęgło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 jak osiągniesz te 3000 obrotów to nie idzie go wkręcić wyżej czy jak? nie reaguje na pedał gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 dzięki za pomoc , dziś nie ma objawu , genrelanie jest tak że często jest a czasami nie ma , jak zaczynam przyspieszać to obrotomierz idzie do 3000 i stoi aż auto sie do tych obrotów rozpędzi i potem jest to samo czyli skacze do 3600 i czeka na tych obrotach aż przyspieszy, czasami też było tak że szedł do 3000 obrotów i się zatrzymywał na około 3-4 sekundy i potem przyspieszał dalej, ja już nie kumam totalnie , dziś chciałem jechać do tych co sprzęgło wymienili ale dziś objawu nie ma. Nie robiłem chip tuningu ale jakieś 12 tyś przebiegu temu miałem wymieniony silnik na nowy jak auto miało 3 lata i 7 miesięcy i przebieg 97 tyś. km ( na koszt nissana - ale to już inna opowieść ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 1) na których biegach masz ten objaw? 2) podczas przyśpieszania (jak wciśniesz gaz do dechy) co się dzieje? czy też obrotomierz się zatrzymuje na 3000? czy idzie do końca? 3) jaki masz dźwięk z silnika podczas zatrzymania na obrotomierzu? stały czy narastających obrotów? (jeśli dźwięk obrotów narasta to może masz uszkodzony obrotomierz? ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 zapytam inaczej... czy jak stoi na tych 3000 obrotów to co się dzieje jak wciśniesz mocniej gaz? obroty wzrastają czy nie? jest reakcja silnika na naciśnięcie gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 (edytowane) 1. biegi to 3, 4 ,5 6, , na 1 i drugim raczej nie. 2. idzie do około 3 tyś i zatrzymuje się ale słychać że obrotu idą do góry aż osiągną te 3 tyś - wtedy skacze na 4 tyś zatrzymuje się i czeka aż obroty urosną w rzeczywistości do tych 4 tyś i wtedy idzie dalej 3. obroty narastają - to wygląda tak jak by obrotomierz wyprzedził obroty - tyle że widać i czuć że auto gorzej przyspiesza w tym momencie. postram się to nagrać telefonem i zamieścić. w sumie najcześciej to występuje po około 30 -40 min jazdy , bo w sumie jak odpale i jade to tak nie ma , po jakimś czasie jazdy zaczyna występować - czy sprzęgło może się z jakiegoś powodu przegrzewać i tracić swoje właściowści? Edytowane 5 Czerwca 2013 przez Picek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 według mnie to nie sprzęgło... 2. idzie do około 3 tyś i zatrzymuje się ale słychać że obrotu idą do góry aż osiągną te 3 tyś - wtedy skacze na 4 tyś zatrzymuje się i czeka aż obroty urosną w rzeczywistości do tych 4 tyś i wtedy idzie dalej 3. obroty narastają - to wygląda tak jak by obrotomierz wyprzedził obroty... To wygląda na inny problem. Skoki wskazówki na obrotomierzu to raczej wina elektroniki, może jakiś czujnik? W przypadku ślizgającego się sprzęgła silnik by wył na obrotach, a po dodaniu gazu obroty by raczej płynnie i szybko zwiększał do maksymalnego zakresu. Jednocześnie z pewnością poczułbyś charakterystyczny swąd palonego sprzęgła. czy sprzęgło może się z jakiegoś powodu przegrzewać i tracić swoje właściowści? tak - sprzęgło zabija najczęściej: jazda na półsprzęgle, zakopane 4x4, tuning silnika, wyścigi na 1/4mili, palenie gumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 komputer pokazuje jakieś błędy? SPrawdziłbym na początek potencjometr pedału gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Dzięki za pomoc czyli czeka mnie sprawdzenie błędów na komputerze w ASO ( ballaun ) bo innego dobrego warsztatu w okolicy nie znam , co do tego przegrzewania to myślałem że np stanie i jazda w korku ( czyli co chwila sprzęgło , jedynka , do przodu i stop ) i tak ze 100 razy to może sprzęgło się grzeje . Jeszcze raz dzięki , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 to nie wina sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Witam, dziś nowe objawy , czyli gaz obroty skaczą do góry po czym spadają i normlanie przyspiesza auto . Jakaś masakra, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 nagraj filmik, moze coś bedzie łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alv. Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 2. idzie do około 3 tyś i zatrzymuje się ale słychać że obrotu idą do góry aż osiągną te 3 tyś - wtedy skacze na 4 tyś zatrzymuje się i czeka aż obroty urosną w rzeczywistości do tych 4 tyś i wtedy idzie dalej 3. obroty narastają - to wygląda tak jak by obrotomierz wyprzedził obroty - tyle że widać i czuć że auto gorzej przyspiesza w tym momencie. Z takiego opisu to wynika, że nie obroty a obrotomierz ci wariuje. Ja wiem, że po wymianie silnika jesteś przewrażliwiony, ale może to jeszcze nie jest powód do wymiany sprzęgła, a wystarczy się obrotomierzowi przyjrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 filmik mam już , pytanie jak go zamieścić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 wrzuć na Youtube i tu daj link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Witam, już mam filmiki : widać jak fajnie nagle obroty spadają choć pedał gazu w podłodze. Później następny filmik z komentarze, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 nie przyłozyłeś się do filmiku nagraj jeszcze raz ale pamiętaj żeby: 1. radio było wyłączone 2. widać obrotomierz i prędkościomierz Póki co wygląda mi to na problem z pedałem gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 mam jeszcze taki , następne będą lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymboy Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Obstawiam że coś sprzęgło wariuje, wymieniałeś na nowe jak robiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 (edytowane) już wszystko jasne , po wymianie sprzęgła na maksa był wciśnięty czujnik sprzęgła co skutowało tym iż po rozgrzaniu silnika wzrastało ciśnienie płynów i lekko minimalnie samo rozsprzęglało się sprzęgło , czujnik sprzęgła cofnięty i wyregulowany , dziś lub jutro przetestuję. a koszt to 150 zł + vat. Edytowane 19 Czerwca 2013 przez Picek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymboy Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 To dobrze się zakończyło dla ciebie, tylko jak było na filmie widać że występował poślizg sprzęgła to ciekawe ile życia mu odebrałeś. Długo tak jeździłeś? Z doświadczenia wiem że 2-masy nie lubią przegrzania. A gdzie tak dali ciała, gdzie sprzęgło robiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Robiłem niestety w : "japan serwis ząbki" - w innym poście ich pochawliłem - a to było jakieś 2 miesiące temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.