Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

powtarzająca się awaria blokady skrzyni biegów


dorota0366
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W 2009 roku kupiłam nowego Nissana Quashai (1,6, benzyna, napęd na przednie koła).

W nowym samochodzie w ASO zamontowano mu blokadę skrzyni biegów - był to obowiązkowy warunek niezbędny dla ubezpieczenia samochodu.

Po pół roku użytkowania samochodu wystąpiła pierwsza awaria - w momencie zamykania blokady skrzyni biegów- nagle drążek zmiany biegów jakby odłączył się od skrzyni i nie mogłam wrzucić żadnego biegu - samochód został unieruchomiony.

Po przyjeździe lawety z Assistance miły Pan stwierdził, że w Nissanach Quashai często tak się robi, po czym zerwał osłonę drążka zmiany biegów i założył ponownie plastikową obejmę na bolec (które się rozłączyły), co spowodowało, ze skrzynia znów zaczęła działać i nie było potrzeby jazdy do warsztatu na lawecie.

Podobna sytuacja zdarzyła mi się następnie około 20 razy, za każdym razem sama zrywałam osłonę drążka i wkładałam bolec w plastikową obejmę. Gdy zgłaszałam ten problem w ASO, która montowała blokadę skrzyni biegów– odpowiedź brzmiała - w tej blokadzie tak się robi i mam sobie z tym radzić, tak, jak to robiłam wcześniej. To trochę dziwne, bo przedtem 5 lat używałam blokady skrzyni biegów w Matizie i blokada ta działała przez 5 lat bez zarzutu (nigdy nie było żadnej awarii), poza tym kosztowała 3 razy taniej niż w Nissanie.

W sierpniu 2012 sytuacja znów powtórzyła się – nagle nie mogłam wrzucić żadnego biegu, ale tym razem nie mogłam sama włożyć bolca w plastikową obejmę – jakby coś pękło. Samochód na lawecie pojechał do warsztatu, gdzie pęknięty element został sklejony i znowu mogłam zmieniać biegi.

Od tego czasu już dwa razy rozłączył mi się drążek zmiany biegów od skrzyni – pomogła samodzielna naprawa. Te powtarzające się awarie powodują, że boję się sama jechać samochodem w dłuższą trasę. Perspektywa unieruchomienia samochodu i dzwonienia po Assistance gdzieś na odludziu w nocy nie jest zbyt miła.

Zauważyłam ponadto, że ostatnio (przebieg 55 tys km) trudności ze zmianą biegów wyraźnie nasiły się. Od momentu kupna samochodu miałam problemy z wrzuceniem biegu wstecznego. Dochodzi on do połowy właściwego położenia i koniec. Pomaga jedynie wrzucenie innego biegu (np. jedynki, przejechanie kilku cm do przodu) i znów wsteczny. Czasami operację trzeba powtórzyć 2-3 razy. Problem ten zdarza się w około 30-40% przypadków. Ale obecnie mam trudności z wrzuceniem innych biegów, głównie 1 i 2.

Bardzo proszę o radę, co robić w powyższej sytuacji.

Czy można zdjąć tę nieszczęsną blokadę (wymaganą przez ubezpieczyciela samochodu) i zamontować autoalarm?

Czy można tak zrobić w trakcie trwania umowy z ubezpieczycielem i wystarczy zgłosić mu zmianę blokady skrzyni biegów na autoalarm?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję, to ubezpieczyciele przy AC wymagają dwóch zabezpieczeń, którymi w większości przypadków są: 1. Fabryczny immobiliser; 2. Autoalarm bądź blokada skrzyni biegów. Nie wiem dlaczego ubezpieczyciel narzucił Ci montaż blokady skrzyni biegów. Przecież to jest nieporęczne, trzeba pamiętać aby ją zablokować (a i tak zapomnisz zablokować wtedy jak najbardziej będzie potrzebna) i mogą dziać się takie rzeczy jak u Ciebie. Może nie schodziły im w ASO te blokady i próbowali Ci to wepchnąć na siłę ;)?
Zadzwoń bezpośrednio do ubezpieczyciela na infolinię i zapytaj, czy możesz zmienić zabezpieczenie i jakie dokumenty i gdzie musisz złożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję, to ubezpieczyciele przy AC wymagają dwóch zabezpieczeń, którymi w większości przypadków są: 1. Fabryczny immobiliser; 2. Autoalarm bądź blokada skrzyni biegów. Nie wiem dlaczego ubezpieczyciel narzucił Ci montaż blokady skrzyni biegów. Przecież to jest nieporęczne, trzeba pamiętać aby ją zablokować (a i tak zapomnisz zablokować wtedy jak najbardziej będzie potrzebna) i mogą dziać się takie rzeczy jak u Ciebie. Może nie schodziły im w ASO te blokady i próbowali Ci to wepchnąć na siłę ;)?

Zadzwoń bezpośrednio do ubezpieczyciela na infolinię i zapytaj, czy możesz zmienić zabezpieczenie i jakie dokumenty i gdzie musisz złożyć.

 

Z tego co się orientuję, to ubezpieczyciele przy AC wymagają dwóch zabezpieczeń, którymi w większości przypadków są: 1. Fabryczny immobiliser; 2. Autoalarm bądź blokada skrzyni biegów. Nie wiem dlaczego ubezpieczyciel narzucił Ci montaż blokady skrzyni biegów. Przecież to jest nieporęczne, trzeba pamiętać aby ją zablokować (a i tak zapomnisz zablokować wtedy jak najbardziej będzie potrzebna) i mogą dziać się takie rzeczy jak u Ciebie. Może nie schodziły im w ASO te blokady i próbowali Ci to wepchnąć na siłę ;)?

