Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Jak często wymenieniać Oleje i ile się go Leje i jaki


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak  piszę o Mobil1  5W50  przez mechaników nazywanym Balsamem :D 

Kaktuss kup Mobil1 5W50 i nie cuduj  z olejami a tamten taki a tamten sra...... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czuje się opier..ony :-) Wymienię olej zaraz po powrocie do domu :-)

 

A tak serio, Coobcio, piszesz, że na pewno nie 5w50 - Napisz jaki konkretnie jak możesz jaki?

 

Czy Edek01 mówi o Mobilu 5w50 Peak Life ?

 

A czytałem tu cos dobrego  o Millersie?

 

Różnica w cenie Millers - 210zł - Mobil 130zł za 5 L

Aha, a np. Millers 10W50 - dużo droższy od 5W50? Może ten 10W50?

Kaktus skoro dopiero zakupiłeś auto, temperatury stają się coraz niższe,(10w) odpadają obecnie, nie kupuj millersa to na prawdę świetny olej(szkoda go) najpierw zalej silnik mobilem 1 peak life 5w50 pojeździj na nim a na wiosnę zmienisz na millersa gdy mobil przeczyści Ci silnik.

 

EE5w50 millersa to olej cudo świetnie sie sprawuje.

Ale masz auto dopiero kupione nie wiesz co jest w silniku lepiej to wymyć bardzo dobrym mobilem 5w50

a dopiero potem wlać Millersa.

Edytowane przez Cytrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nie ma najbardziej odpowiedniego jednego oleju dla zetki to nie fiat miltipla którym sie jezdzi calorocznie i zazwyczaj ekonomicznie ze mozna zalac 5w30

i bedzie dobrze

Teraz przeczysc sobie slinik tak jak koledzy wyzej zasugerowali a na wiosnę dostosuj olej do charakteru twojej jazdy, jezeli zamierzasz jezdzic normalnie i od czasu do czasu wejsc na obroty pozostan przy 5w50, jezdzisz do odciecia po kilkanascie razy na przejazdzke do tego jakis drifting na placu zalej 10w60 lepiej bedzie ci chronil silnik przy nieco przegrzanym oleju a jesli bedziesz dosyc czesto zagladal na tor to 10w60 tez nada sie ale najlepiej byloby zapodać 20w60

Edytowane przez 35zdawid1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wcześniej lałem na lato 15w50 competition a zimę 5w40 racing z serii motula 300v. Aktualnie wlałem liqui moly 10w60 race tech i myślę że jest to dobry kompromis.

@kaktus najlepiej przed wymianą oleju jeszcze wlej płukankę do niego a potem zalej świeżą oliwę

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to bzdury wierutne że płukanki rozszczelnią silniki moja ulubiona płukanka to liqui moly jest super polecam tańsza jak lanie na chwile Mobil1 5W50  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przed każdą wymianą leje płukankę liqui moly i nigdy nic się nie dzieje. Z tym rozszczelnieniem silnika to największa głupota jaką słyszałem ale niestety powielana jest przez ogrom ludzi w tym wszystkich pseudo mechaników. Mam busa Iveco daily z nalotem 760 tys km i za każdym razem ma laną płukankę przy wymianie oleju i do tej pory jeździ na full syntetyku gdzie wszędzie na siłę chcą mi lać minerał bo : panie przy takim przebiegu to nic innego nie zostaje...aż ręce opadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny przebieg jak na busa ale na pewno dzięki syntetykowi  :)

Głupich nie sieją sami się rodzą i głupoty robić chcą nie miej do głupiego pretensji bo on już taki się urodził :)  

Miałem Poloneza i silnik był zalewany Mobil1 5w50 żebyś widział miny głupków jak słyszeli jak silniczek pracuje  :|

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Edek Polskie ae86 :)

A miał ktoś styczność z tym dodatkiem do oleju od liqui moly z dwusiarczkiem molibdenu? Chodzi mi czy ktoś wlewał to do auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o nim na innych forach cudów nie robi ,ale za to jest wielu zadowolonych z Cerateca ale ja tego majonezu do mojego silnika bym nie nalał :D

Polskie ae86  :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja jestem laik, musze się dużo nauczyć... Zawsze serwis i jechane...

 

Moją Zetka chce zaopiekować się sam, tzn. nie oddam jej na pastwe ASO, ani wiedzy garażowych mechaników.

 

 

Nie wiem co to płukanka, jak to się stosuje i po co się zalewa, ile na tym jeździ i czy w ogóle jeździ?

Podpowiecie? Chyba ze pytanie za głupie na odpowiedzi, to wybaczcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja jestem laik, musze się dużo nauczyć... Zawsze serwis i jechane...

 

Moją Zetka chce zaopiekować się sam, tzn. nie oddam jej na pastwe ASO, ani wiedzy garażowych mechaników.

 

 

Nie wiem co to płukanka, jak to się stosuje i po co się zalewa, ile na tym jeździ i czy w ogóle jeździ?

Podpowiecie? Chyba ze pytanie za głupie na odpowiedzi, to wybaczcie.

A dasz sam rade wymienić olej i filtr oleju ?????

Wiesz jaki już masz kupić olej i filtr???

