Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11] Zexel, dotarcie suwaka, ustawienie dawki paliwa TD


draby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem to wielokrotnie. Niestety u mnie w pompie coś jest nie halo i obroty zatrzymują się albo na ~600 albo na ~900, nic wyżej, nic niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno byłem w okolicy to i ja bym wpadł... Czyli popuścić delikatnie śruby które zaznaczył mi Marlos w 2gim poście tego tematu i przesuwać w lewo by zmniejszyć dawkę, a w prawo by zwiększyć? Jakie są typowe objawy zbyt wysokiej i niskiej dawki? Jak już będę to ustawiał to wolę wiedzieć w którą stronę mam cokolwiek korygować. No i dodatkowe pytanie, jak będę zdejmował nastawnik, to najprawdopodobniej uszczelka do wymiany, ale do Zexela nie mogę nigdzie znaleźć takowej, czy nada się np. REINZOSIL do uszczelniania np. miski olejowej?

 

Zapomniałem jeszcze o jednym. A co z ruchem przód/tył? To też ma jakiekolwiek znaczenie?

Edytowane przez draby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt wysoka dawka to zawieszanie się obrotów własnie, zbyt niska to chyba tylko zbyt niskie obroty bądź auto w ogóle nie odpali.

Nie wiem gdzie jest to całe sitko na pompie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pompie są 2sitka, jedno w śrubie która trzyma przewód doprowadzający paliwo z filtra, drugie na czujniku kąta wtrysku który jest pod tłoko-rodzielaczem

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Marlos mi kiedyś przesyłał zdjęcia ale to było na priv i nie mam juz tego.

Przy tłoko-rozdzielaczu jest bardzo trudno dostępne,trzeba mieć lusterko i wprawne ręce,oraz sporo czasu.

Jest to jak patrzysz ma silnik z przodu to po lewej stronie pompy zaraz pod przewodami paliwowymi.

Drugie jest przy nastawniku na zdjęciu tu gdzie zółta zatyczka.

110810693_7_644x461_nastawnik-pompy-wtry
Przy ustawianiu dawki patrzysz na obroty. Przy zdejmowaniu pamiętaj aby zaznaczyc położenie bo później mm a obbroty moga Ci wskoczyć na graniczną wartość albo wcale nie odpalisz samochodu.
Jak już masz odpalone to delikatnie przesuwasz i patrzysz oraz słuchasz. Jak silnik zaczyna "klekotać" jak typowy diesel to jest ok. Ja to robie na słuch bo wiem jak mi silnik chodził przed zdjęciem nastawnika.  Wartości podałem wyżej.
 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w moim przypadku mam obroty na 700-750 na rozgrzanym silniku, ale są też te zawiechy obrotów. Czasem mam też uczucie że samochód np. na trójce przy bucie w podłoge ma chwilowego muła po czym przy około 3k czuję delikatne szarpnięcie i zaczyna cisnąć dalej jak należy. A jak tą z uszczelką? Podejdzie od innej pompy? Czy Reinzosil może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Nie potrzeba wymieniać uszczelki.
Ja miałem przed wymiana nastawnika sciągany 4 razy i zawsze ta sama oryginalna uszczelka.
Pierwsze co to należy zalać auto olejem w proporcji 1-60 ( litr oleju i 60 ON) i pojeździć. Może sie tylko zapiekł suwak.
Dodatkowo możesz dolać STP czyszczące wtryski.
Jak to nie pomoże to rozebrac trzeba bd nastawnik, porządnie go wyczyscic i suwak rozruszać.

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manewr z olejem już mam za sobą. Wlałem na cały bak 1L oleju syntetycznego do 2T. Silnik tylko trochę ciszej i łagodniej pracował, ale problem z zawieszaniem pozostał. No cóż... jutro poraz pierwszy spróbuję zmniejszyć nieco dawkę paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik może dawać o sobie znać, objawy o których piszesz występują przy walniętym nastawniku. 

Co do mojej dawki to powtarzam jeszcze raz, że przesuwanie nastawnika nic nie daje. U mnie występują tylko obroty o wartościach ~ 600 i potem ~ 900 wzwyż. Nie da się ustawić nic pomiędzy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, wskazujesz powrót paliwa z pompy wtryskowej i tam raczej sitka nie znajdziesz..

sitko jest na zasilaniu pompy paliwem czyli strzałka na 1fotce,

drugie dwie fotki przedstawiają czujnik kąta wtrysku przed i po czyszczeniu

żeby się do niego zabrać należy odkręcić przewody metalowe paliwowe i na 99% wyjmując czujnik z pompy oring zostanie w środku więc zwrócić na niego uwagę zalecam

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f43abe8cb493cfe7.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af7447ac70835bbc.html

źródło: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=45087

post-33982-0-05191100-1416496371_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Mateusz, wskazujesz powrót paliwa z pompy wtryskowej i tam raczej sitka nie znajdziesz

 U mnie jest tam cos na wzór zaworu jednostronnego wraz z plastikowym okregiem i dziurkami. Wygląda to jak filtr i po przedmuchaniu wyleciał z tego szlam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby wyjąć rozdzielacz to trzeba wyciągać pompę z samochodu i pionowo ją stawiać do rozebrania żeby Ci wszystko ze środka nie wypadło..

i raczej najpierw spróbuj zdjąć nastawnik i z góry rozruszaj pierścień na tłokorozdzielaczu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...