Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Orurowanie. Z rur "czarnych"


lemmy69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

6 postów wyżej są wstępne projekty teraz trzeba je rozpracować 

6 m sztanga rury 1,5 " 

2 kawałki blachy 4-5 mm ... 400x150mm

2-2,5m płaskownika 25-30x4mm

kątówka, giętarka, spawarka i naprzód 

 

gdybym miał giętarkę jestem w stanie coś takiego w parę godzin wyspawać  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle żeście nawpisywali .. aż mi się nie chce czytać,

projekt samego mocowania proponuje zaadaptować ode mnie - elemnt wsuwany do środka ramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak , nie czytaj, coś mocno kontrowersyjnego mi się stworzyło  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko do lasu z 'kangurami' jest bez sensu.Wystaje to to z przodu i zawadza o drzewa ,a jak pukniesz dziobkiem to leci cały przód zamiast kawałek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko do lasu z 'kangurami' jest bez sensu.Wystaje to to z przodu i zawadza o drzewa ,a jak pukniesz dziobkiem to leci cały przód zamiast kawałek...

Nie zgodzę się - jak walniesz mocno to i tak straty duże - a przy niewielkich uderzeniach kangur nie zauważy, a sama maska czy też kawałek plastiku umownie zwany zderzakiem zrobi ała.

A tak przy okazji wybieram się niedaleko (okolice Krosna/Jasła) i zastanawiam się czy jechać terrano czy osobówką - macie może jakieś chęci na jakieś spa i małą integracje?

Edytowane przez saydack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie chodzi o to żeby stworzyć kangura który jednocześnie osłoni przód i sam nie nasieje spustoszenia pod maską ... dwa pozostałe jednofunkcyjne rodzaje zostały obmyślone już dawno  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję aby moderatorzy wywalili pitolenie o szopenie i zostawili tylko konkretne informacje na temat. Będzie wtedy tego 5 postów a nie 3 strony...

Ja osobiście po tej dyskusji mam ochotę przyspawać do ramy z przodu na mocowaniach z 20mm płyty dwumetrowy kawał szyny kolejowej.

(ta część posty też do wywalenia)

 

Lemmy, sztanga rury 1,5 cala ale jaka grubość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kangura w terrano i powiem że jako podpórka do halogenów nie nadaje nic więcej. Wade ma taką że trzyma się to tylko dołem swej konstrukcji (czasami trafiają się modele kręcone do zderzaka)  a nie środkiem do RAMY jak metalowy zderzak więc jak się kiedyś zahaczy o coś górą to się ładnie na maskę zegnie. Spawanie osłon na światła , dodawanie blach i kratek ( już źle brzmi bo jak do tej pory każdy się  tego z automatu wyzbywa ).  mija się z celem bo nie licząc tylko tego, że nie zadrapie lakieru innego zastosowania nie ma ( chyba że jak pisałem na początku jako podpórka pod halogeny ), nie poprawia właściwości w ogóle a i delikatnie przez te wynalazki  zmniejsza się kont natarcia.

 

Można się nasłuchać czasami o masie ... a ja znam ludzi którzy zrobili metalowca o wadze plastiku wraz z wkładką metalową . 

 

 

Kangury tak, ale na asfalt żeby halogeny pod marketem ładnie wyglądały albo jak prania nie ma gdzie wieszac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt natarcia delikatnie zmniejsza - ale niektóre (bynajmniej mój) chroni czasami przed uszkodzieniem podwozia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kangur kończy się przed drążkami - więc np właśnie ww drążki, ponadto plastik zwany zdeżakiem - zdażyło się też że lekko go odgiołem kamieniem (jak chrupło to się zatrzymać zdążyłem)  - jakby nie to to pewnie doleciałby nieco dalej i kto wie co by się poddało - znam takich którzy drążki wymieniali na polu bitwy ;)

Robi nam się dyskusja o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy - Lemmy miał chyba inne założenie zakładając ten temat więc już się nie odzywam niekonstruktywnie więcej.

Lemmy jak skończysz projekt pochwal się.

A tak wogóle to wywal może te nasze niepotrzebne dywagację do innego tematu np. Kangur - plusy dodatnie i ujemne to w tym wątku będzie przynajmniej to co miało być w założeniu.

