Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Łańcuszek rozrządu


pele
 Share

Recommended Posts

wiem, że almerki mają słabe łańcuszki rozrządu, ale słyszałem, że tyczy to się 1.5 benz.

czy to prawda, bo ja mam 1.8 benz.?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Nie ma reguły. Mówią, że łańcuszki są dożywotnie, lecz to guzik prawda. Jak poczytasz forum, to zaobserwujesz, że praktycznie każdy model Nissanka ma wymieniany łańcuch /one się wyciągają/ i to bez różnicy czy Pb czy ON /czy 1,5l czy 2,5l. Zależy od egzemplarza. 

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

Większośc samochodów ma nieprawdziwe przebiegi na blacie i w większości przypadków stąd to się bierze.

 

Mój ma ~162000km miejskiej jazdy więc warunki trudne dla tego podzespołu i narazie odpukać działa.

 

Wszystkie typowe usterki benzyn w almerach N16 i Tino (słabe uszczelniacze zaworowe, pierścienie) tyczą się obu silników benzynowych bo poza pojemnością to w zasadzie to samo. Zdaje się że łańcuchy w 1.5 i 1.8 są te same. (nie jestem pewien)

Link to comment
Share on other sites

łańcuchy są takie same w 1.5 i 1.8. Nie ma reguły że np 1.5 są słabsze. Padają tak samo. To że liczniki są kręcone to trochę nie do końca z łańcuchami. Znam osobiście dwa przypadki z autami od nowości z przebiegami około 120-140 000 i też padły łańcuchy. Także przebiegu bym się nie trzymał ;)

 

mirekg9, u Ciebie akurat rzeczywiście było to w dieslu, i to skrajny przypadek. Ale bardziej trzymałbym się silników benzynowych  z rodziny QG ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Ja wiem, lecz pisałem n/t rozrządu a nie Vacum. U mnie na szczeście nie słyszę rozrządu przy 244ooo. 



łańcuchy są takie same w 1.5 i 1.8. Nie ma reguły że np 1.5 są słabsze. Padają tak samo. To że liczniki są kręcone to trochę nie do końca z łańcuchami. Znam osobiście dwa przypadki z autami od nowości z przebiegami około 120-140 000 i też padły łańcuchy. Także przebiegu bym się nie trzymał ;)

 

mirekg9, u Ciebie akurat rzeczywiście było to w dieslu, i to skrajny przypadek. Ale bardziej trzymałbym się silników benzynowych  z rodziny QG ;)

 

A może tutaj koledze pomożesz??? Pomagałem mu w PL z częściami i wysyłką, robił Vacum, a teraz ma problem. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90979-gaśnie-na-wolnych-obrotach/

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

Bardziej znane z kłopotów z łańcuchem są jednak silniki 1,5 głównie micra (akurat z właścicielami micr rozmawiałem i tam pewny na 100% przebieg w granicach ok. 45000 potrafił już objawić się problemami, silniki 1.8 jednak bardziej wymienia się w grupie "olejożerców"...

 

Na pocieszenie znajoma w swoim nowym vw 1.4 TSI przy przebiegu 32000 wymieniła łańcuch

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie to jest tak losowe jak losowania totka.

Mam 1.5 a to pierścienie paszły szczekać, a nie łańcuch, któy jest w bardzo dobrym stanie po licznikowych 175kkm.

Zresztą, mirekg9 już to napisał, brak reguły :)

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie to jest tak losowe jak losowania totka.

Mam 1.5 a to pierścienie paszły szczekać, a nie łańcuch, któy jest w bardzo dobrym stanie po licznikowych 175kkm.

Zresztą, mirekg9 już to napisał, brak reguły :)

Jakie miałeś objawy? Kiedy kopcił? Była utrata mocy? Ile oleju żarł?

Link to comment
Share on other sites

Guest sigur

Falowanie obrotów nie musi wiązać się z rozrządem. Każde auto może mieć inne objawy. Ja przejechałem 170 tys benzyną 1.5 2001 90 km i z rozrzadem spokój. Falowanie obrotów miałem. Czyszczenie przepustnicy, adaptacja, wymiana krokowego nic nie dała. Wyszedł padnięty koputer sterujący silnikiem. Po tym problemie przejechałem 10 tys i kolejne zamieszanie. Odpalał i gasł. Zamulał na biegu 1 i 2. Potem juz na każdym. Spadek mocy o 60%. Jak było zimno z rana i wilgotno odpalał i jeździł. Podpięcie do kompa wyszło coś z przepływomierzem. Drugi dzien po wymianie przepływki i filtra powietrza jeździ i ciągnie jak głupi. Przepływomierz może isć tylko Boscha żaden inny. NIe szukajcie zamienników i używek. W intercarsie 560 zł. NIe poznaje auta teraz. i od razu mniejsze spalanie. 

