Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwne dźwięki z tyłu (chyba lewy tył)


Gość paquitta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Jestem świeżym użytkownikiem jak widać i mam problem z moją p12 dci 1,9 (przebieg 133k, rocznik 11/2003)

Autko kupiłem 3msc temu i spisywało się bez zastrzeżeń (oprócz egr) aż do tej pory.

Ostatnimi czasy zacząłem słyszeć dziwny dźwięk w okolicy lewego tylnego koła. Ciężko opisać ten dźwięk, ale chyba najtrafniej byłoby go przypisać do odgłosu (dziwnie to zabrzmi) jaki powstaje, gdy tonie statek lub działa duże ciśnienie na metal. Ni to skrzypienie, ni to trzeszczenie...Mam nadzieję, że wiecie o co chodzi :)

Problem zaczął pojawiać się początkowo, gdy skręcałem w prawo przy prędkości około 30-60km/h. Teraz już (czyli jakoś po 3 tyg) zdarza się to częściej, nawet gdy jadę prosto i stosunkowo powoli (20-40km/h). Nie jest to dźwięk notoryczny. Zdarzy się, że nic nie słychać przez 20km jak po mieście jadę, a czasem pojawia się już ledwo po ruszeniu. Po prostu nie ma reguły.
Odgłos wydowbywa się, jak jadę czy to na luzie, czy na biegu, na ogól na drugim lub trzecim. Przy większych prędkościach dźwięku nie ma.

Dzisiaj też zdarzyło się, że stałem na dość wysokim krawężniku na lewych kołach. Ten sam dźwięk pojawił się w ostatniej fazie kręcenia kierownicą w lewo lub prawo, ale znów słyszalny był z tylnej częsci auta, lewej strony. Zjechałem z krawężnika i dźwięku nie było. Nie wiem, czy ma to coś wspólnego z tym, co opisałem powyżej, ale chyba lepiej o tym wspomnieć.

Nie mają z tym współnego żadne dziury, czy nierówności, bo na nowej nawierzchni również to słychać.

Wyczytałem już tutaj, że może to być przegub, łożysko, łącznik itp, ale to dość dużo przyczyn na raz.

Może ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym lub wie, co to może być?

Będę wdzięczny,
Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sporo a przebieg udokumentowany bo troszeczke malutki , ja w swoim robilem 10-12 tys rocznie co na diesla jest bardzo malo http://otomoto.pl/show?id=C30512927

 

co do twojego problemu łącznik by stukał , amor tak samo więc t o na pewno nie to 

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na łożysko. Łożysko zaczyna "chrobotać" a to jest uzależnione od kąta i sił nacisku koła. A jeśli już "chrobocze" a nie szumi, więc są wielkie luzy wewnętrzne w nim lub może obrócić się w piaście.

Muszę Cie zasmucić, ale na tył kupuje się całe piasty /nie ma łożysk luzem, na przód owszem są/. Więc albo wydasz troszkę i kupisz nowe lub jeśli masz wiedzę i chcesz sam się przekonać cvzy to na pewno łożysko, to możesz zdemontować obie tylne piasty i zamienić stronami. Potem zostaje nasłuchwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim.

Na sobotę jestem umówiony z mechanikiem (niestety w innej sprawie - spadek mocy i czerwona kontrolka silnika).
Mam nadzieję, że uda się także rozwiązać problem chrobotania.

Jeśli się uda, dam znać co to było.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...