Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Primera P12- świecąca kontrolka silnika,check engine


Gość stefanfedak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość stefanfedak

Witam forumowiczów.

Po wyjeździe z myjni zapaliła się lampka check engine. Samochód zachowuje się normalnie (uruchamia się bez problemu, normalnie przyspiesza it.). W związku z tym pytanie: czy Ktoś miał coś takiego, czy wystarczy zresetować komputer (przez odłączenie akumulatora), czy muszę jechać do serwisu i ponosić niepotrzebne koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, musisz odczytać błąd, sam (opis na forum przy pomocy zworki lub bez:

wsadz klucz i włącz zapłon,

po 4 sekundach, nacisnij w ciągu 5 sekund 5 razy do oporu pedał gazu,

następnie odczekaj 7 sekund i nacisnij pedal gazu (trzymaj min. 10 sekund)

az zacznie mrugać kontrolka check engine

mruga 10 razy wolno

następnie musisz odczytać szybkie mrugnięcia w 3 odstępach,

wytłumacze tobie na przykładzie, padła mi ostatnio cewka na 1 cylindrze i wyswietłiło mi bład 301

po 10 wolnych, 3 szybkie - odstep 10 szybkich - odstep 1 szybka co daje 301

jak bedzie inny bład - będzie inna sekwencja błyśnieć.

Nie musisz jechac do ASO, na forum (masz podane jaki bład co oznacza) w "Zrób to Sam" http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67296-tricki-i-sztuczki-primera-i-moze-nie-tylko/

 

Check engine mozesz też skasowac sam, bez odłaczania akumulatora tzn. bo wyśwwietleniu błedu (jak odczytasz)

wciśnij pedał gazu i przytrzymaj ok 20 - 25 sekund i po błedzie

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P12 ma silniki benzynowe i diesla , z twojego opisu nie wynika jakim silnikiem dysponujesz więc i rady dać trudno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość stefanfedak

Oczywiście, powinienem podać model. Otóż moje autko to Nissan Primera P12 1,9 DCI z 2004 r. Nadal podejrzewam, że przyczyną zapalenia się check engine było zawilgocenie jakiegoś elementu w wyniku mycia w myjni, proszę o jakieś sugestie, czy jest oto możliwe i czy tylko diagnostyka usunie problem. Chyba jednak spróbuję usunąć problem poprzez odłączenie akumulatora i tu mam pytanie: na jaki czas ten akumulator odłączyć, na forum są różne odpowiedzi (15 minut, 24 godziny). O efekcie oczywiście poinformuję. Pozdrawiam forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Steve, dzis spotkał mnie podobny problem co ciebie. Z tą różnicą, że nie byłem na myjni. Kontrolak się zapaliła z komunikatem:

" ENGINE

A malfunction may have occurred in the egine control system. Although there is a remote chance of immediate breakdown, avoid driving at high speed

and go to a Nissan dealer for the system to be checked as soon as possible."

 

Auto normalnie pracuje i odpala, ale nie wchodziłem na wysokie obroty zgodnie z zaleconym komunikatem.

Moja primerka jest z identycznym silnikiem i z tego samego roku co twoja Steve.

Jeśli jutro rano znowu mi sie pojawi chech engine to sprawdze co to jest za błąd sposobem Oskara. Nigdy tego wcześniej nie robiłem, ale mam nadzieje, że nie będę miał z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie kntrolki ENGINE , żółta i czerwona . Jeżeli zapala się czerwona to informuje o zawodnieniu filtra paliwa ( spuścić paliwo z wodą przez korek na dole filtru , przepompować pompką gumową przy filtrze paliwa ), żółta informuje o zbt małym ciśnieniu w układzie paliwowym za pompą paliwa ( może zamókł któryś styk przy myciu pojazdu), sprawdzić wtyczki i przewody od czujników , jak nie pomoże to niestety na komputer a ten powie co silnik boli

Edytowane przez voyager1956
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety sposób Oscara na sprawdzenie błędu nie sprawdził się. Robiłem krok po kroku tak jak opisał i nic, zero reakcji kontrolki check engine.

