Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

3 lata z Terrano ... dzienniki garażowe


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

O kurcze, zapomniałem foty wrzucić

Demencium Senioris ... czy to już ?

Nie, to tak specjalnie żeby odpowiedni klimat zbudować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... się śmiejcie, w południe zmieniłem w końcu hasło na forum ... a po paru godzinach już go nie pamiętałem :)

Co pomaga na pamięć?

zielony groszek ...

Tyskie klasyczne ...

co jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze góralska herbata :) . Wiec jeśli chodzi o 2,8 td (Lemmy wie o co biega) ,głowice pękają najczęściej na 5 i 6 cylindrze. Powód- przegrzanie (najczęściej). Na zdjęciu nr.1 mamy przykład. Głowica jest pęknięta na 6 cylindrze. Kupiona w cenie złomu, posłuży do próby przerobienia chłodzenia głowicy. Na zdjęciu nr. 2 widać gdzie jest otwór powrotny chłodzenia (5 cylinder). Płyn za***prza od pierwszego do szóstego i wraca do piątego, błagam! Planujemy to zaślepić a wylot zrobić (zd.3) w miejsce zaślepki. Będzie przerąbane, bo trzeba otwór nagwintować i wstawić kolano, miejsca tam niewiele bo zaraz podszybie. Jak coś pęknie to mamy jeszcze drugi silnik do rozbiórki (zd.4). Też w cenie złomu. Pomysł podpatrzony na niemieckim forum, ponoć działa wiec są nadzieje.
Może ktoś już to robił z naszego forum? Jeśli tak to niech się ujawni :) .

post-68386-0-02114300-1409081453_thumb.jpg

post-68386-0-65321000-1409081552_thumb.jpg

post-68386-0-07036200-1409081610_thumb.jpg

post-68386-0-55516100-1409081675_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super kolego, wielkie dzięki ... w sobotę go zaskoczę pewnie  :o

 

a to uzupełnienie tamtego niefortunnego posta (postu ? ...  :huh:)

czyli jeszcze raz :

the Eagle Landing Now !

 

https://plus.google.com/photos/107933089952052609510/albums/6124618163841456497

 

------------------------------------------------------------------

 

 

28.08

 

Podczas remontu budy będę chciał zmodernizować i przygotować okablowanie w jej wnętrzu, aby potem nie musieć pruć tapicerki przy kolejnych napadach twórczej weny ... nie będzie ku temu lepszej okazji niźli teraz, kiedy nadwozie będzie ogołocone ze wszystkich "ucywilizowujących" je depereli ... tak więc:

1. instalacja dodatkowego gniazda zapalniczki z tyłu podstawy podłokietnika, dlaczego?

- mam już 2 gniazda w desce rozdzielczej, pierwsze w części centralnej działające "po stacyjce" , drugie nad lewym kolanem kierowcy działające wprost z akumulatora, lokalizacja pierwszego jest trafna ale dyskwalifikuje je właśnie sposób zasilania, drugie - na odwrót

... dodatkowe gniazdo ma służyć np. podłączeniu laptopa lub ładowarki przez pasażera obok lub na tylnej kanapie, ma być również wyposażone w gniazdo USB

- dodatkowe gniazdo w bagażniku (bez USB) ... lodówka, wibrator ... tudzież respirator lub inne zachcianki  :dribble:

- takoweż gniazdo w komorze silnika, służące wpięciu się lampą roboczą

2. położenie instalacji pod lampy robocze na bokach i z tyłu auta ... lampy nie są nawet uwzględnione w budżecie (który też zresztą na razie jest li tylko wirtualnym tworem mej wybujałej wyobraźni  :rolleyes:) ... , ale skoro (patrz wstęp)

- na razie chcę tylko doprowadzić przewody na tył auta, aby później mieć część roboty "z głowy"

3. przygotowanie okablowania pod halogeny dachowe ... (j.w.) 

4. wszystkie gniazda "zapalniczkowe" chcę pozyskać ze szrotu, dlaczego? ... ano, dlatego, że wydają mi się solidniejsze od marketowych "Made in PRC" ... dodatkowo mają posiadać zaślepki, no może oprócz tego w podłokietniku 

5. wszystko, łącznie z lampami zewnętrznymi ma być zasilane bezpośrednio z baterii, tzn. z pominięciem stacyjki ... ale lampy robocze załączane poprzez przekaźniki ... najwygodniejsza opcja przewidywałaby lampy z zespolonymi włącznikami, ale nie chcę dublować "pajęczyny", wię wersja "z fotela kierownika" całkowicie mnie usatysfakcjonuje  :icecream:

6. całe te instalacje mają być wykonane "profi", z wykorzystaniem listwy bezpieczników również odzyskanej z "przedsionka huty"

