Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11] Zexel, dotarcie suwaka, ustawienie dawki paliwa TD


draby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Posiadam primerkę od 2 lat i od samego początku mam problem z szarpaniem przy 1.500obr. oraz długim opadaniem z obrotów np. dojeżdżając do krzyżówki. Postanowiłem się za to zabrać (niestety sam), nie znam nikogo na tyle dobrego i zaufanego by mógł zrobić to porządnie. Z tego co udało mi się do tej pory wyczytać tutaj czy na innych forach, że jest to wina

zacinającego się suwaka. Stąd teraz 3 pytania:

 

-czy docierając sam suwak bez czyszczenia nastawnika itd. rozreguluje dawkę paliwa?

-jeśli ją rozreguluję to u kogo mogę ustawić prawidłową wartość dawki paliwa (woj. pomorskie). Wiem że chodzi o przesuwanie

 pompy w stronę aku lub w drugą, ale na oko raczej tego nie dam rady zrobić. Na ile bym rozregulował dawkę robiąc znaczniki

 na pompie?

-które śruby mam odkręcić by się dostać do samego suwaka? '1' czy '2' ? a może inne?

 

post-78967-0-20223000-1405632280_thumb.jpg

 

Z góry dziękuję za pomoc, podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmując nastawnik rozregulujesz sobie dawkę paliwa i później nastawnik się przesuwa w lewo / prawo żeby ustawić ponownie, i musisz tak ustawić żeby obroty silnia na biegu jałowym było ok 750, najlepiej to ustawić podpinając samochód pod komputer,a śrubki to jak odkręcisz te zaznaczone na czerwono to rozbierzesz nastawnik a żeby go zdjąć tylko to odkręć te co zaznaczyłem na zielono, i kluczyk jakiś musisz sobie dorobić do tej jednej wyjątkowej śruby..

post-33982-0-54525300-1405669969_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marlos za odpowiedź. Najgorzej właśnie jest z tym komputerem. Złącze OBD1 14 pin, no i jeszcze do tego ten ZEXEL...

Nie znam w okolicy kompletnie nikogo, kto mógłby mieć wgląd do dawki paliwa, a próbowałem już u paru gości.

 

-Zwiększenie dawki od akumulatora, a zmniejszenie do aku?

-Przesunięcie w stronę przodu samochodu, lub kabiny ma na cokolwiek wpływ?

-Czy samo zacinanie się suwaka jest przyczyną tej zawiechy na obrotach podczas dojezdzania do swiateł oraz wyraźnemu szarpaniu przy 1500obr.?

-Warto przy okazji zrobić coś jeszcze prócz tego docierania suwaka?

 

Dodam jeszcze, że przy diagnostyce na spinke kod 55. Brak błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zacinające się obroty przy ~1400 to wina za wysokiej dawki paliwa, mam tak u siebie. Niestety u mnie również nie ma fachowca, który jest w stanie podpiąć się do ECU komputerem. Wczoraj zaprowadziłem auto do kolejnego okrzykniętego fachowca od diesli, w poniedziałek mam i dać odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien co do tej zbyt wysokiej dawki paliwa... Primerka ładnie mi pali, około 6-6.5 w trasie. Obroty jałowe na poziomie ~700. Nie wiem już czy zabierać się za zdejmowanie tego nastawnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6-6.5 w trasie z obładowanym samochodem i normalna jazda, czyli nie oszczędzałem sobie wyprzedzania, ani nie jechałem do 100km/h, tylko do 150km/h na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Mateusz_P11_144

~ 6,5l w trasie to mało? mi moją primerką udało się zejść najniżej do 4,5l w trasie jadąc jak emeryt. 

Chyba zaciął CI się wskaźnik paliwa :)

 

Tym autem nie da sie zejśc poniżej 5.5 L :)

Jechałem kiedyś specjalnie jak emeryt max do 80 km/h zero wyprzedzania,austostrada, przy zjeździe z górki gaz żeby się rozbujac pod górkę,hamowanie silnikiem jak była potrzeba- minimalny wynik 5.5 L I jechałem sam.

 

A dawke mam na 3;9-3.6 ustawioną,jałowe na 800.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie patrzyłem na wskaźnik. Przed wyjazdem zatankowałem do pełna, i po powrocie zrobiłem tak samo. Zawsze leje pod sam korek, czasami aż się uleje. 

