Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z obrotami w T31 2.0 dci 150KM - pomocy co to .


Picek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem , przy dodawaniu gazu nagle obroty skaczą do 3000 lub 3500 potem stoją w miejscu aż auto przyspieszy i dalej idą obroty do góry i historia się powtarza - problem jest spory bo nie da się normalnie przyspieszać. Myślałem że to sprzęgło się ślizga i sprzęgło wymieniłem w komplecie z dwumasą. Niestety objaw nie ustapił , kolega twierdzi że miał podobnie w bmw i to był objaw zabrudzonych wtrysków i że przy dodawaniu gazu paliwo się przelewa przez wtrysk i to dlatego , więc pytanie czy to to wtryski trzeba czyścić czy tez inna przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty stoją a auto przyśpiesza... są dwie możliwości:

1) w dalszym ciągu ślizga Ci się sprzęgło

2) masz skrzynie cvt (automat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam skrzynię manualną , to jak sprawdzić że nadal się ślizga jak kupione i założone nowe sprżęgło LUKA. Znowu wymienić? Samo wyjęcie sprzęgła to duży koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

... przy dodawaniu gazu nagle obroty skaczą do 3000 lub 3500 potem stoją w miejscu aż auto przyspieszy ...

Jeśli wykluczasz automat (i jesteś tego pewien :P ) to za tą sytuację odpowiedzialne jest sprzęgło, ponieważ to ono łączy (poprzez tarczę i docisk) wał korbowy z silnika (który generuje ruch obrotowy) z wałkiem w skrzyni biegów (która przenosi ten ruch na koła).

 

Teraz ważne pytanie: Czy robiłeś chip tuning? ewentualnie czy ktoś go robił w twoim aucie?

Moment obrotowy w turbodieslu ma przeważnie swoje maximum w przedziale obrotów między 2 a 3tys. Z tąd skok u ciebie  te wartości.

Aby temu zaradzić potrzebujesz mocniejsze sprzęgło (inna okładzina + mocniejszy docisk). Na seryjnych możesz mieć ciągle ten problem.

Skontaktuj się z Radzikowskim http://www.sprzegla.com/

 

 

Witam,

 

..kolega twierdzi że miał podobnie w bmw i to był objaw zabrudzonych wtrysków i że przy dodawaniu gazu paliwo się przelewa przez wtrysk i to dlatego...

musiało mu się bardzo przelewać, że leciało aż na sprzęgło :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc , dziś nie ma objawu , genrelanie jest tak że często jest a czasami nie ma , jak zaczynam przyspieszać to obrotomierz idzie do 3000 i stoi aż auto sie do tych obrotów rozpędzi i potem jest to samo czyli skacze do 3600 i czeka na tych obrotach aż przyspieszy, czasami też było tak że szedł do 3000 obrotów i się zatrzymywał na około 3-4 sekundy i potem przyspieszał dalej, ja już nie kumam totalnie , dziś chciałem jechać do tych co sprzęgło wymienili ale dziś objawu nie ma.

 

Nie robiłem chip tuningu ale jakieś 12 tyś przebiegu temu miałem wymieniony silnik na nowy jak auto miało 3 lata i 7 miesięcy i przebieg 97 tyś. km ( na koszt nissana - ale to już inna opowieść ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) na których biegach masz ten objaw?

2) podczas przyśpieszania (jak wciśniesz gaz do dechy) co się dzieje? czy też obrotomierz się zatrzymuje na 3000? czy idzie do końca?

3) jaki masz dźwięk z silnika podczas zatrzymania na obrotomierzu? stały czy narastających obrotów? (jeśli dźwięk obrotów narasta to może masz uszkodzony obrotomierz? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam inaczej... czy jak stoi na tych 3000 obrotów to co się dzieje jak wciśniesz mocniej gaz? obroty wzrastają czy nie? jest reakcja silnika na naciśnięcie gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. biegi to 3, 4 ,5 6, , na 1 i drugim raczej nie.

