Erravandrhel Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Witam Przeszperałem dużą część forum ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu z primerka 1.8 benzyna + gaz, rok 2003. Mianowicie w aucie zaczęły się świecić kontrolki check engine, poduszki a od kilku dni immobiliser. W sobote podczas jazdy autko szarpnęło 2 razy przy prędkości około 130 km/h i po tym przeszło na PB odłączyło mi instalację gazową na przełączniku gazu świeciła się tylko czerwona kontrolka, (parę dni wcześniej losowa sytuacja spowodowała wyjechanie PB do 0 z baku później zatankowane). Po zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika oraz odpaleniu od nowa auto przestało przyspieszać normalnie(nie wkręcało się więcej niż 2.5k obr) z wielkimi oporami jechało 80-90 km/h po dotarciu na miejsce dałem primerce ostygnąć. Następnego dnia odpaliła idealnie ale po przejechaniu 50 m udusiła się i trzeba było ją zepchnąć na parking, nie chciała już odpalić. Po 3-4h przerwie odpaliła ale na tylko na chwile szarpiąc tak jakby chciała się wkręcić na obroty ale coś ją gasiło a potem gasła (nie reagowała na pedał gazu). Po kolejnych 3-4h przerwy to samo. Przy aucie był gazownik i posprawdzał instalację oraz czy nie dostaje gdzieś powietrza ale stwierdził, że instalacja jest okej. Jutro auto zabiera laweta na warsztat. Czy może ktoś spotkał się z czymś podobnym i może podpowiedzieć gdzie szukać usterki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 a próbowałeś zakręcić butlę od gazu i wtedy pojeździć?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erravandrhel Opublikowano 2 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 chodzi o to, że nawet przełączony tylko na benzynę nie chce działać. Skoro gazownik nic nie znalazł w układzie myślisz, że warto sprawdzići to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 warto, tylko musisz kawałek przejechać albo poczekać aż wypali gaz z układu, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erravandrhel Opublikowano 2 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 problem w tym, że nie jestem w stanie ujechać ani metra bo po odpaleniu szarpie i gaśnie nie reagując na gaz (chciałem go przegazować może jakieś syfy przepalić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 to jak zakręcisz zostaw na wolnych, a przepływkę mierzyłeś?? podpinałes scaner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erravandrhel Opublikowano 2 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 no wlasnie gasnie na wolnych nawet biegu nie mam szansy wrzucic i gasnie a pozniej 3-4h przerwy itd w kolo to samo. co do gazu to jeszcze z pol butli siedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 nie wiadomo co może być, ale jak ma się LPG w aucie to trzeba zacząć od zakręcenia butli aby wyeliminować jeden z układów, bo jak popuszcza gaz w układ to masz zalany silnik i podobne objawy jak opisujesz, podłączałeś jakis scaner?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Tak jak pisze DINO zamknięcie gazu to podstawa! Natomiast masz fajną hoinkę. Karygodne jest wyjechanie baku do cna!!-może dopriwadzić nawet do uszkodzenia wtrysków. Po pierwsze skoro palił Ci się Check, AirBag, Imo. To musisz teraz zeskanować błędy,nawet jeśli terz nie świeci to i tak pokaże z rejestru-wykasować. Teraz podstawa to wyjąć pompę paliwową, oczyścić i sprawdzić! Wymienić filtr paliwa i dolać specyfiku do czyszczenia układu paliwowo wtryskowego. Sprawdzić wydajność/ciśnienie na pompie, dalej wtryski, zapłon. Skoro palił się imo może to tylko wynik kiepskiego napięcia w instalce-aku, masy, altek+regulator. Dalej pomyślimy. Być może zczytanie błędów coś wyjaśni konkretnie. A czasami nie więc szukanie- niestety p12 jest poddatne na awarie instalacji el. A Tu niezła jazda dla magika elektrinika i zdzierania kasy. Zacznij od podstaw, trzeba eliminować możliwe przyczyny małymi kroczkami! ;-) No oczywiście zapomniałem dodać przepływka i potencjometr gazu-sie zdaje ma już p12 :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.