novasolutions Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Witam, Jestem posiadaczem Nissana Murano - rocznik 2009 - benzyna 3,5, przebieg 245 tysięcy km. Samochód cały czas serwisowany, żadnych problemów, spalanie poza miastem około 10 l/100 km w mieście około 13 l/100 km. Ostatnio pojawił się problem z katalizatorami - słabe działanie po sprawdzeniu w ASO. Po pewnym czasie zapaliła mi się kontrolka silnika - wyskoczył błąd katalizatora - wykasowałem go i wstawiłem emulator. Niestety po przejechaniu kilkuset kilometrów problem się powtórzył - wyskoczyła kontrolka silnika i ten sam błąd - słabe działanie katalizatora. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem w tym modelu. Jakie jest najtańsze i najbardziej bezpieczne rozwiązanie. Nowe katy w ASO to koszt około 8 tysięcy. Dziękuję za wszelkie sugestie znawców tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 (edytowane) Emulator dałeś do drugiej sondy lambda? druga sonda lambda sprawdza skuteczność katalizatora Szukać używek, albo jakiegoś uniwersalnego dopasowanego do twojej pojemności. Edytowane 5 Stycznia 2014 przez hektor3s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novasolutions Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Dzięki za informację. Czy możliwe jest żeby emulator nie zadziałał? Zrobił mi to jeden zakład za 250 PLN i mam pewne wątpliwości czy zrobili to fachowo - opinie o układach wydechowych mają dobre. Z drugiej strony wiem, że są zakłady, które mogą zaproponować odpowiedniki z montażem za około 2500. Pytanie czy to jest lepsze niż emulacja sondy lambda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Nie wiem jak to wygląda w nowych autach. ale można spróbować wykasować z komputera drugą sondę, i po problemie komputer nie będzie widział sondy, i nie będzie błędu. Podjedz do jakiegoś dobrego warsztatu i popytaj się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Z ciekawości, jak wygląda emulator za 250zł? Bo ja mam taki za 30zł, sam montowałem, jest to nierdzewna tulejka odsuwająca sondę od strumienia spalin (jakieś 5cm). Od 32tys. km błędu nie widziałem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Z ciekawości, jak wygląda emulator za 250zł? też bym był ciekaw a nie myślałeś o wywaleniu katów?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novasolutions Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Pewnie trochę się zfrajerowałem i dałem 250 PLN z robocizną - sam tego nie wkładałem i pewnie warsztat kupił jakąś tulejkę i ją wstawił. Niemniej jednak słyszałem, że lepszym rozwiązaniem jest rozcięcie puchy i wymiana wkładu. Z drugiej strony tak sobie myślę, czy mogli źle założyć ten emulator? Po podpięciu pod komputer błąd P0420 wskazuje na katalizator ale po wykasowaniu błędu parametry 2 sond są prawidłowe. Czy przy założonym emulatorze 2 sonda wskazuje zawsze stałą wartość? U mnie przy dowolnych obrotach 2 sonda na komputerze zawsze wskazuje poziom 0,28. Jeżeli to przez emulator to się zastanawiam dlaczego wyskoczył mi błąd? Też myślałem ale musiałbym jeździć cały czas z kontrolką check engine ...a jak coś innego padnie to nawet nie będę wiedział co. A wymiana wkładu puszki coś pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 (edytowane) Bo w błędzie P0420 nie chodzi o poziom sygnału, ale o czas jego zmiany. Tzn ECU bada szybkość falowania sondy przy stałych warunkach - najczęściej jest to dłuższa jazda z prędkością w okolicy 120km/h lub więcej (przynajmniej u mnie po kasowaniu błędu zawsze wyskakiwał na autostradzie) i porównuje z odczytami pierwszej sondy. Więc jak chciałbyś sprawdzić odczyty to pasowałoby w takich warunkach. Tylko w tej chwili nie pamiętam, która ma falować szybciej. Co do emulatorów to były przypadki, że nie u wszystkich działały. Niektórzy kombinowali z kontowymi, dłuższymi, z różnymi rozmiarami otworów na tej części z gwintem. Jak u Ciebie wykombinowali coś po swojemu zamiast brać gotowiec to może byc różnie. Np zrobili za duże odsunięcie, poziom sygnału się w ogóle nie zmienia i wychodzi na to samo, ECU myśli, że kat nie działa. Wywalenie kata będzie się wiązało z większym hałasem, czasem blaszanym odgłosem więc tego bym nie robił, ew. po wywaleniu wrzuciłbym jakiś dobry tłumik przelotowy (jak największy), wtedy jest szansa, że nie będzie hałasu. Ale to i tak pod warunkiem, że najpierw pozbędziesz się check-a. Jak masz opcje to podjedź nawet na stacje kontroli pojazdów, dogadaj się, auto Ci za 10zł podniosą (czasem za darmo;D), zobacz co tam wstawili macherzy od wydechów. I niech poprawiają, jesli nakombinowali, bo powinno działać na najzwyklejszej tulejce. Edytowane 7 Stycznia 2014 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novasolutions Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Dzisiaj dowiedziałem się, że jest do nabycia jakiś specjalny płyn - Made in USA - , który przeczyszcza katy - butelka kosztuje 120 PLN w Polsce i podobno działa. Wlewa ją się do baku z paliwem. Czy Ktoś miał już okazję używać takiego rozwiązania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyk. Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Wywalić katy i po problemie. Zyskasz moc i może nawet lekko spadnie zużycie paliwa. Nie ma sensu nic z nimi kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.