Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie. Terrano II R20


Maciekterran
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, może nie do końca w tym temacie, ale pobrykałem dziś tyrkiem i po wszystkim zauważyłem, że przy jeździe na wprost mam przekrecona kiere o jakieś 1/4 obrotu w prawo... Czy tylko mogło się na wieloklinie przestawić czy coś powyginałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam szanowne grono

od pewnego czasu jestem posiadaczem terrana z 97r po wymianie końcówek drążków ustawiłem zbieżność (miałem wtedy założone 265/75 r15) potem kupiłem 31/10,5 r15 bf AT i po jakimś czasie na zakrętach strasznie zaczęły mi grać gumy na zakrętach pojechałem do diagnosty i okazało się że jest rozbieżny dziś znowu ustawił zbieżność i teraz pytanie jako że na końcówkach nic się nie ruszyło( śruby kontrujące ok) co może być przyczyną tegoż cuda? gdzie szukać przeczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

zauważyłem, że przy jeździe na wprost mam przekrecona kiere o jakieś 1/4 obrotu w prawo... Czy tylko mogło się na wieloklinie przestawić czy coś powyginałem?

Pewnie wygięło podporę drążków i  powyginało końcówki drążków kierowniczych , niema opcji  przestawienia kierownicy na wieloklinie ! musiałbyś zerwać kołem kierownicy frez na kolumnie kierowniczej , do tego trza mieć nadludzką siłę  hehe ^_^

po jakimś czasie na zakrętach strasznie zaczęły mi grać gumy na zakrętach pojechałem do diagnosty i okazało się że jest rozbieżny dziś znowu ustawił zbieżność i teraz pytanie jako że na końcówkach nic się nie ruszyło( śruby kontrujące ok) co może być przyczyną tegoż cuda? gdzie szukać przeczyny

Jeżeli niema luzu w zawieszeniu przednim i układ kierowniczy jest sprawny  , to albo poprzednio komuś nie "pykło" odpowiednie  ustawienie zbieżności , albo  tak jak podejrzewam u kolegi NovyGT coś w twoim wozie się pogięło w ukł. kierowniczym i to wpłynęło na rozjechanie się zbieżności i  spowodowało " granie gum  na winklach" :)  .Jeszcze wpadło ni do głowy że może   drążki skrętne trochę " siadły " po 1 regulacji zbieżności i  stąd ten efekt  (gdy ustawiałeś zbieżność po wymianie gałek parametry były ok , lecz jak pokonałeś wiele kilometrów po  tym ustawieniu  drążki skrętne zaczęły siadać i to zjawisko zaczynało powoli przestawiać geometrie kół przednich w kierunku rozbieżnym) :shiftyninja::) ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, może nie do końca w tym temacie, ale pobrykałem dziś tyrkiem i po wszystkim zauważyłem, że przy jeździe na wprost mam przekrecona kiere o jakieś 1/4 obrotu w prawo... Czy tylko mogło się na wieloklinie przestawić czy coś powyginałem?

 

Raczej nic się na wieloklinach nie poprzestawiało, ani na kolumnie kier. ani na wąsie przekładni ...

Prawdopodobnie zgiąłeś wąs wspornika i drążek środkowy poszedł do góry

Jedziesz na wprost, ale zbieżności to już nie masz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lemmy jest najwyższej klasy fachowcem w gięciu wszelakich części zawieszenia przedniego :D, więc zacząłbym od sprawdzenia Jego teorii ;)

Edytowane przez Badger1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...