Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Nissan Qashqai 1.2DIG-T osiągi.


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jak odebrałem auto z salonu to miał ciśnienie takie jakie powinno być dla kół 16'' (mam 19'') - czyli było duuużo za wysokie.

Zorientowałem się dopiero po kilkunastu dniach.

Przy okazji: polecam dokręcić śruby w kołach po jakimś czasie od odebrania auta. Jak zmieniałem koła to śruby można było odkręcić niemal ręką.

ASO jest suuuper mi nakrętki rozbutali pneumatykiem że się odkręcały i co wywaliłem kupiłem dużo lepsze ale pneumatykiem nie daje dotykać ,wszyscy teraz widzę walą 3.5 bar to teraz norma - aso,wulkanizacja  ale ja się nie dziwie klient powybija zawieszenie to wróci będzie robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ gregson - a odebrales juz samochod?

 

Jesli nie to 17 felgi ktore dostaniesz na zime, opony na allegro bez problemu sprzedasz, do kupienia komplet 18 lub 19 i opony na zime do felgi 17.

Edytowane przez JacekCe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, dokladnie tak chce zrobic :)

 

zapytaj sie dealera może ma klienta który kupuje Tekne na 19" a wolaby 17" i wówczas jakas podmianka za małą dopłata itd :) i kupisz sobie tylko kpl. kół zimowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, dokladnie tak chce zrobic :)

 

:)

 

Ja też byłem zmuszony do kombinacji - samochód zamówiony w czerwcu był albo na lipiec na 17 albo na październik na 19. Wybrałem 17 cali wcześniej. Trochę zabawy było: kupno 19 z oponami i sprzedaż na allegro 17 cali opon lato ale wszystko poszło sprawnie a i z perspektywy kosztów wyszło mniej - więc miły bonus na dobrą kolację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od poczatku myslalem o 17 na zime i 18 na lato a , ze zamowilem Tekne to nie moglem wziac 18 i stad to moje kombinowanie. A teraz czsami mnie nachodzi ze jednak moglem wziac jednak te 19 na lato. Ale do wiosny czasu jeszcze duzo to jeszcze zobacze czy pojde w 18 czy 19 na lato. Ale 17 letnie opony i tak bede musial sprzedac. Patrzac na koszty to jakiej opcji bym nie wybral i tak by wyszlo mniej wiecej to samo- czy 17 i 18 czy 17 i 19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koncu mam swoje QQ i jestem bardzo szczesliwy. Klade sie spac myslac z nadzieja ze jutro gdzie bede musial jechac.

Komfortowe, super wykonczone. Naprawde udany zakup jesli chodzi o cena/jakos/komfort/bezpieczenstwo/niezawodnosc.

Ja mam letnie 18 i sa piekne, juz nie moge sie doczekac i zalozenia.

Na zime kupilem 16 i juz wiem ze to blad, wolabym jednak 17. No ale coz, nastepny raz beda 17.

Jesli chodzi o osiagi to na chwile obecna kreca sie w okolicy 7l/100km.

Czy bedzie ono spadac z kazdym przejachanym kilometerem i coraz lepszym ulozeniem sie silnika?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optykus co do niezawodności to sie wstrzymaj z opiniami, ile zrobiles kilometrów ze juz taką opinie wystawiasz :-) Lepiej napisz jak osiagasz te 7l bo umnie to spalanie na poziomie 9l jazda 100% miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o osiagi to na chwile obecna kreca sie w okolicy 7l/100km.

Czy bedzie ono spadac z kazdym przejachanym kilometerem i coraz lepszym ulozeniem sie silnika?

Jesli moj benzynowy 1.6 bedzie sie krecil w okolicy 8l/100km to bede bardzo zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie ze względu na "mały" silnik i turbinę jest bardzo różne i mocno zależy od stylu jazdy i warunków (ja osobiście nie spotkałem się jeszcze z takimi różnicami).

 

1. Jazda spokojna poza miastem, zakres prędkości 60-90 można uzyskać 5 litrów.

2. Cykl mieszany u mnie 7 - 7.5 litra -> Kraków 30% obwodnica 40% tereny podmiejskie 30% jazda w miarę przepisowa

3. Autostrady:

- jadąc 120 km/h spalanie +-7 litrów

- jadąc 140km/h spalania 7.5-8.5 litrów

- jadąc 150km/h spalanie 8.5-9 litrów

- jadąc 160km/h spalanie 10+ litrów

 

Mówie tu o prędkościach licznikowych wiec w realu 10 litrów jest przy jeździe 150 / h.

 

Reasumując - jak dla mnie spalanie poprawne. Średnio spalanie na baku to widełki 7 - 7.5 (swoją drogę komputer indealnie pokazuje, jeśli licze ręcznie średnie spalanie po ilości zatankowanej benzyny w porównaniu z przejechanymi kilometrami wychodzi mi to samo co do jednego miejsca po przecinku). Jak wspomniałem wyżej, jeżdżę w miare przepisowo ale spalanie między innymi podbijam regularną jazdą obwodnicą z prędkością 140km /h. Uważam też, że będzie bardzo podobne w 1.6 - trochę więcej przy spokojnej jeździe / trochę mniej przy "szybkiej".


