Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie. Terrano II R20


Maciekterran
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kpl polibuszy tył i przód, 4x sworzeń , wspornik drążka, kpl końcówek  drążka ,łączniki stab. przód, wszystko z firmy 555 + podkładki pod sworznie+ ustawienia  i robocizna 1800 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ogólnie hamulce to porażka w tym aucie. Hamulec twardy ale hamowanie cienkie, ciekawe jak z siła hamowania..

 

Grzmot, ale skoro hamowanie cienkie, to mozliwe, ze cos z siłą hamowania, a ją reguluje pompa. U siebie tez mam TRW na przidzie i przy mocniejszym hamowaniu koła stwały, a auto sie jeszcze suneło. Po za tym jest niedziałający ABS a to gorzej niż jakby go nie było wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o poliuretanach czytałem, o amorach też lecz nadal nie wiem czy gazowe czy olejowe... nie znalazłem odpowiedzi na pytanie typu : końcówki, drążki, sworznie, łączniki - jakiej firmy, co odradzacie. wiem , że pewnie co człowiek to opinia lecz chciałbym poznać twarde fakty jak te części się sprawują :)

amory każde są olejowe , ale lepsze będą olejowo gazowe niż olejowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy to ja pisałem, w aucie juz siedzą gazowe kayaby ;)

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Dziś jadąc na zbieżność usłyszałem ze z tylu z lewej strony (od kierowcy) coś wydaje dziwne dźwięki , takie jakby gumowe.. Podjechalem do mechanika i podczas bujania gora dół budą są one słyszalne ale nie mogliśmy dojść skad to.. Przed robota zawieszenia tego nie bylo.. Jedyna rzeczą która nie wymieniałem z tyły to amortyzatory bo brakło gotówki a tak to wszystko nowe..

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... wymieniałeś tuleje met-gum. w tylnych wahaczach na polibusze, tak?

Prawdopodobnie wahacze zostały dokręcone "na chama" w innej niż optymalna pozycji (obstawiam, że auto wisiało na podnośniku a tylny most stał na ziemi)

... kiedy auto opadło "gumy" od razu dostały skrętu ... stąd odgłosy

Na szczęście w polibuszach tuleja metalowa nie jest zalana w tworzywie i wszystko można jeszcze naprawić:

- auto ma stać na równym podłożu bez hamulca ręcznego (podłóż kliny ale tylko pod przednie koła) ... ze standardową zawartością bagażnika (to ważne)

- poluzuj nakrętki (wszystkie 8 sztuk) górnych i dolnych wahaczy tylnego mostu

- poluzuj również nakrętki drążka Panharda

- poluzuj też obejmy stabilizatora

- pobujaj tyłem auta góra-dół

- możesz spróbować wcisnąć jeszcze smar silikonowy (był w komplecie) pomiędzy polibusze a obejmy wahaczy, to samo z dr. Panharda i stab-em

- teraz dopiero dokręć wszystkie te nakrętki "na chama"

 

Pamiętaj ! Masz tylko poluzować nakrętki a nie całkiem je odkręcać !!! Szczególnie te trzymające Panharda.

 

Jeśli problem ustąpi to przejedź się do owego mechanika i "pozdrów" ode mnie  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niee, auto nie bylo podnoszone gdy był robiony tył ;) stalo i wszystko z kanału bylo robione ;) ale moge zrobić jak zalecasz , nie zaszkodzi, a smaru mi jeszcze zostało ;) śruby juz pójdą bez problemu ;)

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, jeśli wszystko było skręcane w pozycji nominalnej to poprawka mija się z celem

Spróbuj może luzować po kolei nakrętki i po kolei eliminować te piski

... a może podkładki sprężyn? lub wieszaki wydechu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przed wymiana tulei nie bylo tego więc taki zbieg okoliczności :D ? Można po kolei odkręcać i skręcać np.po stronie, nakrętki były odkręcane niedawno wiec pójdą spokojnie, poza tym sa na smar miedziany wiec nie będzie problemów ;) resztę też mozna sprawdzić, a co do podkładek sprężyn, jak je sprawdzic ? I tak pojadę do mechanika, bo ja nie mam kanału w domu wiec robota na ziemi to nie robota.. A mam pytanie, o "kielich" w którym jest podkladka a w nią wchodzi sprezyna. Czy ten "kielich" który łączy się z ramą jest przyspawany do niej czy trzyma się na 2 srubach wraz z odbojnikiem ?

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kanału można to zrobić ... to jest terenówka, spokojnie zmieścisz się pod spodem ... właśnie cały sens polega na tym, że jeden luzuje i nasłuchuje podczas gdy drugi buja autem

Tylko jeszcze raz powtarzam: ostrożnie z dr. Panharda (jeśli by się zsunął z trzpieni to buda ześlizgnie się na bok !)

