Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie. Terrano II R20


Maciekterran
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,podpinam się pod temat.

Czy ktoś może napisać jaki jest wymiar tych dłuższych dolnych sworzni(mocowania-łap).

Pytam bo też próbowałem podkręcać przód ,jak wymieniłem całość na 555 i zrezygnowałem .Koła stały jak w Tatrze,górny wahacz na jednej podkładce.

Tak po przemyśleniach

-albo są różnej długości wahacze 

-albo te łapy od sworzni

Na pewno są różne tj. dwa rodzaje grubości sworznia-średnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,podpinam się pod temat.

Czy ktoś może napisać jaki jest wymiar tych dłuższych dolnych sworzni(mocowania-łap).

Pytam bo też próbowałem podkręcać przód ,jak wymieniłem całość na 555 i zrezygnowałem .Koła stały jak w Tatrze,górny wahacz na jednej podkładce.

Tak po przemyśleniach

-albo są różnej długości wahacze 

-albo te łapy od sworzni

Na pewno są różne tj. dwa rodzaje grubości sworznia-średnica.

 

są dwie długości ramion dolnego sworznia,

a że są dwie średnice to nic mi nie wiadomo,

w temacie który lemmy podlinkował tez o tych sworznia pisaliśmy,

 

te krótsze to mam zapisane że 40mm 30mm od osi sworznia do osi pierwszego otworu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótsze robili do 96 roku później dłuższe  krótsze mają wymiar od osi sworznia  około 6,5cm do drugiego otworu , dłuższe mają 7,5cm . Jak podkręcasz na max to raczej trzeba wywalić wszystkie podkładki , tak u mnie było . kupując sworzeń uważaj bo niektórzy sprzedawcy nawet po nr vin  wysyłają źle . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem czemu wstawiłeś link do tego tematu?

 

dlatemu, że bywam tutaj dosyć często i pamiętałem, że problem był na wokandzie niedawno  :whistle:  :wave:

... nie miałem niestety czasu, żeby wyjaśniać co i jak było z tymi sworzniami

 

pozwolę sobie również zadedykować niniejszy przypadek wszystkim kolegom odwiedzającym nas "od wielkiego dzwonu" , od awarii do awarii ...

wystarczy bywać tutaj częściej a nie tylko kiedy "coś się zes....ło" 

po to jest forum, żeby dzielić się sukcesami ale i porażkami, żeby ktoś nie powielał naszego błędu

tak właśnie odbieram sens istnienia tego tworu .... i mam nadzieję że jeszcze przynajmniej paru spośród nas  :whistle:  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pomierzyłem do pierwszych otworów śrub  od sworznia -55mm,czyli wychodzi że to są długie.Czyli lipa .Miałem nadzieję że wystarczy wymienić dolne sworznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usuń ostatnią podkładkę to dużo daje , podnieś koło za wahacz poluzuj wszystkie śruby wahacza dolnego i górnego i skręć jeszcze raz 

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

odkopię temat, niestety w ubiegłym roku druga skarbonką się odezwała (dom) i musiałem wybierać pomiędzy zawieszeniem w terrano a nowym piecem do domu bo stary umarł rdzą naturalną :D

teraz powoli robi się ciepło i mogę powoli kompletować częśći

dziś już byłem pozamawiać końcówki łączniki etc...

mój dostawca nie ma na stanie żadnego wspornika drążka środkowego - w intercarsie jest firmy ruville za 280pln ( ale wiem że ruville to pakowacz) a na allegro podróbki.

poza tym, cena środkowego drążka mnie zabiła. 500plnów..... ale są zakłady regenerujące te części, macie może jakiś zaufany który możecie polecić z czystym sercem ?

nie zamawiałem u niego żadnych tulei bo wlecą poliuretany ,skłaniam się oczywiście polibuszom z olkusza ale na allegro są od innego sprzedawcy ponad 200zł taniej iii kieszeń przemawia do mnie : http://allegro.pl/tuleja-tuleje-nissan-terrano-ii-1993-2003r-i5316094752.html .
jedyne czego nie ma w opisie w porównaniu do poliuretanów z olkusza to Tuleje drążka panharda przedniego 2szt. + 2szt. tulei metalowych

oraz nie widzę tam tulei tylnego dolnego wahacza w ramie 4sztuki - wszedzie są po dwie sztuki ? 
czy te zestawy gum są kompletne ? 
dzięki !
 

Edytowane przez Maciekterran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to napisze tak. Przechodzilem temat juz 2 razy ( w odstepie 5 lat).

