Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik nie odpala, falowanie obrotów


Erravandrhel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Przeszperałem dużą część forum ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu z primerka 1.8 benzyna + gaz, rok 2003. Mianowicie w aucie zaczęły się świecić kontrolki check engine, poduszki a od kilku dni immobiliser. W sobote podczas jazdy autko szarpnęło 2 razy przy prędkości około 130 km/h i po tym przeszło na PB odłączyło mi instalację gazową na przełączniku gazu świeciła się tylko czerwona kontrolka, (parę dni wcześniej losowa sytuacja spowodowała wyjechanie PB do 0 z baku później zatankowane). Po zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika oraz odpaleniu od nowa auto przestało przyspieszać normalnie(nie wkręcało się więcej niż 2.5k obr) z wielkimi oporami jechało 80-90 km/h po dotarciu na miejsce dałem primerce ostygnąć. Następnego dnia odpaliła idealnie ale po przejechaniu 50 m udusiła się i trzeba było ją zepchnąć na parking, nie chciała już odpalić. Po 3-4h przerwie odpaliła ale na tylko na chwile szarpiąc tak jakby chciała się wkręcić na obroty ale coś ją gasiło a potem gasła (nie reagowała na pedał gazu). Po kolejnych 3-4h przerwy to samo. Przy aucie był gazownik i posprawdzał instalację oraz czy nie dostaje gdzieś powietrza ale stwierdził, że instalacja jest okej.

 

Jutro auto zabiera laweta na warsztat. Czy może ktoś spotkał się z czymś podobnym i może podpowiedzieć gdzie szukać usterki?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś zakręcić butlę od gazu i wtedy pojeździć?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, że nawet przełączony tylko na benzynę nie chce działać. Skoro gazownik nic nie znalazł w układzie myślisz, że warto sprawdzići to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto, tylko musisz kawałek przejechać albo poczekać aż wypali gaz z układu, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym, że nie jestem w stanie ujechać ani metra bo po odpaleniu szarpie i gaśnie nie reagując na gaz (chciałem go przegazować może jakieś syfy przepalić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak zakręcisz zostaw na wolnych, a przepływkę mierzyłeś?? podpinałes scaner 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie gasnie na wolnych nawet biegu nie mam szansy wrzucic i gasnie a pozniej 3-4h przerwy itd w kolo to samo. co do gazu to jeszcze z pol butli siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiadomo co może być, ale jak ma się LPG w aucie to trzeba zacząć od zakręcenia butli aby wyeliminować jeden z układów, bo jak popuszcza gaz w układ to masz zalany silnik i podobne objawy jak opisujesz, podłączałeś jakis scaner?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze DINO zamknięcie gazu to podstawa! Natomiast masz fajną hoinkę. Karygodne jest wyjechanie baku do cna!!-może dopriwadzić nawet do uszkodzenia wtrysków. Po pierwsze skoro palił Ci się Check, AirBag, Imo. To musisz teraz zeskanować błędy,nawet jeśli terz nie świeci to i tak pokaże z rejestru-wykasować. Teraz podstawa to wyjąć pompę paliwową, oczyścić i sprawdzić! Wymienić filtr paliwa i dolać specyfiku do czyszczenia układu paliwowo wtryskowego. Sprawdzić wydajność/ciśnienie na pompie, dalej wtryski, zapłon. Skoro palił się imo może to tylko wynik kiepskiego napięcia w instalce-aku, masy, altek+regulator. Dalej pomyślimy. Być może zczytanie błędów coś wyjaśni konkretnie. A czasami nie więc szukanie- niestety p12 jest poddatne na awarie instalacji el. A Tu niezła jazda dla magika elektrinika i zdzierania kasy. Zacznij od podstaw, trzeba eliminować możliwe przyczyny małymi kroczkami! ;-)

No oczywiście zapomniałem dodać przepływka i potencjometr gazu-sie zdaje ma już p12 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...