Gość wielkibonzo Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Panowie, mam nadzieje że wskażecie mnie w dobrym kierunku. mam P12 z 2002r 2.0 benzyna w automacie CVT i ostatnio zaczął mi szarpać. Obojętnie czy zimno czy ciepło, dzarpie zazwyczaj po ostrzejszym chamowaniu, jak znów ruszam. Dzieje się to już teraz z dwa razy dziennie co najmiej, wcześniej raz na tydzień. Próbowałem na tiptroniku jeździć, żeby zobaczyć czy to samo, no i tak: normalnie jak zwalniam jadąc na przykład na 3ce, to powinien tiptronic sam zejść na 1dynke jak zwalniam bardzo, a tu czasami się 3 zwiesza, czuje jakieś chrupnięcie podczas hamowania, no i jak próbuje ruszyć to zajmuje chwilę zanim się połapie automat i przy 2-3 tysiącach obrotów szarpie. Czy ktoś z Was wie co się dzieje i ewentualnie jakie koszta mogą być? Nie chcę dać się zagiąć z braku jakiejkolwiek wiedzy jak będzie u mechanika. Pozdrawiam Mateusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 a olej kiedy zmieniany? i czy jest stan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wielkibonzo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 a olej kiedy zmieniany? i czy jest stan Dzieki za odpowiedz. Nie wiem bo kupilem 9 miesiecy temu ale myslisz ze od oleju zaczac? Slyszalem ze drogi ten NS1 takze chcialem sie spytac czy warto wogole zaczynac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 drogi to znaczy ile???, może warto pociągnąć z Ebay-a a czy olej jest wazny w automacie ??? hmm w mjej Ody na pewno, już miałem robiona skrzynię, bo poprzednik zajeździł konwerter, koszt 6500 czyli trochę to kosztuje, gość co naprawiał zalał Quaqera do skrzyń, niestety moja Ody toleruje tylko dedykowany olej i auto jeździło ale czegoś mu brakowało, po 10kkm zmieniłem na ori olej do Hondy, zassany za wielkiej wody bo u nas flaszka kosztuje 110zł a tam 6$ normalne draństwo, i po zmianie auto odżyło, czyli jednak olej ma wpływ, do tego wymiana częściowa co 30kkm i jest gitt, jak pojeździsz trochę to będziesz wiedział czy czas na zmianę oleju auto samo się upomni może właśnie takimi objawami jak masz teraz, no ale jak dla Ciebie olej jest za drogi, to może trzeba zmienić samochód na jakiś inny, bo ten nei spełnia Twoich założeń ekonomicznych, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) Z tego co mi wiadomo, na każdej skrzyni automatycznej jest bagnet do kontrolowania poziomu oleju i oleju dolewa się przez otwór od bagnetu. A czy olej jest ważny? No ja Cię proszę bardzo... oczywiście że jest ważny. W skrzyni automatycznej, jest nawet ważniejszy niż w silniku. Szybciutko skontroluj stan oleju (poziom, kolor) i jak wzbudzi coś Twoje podejrzenia - wymieniaj w te pędy. Olej drogi, naprawa skrzyni jeszcze droższa będzie. Albo jak pisał przedmówca - FSO Polonez, Skoda Felicia - o... do tego są tanie oleje... P.S. Ciesz się że masz benzyniaka, a nie diesla, bo byś się dopiero zdziwił ile kosztuje cokolwiek przy byle jakiej awarii (których w dieslu jest bardzo dużo jak widać na forum naszym). Edytowane 22 Listopada 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 przy objawie szarpania w automacie 1 deska ratunku olej i filtr a pozniej to juz modlic sie o dobrego fachowca:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wielkibonzo Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 drogi to znaczy ile???, może warto pociągnąć z Ebay-a a czy olej jest wazny w automacie ??? hmm w mjej Ody na pewno, już miałem robiona skrzynię, bo poprzednik zajeździł konwerter, koszt 6500 czyli trochę to kosztuje, gość co naprawiał zalał Quaqera do skrzyń, niestety moja Ody toleruje tylko dedykowany olej i auto jeździło ale czegoś mu brakowało, po 10kkm zmieniłem na ori olej do Hondy, zassany za wielkiej wody bo u nas flaszka kosztuje 110zł a tam 6$ normalne draństwo, i po zmianie auto odżyło, czyli jednak olej ma wpływ, do tego wymiana częściowa co 30kkm i jest gitt, jak pojeździsz trochę to będziesz wiedział czy czas na zmianę oleju auto samo się upomni może właśnie takimi objawami jak masz teraz, no ale jak dla Ciebie olej jest za drogi, to może trzeba zmienić samochód na jakiś inny, bo ten nei spełnia Twoich założeń ekonomicznych, [/quot Dzięki , nie chodziło mi o to ze olej za drogi, tylko nie chciałem wymieniać czegoś co nie