Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wymiana rozrządu (2003) 1,5dci 82KM + parę innych pytań

KamilSl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Od miesiąca posiadam Nissana Almerę 1,5 dci z 2003 roku 5D hatchback.

Nie znam się na samochodach i dlatego chciałem spytać o  parę rzeczy zwiazanych z rozrządem. Poprzednia właścicielka mówiła, ze rozrząd był wymieniany przy 95tys. Obecnie przebieg dochodzi do 187 tys i planuje wymianę (wydaje mi się, że już pora). Poczytałem trochę forum i chciałem skonsultować jakość części oraz cenę.

W jednym sklepie zaproponowano mi taki oto zestaw:
- Kompletny rozrząd firmy INA - 230 zł
- Pompa wody SKF - 160 zł
- Pasek osprzętu silnika - 45 zł

W innym sklepie proponują mi:
- Pasek Gates - 85 zł
- Napinacze  SKF - 145 zł lub Gates 128 zł
- Pompa SKF - 180 zł lub Dolz (podobno Włoska firma) 100 zł
- Pasek osprzętu silnika - Gates 35 zł

Pytałem o cenę wymiany rozrządu i mechanik powiedział o kwocie 250 zł (czy to dobra kwota - wydaje mi się, że tak).

----------------------------------------------------------------------------------

Przed zimą czytałem jeszcze o tym, że warto też wymienić filtr paliwa (jakiej firmy najlepiej?)
Prosiłbym też o poradę jaki środek na zimę dolewać do baku? Czy środek ten leje się po każdym tankowaniu?
----------------------------------------------------------------------------------

Wnętrze mojego samochodu wygląda mniej więcej tak:
http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/35/61/82/22/3561822289

Niestety odtwarzacz CD ma mały feler. Nie da się wyciągnąć płyty (cos prawdopdobnie jest wyłamane). Myślałem o zmanie radia na nowe, jednak nie wiem czy zmieści się ono w tej kieszeni. Czy będzie konieczne kupno nowej osłony? W ogóle gdzieś można taką dostać? Czy po wymianie radia będzie możliwość sterowania nim z poziomu pilota umieszczonego przy kierownicy?