Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

szarpanie podczas ruszania , uszczelniacz wału 2.2dci


Guest listek78

Recommended Posts

Guest listek78

Witam,

 

Mam problem z moim iXem podczas ruszania, mianowicie niedawno pojawiło się delikatne szarpanie, teraz jest coraz gorzej w szczególności kiedy zapakuje całą rodzinkę. Ciekaw jestem Waszej opini bo mam wrażenie, że to dwumasa ze sprzęgłem się kończy. Niedawno zrobiłem ponad tysiąc km z przyczepą kempingową ale tych objawów jeszcze nie było, może lekkie ale tylko podczas ruszania pod górę. Po powrocie poszedł mi uszczelniacz wału i mechanik, który to robił niby ogłądał koło i stwierdził, że jeszcze trochę mogę pojeździć ale czy można dokonać takiej analizy w zwykłym warsztacie? Poza tym strasznie narzekał na dostęp do skrzyni bo musiał wywalić prawie całe zawieszenie przednie bo niby brakło 5mm żeby rozpiąć skrzynię co pociągnęło mnie po kieszeni, 600pln za robociznę. Ale do czego dążę, teraz grubego wycieku nie ma ale jakaś tam krpelka sobie wisi an łączeniu bloku ze skrzynią. Mechanik mówił, że są niby dwa rodzaje uszczelniaczy i różnią się jakąś minimalną średnicą! Czy mógł założyć ten większy przez co mam te sączenie?

I jeszcze jedno pytanie, czy ktoś wie ile trzeba dać za komplet dwumasy, sprzęgła, docisku?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

 

Witam.

Tutaj masz stronkę z ewentualnymi cenami i możesz potem sobie poszukać innych stronek i porównać z innymi.

 http://motointegrator.onet.pl/szukaj/uklady-napedowe-104/ 

Co do kapania oleju, to może być że:

mógł być źle wyczyszczony silnik-skrzynia i jeszcze skapuje poprzedni olej;

uszczelniacz źle wciśnięty, lub faktycznie są dwa wymiary; ale to nie powinno mechanika usprawiedliwiać. Gdy wymianiałem uszczelniacze w córki Micrze, to po wymianie KAPAŁO. Podjechałem na poprawkę i robili gratis, gdyż już raz płaciłem a usługa nie wykonana jak należy. Zakupili ze trzy zimeringi /każdy innego producenta i teraz jest ok/, tylko z tym że u mnie ciekło od strony rozrządu, więc o wiele mniej roboty. Ale powinieneś walczyć z mechanikiem.

Poszukaj kolegi z nickiem MacGayver - /warsztaty Łódź/ i napisz do niego lub zadzwoń i spytaj o faktyczny sens i potrzebę demontowania zawieszenia.

Tutaj go masz http://forum.nissanklub.pl/index.php/user/4949-macgayver/ - opinie są różne, ale ja jak do tej pory, to się na nim nie zawiodłem.

Link to comment
Share on other sites

Guest listek78

Dzięki kolego mirekg9, spróbuje jeszcze trochę poczekać i wyczaić czy to rzeczywiście cały czas kapie czy po prostu wyleciał stary olej z poprzedniego wycieku.

Ceny jak patrzyłem kompletów koła i sprzęgła nie są jeszcze takie tragiczne jak mnie straszyli znajomi, powinno udać się kupić w granicach 3500pln cały komplet.

Martwi mnie natomiast to czy to rzeczywiście dwumasa, żeby bez sensu nie wymieniać tak kosztownej części a po wymianie okaże się że dalej szarpie?

Spotkałeś się już może z takim przypadkiem?

Dodam, że mam zaślepiony egr tymczasowo bo czekam na zamiennik ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

:D Jeszcze jest jedna rzecz co do kapania, a dokładnie występowania kropli oleju w tym miejscu. Z tyłu silnika na górze /lecz widać tylko od dołu/ jest hłodniczka olejowa. Tam też może puścić uszczelnienie a potem spływa w to miejsce łączenia silnik-skrzynia. U mnie w Tino kapało na maglownice i chcieli mi wmówić że maglownica do roboty.

Co do dwumasy, to poszukaj w dziale P12, tam ktoś wymianiał i również było dużo opisane. Jak znajdę to Ci tu jeszcze podrzucę.

 

PS. Wejdź w dział P12 i wpisz w wyszukiwarkę -->koło dwumasowe<-- wyjdzie Ci aż 32 wyniki. Tam sobie możesz o tym troszkę poczytać  lub zaznajomić się z innymi linkami. Pewnie coś Ci się przyda. :pc:

 

A tutaj jeszcze coś dla Ciebie do postudiowania   :book:.

http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/kola-dwumasowe/dzialanie-kola-dwumasowego/

http://www.regenerownia.pl/

http://kolo-dwumasowe.pl/

http://www.motofakty.pl/artykul/dwumasowe-kolo-zamachowe.html

Link to comment
Share on other sites

Ja u mnie również wyciągałem zawieszenie, długo nie zastanawiałem się czy skrzynia wyjdzie bez jego demontażu, zwłaszcza ,że sam robiłem na kanale i pomocników mi brakowało do dźwigania więc tak było łatwiej. 

 

Jest prawdopodobieństwo ,że to olej stary , kilka razy wytrzyj i jak nowe krople się pojawiają to reklamuj usługę.   Jeśli mechanik zrobił wszystko prawidłowo to ma pecha i powinien wymienić ponownie bez kasowania. Dla tego porządny mechanik nie pozwoli włożyć z oszczędności najtańszego uszczelniacza czy innej części  - aby nie mieć takich reklamacji czasochłonnych

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest Pawel85

Witam

Jakiś czas temu miałem ten sam problem na początku delikatne szarpanie a potem już było coraz gorzej. Umówiłem się ze znajomym mechanikiem i stwierdził właśnie kończącą się dwumasę. Początkowo miałem zamiar kupić nową, jednak kumpel polecił mi http://www.regenerownia.pl/ podobno robią najlepiej.  Jak na razie auto działa bez zastrzeżeń, a już trochę kilometrów zrobiłem także sprawdziłem i również polecam regenerownię.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...