potrzebuje bo na przykład z góry stwierdzicie na forum że to coś poważniejszego ! Ale dzięki , zapierniczam zmieniać olej !po prostu nigdy problemów z automatem nie miałem ... Heh zawsze jest ten pierwszy raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wielkibonzo Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 drogi to znaczy ile???, może warto pociągnąć z Ebay-a a czy olej jest wazny w automacie ??? hmm w mjej Ody na pewno, już miałem robiona skrzynię, bo poprzednik zajeździł konwerter, koszt 6500 czyli trochę to kosztuje, gość co naprawiał zalał Quaqera do skrzyń, niestety moja Ody toleruje tylko dedykowany olej i auto jeździło ale czegoś mu brakowało, po 10kkm zmieniłem na ori olej do Hondy, zassany za wielkiej wody bo u nas flaszka kosztuje 110zł a tam 6$ normalne draństwo, i po zmianie auto odżyło, czyli jednak olej ma wpływ, do tego wymiana częściowa co 30kkm i jest gitt, jak pojeździsz trochę to będziesz wiedział czy czas na zmianę oleju auto samo się upomni może właśnie takimi objawami jak masz teraz, no ale jak dla Ciebie olej jest za drogi, to może trzeba zmienić samochód na jakiś inny, bo ten nei spełnia Twoich założeń ekonomicznych, [/quot Dzięki , nie chodziło mi o to ze olej za drogi, tylko nie chciałem wymieniać czegoś co nie potrzebuje bo na przykład z góry stwierdzicie na forum że to coś poważniejszego ! Ale dzięki , zapierniczam zmieniać olej !po prostu nigdy problemów z automatem nie miałem ... Heh zawsze jest ten pierwszy raz. Z tego co mi wiadomo, na każdej skrzyni automatycznej jest bagnet do kontrolowania poziomu oleju i oleju dolewa się przez otwór od bagnetu. A czy olej jest ważny? No ja Cię proszę bardzo... oczywiście że jest ważny. W skrzyni automatycznej, jest nawet ważniejszy niż w silniku. Szybciutko skontroluj stan oleju (poziom, kolor) i jak wzbudzi coś Twoje podejrzenia - wymieniaj w te pędy. Olej drogi, naprawa skrzyni jeszcze droższa będzie. Albo jak pisał przedmówca - FSO Polonez, Skoda Felicia - o... do tego są tanie oleje... P.S. Ciesz się że masz benzyniaka, a nie diesla, bo byś się dopiero zdziwił ile kosztuje cokolwiek przy byle jakiej awarii (których w dieslu jest bardzo dużo jak widać na forum naszym). Dzięki za wskazówki , zapierdalam sprawdzić olej ! Ps. Polonezy zawsze mi się podobały ale wolałbym WarsZawę z silnikiem v8 - patriotyzm i moc! Z tego co mi wiadomo, na każdej skrzyni automatycznej jest bagnet do kontrolowania poziomu oleju i oleju dolewa się przez otwór od bagnetu. A czy olej jest ważny? No ja Cię proszę bardzo... oczywiście że jest ważny. W skrzyni automatycznej, jest nawet ważniejszy niż w silniku. Szybciutko skontroluj stan oleju (poziom, kolor) i jak wzbudzi coś Twoje podejrzenia - wymieniaj w te pędy. Olej drogi, naprawa skrzyni jeszcze droższa będzie. Albo jak pisał przedmówca - FSO Polonez, Skoda Felicia - o... do tego są tanie oleje... P.S. Ciesz się że masz benzyniaka, a nie diesla, bo byś się dopiero zdziwił ile kosztuje cokolwiek przy byle jakiej awarii (których w dieslu jest bardzo dużo jak widać na forum naszym). Dzięki za wskazówki , zapierdalam sprawdzić olej ! Ps. Polonezy zawsze mi się podobały ale wolałbym WarsZawę z silnikiem v8 - patriotyzm i moc! przy objawie szarpania w automacie 1 deska ratunku olej i filtr a pozniej to juz modlic sie o dobrego fachowca:D[/quot Dzięki no teraz juZ reaguje ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 czyli po zmiane oleju i filra jest ok tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wielkibonzo Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 czyli po zmiane oleju i filra jest ok tak? Nie, ale właśnie sprawdziłem stan na bagnecie i ledwo zauważalny stan był także dobrze że mi chłopaki objaśniliscie bo bym zajechał skrzynie. No gdzieś wyczytałem że dolewać go najlepiej na włączonym silniku i przez bagnet, tak? Wystarczy dolać czy calkiem zmienić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Lepiej wymienić na nowy. Chyba że masz pewność co konkretnie masz tam nalane. Automat to delikatne urządzenie i lepiej nie ryzykować. Wymień olej i filtr i zostaw sobie na dolewki ewentualne pół butelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 wymien calosc nie żydz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.