Link to comment
Share on other sites

Co do mocy to chyba nie było różnicy, ale spalanie było chyba wyższe niż teraz, a oleju potrafił w rekordowym momencie chlać więcej niż 1l/1kkm. Wyprawa nad morze - rzędu 700km skończyła się dolaniem 2l oleju... Pierścienie nie dość, że zapieczone to wytarte i nie miały jakurat zbierać

Kopcenie było przy dodaniu ostrzejszym gazu. Po wymianie na nowe nie kopci, no i oleum nie ubywa, bo kontroluje często z przyzwyczajenia.

 

Link to comment
Share on other sites

Ile zaplaciles za remont?

 

U mnie apetyt jak u Ciebie, kopci po odpaleniu na zimnym, po dobrym rozgrzaniu nie kopci nawet przy bucie w podloge (moze delikatnie), jak jest nie dogrzany to puści dymka na wyższych obrotach. I sam nie wiem czy to uszczelniacze czy pierścienie czy jedno i drugie. A i na trasie wydaje mi sie ze spalilby mniej, a ze jezdze tylko miasto to co chwile gaszenie, odpalanie itd

Link to comment
Share on other sites

U mnie apetyt jak u Ciebie, kopci po odpaleniu na zimnym, po dobrym rozgrzaniu nie kopci nawet przy bucie w podloge (moze delikatnie), jak jest nie dogrzany to puści dymka na wyższych obrotach. I sam nie wiem czy to uszczelniacze czy pierścienie czy jedno i drugie. A i na trasie wydaje mi sie ze spalilby mniej, a ze jezdze tylko miasto to co chwile gaszenie, odpalanie itd

 

zajrzyj kolego tu, Janusz_lublin podsunął dobry pomysł (przeczytaj temat do końca):

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90918-sr20de-remontować-czy-przeszczepiać/#entry933509

 

nie zaszkodzi spróbować, nawet jak nie pomoże to niedrogo Cię to wyjdzie a silnikowi nie zaszkodzi

Edited by nrb
Link to comment
Share on other sites

Dzięki bardzo. Popoludniem obadam co i jak :)

Link to comment
Share on other sites

Za sam silnik nie pamiętam ile wyszło, bo to było jeszcze dodatkowo z robotą tłumika, filtrami, przeglądem, a to wyszło +- 2k, z czego za części było z 1500.

Zawory też wymienione były najpierw i bez nich olej lał się strumieniami, później wymiana pierścieni pomogła.

Warto zrobić plukankę, najwyżej zużycie wzrośnie oleju, co da jednoznaczną diagnozę. :)

Link to comment
Share on other sites

Podczas poszukiwania informacji w moim problemie doczytałem się w instrukcjach, że łańcuch rozrządu jest bezobsługowy (bez limitu km). Znaczy to tyle, że nie trzeba do niego zaglądać, a jak się zużyje to wymienić. W żadnym wypadku nie znaczy to, że ma wystarczyć na miliony km (takie rzeczy to tylko w Mercu Beczce). 

Link to comment
Share on other sites

Guest kasiap

Postanowiłam podpiąć się z pytankiem bo najprawdopodobniej też dotyczy to rozrządu  a jestem tu nowa i jak wpisuje nową wiadomość to nie chce mi się nigdzie wysłać ani opublikować - pewnie coś żle robie :)

Od ok. 3 tygodni moja almerka N16 1,4 benzyna mi szarpie ( przerywa) podczas jazdy.Mam wymienione świece. Auto kupiłam w ubiegłym roku poprzedni właściciel twierdził, że robił rozrząd ale nie mam na to papierów. Autko było podpinane pod komputer (20 razy) i nie pokazuje rzadnego błędu.

byłam w autoryzowanym serwisie japończyków  stwierdzili, że to przepustnica - tylko, że mój mechanik podmienił przepustnicą na nową a objawy były dalej takie same.Za diagnozę zapłaciłam 200zł i usłyszałam, że w takim razie to może być coś jeszcze oprócz przepustnicy ale to musiałabym jeszcze raz oddać auto na diagnoze za 200zł. NIe ma problemu zrobie rozrząd jak trzeba ale nie chciałabym wydać kase na coś co niekoniecznie jest do wymiany - proszę o pomoc w ramach możliwości i z góry dziękuje

Link to comment
Share on other sites

To w końcu N16 czy N15?

 

Jeśli masz 1.4, to N15, tam masz aparat zapłonowy. Sprawdź stan przewodów oraz poszczególnych elementów tego aparatu, bo przyczyną szarpania może być wypadanie zapłonów.

Link to comment
Share on other sites

Powiem wiecej; i juz nigdy nie będzie. ;)



Przy okazji tematu zapytam, czy przy okazji gdy wyciągnie sie lancuch trzeba wymieniac zębatki czy napinacz na nowe? Czy zwykle wystarczy sam lancuch?

Link to comment
Share on other sites

W serwisie nissana wymieniają tylko łańcuchy, bo całych kompletów nie mają.

Link to comment
Share on other sites

łańcuchy się rozciągają,więc wiadomo wymiana,napinacz wskazane wymienić,podkreślam WSKAZANE ,a koła zębate o ile nie uszkodzone,i nie widać śladów wypracowania,nie ma potrzeby wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...