krzysiokal Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Witajcie otóż jakiś czas temu wymieniłem przeguby na nowe (3 miesiące temu). Wszystko pięknie ładnie. Od jakiegoś tygodnia słyszalne jest dośc mocne nawet bardzo stukotanie w okolicy przodu pomiędzy kołem prawym, a silnikiem/skrzynią. Opona guzów nie ma, a przeguby nowe. Zdjąłem koło, zajrzałem i nic nie zobaczyłem. Tylko jak chwiciłem za półoś to chodziła od siebie do siebie luz ok 1-2cm tak powinno być ? Stukot jest najbardziej dokuczliwy w granicach 40-80km/h. Poniżej 40km/h praktycznie nie występuje,a powyżej 80km/h myślę że przechodzi z impulsywnego w ciągły temu go nie słychać. Zauważyłem również że gdy lekko skręce kierownica w lewo stukotu nie ma. Na wprost występuje, a gdy dam lekko w prawo jest bardzo silny jakby miało auto się rozpaść. Nic się o przeguby nie ociera. Co to może być ? Obstawiajcie będe robił metodą prób i błędów jak nie traficie. almera N15 1999r z ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Może klocki luźne lub zacisk? Swoją odpowiedź uwzględniam od skrętów kierownicą i działającej siły odśrodkowej. Sprawdź gdy będziesz hamował, czy stuki znikną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Luz na osi jest wzdłużny czy prostopadle do osi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Koledze chyba chodzi o wzdłużny. Przesuwanie koło-skrzynia /tak ja zrozumiałem/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Jak wzdłużny to ktoś nie założył zawleczek - generalnie to nie problem - w najgorszym wypadku ośka wyskoczy z przegubu przy ostrym skręcie. Jeśli przeguby zewnętrzne są całe to zacząłbym od sprawdzenia czy tłumik drgań na osi nie jest przesunięty oraz czy nie są walnięte przeguby wewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiokal Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 (edytowane) Luz tak jak zrozumieliście koło-skrzynia czyli chyba wzdłużny to jest. Klocki i zacisk trzymają się mocno. Podczas hamowania stukocze może nawet się nasila. Przeguby wewnętrzne raczej nie walnięte. Łożyska jakieś są tam ? chociaż takie stuki to wątpię że łożysko. Edytowane 14 Maja 2014 przez krzysiokal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiz121 Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Ja kiedyś półoś musiałem całą wymienić sam przegub mi nie pomógł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiokal Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Koledzy doszedłem sam do tego Albo nie docisnąłem śruby od przegubu lub się nakrętka poluzowała. Po dokręceniu na max wszystko jest ok Dzięki za chęci do pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczyp Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Radzę sprawdzić teraz łożysko, ja jakiś czas jeździłem z poluzowaną nakrętką przegubu i łożysko poszło w rozsypkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Zgadza się, w zasadzie nie zaleca się nawet przetaczania samochodu bez dokręconego przegubu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.