7. dlaczego o tym wszystkim piszę? ... chcę zasięgnąć porady, jakie przekroje przewodów dobrać, o przekaźniki nie pytam (wiadomo, moc trzeba dobrać wedle odbiornika) 

... za długo pisałem i reszta pytań ulotniła się spod beretu, jak sobie przypomnę to nie omieszkam dopytać ... jeśli macie jakieś sugestie to się podzielcie, byleby przed założeniem tapicerki  :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! i to jest cenna podpowiedź, dzięki Piotrze  :0recourse:


Zapomniałem dodać, że wszystkie te dodatkowe włączniki miałyby być umiejscowione nad szybą, ale będzie z tym trochę kłopotów ponieważ zagospodarowałem już jedyny przystępny fragment montując tam CB (po przesunięciu lusterka)  :(

... jednym słowem, ma być jak w Blackhawk-u ... zobaczymy co z tego wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecie se nie robię.

Tak jak pisałem, planowałem bezpośrednie zasilanie z baterii, ale takich zalet nie brałem pod uwagę  :whistle:


czy dobrze kombinuję, przewidując:

- przewody 1,5kw. do każdej lampy osobno i 2,5kw. do "zapalniczek" 

- kolory, jeśli ma być profi ... czarny "-" i czerwony "+" 

- włączniki ... chyba nie muszą być specjalnie "mocne" gdyż mają obsługiwać jedynie przekaźniki, mam rację?

- gdzie w każdej wiązce ulokować bezpieczniki? 

a) na odcinku aku. - przekaźnik 

B) -------"----------- przekaźnik - odbiornik

c) bliżej aku. czy bezpośrednio przed drugim końcem 

d) jaki bezpiecznik do lampy np. 55W a jaki do halogenu


gdzie umieścić "sekcję bezpiecznikowo-przekaźnikową" ... w kokpicie nie wygospodaruję tyle miejsca, logiczne więc byłoby ulokowanie jej w komorze silnika, jest tam miejsce po zdemontowanym zbiorniku spryskiwaczy tylnej szyby  :whistle:

- trzeba by to wszystko w jakimś hermetycznym opakowaniu zamknąć 

- oczywiście wszystkie przewody osłonięte peszelami i opisane

- włączniki przeźroczyste i podświetlone, przy tej liczbie przydałoby się jeszcze jakoś je oznaczyć


Do zamknięcia całego pakietu planuję jeszcze przeniesienie ECCU spod fotela pasażera za schowek lub pod dach ... dlatego dopytywałem o to w innym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprowadź je oddzielnie z pod aku. Wyeliminujesz "sianie" z chińskich zasilaczy impulsowych i CB nie będzie Ci zakłócało.

 

to niespecjalnie tak jest .... nawet jak podłączysz + i  - oddzielnymi kablami to i tak masz przecież wspólne miejsce jakim jest akumulator, to niewiele zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawach elektrycznych chętnie pomogę . Jeśli nie przeraża Cię fakt że moje poprzednie auto spłonęło hi hi hi :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CB mam podłączone bezpośrednio z baterii i nieraz tylko delikatnie "słychać kierunkowskazy" ... za to głośniej "wycieraczkę" 

CB oryginalne sklepowe więc podejrzewam, że posiada wewnątrz jakiś filtr p.zakłóceniowy

... ale prawdę mówiąc nie przeszkadza mi to, z tego co zaobserwowałem w eter też mało co wychodzi ... no, przynajmniej nikt mi uwagi nie zwracał  :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55W/12V = 4,6A ... bezpiecznik z lekkim zapasem bo zimna żarówka pobiera więcej prądu.

 

nie wiem czy u was jest takie cudo jak szyby elektryczne ale u mnie nie ma a ostatnio znalazłem ładny włącznik klawiszowy kołyskowy jedno-sekcyjny dwu-pozycyjny z podświetlaniem i znaczkiem reflektora co pasuje idealnie w miejsca zaślepek przy ręcznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szyby elektryczne? no mam

i podgrzewane fotele ... mało tego osobno siedzisko i osobno oparcia 

niestety do szyb (tak awaryjnie) przydałyby się korbelki ... 

 

a propo's halogenów ... chyba lepiej połączyć je w sekcje: zewnętrzną i wewnętrzną niż wszystkie razem

oczywiście osobny dla każdej sekcji przekaźnik o zdwojonej mocy i osobne przewody do każdej lampy

 

pomyślałem również o "szperaczu" tzn. o przygotowaniu infrastruktury pod rzeczony ...

