Gość damiano1718 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 mam pytanie bo musze wymienic olej w swojej primerce p11 1.6 benzyna bo kartka co byla pod maska ( wymiana oleju) mi wyblakła i nie moge rozczytac za wiele rozczytałem ze byl castrol napewno! ale 10w40 czy 15w 40? bo nie wiem czy to 10 czy 15! wiec chce wymienic mysle na castrola!!! tylko jakiego? jaki olej polecacie? CO POLECICIE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 To twoj 3 temat o oleju i w kazdym pytasz o to samo, po co zakladasz tyle tematow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 bo mało sie udzielacie to powie ktos cos o olejach do pimerek? to jaki ? mineralny? półsentetyczny? sentetyczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Syntetyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 hmm no wlasnie mysle nad syntetycznym i półsentetycznym i nie mam pojecia ktory lepszy? a z marek olejów to najlepsze chyba MOBIL I CASTROL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 lepszy jest syntetyczny ale i droższy co do marki to wybór nalezy do ciebie jest jeszcze pare innych firm, które znają sie na olejach podstawa to pilnowanie okresowej wymiany oleju + dobry filtr oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Mobil OK, Castrola standardowo odradzam. Valvoline, Midland, Quaker State, Motul - polecam. Shell, Elf, Total, Texaco - też trzymają poziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 dlaczego odradzasz?jakies zle doswiadczenia? filtr kupilem nie jakis nipartsa ( BUBEL MOIM ZDANIEM) tylko MANN FILTER(NIEMIECKI JAKIS) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Złe doświadczenia, nie tylko moje ale również wielu innych użytkowników tego forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 (edytowane) damiano - to dla Ciebie...... już kiedyś to dawałem na forum w pdf-ie, ale masz tu wycinek. ......W historii motoryzacji wielokrotnie stawiano tezę rodem z maluchów, poldków i "ruuskich pobied" o krajowej ksywie "Warszawa", że z czasem (wraz z przebiegiem) należy używać coraz gęstszych olejów (czytaj mineralnych). Po pierwsze jest to bzdura (jeśli chodzi o zastosowanie w japończykach) a po drugie jest to bzdura jeśli chodzi o dzisiejsze czasy. Jeśli ktoś kupił japończyka zalanego olejem mineralnym to niech nie pyta się co ma zrobić, tylko niech wymienia na "półsyntetyczne smarowidło silnikowe". Tę procedurę zrealizowało wiele osób z bardzo pozytywnym skutkiem. Jeśli silnik nie jest krańcowo zniszczony to nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków ubocznych. Jeśli silnik jest dogorywający to i tak nic mu nie pomoże prócz remontu... Eksploatowanie japończyków na silniku mineralnym kończy się bardzo szybkim zapiekaniem pierścieni olejowych w tłokach....... ........ – castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą. W przypadku silników niemieckich ma to szczególne znaczenie, bo olej ten został właśnie opracowany do tego, żeby nie zamarzały zimą niemieckie odmy niemieckich silników wydmuchując przez to uszczelki spod głowic i kap zaworowych. Japońskie silniki są wolne od zamarzających odm ale nieodporne na wodę. Inne oleje wiążą w sobie wodę w postaci tzw. emulsji (para wodna jest obecna zawsze) – a castrol powoduje wytrącanie się wody w postaci kropli – co skutecznie uszkadza pierścienie olejowe. Jakiś czas Toyota korzystała z castrola, ale – po sporej wpadce wycofała się z niego. Japończycy mają swój styl produkcji silników i zawsze trochę odstawali od niemieckich „szmelcwagenów”. Silniki Europejskie nie posiadają kanału chłodząco-smarującego w taki sposób jak mają to japońskie jednostki. Żygacz rozpryskuje olej tylko na denku tłoka (chłodzenie) oraz spryskuje powierzchnię tulei cylindra gdy tłok jest u góry. Nie ma więc takiego smarowania w czasie suwu tłoka do góry........ Wiosna’2009 – olej castrol zniknął z oficjalnej grupy olejów dedykowanych do silników VW... Edytowane 27 Stycznia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 wielkie dzieki! czyli castrola nie lac? ja z kolei nie wiem co z tym mobilem bo mial znajomy zalany w nissanie i lubil troche dac do pieca czasami do nawet 5 tys czasami wiecej obrotów i mu chyba zachoł olej brac, wiec sam juz nie wiem! mial zalany MOBIL SUPER S 10W40 PODAJZE, WIEC SAM JUZ NIE WIEM, WIEM ZE NOWE BMW PRZEWAZNIE CHYBA JEZDZA NA CASTROLACH, a ja juz nie wiem co zalac do mego japonczyka...moze mobil syntetyczny 10w40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz... Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Ja tam na twoim miejscu zalałbym Valvoline Max Live 10W40.Sam na takim jeżdze i złego słowa o nim nie moge powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 no tak ale jakos o tej marce 1 słysze! i sie boje troche lac tego caly czas mysle nad tym : http://habi.pl/a8-mobil-super-s-10w-40 tylko boje sie 1 ze jak zaczne go czasami cisnac na wyzsze obroty bo lubie czasem przydusić i pokazac komus nosa:P to mi zacznie powoli łykać olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Valvoline się boisz? To jedna z najlepszych marek olejów Co do tego Mobila z linku - na zdjęciu jest bańka z etykietą, która nie jest produkowana od ponad 3 lat. Czyli po prostu stary. 10W40 Mobila ma na chwilę obecną taką bańkę: A co do brania oleju przy wyższych obrotach - olej tu nie ma za dużo do gadania, tu trzeba robić remont silnika i nowe pierścienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz... Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 no niestety ale jakiegoś wyboru będziesz musiał dokonać.A o oleju Valvoline tutaj na forum jest dużo wypowiedzi i to pozytywnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 hmm rozwazam właśnie wybór valvoline i mobila! czyli mam rozumiec ze olej valvoline lepszy od mobila? a co do syntetyka pełnego to chyba sie leje syntetyka w nowszych silnikach, silniki naszych primer o przebiegu 190tys i wiecej zadszego oleju chyba lac to nie dobre rozwiazanie? silnik wysluzony deko troche pojezdzil tu i uwdzie ma szczeliny i z czasem taki zadki olej bedzie zjadal? mam racje? bo mysle ze syntetyczny olej to do silników mniej wysluzonych i z mniejszym przebiegiem. moze najlepszym rozwiazaniem bedzie zalanie półsentetyka mam primera 1998r wiec aż taka stara jak swiat to ona nie jest ale swoje wychodzila ! i chce zapewnic silnikowi jak najlesza ochrone! hmm..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Jak lubisz wyższe obroty i czasami zaszaleć, zalej mu dobry syntetyk. Przebieg nie ma znaczenia, do każdego silnika można lać olej syntetyczny. Nie wiem, co tam zaleca instrukcja, bo nie mam Primery, w instrukcji powinieneś mieć tabelkę z zakresem temperatur i specyfikacją. Mobil i Valvoline - trudno wskazać, czy któryś lepszy, czy gorszy, ja bym te oleje postawił na równi. Od 5 lat jeżdżę tylko na Mobilu (akurat w moim przypadku jest to 10W40 Diesel, bo mam pod maską CD20E, które to jest konstrukcją z lat 80tych, więc wymagań dużych nie ma) i nie narzekam, jest dobrze, hydrauliczne popychacze nie stukają, silnik chodzi jak powinien. Tylko jedno ale - nigdy nie kupuję oleju z polskich dystrybucji, bo to chłam i sporo podrób, mam dostęp do oleju zza zachodniej granicy i taki leje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Na forum są osoby co mają swoje Nissanki z przebiegiem 300tys i więcej, oni też leją nadal syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 ale moze od mniejszych przebiegów leja syntetyk! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 rozmawialem w piatek z gosciem, ktory handluje olejami, bo kupowalem do t4 i powiedzial mi ze MOBIL planuje wycofac sie z polskiego rynku, ale dlaczego i kiedy to nastapi nie wiem, moze jakies informacje ma wujek googiel ale nie sprawdzalem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Człowieku, co ma mieć przebieg do oleju? Przebieg = olej to są idiotyzmy z czasów, gdy królowały Polonezy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 nie wiem, dlatego pytam! mobil ma sie wycofac? 1 slysze hmm mobil albo valvoline trudny wybór! i chyba bedzie jednak półsyntetyk:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 ew możesz kupić taki tani olej GM coś ok 50 zł ,,, i go zalać do siebie 10w 40 pół syntetyk śmigać z 1000 km i go wywalić dać ValVolinkę ew Quakera a najlepiej by było zrzucić miskę i ją wymyć w środku ,,tam pełno gluta będzie ,,,i dać Valvolinę od razu ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 dobra a po tym sentetyku nie zacznie mi brac oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 jak zacznie brac olej, to znaczy, że uszczelnienia siadają można wtedy albo zaszlamić silnik nagarem, co nie rozwiąże problemu uszczelnień, ale będzie brał mniej oleju, albo wyremontować silnik i mieć spokój na kolejne 250tys przed wymianą z 'niewiadomo czego' na syntetyk warto zrobic płukankę (wszyscy polecają Liqui Moly) u mnie takie płukanie + wymiana będzie wczesną wiosną, bo silnik jeździł na mineralnym :/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.