NovyGT Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Hej, może nie do końca w tym temacie, ale pobrykałem dziś tyrkiem i po wszystkim zauważyłem, że przy jeździe na wprost mam przekrecona kiere o jakieś 1/4 obrotu w prawo... Czy tylko mogło się na wieloklinie przestawić czy coś powyginałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorbent Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 witam szanowne grono od pewnego czasu jestem posiadaczem terrana z 97r po wymianie końcówek drążków ustawiłem zbieżność (miałem wtedy założone 265/75 r15) potem kupiłem 31/10,5 r15 bf AT i po jakimś czasie na zakrętach strasznie zaczęły mi grać gumy na zakrętach pojechałem do diagnosty i okazało się że jest rozbieżny dziś znowu ustawił zbieżność i teraz pytanie jako że na końcówkach nic się nie ruszyło( śruby kontrujące ok) co może być przyczyną tegoż cuda? gdzie szukać przeczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 zauważyłem, że przy jeździe na wprost mam przekrecona kiere o jakieś 1/4 obrotu w prawo... Czy tylko mogło się na wieloklinie przestawić czy coś powyginałem? Pewnie wygięło podporę drążków i powyginało końcówki drążków kierowniczych , niema opcji przestawienia kierownicy na wieloklinie ! musiałbyś zerwać kołem kierownicy frez na kolumnie kierowniczej , do tego trza mieć nadludzką siłę hehe po jakimś czasie na zakrętach strasznie zaczęły mi grać gumy na zakrętach pojechałem do diagnosty i okazało się że jest rozbieżny dziś znowu ustawił zbieżność i teraz pytanie jako że na końcówkach nic się nie ruszyło( śruby kontrujące ok) co może być przyczyną tegoż cuda? gdzie szukać przeczyny Jeżeli niema luzu w zawieszeniu przednim i układ kierowniczy jest sprawny , to albo poprzednio komuś nie "pykło" odpowiednie ustawienie zbieżności , albo tak jak podejrzewam u kolegi NovyGT coś w twoim wozie się pogięło w ukł. kierowniczym i to wpłynęło na rozjechanie się zbieżności i spowodowało " granie gum na winklach" .Jeszcze wpadło ni do głowy że może drążki skrętne trochę " siadły " po 1 regulacji zbieżności i stąd ten efekt (gdy ustawiałeś zbieżność po wymianie gałek parametry były ok , lecz jak pokonałeś wiele kilometrów po tym ustawieniu drążki skrętne zaczęły siadać i to zjawisko zaczynało powoli przestawiać geometrie kół przednich w kierunku rozbieżnym) ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Hej, może nie do końca w tym temacie, ale pobrykałem dziś tyrkiem i po wszystkim zauważyłem, że przy jeździe na wprost mam przekrecona kiere o jakieś 1/4 obrotu w prawo... Czy tylko mogło się na wieloklinie przestawić czy coś powyginałem? Raczej nic się na wieloklinach nie poprzestawiało, ani na kolumnie kier. ani na wąsie przekładni ... Prawdopodobnie zgiąłeś wąs wspornika i drążek środkowy poszedł do góry Jedziesz na wprost, ale zbieżności to już nie masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 (edytowane) Lemmy jest najwyższej klasy fachowcem w gięciu wszelakich części zawieszenia przedniego , więc zacząłbym od sprawdzenia Jego teorii Edytowane 10 Czerwca 2016 przez Badger1s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.