Rafi Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 kpl polibuszy tył i przód, 4x sworzeń , wspornik drążka, kpl końcówek drążka ,łączniki stab. przód, wszystko z firmy 555 + podkładki pod sworznie+ ustawienia i robocizna 1800 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Ogólnie hamulce to porażka w tym aucie. Hamulec twardy ale hamowanie cienkie, ciekawe jak z siła hamowania.. Grzmot, ale skoro hamowanie cienkie, to mozliwe, ze cos z siłą hamowania, a ją reguluje pompa. U siebie tez mam TRW na przidzie i przy mocniejszym hamowaniu koła stwały, a auto sie jeszcze suneło. Po za tym jest niedziałający ABS a to gorzej niż jakby go nie było wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 o poliuretanach czytałem, o amorach też lecz nadal nie wiem czy gazowe czy olejowe... nie znalazłem odpowiedzi na pytanie typu : końcówki, drążki, sworznie, łączniki - jakiej firmy, co odradzacie. wiem , że pewnie co człowiek to opinia lecz chciałbym poznać twarde fakty jak te części się sprawują amory każde są olejowe , ale lepsze będą olejowo gazowe niż olejowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciekterran Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Kiedy to ja pisałem, w aucie juz siedzą gazowe kayaby Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Dziś jadąc na zbieżność usłyszałem ze z tylu z lewej strony (od kierowcy) coś wydaje dziwne dźwięki , takie jakby gumowe.. Podjechalem do mechanika i podczas bujania gora dół budą są one słyszalne ale nie mogliśmy dojść skad to.. Przed robota zawieszenia tego nie bylo.. Jedyna rzeczą która nie wymieniałem z tyły to amortyzatory bo brakło gotówki a tak to wszystko nowe.. Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 ... wymieniałeś tuleje met-gum. w tylnych wahaczach na polibusze, tak? Prawdopodobnie wahacze zostały dokręcone "na chama" w innej niż optymalna pozycji (obstawiam, że auto wisiało na podnośniku a tylny most stał na ziemi) ... kiedy auto opadło "gumy" od razu dostały skrętu ... stąd odgłosy Na szczęście w polibuszach tuleja metalowa nie jest zalana w tworzywie i wszystko można jeszcze naprawić: - auto ma stać na równym podłożu bez hamulca ręcznego (podłóż kliny ale tylko pod przednie koła) ... ze standardową zawartością bagażnika (to ważne) - poluzuj nakrętki (wszystkie 8 sztuk) górnych i dolnych wahaczy tylnego mostu - poluzuj również nakrętki drążka Panharda - poluzuj też obejmy stabilizatora - pobujaj tyłem auta góra-dół - możesz spróbować wcisnąć jeszcze smar silikonowy (był w komplecie) pomiędzy polibusze a obejmy wahaczy, to samo z dr. Panharda i stab-em - teraz dopiero dokręć wszystkie te nakrętki "na chama" Pamiętaj ! Masz tylko poluzować nakrętki a nie całkiem je odkręcać !!! Szczególnie te trzymające Panharda. Jeśli problem ustąpi to przejedź się do owego mechanika i "pozdrów" ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 chyba że amorki mi piszczy jeden tylny w najwyższym punkcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciekterran Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Niee, auto nie bylo podnoszone gdy był robiony tył stalo i wszystko z kanału bylo robione ale moge zrobić jak zalecasz , nie zaszkodzi, a smaru mi jeszcze zostało śruby juz pójdą bez problemu Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Nie no, jeśli wszystko było skręcane w pozycji nominalnej to poprawka mija się z celem Spróbuj może luzować po kolei nakrętki i po kolei eliminować te piski ... a może podkładki sprężyn? lub wieszaki wydechu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciekterran Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Tylko przed wymiana tulei nie bylo tego więc taki zbieg okoliczności ? Można po kolei odkręcać i skręcać np.po stronie, nakrętki były odkręcane niedawno wiec pójdą spokojnie, poza tym sa na smar miedziany wiec nie będzie problemów resztę też mozna sprawdzić, a co do podkładek sprężyn, jak je sprawdzic ? I tak pojadę do mechanika, bo ja nie mam kanału w domu wiec robota na ziemi to nie robota.. A mam pytanie, o "kielich" w którym jest podkladka a w nią wchodzi sprezyna. Czy ten "kielich" który łączy się z ramą jest przyspawany do niej czy trzyma się na 2 srubach wraz z odbojnikiem ? Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Bez kanału można to zrobić ... to jest terenówka, spokojnie zmieścisz się pod spodem ... właśnie cały sens polega na tym, że jeden luzuje i nasłuchuje podczas gdy drugi buja autem Tylko jeszcze raz powtarzam: ostrożnie z dr. Panharda (jeśli by się zsunął z trzpieni to buda ześlizgnie się na bok !) Kielichy sprężyn a mocowanie odbojów to osobne tematy, tutaj sobie podejrzyj: https://plus.google.com/photos/107933089952052609510/albums/6123796261355379921 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Ja caly tyl na poliuretan zmienialem bez kanału, jest wystarczająco dużo miejsca jak mówi Lemmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciekterran Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Odbiegajac od kwestii poliuretanów, po wymianę zawiechy został delikatny luz na kierownicy .. Jedyne co stare w przednim Zawiasie to drążek środkowy, reszta nowa.. Był sprawdzany luz na łożyskach i były dociagabe , choć i tak był minimalny... Czyżby przekladnia mówiła papa ? Oczywiście zdaje sobie sprawę ze to nie nowe auto +opony typu mt, ale na szosie w trasie bym się umexzyl gdybym musiał gdzieś dalej jechać.. Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 spróbuj skasować luz na maglownicy , jak patrzysz od góry jest tam śrubka przekręca się ją minimalnie w prawo dosłownie parę milimetrów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciekterran Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Okej, dzięki, zaraz zerkne Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Dobra, ten trzpień na plaski śrubokręt ani drgnie, ale nakretka w którym to siedzi się ruszyła.. Można odkręcić nakrętkę i wrzucić całość do odrdzewiacza czy trzeba być cierpliwym i psikac wd40 ? Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Dobra, rozpracowalem temat, pierw luzujemy nakrętkę, później dokrecamy śrubokrętem trzpien i dociagamy nakrętkę. Luz skasowany prawie na zero, wiec jest git, dzięki ! Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 No bo to zakonkrowane jest po prostu ... eeech chłopacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 sorry zapomniałem napisać o kontrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciekterran Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Skasowałem luz i terrano prowadzi się cholernie precyzyjnie, delikatne ruszenie kierownicy od razu czuć na drodze jeszcze tylko kilka rzeczy i mały czołg powinnien być cacy , typu : delikatne zaprawki lakiernicze( na szczęście tylko lakiernicze ) zawiasy maski i jeszcze jeden wtrysk leje na zewnątrz - tak jakby nie był dokrecony ? Ktos miał taki przypadek z wtryskiem ? Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Leje wtrysk czy przelew puszcza? Jak masz przelewy gumą puszczone to wymień bo sparciały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciekterran Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Muszę zdjąć z góry IC bo tak to nie zobacze, guma mogła sparciec po tylu latach oczywiście, można wymienić, koszt niewielki. Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Wężyki popękały, dla potomnych wężyki o średnicy 3mm ale bez oplotu bo nie wchodzą i za łatwo wyskakują... Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Maciek, jeszcze do tych luzów wrócę ... wiadomo, że skoro elementów w ukł. kier. jest więcej niż w płaskim aucie to nigdy nie uzyska się takich jak tam efektów większe koła, większy skok zawiasu, chory dolny wahacz ... to wszystko musi znaleźć swoje odbicie w prowadzeniu auta nawet, jeśli udało Ci się osiągnąć ideał to długo taki stan nie potrwa ... taki urok terenówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciekterran Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Pewnie, ze im więcej przegubów kulistych to większe prawdopodobieństwo wystąpienia luzu. Jest dobrze teraz i tak zostawiam Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 (edytowane) witam wszystkich jestem nowy i dokleje sie od tematu.. mam pozrywane gumy na drazkach reakcyjnych, chce zmienic na gumy poli i pytanie brzmi czy idzie wykrecic te drazki i wyminic gumy bez demontazu wahaczy itp?auto to maverick Edytowane 23 Sierpnia 2015 przez chudy__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Na pewno trzeba skręcić drążki skrętne żeby zluzować dolne wahacze i powinno się dać odkręcić drążki reakcyjne. Przynajmniej tak mi się wydaje. Jak się mylę to ktoś mnie poprawi. Przy okazji sprawdź sobie miseczki w ramie które trzymają na miejscu drążek reakcyjny. Lubią korodować zresztą jak całe auto, ale to taki stały punkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 (edytowane) Na pewno trzeba skręcić drążki skrętne żeby zluzować dolne wahacze i powinno się dać odkręcić drążki reakcyjne. Przynajmniej tak mi się wydaje. Jak się mylę to ktoś mnie poprawi. Nic dodatkowego nie musi popuszczać ani odkręcać! Przy tej operacji samochód musi stać na kołach ! Następnie poluzowuje tylną nakrętkę drążka reakcyjnego po to aby łatwiej było ją później odkręcić. Następnie odkręca dwie śruby drążka reakcyjnego przy wahaczu. Po ich wykręceniu i wyciągnięciu dopiero odkręca tylną nakrętkę drążka. Jak nie będzie mógł utrzymać drążka przy odkręcaniu tylnej nakrętki to wystarczy włożyć w jeden z orworów pręt do przytrzymania drążka. Składanie: Nalezy założyć gumy i skręcić tylną nakrętką następnie zakłada się i skręca dwie śruby wahacza. Jak nie będą chciały wchodzić to trzeba sobie pomóc wspomnianym prętem wkładając go w jeden z otworów po śrubie przez otwór w wahaczu i drążku i należy wahacz naciągnąć do właożenia drugiej śruby. Ot i cała filozofia. Czas wymiany gum dla wprawnej ręki to góra pół godziny na stronę pod warunkiem, że już wcześniej drążek był rozkręcany. Jak nie był ruszany od nowości, a stan jego jest tragiczny to i kilka godzin z regeneracją drążka reakcyjnego. Regeneracje drążków robiłem już kilka razy bo pod tulejką koroduje. Ten kto rozkręcał to wie o czym piszę. Edytowane 23 Sierpnia 2015 przez azm-61 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 hmmm bardzo dziekuje za konkretne info, a jak poznac czy to bylo kiedys rozkrecane czy nie? sruby raczej nie ruszane dluzszy czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.