Guest Madziisz Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Wczoraj chciałam sprawdzić ten zwykły kluczyk, którym sie normalnie otwiera zamek w samochodzie no i sprawdziłam i wszystko działało, jak już chciałam potem odpalić samochód to tak jakby stacyjka była zablokowana, jednak przekręciłam mocniej kluczyk i wszystko się odblokowało i można teraz normalnie odpalać, jednak mój problem polega na tym, że coś się tam pomieszało, bo jak wczesniej gasiłam samochód, to światła się same wyłączały a teraz trzeba przekręcac i je samemu wyłączać, tak samo jest gdy silnik nie jest odpalony i włącze światła to sie zapalają a wcześniej tak nie było.. No i jeszcze jak się włącza światła samemu i są otwarte dzwi od strony kierowcy to coś piszczy w samochodzie, wcześniej tak nie było, zaczęło się to wszystko gdy sprawdziłam zamek w samochodzie, czy ktoś wie o co chodzi i jak zrobić zeby bylo jak dawniej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 (edited) Przekręć włącznik świateł na ostatnią pozycję to będzie się samo zapalało i gasło.Brzęczek przy zapalonych światłach i otwartych drzwiach ma buczeć.to samo przy wyłączonym silniku światła też mają możliwość włączenia.co do oporu przy przekręceniu kluczyka wystarczyło ruszyć kierownicą Edited October 14, 2013 by manix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Madziisz Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 (edited) No tak, nigdy nie spotkałam się z tym, że tak mi brzęczało, a tato dzwonił i mowil, że tak czasem jest wiec wszystko dobrze Przekręć włącznik świateł na ostatnią pozycję to będzie się samo zapalało i gasło.Brzęczek przy zapalonych światłach i otwartych drzwiach ma buczeć.to samo przy wyłączonym silniku światła też mają możliwość włączenia.co do oporu przy przekręceniu kluczyka wystarczyło ruszyć kierownicą Edited October 14, 2013 by Madziisz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 (edited) Madzisz,jeżeli gasisz silnik z zapalonymi światłami i otwierasz drzwi do wysiadania to światła same powinny zgasnąć.Oczywiście jeżeli kluczyk jest wyjęty ze stacyjki.Jeżeli zostawiłaś przełącznik świateł na włączone,a wsiadasz i przekręcasz kluczyk to najpierw zapalą się światła niejako z automatu. Co do kluczyka i kierownicy,w kolumnie jest blokada kierownicy,jeśli kiedyś zablokuje Ci się i kluczyk ciężko będzie miał się przekręcić ,to nie rób tego na siłę tylko lewą ręką delikatnie ruszaj kierownicą i w tym samym momencie przekręć kluczyk,na pewno będzie lżej i nic nie uszkodzisz Edited October 14, 2013 by JACKO29 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Madziisz Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Madzisz,jeżeli gasisz silnik z zapalonymi światłami i otwierasz drzwi do wysiadania to światła same powinny zgasnąć.Oczywiście jeżeli kluczyk jest wyjęty ze stacyjki.Jeżeli zostawiłaś przełącznik świateł na włączone,a wsiadasz i przekręcasz kluczyk to najpierw zapalą się światła niejako z automatu. Co do kluczyka i kierownicy,w kolumnie jest blokada kierownicy,jeśli kiedyś zablokuje Ci się i kluczyk ciężko będzie miał się przekręcić ,to nie rób tego na siłę tylko lewą ręką delikatnie ruszaj kierownicą i w tym samym momencie przekręć kluczyk,na pewno będzie lżej i nic nie uszkodzisz Okej, okej, juz wszystko jasne . Po prostu wczesniej jakos nie zwaracałam na to uwagi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Cała przyjemność po naszej stronie I nigdy nie pisz tematów z hasłem -PROBLEM-POMOCY- itp Raczej staraj się w skrócie zaznaczyć problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 (edited) "zwykły" kluczyk? - rozumiem,że chodzi o kluczyk normalnie nie używany. Nie używany, więc fabrycznie nowy i nie spasowany ze stacyjką. Bębenek stacyjki zużywa (robią się w nim luzy) się w trakcie korzystania, podobnie jak klucz, którym odpalamy auto i oba te elementy dopasowują się do siebie wzajemnie. Nowy, nieużywany klucz niemal zawsze będzie chodził w takim przypadku z oporami.Inną przyczyną mogła być lekko skręcona kierownica, której blokada zamykała ją w tej pozycji.W takiej sytuacji wyestarczy lekko poruszyć kierownicą przekręcając jednocześnie kluczykiem A co do świateł, to kompletnie nie romumiem o co ci chodzi Z tego co pamiętam w Note światła mijania po wyłączeniu silnika i wyjęciu klucza ze stacyjki przełączały się na pozycyjne. A po otwarciu drzwi odzywał się akustyczny przypominacz. Zaś po uruchomieniu silnika należało je ręcznie włączyć poprzez przekręcenie pokrętła na lewej dźwigni pod kierownicą. Niech mnie ktoś poprawi jeśli coś się w międzyczasie zmieniło Edited October 14, 2013 by Dar1962 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Wszystko się już wyjaśniło a Madziisz już wie o co chodzi. Post Dara pojawił się w równoległym identycznym temacie. Przenisosłem go tutaj a powielony temat usunąłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Dar ,pisząc "zwykły" pewnie ma na myśli fizyczny ,a "niezwykły" to pewnie układ I-key(jak w naszej micrze) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 pisząc "zwykły" miałem na myśli Note z centralnym zamkeim bez I-key - nie zwróciłem uwagi na to,że koleżanka dysponuje taką zabawką. Ale ogólna teoria jest słuszna - Note dostaje dwa klucze i oba naprzemiennie powinny być używane (wspomina o tym instrukcja) bo po kilku latach eksploatacji zamka stacyjki i jednego klucza, ten drugi "nówka" może po prostu z trudem i sporymi oporami obracać zamek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 A co jeszcze ważniejsze przy długim błogim leżakowaniu w szufladzie potrafi zgubić kod! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinJ Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 To trzeba sobie kluczyk przelozyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Ano ...trzeba,co jakiś czas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El_Diablo Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 He he ciekawe czy mój kluczyk jeszce pamięta kod bo leżakuje w szufladzie od nowości Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Moje są młodsze musieli wymienić bo stacyjka się rozsypała Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.