Zadzwoń bezpośrednio do ubezpieczyciela na infolinię i zapytaj, czy możesz zmienić zabezpieczenie i jakie dokumenty i gdzie musisz złożyć.

Może inaczej ... liczyli ,że w końcu "zmęczą" klienta takim zabezpieczeniem a ten zarzuci blokowanie auta . Wtedy ubezpieczyciel 'umyje ręce' w razie szkody ! Szkoda ,że gwarancja minęła ;(  Rozsądnym byłoby teraz postąpić jak radzi Michalmiko .

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w przyszłym tygodniu jestem umówiony na założenie blokady. Po pierwszym poście w tym temacie mam dużą rozterkę czy to robić.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbierając nowego QQ w salonie też chciałem zamontować blokadę skrzyni biegów. W kilku innych samochodach miałem lub mam zamontowaną. Niedźwiadka lub Mul-T-lock. Serwis odradzał montaż wskazując na możliwość wystąpienia usterek. A gdybym się uparł musiałbym napisać na fakturze, że montują blokadę na wyraźne moje żądanie. Dobrze, że nie zawsze jestem uparty. Widać warto było posłuchać serwisu. Podobnie było z ukrytym wyłącznikiem zapłonu - taki typ, że trzeba coś włączyć, przekręcić (np. światła p/mgielne, kierunkowskaz, itp) aby móc odpalić silnik. Było kilka przypadków przywiezienia aut na lawetach do serwisu. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbierając nowego QQ w salonie też chciałem zamontować blokadę skrzyni biegów. W kilku innych samochodach miałem lub mam zamontowaną. Niedźwiadka lub Mul-T-lock. Serwis odradzał montaż wskazując na możliwość wystąpienia usterek. A gdybym się uparł musiałbym napisać na fakturze, że montują blokadę na wyraźne moje żądanie. Dobrze, że nie zawsze jestem uparty. Widać warto było posłuchać serwisu. Podobnie było z ukrytym wyłącznikiem zapłonu - taki typ, że trzeba coś włączyć, przekręcić (np. światła p/mgielne, kierunkowskaz, itp) aby móc odpalić silnik. Było kilka przypadków przywiezienia aut na lawetach do serwisu. :(

Witaj Maper.

 

 

To ciekawe co piszesz z tym salonem, mialem stycznosc z Chorzowem i Lodzia i nikt mi nie odradzal do tego nie kazali mi nic podpisywac na wzor tego co piszesz.

 

W swoim poprzednim aucie mialem blokade - z wyjmowanym bolcem i dzialala bez zarzutu 10 lat i nie mialem podobnych akcji jak wypiecie drazka od calego mechanizmu wyboru biegow.

 

Zastanawia mnie czy to jest kwestia tego ze blokada jest jako bolec wyjmowany, czy tak jak montuja teraz ze bolec jest w tunelu caly czas i tylko dziala za pomoca obrotu.

 

Nie wiem czy to jednostkowy przypadek, bo widzac po odpowiedziach na razie to nie jest problem na skale "akcji serwisowej"  w QQ przed FL.

 

Pozdrawiam

FAN_JAPAN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zastanawiam się czy to jednostkowy przypadek czy też jakiś szerszy problem. Może użytkownicy takich blokad wypowiedzą się. Ja cały czas sie waham czy zakładać czy nie. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zastanawiam się czy to jednostkowy przypadek czy też jakiś szerszy problem. Może użytkownicy takich blokad wypowiedzą się. Ja cały czas sie waham czy zakładać czy nie. Pzdr

Mysle, ze to jest jednostkowe, albo niechlujny montaz, albo jakis ferejny egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj znowu ta przeklęta blokada skrzyni biegów rozłączyła się mi przy próbie wrzucenia biegu wstecznego i samochód został unieruchomiony. Dobrze, że na parkingu.

Tylko pomoc uczynnego kolegi uchroniła mnie od lawety.

Zdecydowałam, że zdejmuję tę felerną, pechową konstrukcję, bo jazda samochodem z taką blokadą jest po prostu dla mnie niebezpieczna!

Przestrzegam wszystkich przed blokadą Bear Lock montowaną w ASO w Lublinie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że to nie wina tej blokady tylko nie właściwego jej montażu. Blokady tej firmy ogólnie są chwalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zdjęłam w warsztacie tę przeklętą blokadę skrzyni biegów.

Co za ulga!!!

Samochód prowadzi się o wiele łatwiej, trudności ze zmianą biegów ustapiły, wsteczny "wchodzi" bez problemów.

I nie musze montować autoalarmu, bo w międzyczasie wartość samochodu spadła poniżej 50 tys zł i jedno zabezpieczenie (immobilizer) wystarczy dla wykupienia AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zastanawiam się czy to jednostkowy przypadek czy też jakiś szerszy problem. Może użytkownicy takich blokad wypowiedzą się. Ja cały czas sie waham czy zakładać czy nie. Pzdr

Może tak Ci odpowiem : - nie musisz, to blokady nie zakładaj .

Miałem założoną blokadę w jednym samochodzie i to "wystarczyło" ,że już nigdy nie założyłem w pozostałych. Mimo ,że skrzynia biegów (Honda)była 'precyzyjniejsza" od obecnej to przy założonej blokadzie "dało się" przerzucić bieg. Zabezpieczenie było ale tylko pro forma ....(wymagane 3 przez ubezpieczyciela ?!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam Bear Lock'a i póki co żadnych problemów z nią nie było (50kkm), aczkolwiek praktycznie jej nie używam. Ot, jest gdyz wymaga tego ubezpieczenie AC.

Alarmu celowo nie zakładałem, gdyż w 2010 roku było wiele opinii negatywnych na temat ich działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...