Edytowane przez saydack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkice już są, teraz czas na tekturowe modele "przęseł"

Problem w tym, że wszystkie orurowania z przęsłami o przekroju "T" przeważnie są sprzężone ze skrzyniowymi zderzakami ... to gwarantuje sztywność boków bullbara

 

Nie chcę wymieniać całego zderzaka ... dlatego w moim projekcie przęsła muszą omijać profil zderzaka i łączyć się z ramą nad i pod nim

Mało tego ... auto ma podniesione nadwozie względem oryginału więc i zderzak jest wyżej ... dlatego tekturowe szablony będą mogły posłużyć jedynie do tego konkretnego auta ... trzeba jeszcze tak umiejscowić przęsła, aby ich przyczółki znajdowały się na wysokości ramy co zagwarantuje stabilność bullbara

Jednym słowem jeszcze dużo mierzenia i modelowania przede mną ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, najpierw manewry z budą a orurowanie dopiero później

Rozpocząłem wątek żeby zebrać jakieś pomysły, zasięgnąć opinii

Żeby porządnie przymierzyć nawet szablon muszę zdjąć obecne orurowanie, ale już widzę że moja pierwotna koncepcja się nie powiedzie, planowałem aby boczne fragmenty bullbara biegły powyżej zderzaka ... niestety, wtedy zasłaniają część reflektorów

Jak na razie wychodzi na to, że najlepszym rozwiązaniem jest niestety budowa zderzaka skrzyniowego służącego za dolną część orurowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ...

Choć początkowo odrzucałem taką opcję to wydaje się ona jedyną słuszną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolanka hamburskie są takie trochę... nieprofesjonalne

 

trzeba giętarkę wyczarować po prostu :)

... niestety jednak czasem są jedyną możliwością :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie bardzo ...

takich projektów jak ten wyżej to znalazłem mnóstwo w necie, przeważnie ARB  :whistle:

owszem fajny, funkcjonalny ... ale skazujący auto na bezpowrotne przystosowanie do terenu

w komplecie do niego należałoby jeszcze podciąć nadkola ... a to stanowiłoby swoiste "przekroczenie Rubikonu" ... odwrotu by już nie było  :(

to tak jakby zamiast przeniesienia pliku do Kosza wcisnąć od razu Shift+Delete

Przyznam szczerze, że lawina ostrzeżeń zawartych w tym temacie trochę zadziałała na moją wyobraźnię i wyhamowała beztroskę i ułańską fantazję w modyfikacjach  :|

to ciągle jeszcze nie jest ten etap na którym auto nadaje się już tylko do terenu, to ciągle wersja cywilna w 95 % korzystająca z dróg publicznych ... orurowanie miało posłużyć do bezszkodowego powrotu z weekendowych wypadów na bezdroża

Nie ukrywam również, że w niedalekiej przyszłości będę chciał się go pozbyć jako sporadycznie użytkowanego w terenie (bo tak w istocie jest) ... kto dałby mi wiarę widząc podliftowaną budę i zawias, typowo terenowy zderzak, podcięte nadkola, snorkel, AT-ki, manualne sprzęgi i bagażnik dachowy ?

lift podobnie jak bagażnik mogę zlikwidować w każdej chwili, snorkel też nie powinien być problemem ( ;) )


Ale jest też druga opcja ... auta przystosowanego do terenu, po gruntownym remoncie spodu i wnętrza, z fajnym kamuflażem ... któremu wystarczy zapiąć windę i SAS-a a reszta jest już zrobiona  :icecream:

... i wtedy kanciaste, skrzyniowe zderzaki będą jak najbardziej wskazane  :showoff:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz natyrał się i znów go depresja łapie. O jakim sprzedawaniu Ty znowu nabąkujesz Jurek?

No chyba że "świnkę" rozbiłeś i masz zamiar uruchomić jakieś poważniejsze środki na jakiegoś wydumanego furacza 4x4?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

biorę pod uwagę różne scenariusze ... no nieważne

najpierw muszę go ogarnąć w 100% i dopiero będę wiedział czy warto bawić się w zderzaki i inne pierdoły

może już jutro będę wiedział na czym stoję 


dlaczego ARB kosztuje ile kosztuje ?


jeśli ktoś nie ufa własnym spawom ... zawsze pozostaje wersja ultralekko-amatorska  :whistle:

 

aae063936d7e9e61med.jpg

 

79ba1edb6cb6f245med.jpg

 

 


Panowie oświećcie mnie ... do czego służą widoczne na niektórych orurowaniach cztery 10-15 cm rurki umocowane w górnej, bocznej części nad reflektorem?

... jak na złość, akurat teraz nie mogę znaleźć takiego zdjęcia ale pewnie natknęliście się na coś takiego w necie  :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

morze chodzi o uchwyty do wieszania stalówki lub kinetyka , dobra sprawa bo niemusisz kombinować w błotku gdzie je zawinąć itp

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...