Ostatnio było dużo o plusach, dodam trochę minusów z których o częsci wiedziałem i zaakceptowałem a część wyszla w praniu. Dodam tylko, że to samochód żony ale ze względu na to, że nowy, to często pozyczam ;) Tak więc:

 

- brak doświetlania zakretów - wiedzieliśmy, że nie ma

- słaba jakość rozmów przez telefon (już powyżej 100 km/h mocno słychać silnik i trzeba naprawdę głośno mówić)

- brak klimatyzowanego schowka - drobnostka

- brak regulowanego fotela pasażera w pionie i w odcinku lędźwiowym - drobnostka

- bardzoooo słabe audio - ale chyba nie spodziewałem się znacznie lepszego po tej klasie samochodu i fabrycznym zestawie bez możliwości modyfikacji

- trzeszcząca (rzadko ale zdarza się) konsola środkowa

- średniej klasy klimatyzacja i brak nawiewów z tyłu (ale znów to raczej standard dla tej klasy)

- zupełnie zbędne automatyczne parkowanie (przy 4 kamerach parkowanie nie stanowi problemu i  jestem ciekawy, czy ktoś go używa)

- brak możliwości właczenia automatycznego hamulca na wzniesieniach (system który jest aktywuje się tylko przy dosyć stromych górkach i na 3 sekundy)

- brak możliwości sparowania dwóch telefonów równocześnie

- brak możliwości ustawiania automatycznego zamykania drzwi po ruszeniu

- brak automatycznych szyb oprócz kierowcy

- brak możliwości zamknięcia szyby po zgaszeniu silnika

- slabej jakości materiał z którego wykonane są reflektory, od dnia pierwszego widać ryski zarówno na moim i każdym salonowym samochodzie (sprawdzałem przyajmniej 5)

 

To, za co chętnie bym dopłacił ale nie ma takiej możliwości to:

 

- 4x4 w benzynie

- dobre audio

- doświetlanie zakrętów

 

Pomimo powyższych zastrzeżeń jesteśmy z samochodu bardzo zadowoleni i uważam, że tą cene wyposażenie / komfort jazdy / jakość jest dobra. Nie zgadzam się jednak z wieloma opiniami, że wyposażenie jest wyjątkowo bogate i ponadprzeciętne, bo brakuje kilku bardzo podstawowych opcji plus wiele jest niedopracowanych (a są to drobnostki do wyeliminowania na etapie programowania).

Edytowane przez JacekCe
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wszystkm się zgadzam. Jednak mi najbardziej przeszkadza naprawdę słabej jakosci audio. Choć z drugiej strony i do tego już się przyzwyczailem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ostatnio było dużo o plusach, dodam trochę minusów z których o częsci wiedziałem i zaakceptowałem a część wyszla w praniu. Dodam tylko, że to samochód żony ale ze względu na to, że nowy, to często pozyczam ;) Tak więc:

 

- brak doświetlania zakretów - wiedzieliśmy, że nie ma

- słaba jakość rozmów przez telefon (już powyżej 100 km/h mocno słychać silnik i trzeba naprawdę głośno mówić)

- brak klimatyzowanego schowka - drobnostka

- brak regulowanego fotela pasażera w pionie i w odcinku lędźwiowym - drobnostka

- bardzoooo słabe audio - ale chyba nie spodziewałem się znacznie lepszego po tej klasie samochodu i fabrycznym zestawie bez możliwości modyfikacji

- trzeszcząca (rzadko ale zdarza się) konsola środkowa

- średniej klasy klimatyzacja i brak nawiewów z tyłu (ale znów to raczej standard dla tej klasy)

- zupełnie zbędne automatyczne parkowanie (przy 4 kamerach parkowanie nie stanowi problemu i  jestem ciekawy, czy ktoś go używa)

- brak możliwości właczenia automatycznego hamulca na wzniesieniach (system który jest aktywuje się tylko przy dosyć stromych górkach i na 3 sekundy)

- brak możliwości sparowania dwóch telefonów równocześnie

- brak możliwości ustawiania automatycznego zamykania drzwi po ruszeniu

- brak automatycznych szyb oprócz kierowcy

- brak możliwości zamknięcia szyby po zgaszeniu silnika

- slabej jakości materiał z którego wykonane są reflektory, od dnia pierwszego widać ryski zarówno na moim i każdym salonowym samochodzie (sprawdzałem przyajmniej 5)

 

Wreszcie jakaś rozsądna wypowiedź !!! BRAWO, a nie przejechałem 300 km jest suuuuper

Komfortowe, super wykonczone. Naprawde udany zakup jesli chodzi o cena/jakos/komfort/bezpieczenstwo/niezawodnosc.

 

Tak sobie myślę hmmmmm czy chodziło ci o JAKOŚ czyli kiepsko wykonany ale skoro już kupiłeś to  musi być super czy miałobyć JAKOŚĆ = bardzo dobre wykonanie samochodu ????