I ta płukanka 

Edytowane przez Edek01
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kaktus płukankę dolewasz do oleju i silnik pracuje 10-15 minut po czym go zlewasz. Nie wystrasz się tylko bo pewnie poleci gnojowica a nie olej ;) potem świeży balsam jak to mówi Edek i pełny ogień :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Bydle, czytaj ze zrozumieniem... :-)

 

Chodzi mi o to, że nie wstawie jej do mechanika i nie powiem - zrób przedląd i zmień olej - TYLKO wymień mi olej, masz ten i lej ten, dalej wymień mi to i masz tu części takie i takie, gdybym wstawił do serwisu zalali by go 5W30, jak poprzednio, tak jak w instrukcji i tyle.

 

A kiedy wystąpią jakies problemy, pojade do mechanika który jest szanowany i polecany na forum, a nie do np. mojego sąsiada, który zna się na wszystkich markach i wszystkie samochody naprawia po dwa razy, pierwszy jak przyjadą z problemem, drugi jak wrócą z reklamacją...

 

A wiedze można jakos zdobyć, mnie nigdy taka nie była potrzebna, zajmuje się w zyciu innym sprawami, dlatego podpytuje tutaj w tym temacie mądrzejszych odemnie.

Czasem czytam dyskusje z których nie wiele wynika, a po konkretnych, dla niektórych aż za prostych pytaniach są konkretne odpowiedzi.

 

Za co dziękuję Wam koledzy choćby za te powyżej, super, że mam jasność.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaaktus to jaki kupujesz olej i filtr oleju bo płukankę to już chyba wiesz jaką masz kupić  :D

A że tak się zapytam z ciekawości kiedy był u ciebie wymieniany płyn hamulcowy????

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filterek K&N  (PS-1008 lub HP-1008) - Teraz mam oryginalny Nissana

Olej - Mobil1 5W50, choć po płukance zastanowię się nad Millersem, ale tu zastanowię się czy 5W50 czy 10W50, bo samochód do spokojnej jazdy to mam inny, Nissan lekko miał nie będzie, ale torów znowu na co dzień też zaliczał nie będę.

 

Teraz musze poszukać jakiegoś sensownego wydechu do niego, nie mogę przesłuchać tego szeptu, to nie jest normalne dla takiego samochodu :-)

 

Aha, Edek, dałbym rade wymienić olej, ale nie mam podnośnika ani kanału, więc posilę się mechanikiem.

 

Dziekuje za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup  K&N HP1008 bo PS 1008 to już made in china  :(

A jak masz mocniej eksploatować to 10W60 ale Balsam na te twoje jazdę by wystarczył  :)

Ja nie mam kanału ale mam najazdy i super idzie wymieniać olej i odkręcać filtry  :spoko:

Nie napisałeś kiedy miałeś ostatnio wymieniany płyn hamulcowy ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę polecić liqui moly 10w60 race tech. Można na nim śmiało upalać i ciśnienie trzyma dobrze. Płyn hamulcowy też pasowało by wymienić najlepiej na motula RBF co by Ci pedał w podłogę nie wpadł jak będziesz po bułki jechał ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn hamulcowy, sprawdze, choć na przedlądzie ASO mierzyli mi wszystkie płyny i mówili ze jest OK, ale posprawdzam i napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Bydle mówi nie jest to dużo roboty a będziesz pewny że przy upalaniu nie zagotuje się.

Możesz nawet zrobić to samemu, wystarczy słoik i wężyk które wejdzie na odpowietrznik. Zdejmujesz koło, wężyk na zawór odpowietrzający który wcześniej delikatnie odkręcasz i wkładasz go do sloika, potem pompujesz pedał co trochę dolewając do zbiorniczka płynu. Stary płyn ze słoika opróżniasz przy dolewce i jak zobaczysz że już leci świeży to zakręcasz odpowietrznik(wężyk z odpowietrznika musi być ciągle w słoiku z płynem bo zapowietrzy się zacisk) i przechodzisz do następnego koła. Pamiętaj żeby zaczynać od koła najbardziej oddalonego od pompy czyli prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód. Gratulacje właśnie odpowietrzyłeś sam hamulce

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie panowie przy normalnej eksploatacji płyn wymienia się co 2lata !!!!!!!!!!!!!!

A przy częstym  heblowaniu to częściej , sprawdza się płyn wizualnie jak wygląda  :)

Kaktuss  tak tak wież ASO to będziesz w sandałach zimą chodzić !!!!

10 lat nie wymieniać płynu  :|  ja cię nie pierd.............. to tylko dla kamikaze !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ponad 80% kierowców nie wymienia płynu hamulcowego. Dopóki się lata delikatnie to może i być tam woda i powinno hamować ale przy jeździe po bułki to lepiej być pewnym hebli. W s4 olałem temat płynu i przy upalaniu zajebałem jak dzik w paśnik w rondo przy 80km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. W s4 olałem temat płynu i przy upalaniu zajebałem jak dzik w paśnik w rondo przy 80km/h

Ku przestrodze !!!!!!!!

Ja wymieniam co 2 lata i jak hebel wciskam wszystkim oczy wychodzą  :|  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...