Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TheOne
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie oto chodzi prawidlowo dzialajaca instalacja po wylaczeniu wszystkiego i uzbrojeniu alarmu badz na rozbrojonym powinno byc jak napisalem. Nie wiecej. Jezeli przekracza ta wartosc bedzie rozpierdzielalo aku. Wtedy najprosciej miec podpiety miernik i wyciagac bezpieczniki po kolei i patrzec.

To jest najprostrza metoda, chyba ze auto ma np duzo roznych kabelkow jak np VW nowsze to mozna sie bawic dlugo. Ja transportera T5 cwiczylem tydzien zanim znalazlem przyczyne, musialem cala deske + inne cary rozmontowac tragiczna robota.

W nissanie jest prosto tam niema nic skomplikowanego latwo mozna dojsc co nie bangla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem taki woltomierz i włozyłem w nissanie do gniazda zapalniczki...przy wyłączonym silniku pokazuje 12,6, natomiast przy uruchomionym silniku pokazuje mi 14,8, więc chyba wszystko jest ok...takie wyniki są zgodne z opisem wloltomierza....Mam też seata ibiza i tam gdy włożyłem ten woltomierz, to coś jest nie tak, przy wyłączonym i włączonym silniku pokazuje ciągle wartość 11,6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w seacie moze byc inaczej elektryka i ci nie pokaze ladowania.

W seacie musisz wziac miernik i na klemach zrobic pomiar. Prawda jest taka ze mierzy sie ladowanie na 2 sposoby.
1. Na klemach akumulatora (OILE jest naladowane aku) Inaczej wychodza brednie i cherezje.
2 bezposrednio na + z alternatora i - gdzies na obudowe albo na karoserie. 

Wtedy wiesz jakie masz w aucie ladowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Seacie alternator umiera i tyle.

Chyba że Seat ma odwrotnie podłaczone gniazdo zapalniczki. Wtedy mogą wyjśc brednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej dokonać pomiaru multimetrem napięcia ładowania na biegunach akumulatora najlepiej pod obciążeniem ? Wtedy będzie jasne w jakim stanie jest alternator i czy jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedzi... z seatem sytuacja wygląda tak, że po pierwszym uruchomieniu silnika i gdy go wyłączę pokazuje na tym woltomierzu tyle samo tj.  11,6-11,8, natomiast podczas jazdy pokazuje 14,6, a gdy się zatrzymam i zgaszę silnik 12,6, czyli chyba dobrze...tylko nie wiem, dlaczego przy pierwszym uruchomieniu są niższe parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry są niższe, bo aku już jest wysłużony i nie trzyma prądu. Normalnie przed startem powinien pokazywać ~12,6 V. Po przejechaniu pewnego odcinka drogi, alter go podładuje i wtedy jest takie wskazanie jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku ma dopiero ponad rok, więc chyba jeszcze nie jest taki stary, ale pewnie masz rację...może jest trochę za słaby, wziąłem go z samochodu benzynowego 1,6 a wstawiłem do diesla 1,4 tdi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostownik go uratuje :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie sytuacja podobna :-( coś mi zabiera prąd z aku. Potrafi przejechać kilkaset km i następnego dnia nie da się go uruchomić od razu tylko po kilku próbach daje radę. Ostatnio po naładowaniu aku, przejechałem jakieś 20km i następnego dnia aku zdechł. Aku ma ok. 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sytuacja podobna :-( coś mi zabiera prąd z aku. Potrafi przejechać kilkaset km i następnego dnia nie da się go uruchomić od razu tylko po kilku próbach daje radę. Ostatnio po naładowaniu aku, przejechałem jakieś 20km i następnego dnia aku zdechł. Aku ma ok. 2 lata.

Po przejechaniu pewnego dystansu zdejmij klemę "-" a na drugi dzień załóż i uruchom auto. Jak zapali, to coś pobiera prąd, jak nie to aku do kosza. To że ma dwa lata nic nie znaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu pewnego dystansu zdejmij klemę "-" a na drugi dzień załóż i uruchom auto. Jak zapali, to coś pobiera prąd, jak nie to aku do kosza. To że ma dwa lata nic nie znaczy.

Grzmot  dobrze radzi, ja w wakacje też miałem "zgon" aku. Ładował się prostownikiem , ale po naładowaniu i rozpieciu klem na noc rano miał 10,5-11 V. Znaczy się zwarcie na "celi" się zrobiło - aku do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sytuacja podobna :-( coś mi zabiera prąd z aku. Potrafi przejechać kilkaset km i następnego dnia nie da się go uruchomić od razu tylko po kilku próbach daje radę. Ostatnio po naładowaniu aku, przejechałem jakieś 20km i następnego dnia aku zdechł. Aku ma ok. 2 lata.

Jeśli masz alarm, to wyłącz go i zobacz czy to nie rozwiązało Twojego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...