grako Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Witam, dźwięk szczególnie słychać na drugim i trzecim biegu podczas przyśpieszania. Jest to taki szum/szelest/syk słyszalny z okolic maski, zauważyłem to już jakiś czas temu, końcem jesieni/początkiem zimy gdy miałem problemy z almerką przez padnięty przepływomierz (mechanik wymienił cały ten gaźnik wraz z silniczkiem krokowym itp) ale stało się to bardziej irytujące (wydaje mi że się nasiliło) gdy zaczęło się robić ciepło. Przy otwartej szybie i jadąc pod górke słychać szczególnie głośno. Sprawdzałem obudowę filtru powietrza, jest cała i tam pod nim i wszystko wydaje się być szczelne, uszkodzeń nie ma (wyczytałem na jakiś forum VW że takie syczenie może oznaczać że auto łapie lewe powietrze). Dźwięk ten cichnie na czwartym biegu a przy gazowaniu na luzie wszystko jest ok. Próbowałem troszkę cofać i przyśpieszać zapłon ale zero efektu. Almerka ma prawie 220tyś przebiegu, silnik 1,4 16v czysta benzyna, na 10 tyś km bierze z pół litry oleju, przy odpalaniu na zimnym klekocze przez kilka sekund (ale to podobno normalne przy łańcuszku zanim olej ciśnienie odpowiednie uzyska) Miał ktoś może podobny problem? Może to być wina dziury w układzie wydechowym? Jakiejś nieszczelności gdzieś? Postaram się nagrać ten dźwięk ale nie wiem czy będzie go na na graniu słychać. Proszę o wskazówki gdzie szukać przyczyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urtok Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 "przy odpalaniu na zimnym klekocze przez kilka sekund (ale to podobno normalne przy łańcuszku zanim olej ciśnienie odpowiednie uzyska)" zastanawiam się o jakie "klekotanie" ci chodzi? jeśli po rozruchu i zapłonie masz wrażenie, że trzęsie ci silnikiem/autem to wymienić poduszkę silnika. jeśli po rozruchu i zapłonie masz wrażenie jakby 2-3 sekundowego klekotania w silniku, to może być to rzeczywiście przy łańcuchu rozrządu zanim olej się rozprowadzi wszędzie i ciśnienie odpowiednie uzyska. być może dlatego producent zaleca zawsze to zapłonie na zimnym silniku odczekać minimum 30 sekund, aby silnik pochodził na biegu jałowym przed ruszeniem z pierwszego biegu (producent zaleca też chwilowa pracę na biegu jałowym przed wyłączeniem silnika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Czy w kabinie przy zamknietych szybach też słychać to syczenie jak dodasz gazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.