Wojti83 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 O w pizde!! przez korek nie zaglądałem bo nie było potrzeby. Zmieniłem na castrola po trzech latach od zakupu gdy skończyła się gwarancja, bo na serwisie lali mi Shella Ultra Racing czy jakoś tam. Więc znalazłem coś co jest rekomendowane dla hondy w bardziej przystępnej cenie. Przez te 5 lat nie było i nie ma żadnych niepokojących objawów jeśli chodzi o silnik, może dlatego że nie robie dużych przebiegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VTEC Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 może dlatego że nie robie dużych przebiegów. Tym ważniejsze żeby zalać dobry olej Większość olejów ma zbliżoną lepkość w temperaturze pracy, tylko że zanim one osiągną tą temperaturę potrzeba czasem 30 km jazdy (i tego się nie zmieni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Dokładnie małe odcinki częste odpalania -trudne warunki pracy dla oleju który traci szybko właściwości!! Nie było potrzeby zrobienia dolewki??? Przy dolewaniu sprawdza się czystość klawiatury!!! Edytowane 13 Stycznia 2016 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojti83 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 W wiekszości robie krótkie odcinki,10 km do pracy i zimą temperatura dochodzi tylko do ok.50 -60 st. i musze gasić silnik. Ale nigdy nie dolewałem. Mało tego na tym serwisowym oleju poziom nawet się podnosił, koleś w aso mówił że to właśnie przez krótkie odcinki jazdy, benzyna podobno ściekała do oleju. Którędy? Nie wiem. Auto było nowe, pierścienie nie powycierane...ciężko mi powiedzieć co ten magik miał na myśli. O dziwo po zalaniu castrola sytuacja się uspokoiła i poziom się utrzymuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Którędy lała się benzyna przez pierścienie nowe a benzyny nie zatrzyma!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojti83 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Dobra, dzięki za porady, teraz wiem co zrobić, nie ma co się rozczulać. Na razie Hania śmiga, teraz będzie miała lżej, Zetka ją wyręczy w pewnych sprawach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Trzeba robić jak w stanach czyli zmieniać olej co jakieś 7000tyś km i nie będzie się zaszlamiać silnik, w szoku jestem jak o to dbają, drugie auto zassałem z USA i w carfaxie takie miłe zaskoczenie: Średnio co 4000mil wymieniają olej i filtr oleju a czasami miedzy zmianami oleju co 2000mil wymieniają sam filtr oleju !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 Jakim cudem u was po 10km woda ma 60 stopni i jakim cudem olej grzeje sie przez 30km? To ja mam chyba cos nie tak bo u mnie po 3km woda ma 80 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolandinho Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 bo u mnie po 3km woda ma 80 stopni. Mam podobnie, dwa zakręty jedne światła i mam zagrzany silnik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k3dbe Opublikowano 22 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 taki termometr temperatury oleju to bym sobie zamontował chętnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 22 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 Jak nie jezdzisz po torze albo po ulicy jak forg to takie cos jest bezuzyteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 Moim zdaniem fajna sprawa, wiadomo kiedy można używać pełnej mocy silnika a kiedy zacząć go chłodzić... Woda osiagnie optymalną temepraturę a olej potrzebuje jeszcze chwili... Tak samo podczas ostrej jazdy woda jest okey a olej się przegrzewa... Optymalna temperatura oleju to 70-110 stopni, wtedy najwolniej się on zużywa i najlepiej zabezpiecza silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 22 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) Nie przesadzajmy z tym 110. Niektore silniki tyle maja przy jezdzie po miescie a jak sie pojedzie troche szybciej to jest juz 120. Jeszcze to zalezy dla jakiego oleju. zawsze jest jeszcze zegar cisnienia. Nie da on dokladnego podgladu na temp. ale kiedy dac wplanik i kiedy chlodzic tez pokaze Edytowane 22 Listopada 2016 przez xpl1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cytrus Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 (edytowane) Jeśli millers 10w60 NT ma max stała temperaturę pracy 125 to chyba to co Kuba podał za maksymalna optymalna 110 to nie jakaś przesada wiadomo nie mówimy o temperaturze chwilowej która może być wyższa tylko o optymalnej i zdrowej dla oleju i silnika Edytowane 23 Listopada 2016 przez Cytrus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 W tych temperaturach co podalem najwolniej silnik jak i sam olej się zużywa... Podobnie sprawa z automatucznymi skrzyniami biegow jest... Taka Bardzo przyspieszona degradacja oleju i silnika nastepuje przy ok 145 stopni na olejach estrowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 No racja, ale i tak raczej kazdy zmienia w takich autach olej czesciej niz w zwyklych dupowozach. Zmieniajac temat. Czy ktos jezdzi na 5w40 w zetce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikellino Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Z tego co kiedyś rozmawiałem z Masterem burdel zaczyna sie robić od 122 stopni, przynajmniej w dieslach. Wtedy programowo trzeba redukować dawki by nie poszło wyżej. Wiec optymalna koło 110 brzmi rozsądnie. Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hudyvolt Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 No racja, ale i tak raczej kazdy zmienia w takich autach olej czesciej niz w zwyklych dupowozach. Zmieniajac temat. Czy ktos jezdzi na 5w40 w zetce? ja mam zalanego Motula X-CESS 8100 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 I jak wyglada cisnienie? Do ilu najnizej spadlo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hudyvolt Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 latem delikatnie poniżej 30, pomiędzy kreską, a wskazówką jest przerwa na 1 grubość wskazówki (28-29?) teraz zimą przy spokojnej jeździe zatrzymuje się na kresce 30 lub tuż powyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k3dbe Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 A teraz może pytanie z tych głupich, na zimnym silniku, temp na zewnątrz ok 10-15 st. czy wskazówka powinna wychodzić poza skalę ? bez pałowania, tak ok 3,5-4 tyś obrotów i zapiera się o prawą krawędź i chętnie poszła by dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipm87 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 (edytowane) Norma. Zimny olej, gęsty olej=wysokie ciśnienie Edytowane 24 Listopada 2016 przez filipm87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Norma. Zimny olej, gęsty olej=wysokie ciśnienie Ale bez przesady. Nie powinna wychodzic poza skale. Masz pewnie walniety czujnik cisnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szachi Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 (edytowane) powinna, a silnik nie powinien takich obrotów dostawać na zimnym, powiedziałbym że 3 to max, 4 to już przegięcie jak dla mnie, przy 2,5 tyś obrotów na dopiero co odpalonym motorze masz ciśnienie juz ponad 120 psi (przy temp 5-7 stopni na zewnątrz). Takie ciśnienie na rozgrzanym to przy 7 tyś obrotach nie dochodzi nawet, także na zimnym ostro w kość dostaje silnik przy takich 4 tyś Osobiście biegi w takie temperatury zmieniam wg ciśnienia oleju i jak dochodzi do max to zmiana, i tak przy przymrozkach które były to pierwsze 1,5 km zmiana biegów przy 2,2 tys obrotów (zatem bez szybszego przyspieszania), 2,5 tys, 2,7 tys, 3 tys a potem już można do tych 4 dochodzić. Jak ktoś potrzebuje z pod domu wjeżdżać z podporządkowanej na jakąś szybszą arterie to proponuje rozgrzać jednak motor na postoju albo zrobić małe kółko po osiedlowej dróżce. Ale to oczywiście moja opinia, każdy swoje auto traktuje jak chce Edytowane 24 Listopada 2016 przez Szachi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 120 psi przy 2,5 tys? Co ty tam lejesz? Mazut? czy 20w60? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.