 

Ja wszystkie czesci teraz zakladalem z 555 wczesniej tez takie mialem i nie liczac popekanych gumek luzow nawet nie bylo. Drazek sodkowy plus wszystkie sworznie i galki to koszt 780 zl plus amorki 1000 za monrolki 4x4 adwentur gazowe. Drazki zostawilem stare bo do tej pory dobre byly i trzymaly auto jak nalezy. Pouliretan 280 zl. Praca w wlasnym zakresie oczywiscie bez pneumata i palnika nie da rady. Sprezyny kupione na allegro 500 zl i podkladki 5 cm pod nie. Ja akurat mam zderzaki metalowe wiec kupilem mocniejsze. Wspornik z ruville plus amorek skretu z racho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie kupiłeś drążek środkowy z 555 ? W takim razie biorę te za 280 , nie ma sensu przepłacać , wezmę jeszcze odbojniki od tej firmy

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkopię temat, niestety w ubiegłym roku druga skarbonką się odezwała (dom) i musiałem wybierać pomiędzy zawieszeniem w terrano a nowym piecem do domu bo stary umarł rdzą naturalną :D

teraz powoli robi się ciepło i mogę powoli kompletować częśći

dziś już byłem pozamawiać końcówki łączniki etc...

mój dostawca nie ma na stanie żadnego wspornika drążka środkowego - w intercarsie jest firmy ruville za 280pln ( ale wiem że ruville to pakowacz) a na allegro podróbki.

poza tym, cena środkowego drążka mnie zabiła. 500plnów..... ale są zakłady regenerujące te części, macie może jakiś zaufany który możecie polecić z czystym sercem ?

nie zamawiałem u niego żadnych tulei bo wlecą poliuretany ,skłaniam się oczywiście polibuszom z olkusza ale na allegro są od innego sprzedawcy ponad 200zł taniej iii kieszeń przemawia do mnie : http://allegro.pl/tuleja-tuleje-nissan-terrano-ii-1993-2003r-i5316094752.html .

jedyne czego nie ma w opisie w porównaniu do poliuretanów z olkusza to Tuleje drążka panharda przedniego 2szt. + 2szt. tulei metalowych

oraz nie widzę tam tulei tylnego dolnego wahacza w ramie 4sztuki - wszedzie są po dwie sztuki ? 

czy te zestawy gum są kompletne ? 

dzięki !

 

Maciek, poczekaj jak możesz tydzień bo rozmawiałem z elastpolem z Olkusza odnośnie rabatu na polibusze dla Forumowiczów. W przyszłym tygodniu do nich podjadę, uzgodnię szczegóły. A jak nie to mogę Ci kupić wszystko co chcesz bo na miejscu zawsze coś utarguję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak utargujesz na cenę jak z allegro (oczywiście wysyłka platna przeze mnie) to mi bez różnicy , poliuretan to poliuretan ;)

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie w elast-polu czyli tam gdzie dałeś link z alledrogo, jestem w trakcie załatwiania rabatu dla całego forum. Jeszcze nie wiem ile rabatu będzie. Przyszły tydzień. To jest firma mieszcząca się nie daleko Olkusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, myślałem o firmie z Olkusza , to się wstrzymam z zakupem ;) kazdy grosz się teraz liczy ;) jak coś ugrasz to informuj . Ja i tak poliuretany i odbojniki muszę zakupić a kilka dni mnie nie zbawi..

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Tuleje drążka panharda przedniego 2szt. + 2szt. tulei metalowych

 

 

Te tuleje są zbędne ... nie ma takiego drążka w Terrano  ;)  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też się pytam bo nie widziałem czegoś takiego w teerano ;) wczoraj przyszły pierwsze graty i juz nie mogłem się powstrzymać aby coś zamontować :D oczywiście nie obyło się bez palnika i flexa ;) ogólnie mam pytanie o sposób zdejmowania przegubów kulistych ( sworznie, końcówki etc.) oczywiście palnik i flex to metody "niszczenia" , a gdybym chciał zdemontować nie niszcząc to co wtedy ? Moczenie W coli :D ? Czy ściągacz ?

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zainwestuj w solidny ściągacz to zaoszczędzisz na czasie i nerwach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

555 kupiony na allegro. Najlepszy dobry ściągacz , ale przy mocno zapieczonych sworzniach robi się z tego dosyć śmiercionośna broń :P do demontażu dolnych polecam ściągnąć półoś ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też ostatnio 4 manszety przegubów , 4 sworznie , końcówki drążków kierowniczych , wspornik , drążek środkowy regeneracja , gumy stabilizatora + dłuższe wsporniki i mocniejsze gumy , zobaczymy ile pojezdzi

koszt części i regeneracji 780 pln ,bez robocizny

teraz czas na tył amory gumki i tulejki

potem jeszcze oponki 265/70/r 16

i zabezpieczenie podwozia i w tym roku spokuj

Edytowane przez siara74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...