Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skaczące biegi/obroty - problem ze skrzynią z50


oliii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

zwracam się serdecznie o pomoc ... podczas ostatniej jazdy w murano nagle zaczęła szwankować skrzynia, przy przyspieszaniu biegi zaczynają wariować, obroty spadają/wzrastają, zaczyna się szarpanie, do tego czasem można odczuć znaczny spadek mocy. Przy jeździe na niskich obrotach ze stałą prędkością nie odczuwa się żadnego przeskakiwania.

Po chwili gdzie jazda zaczynała się coraz bardziej problematyczna, komputer wyrzucił błąd P0746, skrzynia od razu przeszła w tryb awaryjny. Wcześniej komputer nie wykazywał żadnego błędu.

Po odczekaniu kilku minut na zgaszonym silniku i ponownym odpaleniu udało się wrócić do domu ze skaczącymi obrotami ale bez większej tragedii.

Olej w skrzyni nie śmierdzi i jest całkiem czysty.

 

W okolicy ciężko o mechanika który miałby już styczność z murano, więc jeśli ktoś orientuje się co może być powodem usterki byłbym wdzięczny :)

Wersja SL 2wd 2005 USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Zastanawiam się czy błąd który wyskoczył na komputerze nie był czasem efektem innego problemu który sie pojawił wcześniej. Wyświetlił się po ok godzinie od momentu wystąpienia problemów. Po tym jak skrzynia przeszła w tryb awaryny, auto trochę odstało, błąd na komputerze został usunięty i udało się normalnie wrócić. Błąd ponownie się jeszcze nie pojawił, a z tego co widzę, skrzynia pacuje dobrze gdy nie jest rozgrzana. Po krótkim sprawdzeniu na drodze czy problem powraca, po rozgrzaniu już można było zaobserować lekkie szarpnięcia i ubytek w mocy.


Mechanik zalecił wymianę oleju, niby nie jest rewelacyjny.. faktycznie aż taka zmiana w zachowaniu auta w ciągu jednego dnia mogłaby zależeć od oleju?

I jak to jest z filtrem oleju w skrzyni? Dopytując w sklepach mówią, że niby jest ale nie mają dojścia żeby zamówić, na pewno wymienia się go wraz ze zmianą oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Zastanawiam się czy błąd który wyskoczył na komputerze nie był czasem efektem innego problemu który sie pojawił wcześniej. Wyświetlił się po ok godzinie od momentu wystąpienia problemów. Po tym jak skrzynia przeszła w tryb awaryny, auto trochę odstało, błąd na komputerze został usunięty i udało się normalnie wrócić. Błąd ponownie się jeszcze nie pojawił, a z tego co widzę, skrzynia pacuje dobrze gdy nie jest rozgrzana. Po krótkim sprawdzeniu na drodze czy problem powraca, po rozgrzaniu już można było zaobserować lekkie szarpnięcia i ubytek w mocy.

Mechanik zalecił wymianę oleju, niby nie jest rewelacyjny.. faktycznie aż taka zmiana w zachowaniu auta w ciągu jednego dnia mogłaby zależeć od oleju?

I jak to jest z filtrem oleju w skrzyni? Dopytując w sklepach mówią, że niby jest ale nie mają dojścia żeby zamówić, na pewno wymienia się go wraz ze zmianą oleju?

JAKI MASZ PRZEBIEG W TYM MURAŃCU . TO JUZ JEST WERSJA PO FL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak problem wystepuje po rozgrzaniu skrzyni a olej nie byl wymieniany dawno, to w pierszej kolejnosci trzeba zaczac od wlasnie od jego wymiany, jak to nie pomoze szukaj dobrego speca od cvt bo tu czesci do tanich nie naleza zeby sie bawic w zgadywanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniony, skrzynia pracuje ładnie, ale po ok 15min znowu zaczyna się pojawiać szarpanie auta i im dłużej się jedzię tym szarpanie coraz bardziej intensywne.

Może to nie wina skrzyni tylko zupełnie czegoś innego?

Objawy które pojawiły się dosłownie w ciągu jednego dnia - szarpnięcia auta, widoczne skoki/spadki obrotów na zegarach i czasami odczuwalny spadek mocy, najbardziej odczuwalne przy przyspieszaniu i w zakresie dolnych obrotów w sumie byłby też charakterystyczne dla nieprawidłowego działania czujnika położenia wałka rozrządu albo sondy lambda, i w zasadzie wielu innych rzeczy.

Tylko czy komputer nie powinien tego wykazać? Póki co nie ma żadnych błędów i nie mam zielonego pojęcia za co się teraz zabrać.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł będę wdzięczny za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ravenol ns2, filtr i uszczelka miski tez zmieniona.

Na spokojnie zaobserwowałem, że właśnie do 2000 obrotów wciskając lekko gaz, czasami nie ma reakcji, aż w pewnym momencie dostaje kopa i szarpnie, a wskazówka z obrotami gwałtownie podskoczy i spadnie - zależy od nagrzania im, im cieplej tym mocniej i częściej występuje. Wciskając gaz mocniej wchodzi bez problemu na obroty bez szarpnięcia. Na P czy N obroty ładnie się kręcą, nic nie faluje.

Nie wiem czy szukać kogoś fachowca od automatów, bo jak na razie nie wiadomo za bardzo co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz taką możliwość to zmień na oryginał może jeszcze uratujesz tą skrzynię oczywiście nic nie można zagwarantować. Do niedawna byłem również przekonany do tego oleju. Już nie jestem !!! Teraz mam oryginalny NS-2 i jak na razie wszystko jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził wpierw silnik czy wszystko gra.

Może po prostu masz taki efekt spowodowany inną usterką?

 

Miałem podobny temat w Primerze CVT:

[P11/P11.144] 2.0 przerwa gdy rozgrzany na niskich obrotach http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/76898-p11p11144-20-przerwa-gdy-rozgrzany-na-niskich-obrotach/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...