2. idzie do około 3 tyś i zatrzymuje się ale słychać że obrotu idą do góry aż osiągną te 3 tyś - wtedy skacze na 4 tyś zatrzymuje się i czeka aż obroty urosną w rzeczywistości do tych 4 tyś i wtedy idzie dalej

3. obroty narastają - to wygląda tak jak by obrotomierz wyprzedził obroty - tyle że widać i czuć że auto gorzej przyspiesza w tym momencie.

postram się to nagrać telefonem i zamieścić.

w sumie najcześciej to występuje po około 30 -40 min jazdy , bo w sumie jak odpale i jade to tak nie ma , po jakimś czasie jazdy zaczyna występować - czy sprzęgło może się z jakiegoś powodu przegrzewać i tracić swoje właściowści?

Edytowane przez Picek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie to nie sprzęgło...

 

2. idzie do około 3 tyś i zatrzymuje się ale słychać że obrotu idą do góry aż osiągną te 3 tyś - wtedy skacze na 4 tyś zatrzymuje się i czeka aż obroty urosną w rzeczywistości do tych 4 tyś i wtedy idzie dalej

3. obroty narastają - to wygląda tak jak by obrotomierz wyprzedził obroty...

To wygląda na inny problem. Skoki wskazówki na obrotomierzu to raczej wina elektroniki, może jakiś czujnik?

W przypadku ślizgającego się sprzęgła silnik by wył na obrotach, a po dodaniu gazu obroty by raczej płynnie i szybko zwiększał do maksymalnego zakresu.

Jednocześnie z pewnością poczułbyś charakterystyczny swąd palonego sprzęgła.

 

 

czy sprzęgło może się z jakiegoś powodu przegrzewać i tracić swoje właściowści?

tak - sprzęgło zabija najczęściej: jazda na półsprzęgle, zakopane 4x4, tuning silnika, wyścigi na 1/4mili, palenie gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc czyli czeka mnie sprawdzenie błędów na komputerze w ASO ( ballaun ) bo innego dobrego warsztatu w okolicy nie znam , co do tego przegrzewania to myślałem że np stanie i jazda w korku ( czyli co chwila sprzęgło , jedynka , do przodu i stop ) i tak ze 100 razy to może sprzęgło się grzeje . Jeszcze raz dzięki ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. idzie do około 3 tyś i zatrzymuje się ale słychać że obrotu idą do góry aż osiągną te 3 tyś - wtedy skacze na 4 tyś zatrzymuje się i czeka aż obroty urosną w rzeczywistości do tych 4 tyś i wtedy idzie dalej

3. obroty narastają - to wygląda tak jak by obrotomierz wyprzedził obroty - tyle że widać i czuć że auto gorzej przyspiesza w tym momencie.

Z takiego opisu to wynika, że nie obroty a obrotomierz ci wariuje. Ja wiem, że po wymianie silnika jesteś przewrażliwiony, ale może to jeszcze nie jest powód do wymiany sprzęgła, a wystarczy się obrotomierzowi przyjrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przyłozyłeś się do filmiku :)

 

nagraj jeszcze raz ale pamiętaj żeby:

1. radio było wyłączone

2. widać obrotomierz i prędkościomierz

 

Póki co wygląda mi to na problem z pedałem gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wszystko jasne , po wymianie sprzęgła na maksa był wciśnięty czujnik sprzęgła co skutowało tym iż po rozgrzaniu silnika wzrastało ciśnienie płynów i lekko minimalnie samo rozsprzęglało się sprzęgło , czujnik sprzęgła cofnięty i wyregulowany , dziś lub jutro przetestuję. a koszt to 150 zł + vat.

Edytowane przez Picek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze się zakończyło dla ciebie, tylko jak było na filmie widać że występował poślizg sprzęgła to ciekawe ile życia mu odebrałeś.

Długo tak jeździłeś?

Z doświadczenia wiem że 2-masy nie lubią przegrzania.

A gdzie tak dali ciała, gdzie sprzęgło robiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...