 

a z dalszych planów:

- kontynuacja prac nad konwersją automatów na manuale  :whistle:

- budowa sygnalizacji działania napędów  :huh:  ( to na razie Top Secret) ... i bez pomocy Huberta się nie obędzie

- budowa nowego (a'la ARB) bagażnika dachowego  :)  .......................... z drabinką z tyłu  :P  ............... trzysekcyjną  :jump:

Pytanie za 100 pkt. ............ do czego służy czujnik z tyłu miski olejowej w V6 , a może po prostu kontrolka nie działa, wg mnie do sygnalizacji "iż olej już podgrzany, dawać frytki!"  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o mam fote jak ten włącznik wygląda może komuś się przyda - no jakby tu miał być normalnie (ten cały syf do okola to pył ze szlifowania bo samochód ciągle w naprawie)

post-27068-0-76062900-1409218529_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to niespecjalnie tak jest .... nawet jak podłączysz + i  - oddzielnymi kablami to i tak masz przecież wspólne miejsce jakim jest akumulator, to niewiele zmienia.

Are ju siur czy tylko tak się wydaje?

A wie co to filtr pojemnościowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawach elektrycznych chętnie pomogę . Jeśli nie przeraża Cię fakt że moje poprzednie auto spłonęło hi hi hi :) :)

 

hmmm ... powinienem chyba zacząć robotę od zbudowania instalacji ppoż. albo przynajmniej gródź czołową azbestem wyłożyć  :D  ;)

 

ha, jeszcze coś ... podgrzewanie lusterek które obecnie jest podpięte pod włącznik ogrz. tylnej szyby też chcę podłączyć osobno ... prawe lusterko jest bardziej oddalone od włącznika i wolniej odparowuje( odtaja), tylna szyba też "straciła na mocy" ... maty grzejne mają tylko po 10W każda , ale jednak ...  :(

 

 

A teraz najważniejsze:

 

już za dwa tygodnie 12,13 września ... tuż za płotem ......... będzie czaaaaad !!!

 

https://pl-pl.facebook.com/SummerDyingLoud

 

jeśli ktoś się wybiera mogę służyć parkingiem, noclegiem, ogniskiem  :punk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Are ju siur czy tylko tak się wydaje?

A wie co to filtr pojemnościowy?

 

mam przetwornice która sieje nieźle na oddzielnych kablach, byłe tez 10 000µF i bez zmian, trzeba naprawdę dobry filtr LC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o mam fote jak ten włącznik wygląda może komuś się przyda - no jakby tu miał być normalnie (ten cały syf do okola to pył ze szlifowania bo samochód ciągle w naprawie)

attachicon.gifwlacznik.jpg

 

ja mam w tym miejscu dwa włączniki ogrzewania foteli, otwieranie szby tylnej i zespolony włącznik halogenów

i właśnie przez podłokietnik i zbyt cofnięte włączniki cholernie niewygodne jest to w obsłudze podczas jazdy ... kiedy coś z naprzeciwka, zza zakrętu się wyłania ... najlepiej trzymać palec nad włącznikiem cały czas ale wtedy tylko lewa ręka na sterze pozostaje ... dlatego myślę o przeniesieniu tych "halogenowych" pod dach, wtedy szybciej można będzie zareagować ... najlepiej, gdyby były na sterze lub na desce bezpośrednio w zasięgu ręki z kierownicy  :whistle:

 

 

 

 

 

 

Koledzy, chcę zapytać przy okazji: 

czy nie przeszkadzają Wam klimaty, kiedy mieląc w błocie po progi musicie uchylić szybę aby sprawdzić w jakiej pozycji są przednie koła?

Rzadko bo rzadko ... ale jeśli już zdarzy mi się taka sytuacja to otwieram okno na maxa, żeby móc zareagować w miarę szybko, wychylam głowę i przeważnie skutkuje to darmową błotną maseczką na twarzy i takimż wnętrzem ...

Pomyślałem więc o wyczarowaniu jakiejś "sygnalizacji aktualnego położenia (zwrotu) kół" :whistle: skoro już będę majstrował z całym wnętrzem ...

wie, wiem ... zbytek i gadżet, ale czemu by nie spróbować  :huh:

możliwości są dwie, w zasadzie trzy a nawet cztery ......  :blink: :

1. w oklicach przekładni kier. ... jakiś czujnik położenia "wąsa"

- lub "coś" liczącego obroty kolumny kier. ... również w okolicach przekładni

- następna opcja to j.w. ... ale wyżej tzn. bliżej grodzi czołowej

2. w kokpicie "ustrojstwo" liczące obroty kierownicy 

 

dwie ostatnie lokalizacje wydają się najrozsądniejsze ze względu na położenie właśnie i tym samym małą "zachlapywalność" (chyba muszę do prof. Miodka to zgłosić  :D )

... ale opcja pierwsza byłaby pewnie najprostsza w wykonaniu  :huh:  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jeszcze są ślady błota na szyberdachu ... wewnątrz  :jump:

szyba to element wymienny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...