Spalanie ze względu na "mały" silnik i turbinę jest bardzo różne i mocno zależy od stylu jazdy i warunków (ja osobiście nie spotkałem się jeszcze z takimi różnicami).

 

 

Jak długo masz QQ lie przejechanych km ?

Edytowane przez Pieciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wiadomo że chodzi o jakość. Mnie dziwi co innego ,w mojej 6 letniej tiidzie mogę sparować jednocześnie 5 telefonów ,a tu tylko jeden? To pewne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Pieciu - 4 miesiace, 7 tysiecy km

@ Manix - sparowac mozna chyba 8, ale podlaczony moze byc 1 - jest to o tyle dla mnie uciazliwe, ze musze decydowac, czy parowac sluzbowy czy prywatny i dla mnie podczas dluzszych tras to duzy minus

Edytowane przez JacekCe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hym, więc ratunek w dual sim

 

No chyba, ze uzywasz iPhone - wtedy nie ma ratunku :)). Jedyne rozwiazanie to przelaczenie w menu jak ktos dzwoni lub oddzwanianie ze sparowanego telefonu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) Tak więc:

 

- brak doświetlania zakretów - wiedzieliśmy, że nie ma

- słaba jakość rozmów przez telefon (już powyżej 100 km/h mocno słychać silnik i trzeba naprawdę głośno mówić)

- brak klimatyzowanego schowka - drobnostka

- brak regulowanego fotela pasażera w pionie i w odcinku lędźwiowym - drobnostka

- bardzoooo słabe audio - ale chyba nie spodziewałem się znacznie lepszego po tej klasie samochodu i fabrycznym zestawie bez możliwości modyfikacji

- trzeszcząca (rzadko ale zdarza się) konsola środkowa

- średniej klasy klimatyzacja i brak nawiewów z tyłu (ale znów to raczej standard dla tej klasy)

- zupełnie zbędne automatyczne parkowanie (przy 4 kamerach parkowanie nie stanowi problemu i  jestem ciekawy, czy ktoś go używa)

- brak możliwości właczenia automatycznego hamulca na wzniesieniach (system który jest aktywuje się tylko przy dosyć stromych górkach i na 3 sekundy)

- brak możliwości sparowania dwóch telefonów równocześnie

- brak możliwości ustawiania automatycznego zamykania drzwi po ruszeniu

- brak automatycznych szyb oprócz kierowcy

- brak możliwości zamknięcia szyby po zgaszeniu silnika

- slabej jakości materiał z którego wykonane są reflektory, od dnia pierwszego widać ryski zarówno na moim i każdym salonowym samochodzie (sprawdzałem przyajmniej 5)

 

 

Dobrze to ująłeś. Naprawdę niewiele wysiłku kosztowałoby to producenta aby usunąć te wady.

 

Dodałbym jeszcze bezsensowne kasowanie danych komputera pokładowego (Trip A) po zgaszeniu silnika. Wystarczy, że auto zgaśnie przy ruszaniu i dane szlag trafia.

 

Do tego denerwuje mnie brak możliwości wyłączenia hamulca ręcznego bez włączenia zapłonu (nie da się przepchnąć auta w garażu bez kluczyka bo także bez sensu zawsze po wyłączeniu zapłonu hamulec zaciąga się automatycznie.

 

No i oczywiście brak gniazda 12V w bagażniku.

Lusterka też można by grzać niezależnie od tylnej szyby.

 

dobra, kończę już bo zaraz znajdzie się jeszcze z pół strony :mobile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optykus co do niezawodności to sie wstrzymaj z opiniami, ile zrobiles kilometrów ze juz taką opinie wystawiasz :-) Lepiej napisz jak osiagasz te 7l bo umnie to spalanie na poziomie 9l jazda 100% miasto.

 

QQ J10 jest chyba na 6. miejscu w ADAC. Wiem, ze J11 jest nowy, ale mam nadzieje ze rowniez bedzie niezawodne.

Jesli chodzi o spalanie to zgadzam sie kolegami, to zasluga techniki jazdy. Jezdze glownie miasto 95%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie, pytanie za 100 punktów. Gdzie nowy QQ ma złącze serwisowe? Pytam, bo gdzieś w szufladzie wala mi się interfejs ELM z bluetoothem i zastanawiam się czy da się go wtyknąć do Qashaqia.

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka prawdopodobnie jest pod kierownicą,obok klawiszy od klapy i wlewu paliwa.Jest tam też moduł bluetoth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Strider - tak, brakuje mi, argumentacje juz podalem (i zestawy Jabbra za 200 zl takie opcje juz maja)

 

Co do "Oczywiście jeśli zamówisz powiedzmy Mercedesa klasy B w jakiejś maksymalnie dopasionej wersji to moooooże będzie miał coś więcej niż Qashqai" to mysle, ze nikomu z nas nie chodzi o ilosc a jakosc i wieksze mozliwosci dokonfigurowania / personalizacji. Osobiscie, chetnie zrezygowalbym z kilku zbednych dla mnie funkcji (na przyklad asystent parkowania) a zainswestowal w naped 4x4, dynamiczniejszy silnik, wyzszej klasy swiatla, dobry zestaw audio. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...