Byłem w serwisie na kompie. Pokazywało komunikat : "Przerwany obwód sterowania systemem recykulacji spalin". Błąd został skasowany. Przez cały dzień było OK, ale wieczorem znowu zółta kontrolka check engin się zapaliła. Co można zrobić z tą usterką? Czy jechać z tym do mechanika, czy do elektryka?

Samochód chyba się zachowuje normalnie. Nie odczówam, żadnych spadków mocy, obroty trzyma normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż wtyczkę i przewody od zaworu EGR-u (z tyłu silnika po prawej stronie nad przewodem ssącym do turbiny) albo zamokła albo przerwany przewód od niej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dygus1982

odnosnie check engine .. mam cos takiego zawsze po dluzszym postoju swieci sie wlasnie owa ikonka(autko idzie rowno, przyspiesza wszystko jest ok ) ..po rozgrzaniu silnika tj po nabraniu temperatury i po wylaczeniu i po wlaczeniu silnika na nowo jest juz ok .. co to moze byc ? mam 1.9dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mie kontrolka czerwona się zapalała czasami zimą w duże mrozy, a było to spowodowane w momencie szybkiego puszczania sprzęgła i wciskania. W instrukcji jest nawet dokładnie napisanie, że zimą może tak się dziać i zalecają, żeby operować sprzęgłem pomału.

 

 

Jeśli chodzi o mój zółty CHECK ENGINE, to znalazłem problem mojej usterki. W tym samym dniu kiedy zapaliła mi się owa niechciana ikonka, zamarzł mi przycisk w klapie bagażnika, co powodowało zapewne zwarcie. Zdemontowałem przycisk i całą ramkę. Pod osłoną silikonową przycisku było błoto. Wszystko dokładnie przeczysciłem i zmontowalem. Niestety metoda kasowania kontrolki CHECK ENGINE za pomocą zworki u mnie nie działa, byłem zmuszony nabyć kabelek ELM327 i programik. Pokazało że mem awarje swiateł ( co się potwierdziło bo w momencie diagnozy miałem odłączone podswietlenie tylniej tablicy rejestracyjnej),a EGR zawór pokazało OK. Kontrolka CHECK ENGINE zapaliła się ponownie po kilkunastu próbach otwarcia klapy bagażnika przy włączonym silniku. Kamunika skasowalem ponownie i od wczoraj jest spokój, bo bagażnik otwieram przyciskiem w drzwiach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwona informuje że w filtrze paliwa jest woda , którą można spuścić odkęcając korek pod filtrem paliwa ( trzeba się trochę nagimnastykować) i przepompować paliwo gumową pompką ,ktora znajduje się przed filtrem paliwa (gumowa gruszka), jak to nie pomoże to zmień filtr paliwa - powinno pomóć.

 

Dla kolegi Perkos, przy włączonym silniku ja nie mogę otworzyć klapy bagażnika bo jest automatycznie blokowana a zółte CHECK ENGINE ma związek z cisnieniem paliwa , a tu wyrażnie coś nie tak z blokadą klapy ale jaki to ma związek z CHECK ENGINE to nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadzam się, bagażnika nie można otworzyć, przy włączonym silniku, ale to właśnie tylko w tym momencie wywala mi Check Engine. Czytałem na forum kilka innych podobnych tematów i znalazłem, że u kilku osób w P12 pojawiał się CHCEK ENGINE, przez zwarcie w tylniej lampie.

