Gość paquitta Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Witam serdecznie,Jestem świeżym użytkownikiem jak widać i mam problem z moją p12 dci 1,9 (przebieg 133k, rocznik 11/2003)Autko kupiłem 3msc temu i spisywało się bez zastrzeżeń (oprócz egr) aż do tej pory.Ostatnimi czasy zacząłem słyszeć dziwny dźwięk w okolicy lewego tylnego koła. Ciężko opisać ten dźwięk, ale chyba najtrafniej byłoby go przypisać do odgłosu (dziwnie to zabrzmi) jaki powstaje, gdy tonie statek lub działa duże ciśnienie na metal. Ni to skrzypienie, ni to trzeszczenie...Mam nadzieję, że wiecie o co chodzi Problem zaczął pojawiać się początkowo, gdy skręcałem w prawo przy prędkości około 30-60km/h. Teraz już (czyli jakoś po 3 tyg) zdarza się to częściej, nawet gdy jadę prosto i stosunkowo powoli (20-40km/h). Nie jest to dźwięk notoryczny. Zdarzy się, że nic nie słychać przez 20km jak po mieście jadę, a czasem pojawia się już ledwo po ruszeniu. Po prostu nie ma reguły.Odgłos wydowbywa się, jak jadę czy to na luzie, czy na biegu, na ogól na drugim lub trzecim. Przy większych prędkościach dźwięku nie ma.Dzisiaj też zdarzyło się, że stałem na dość wysokim krawężniku na lewych kołach. Ten sam dźwięk pojawił się w ostatniej fazie kręcenia kierownicą w lewo lub prawo, ale znów słyszalny był z tylnej częsci auta, lewej strony. Zjechałem z krawężnika i dźwięku nie było. Nie wiem, czy ma to coś wspólnego z tym, co opisałem powyżej, ale chyba lepiej o tym wspomnieć.Nie mają z tym współnego żadne dziury, czy nierówności, bo na nowej nawierzchni również to słychać.Wyczytałem już tutaj, że może to być przegub, łożysko, łącznik itp, ale to dość dużo przyczyn na raz.Może ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym lub wie, co to może być?Będę wdzięczny,Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 z ciekawosci zapytam ile za nią dałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paquitta Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 15k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 (edytowane) sporo a przebieg udokumentowany bo troszeczke malutki , ja w swoim robilem 10-12 tys rocznie co na diesla jest bardzo malo http://otomoto.pl/show?id=C30512927 co do twojego problemu łącznik by stukał , amor tak samo więc t o na pewno nie to Edytowane 19 Września 2013 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paquitta Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Tak, przebieg udokumentowany. Auto kupione było w polskim salonie i ciągle serwisowane w tym samym salonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Stawiam na łożysko. Łożysko zaczyna "chrobotać" a to jest uzależnione od kąta i sił nacisku koła. A jeśli już "chrobocze" a nie szumi, więc są wielkie luzy wewnętrzne w nim lub może obrócić się w piaście. Muszę Cie zasmucić, ale na tył kupuje się całe piasty /nie ma łożysk luzem, na przód owszem są/. Więc albo wydasz troszkę i kupisz nowe lub jeśli masz wiedzę i chcesz sam się przekonać cvzy to na pewno łożysko, to możesz zdemontować obie tylne piasty i zamienić stronami. Potem zostaje nasłuchwanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Ja też od razu pomyślałem o łożysku. Od tego bym zaczął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Niektórzy myślą że łożyska tylko szumią, buczą bądź chuczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paquitta Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Dzięki wszystkim.Na sobotę jestem umówiony z mechanikiem (niestety w innej sprawie - spadek mocy i czerwona kontrolka silnika).Mam nadzieję, że uda się także rozwiązać problem chrobotania.Jeśli się uda, dam znać co to było.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 wtyka od wtrysku dala mi takie objawy kiedys byl ulamany kabelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mack Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Sprawdź jeszcze mocowanie tylnego zderzaka. U mnie jest urwane i z tego tytułu coś tam czasem trzeszczy i stuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.