Niestety tak nisko zszedłem tylko raz, przy moim jeżdżeniu mieszczę się pomiędzy 7,5 - 8,5....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co tutaj piszecie wynika, że dawkę paliwa mam w porządku. Tylko nie wiem czy warto to rozregulowywać zdejmując nastawnik by dotrzeć ten suwak. Boje się, że po tym zabiegu już jej nie ustawię... Dzwoniłem nawet do ASO w Gdańsku (czy Gdyni? nie pamiętam), to nie mieli zielonego pojęcia o czym w ogóle mówię :/ Do tego nie mam pewności, czy to właśnie ten suwak jest przyczyną zawieszania się obrotów przy dojeżdżaniu do krzyżówki i szarpaniu przy 1500obr/min. W końcu pourywam poduchy pod silnikiem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wina suwaka. Nie wiem czy akurat na tym forum ale ktoś pisał, że suwak odpowiada tylko za zawieszenie się obrotów na krańcowych pozycjach. Ktoś z użytkowników tego auta napisał mi, że w pompie jest rozdzielacz 3 tłokowy czy coś takiego, który często nawala i własnie on powoduje takie usterki. Ja walczę z problemem już dwa lata i do tej pory problemu nie rozwiązałem. Większość mechaników nie ma zielonego pojęcia o silnikach diesla i albo się nie podejmują w ogóle roboty albo wymyślają usterki z kosmosu..... Żaden majster nie posiada również złącza aby podpiąć się pod ten sterownik. Takie błędne koło z tym problemem. 

Moja ostatnia nadzieja to super mega okrzyknięty mechanik od diesli, który życzy sobie za swoje usługi wysokie stawki i niestety żadnej pracy nie podejmuje się od ręki. Może podjadę do niego na dniach i zapytam o jakąkolwiek diagnozę albo chociaż o to czy może się do tego felernego przypadku podłączyć PC'tem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym bardzo wdzięczny jakbyś był w stanie cokolwiek mi powiedzieć na ten temat. W moim przypadku nawet Launch X431 Diagun poległ w połączeniu się z ECU. Na jakichś zagranicznych forach szukałem to próbowałem przez kilka godzin rozszyfrować cyrlicę to gadali coś o zmianie pinów w gnieździe OBD1 które u nas występuje i dopiero wtedy można cokolwiek zdziałać. Tylko nie byłem w stanie dowiedzieć się nic więcej, a nie mam na tyle mocy by trzepać japońskie fora z ich hieroglifami.

Edytowane przez draby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ja sam nic nie wiem. Silnik CD20T jest dla wszystkim czarną magią. Ktoś tam coś tam gdzieś tam kiedyś tam słyszał coś tam na jego temat i tutaj się trop urywa. U niektórych ten egzemplarz sprawdza się znakomicie a jedynym mankamentem jest apetyt na ON, w naszym przypadku można szukać wiatru w polu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ja na ten silnik nie moge złego słowa powiedziec. Na pocztku fakt- były różne przygody ale podłaczenie do kompa-bajka. Części łatwo dostepne- choć droższe niz do PSA czy VAG, prace proste do wykonania, spalanie 6L, tylko wada jedna- mułowaty. ALe jak się już rozbuja to spokojnie te 160 leci bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Owszem ale wiele słysze że nawet polifty mają problemy ze złączem,z oprogramowaniem i połączeniem i co najważniejsze - że palą ludziom po 8 litrów.
Jeśli komuś to auto tyle pije to jest z tym silnikiem coś n ie tak lub osoba ma problemy z hamulcami. Bo nawet jak go krece do 3 na każdym biegu i jazda jest naprawdę ostrzejsza to nigdy więcej jak 7 nie wypił. Na A4 przy 160 nie wypija 8 litrów :)( zmierzyłem i zlitrażowałem go w każdych warunkach) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

CO masz na mysli mówiać hamulce robione od zera?? :D

Ja też mialem nowe. Tarcze,klocki,czyszczone jarzma...
A wiesz co mi blokowało koło? JEDNO ZIARENKO PIASKU w przewodzie hamulcowym. ;)
I nie pytaj jak sie tam dostało bo do dzis nie wiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

No to hamulce odpadają.
Dawka paliwa może byc zbyt wysoka.
Ja eksperymentalnie ustawiłem ja na "fabryczną" 4.6-4.8  i auto paliło 7.2 przy takie jeździe jak teraz pali 6.

Więc tu też coś może masz nie tak.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

O widzisz- to już cos wiesz.
Jak masz odkręcone śruby ale nie na max-lekko popuszczone- to odpal auto i delikatnie rusz nastawnik w strone lewą ( jak patrzymy od przodu na silnik)  czyli w tą stronę   <--

 

I obserwuj zachowanie silnika. Nie może się dławić ale nie może tez mieć zawyżonych. Ja to teraz robie na wyczucie i zawsze wychodzi dobra wartość.

Obroty jałowe powinny byc na granicy 750-800 przy nagrzanym.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...