Widocznie komputer w taki sposób informuje kierowce o jakiejś drobnej usterce w aucie

Edytowane przez perkos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to nie będę niczego szukał, puki wszystko jest OK. Dzięki za informacje. W razie gdyby problem wrócił to na pewno tam sprawdze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

Ja miałem ten sam problem, przy zimnym silniku kontrolka sie świeciła a gdy się rozgrzeje silnik a po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu kontrolka już nie świeci. Takie objawy pokazywały się gdy miałem przepaloną świece żarową. Po wymianie świecy kontrolka już się nie świeciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie czerwona swieci sie od bardzo dawna i po wielu walkach i wymianach swiec żarowych doszliśmy z serwisem do konsesusu, że to jest moduł świec żarowych (takie blaszane pudełko z kabelkami przy filtrze powietrza na przewodzie gumowym)

Miałem wszystkie objawy opisane powyżej (mokro, ciepło zimno) po wymianie swiec kontrolka gasła ale po kilku dniach znowu to samo bywało, ze w trakcie jazdy sie włączała sama lub gasła (doszedłem do wniosku, ze skoro to francuz to musi sie coś swiecić i atk jeżdzę 3 rok z kontrolką cisnienia oleju) zaglądam regularnie pod maskę i sprawdzam wszystkie płyny i świece czy grzeją i jeżdże a do czerwonych lampek juz zdażyłem sie przyzwyczaić (skoro sie świeca i jade to jest ok jak sie nie swiecą to popsuło sie coś lub mam wyłączony silnik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHECK ENGINE żółty ciągle się zapala i teraz coraz częściej. Kasuje go, a za jakieś 30 min znowu wyskakuje. Co oznacza kod-błąd P0487.

 

Sprawdż wtyczkę i przewody od zaworu EGR-u (z tyłu silnika po prawej stronie nad przewodem ssącym do turbiny) albo zamokła albo przerwany przewód od niej

 

Kolego voyager1956 szukałem tego zaworu EGR i tych kabelków ale coś ich nie mogę znaleźć. Może masz jakieś zdjęcia, żeby to zobrazować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć na google błąd p0487 i jak umiesz czytać po angielsku to się dowiesz że to zawór EGR a błąd dotyczy recylkulacji spalin czyli wskazuje na zapchany zawór EGR, znajduje się nad rurą ssącą powietrze do turbiny od filtra powietrza w postaci cylinderka z wtyczką w tylnej części ( lupy do tego nie trzeba używać)

 

Kol. jwa z twojego opisu wynika że jeżdzisz z ciągle palącą się kontrolką oleju ( debeściak jesteś),przyczyna to uszkadzony czujnik ciśnienia oleju ( z przodu po lewej stronie na dole przy filtrze oleju ) lub czujnik poziomu oleju ( z prawej strony przy filtrze oleju ), lub przerwane przewody od tych czujników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik cisnienia oleju działa załącza się perzy rozruchu i daje napięcie czujnik stanu poziomu podobnie

przewody po wiązce sprawdzone od silnika do zegarów wszystko ok

Padła diagnoza zegarów (znajomy nismech potwierdził że zdaża się w tych francuzach, gość od rozbierania sprowadzonych też potwierdził, ze zamawiają u niego ludzie zegary i wymieniaja na miejscu)

coż w tym szaleństwie jest metoda

zamówiłem zegary jak wymienie to powiem czy ten :nissan2: tak ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegarów nie wziąłem pod uwagę , jest to możliwe gdyż podobny przypadek miałem w audi b4 , zjarał się tranzystor sterujący lamką oleju i po wymianie całej tablicy sytuacja wróciła do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szkoda bo myslałem, że już podważę tą teorie :(

Mam taką idee fix, żeby do majówki zrobić wszystko co się da zrobić. Jak się uda to może bede miał pierwszą całkowicie naprawioną pedwunastke.

Aczkolwiek widzę, że jest jakaś norma na dwie naprawione rzeczy dochodzi inna jedna.

Po sobotnich zmaganiach z zawieszeniem zaczeła mi znowu uciekać masa powrócił problem wieku dzieciecego. W sobotę bedę przeszczepiał kolejne minusowe bajpasy na blache i silnik :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...