 

Kielichy sprężyn a mocowanie odbojów to osobne tematy, tutaj sobie podejrzyj:

 

https://plus.google.com/photos/107933089952052609510/albums/6123796261355379921

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja caly tyl na poliuretan zmienialem bez kanału, jest wystarczająco dużo miejsca jak mówi Lemmy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odbiegajac od kwestii poliuretanów, po wymianę zawiechy został delikatny luz na kierownicy .. Jedyne co stare w przednim Zawiasie to drążek środkowy, reszta nowa.. Był sprawdzany luz na łożyskach i były dociagabe , choć i tak był minimalny... Czyżby przekladnia mówiła papa :D ? Oczywiście zdaje sobie sprawę ze to nie nowe auto +opony typu mt, ale na szosie w trasie bym się umexzyl gdybym musiał gdzieś dalej jechać..

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj skasować luz na maglownicy , jak patrzysz od góry jest tam śrubka przekręca się ją minimalnie w prawo dosłownie parę milimetrów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzięki, zaraz zerkne ;)

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Dobra, ten trzpień na plaski śrubokręt ani drgnie, ale nakretka w którym to siedzi się ruszyła.. Można odkręcić nakrętkę i wrzucić całość do odrdzewiacza czy trzeba być cierpliwym i psikac wd40 ?

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Dobra, rozpracowalem temat, pierw luzujemy nakrętkę, później dokrecamy śrubokrętem trzpien i dociagamy nakrętkę. Luz skasowany prawie na zero, wiec jest git, dzięki ;) !

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo to zakonkrowane jest po prostu ... eeech chłopacy  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowałem luz i terrano prowadzi się cholernie precyzyjnie, delikatne ruszenie kierownicy od razu czuć na drodze :D jeszcze tylko kilka rzeczy i mały czołg powinnien być cacy , typu : delikatne zaprawki lakiernicze( na szczęście tylko lakiernicze ) zawiasy maski i jeszcze jeden wtrysk leje na zewnątrz - tak jakby nie był dokrecony ? Ktos miał taki przypadek z wtryskiem ?

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zdjąć z góry IC bo tak to nie zobacze, guma mogła sparciec po tylu latach oczywiście, można wymienić, koszt niewielki.

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Wężyki popękały, dla potomnych wężyki o średnicy 3mm ale bez oplotu bo nie wchodzą i za łatwo wyskakują...

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek, jeszcze do tych luzów wrócę ... wiadomo, że skoro elementów w ukł. kier. jest więcej niż w płaskim aucie to nigdy nie uzyska się takich jak tam efektów

większe koła, większy skok zawiasu, chory dolny wahacz ... to wszystko musi znaleźć swoje odbicie w prowadzeniu auta

nawet, jeśli udało Ci się osiągnąć ideał to długo taki stan nie potrwa ... taki urok terenówki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, ze im więcej przegubów kulistych to większe prawdopodobieństwo wystąpienia luzu. Jest dobrze teraz i tak zostawiam ;)

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam wszystkich jestem nowy i dokleje sie od tematu.. mam pozrywane gumy na drazkach reakcyjnych, chce zmienic na gumy poli i pytanie brzmi czy idzie wykrecic te drazki i wyminic gumy bez demontazu wahaczy itp?auto to maverick

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno trzeba skręcić drążki skrętne żeby zluzować dolne wahacze i powinno się dać odkręcić drążki reakcyjne. Przynajmniej tak mi się wydaje. Jak się mylę to ktoś mnie poprawi. ;) Przy okazji sprawdź sobie miseczki w ramie które trzymają na miejscu drążek reakcyjny. Lubią korodować zresztą jak całe auto, ale to taki stały punkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno trzeba skręcić drążki skrętne żeby zluzować dolne wahacze i powinno się dać odkręcić drążki reakcyjne. Przynajmniej tak mi się wydaje. Jak się mylę to ktoś mnie poprawi.

 

Nic dodatkowego nie musi popuszczać ani odkręcać!

Przy tej operacji samochód musi stać na kołach !

Następnie poluzowuje tylną nakrętkę drążka reakcyjnego po to aby łatwiej było ją później odkręcić. Następnie odkręca dwie śruby drążka reakcyjnego przy wahaczu. Po ich wykręceniu i wyciągnięciu dopiero odkręca tylną nakrętkę drążka. Jak nie będzie mógł utrzymać drążka przy odkręcaniu tylnej nakrętki to wystarczy włożyć w jeden z orworów pręt do przytrzymania drążka.

 

Składanie:

Nalezy założyć gumy i skręcić tylną nakrętką następnie zakłada się i skręca dwie śruby wahacza. Jak nie będą chciały wchodzić to trzeba sobie pomóc wspomnianym prętem wkładając go w jeden z otworów po śrubie przez otwór w wahaczu i drążku i należy wahacz naciągnąć do właożenia drugiej śruby.

Ot i cała filozofia.

 

Czas wymiany gum dla wprawnej ręki to góra pół godziny na stronę pod warunkiem, że już wcześniej drążek był rozkręcany.

Jak nie był ruszany od nowości, a stan jego jest tragiczny to i kilka godzin z regeneracją drążka reakcyjnego. Regeneracje drążków robiłem już kilka razy bo pod tulejką koroduje. Ten kto rozkręcał to wie o czym piszę.

Edytowane przez azm-61
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...