Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za info bo już bylem przerażony.Chetnie bym wziął 1,6 ale na trasy mam inne auto i wole wziąć lepiej wyposażonego. Chciałem wziąć acenta ale te felgi po lifcie sa tragiczne i nie ma czujnikow parkowania a moja malzonka musi mieć. Nie wiem jak wyglądają te czujniki z akcesori czy będzie jakaś wizualizacja czy nie. N tec byłby super ale szczerze mówiąc troche za dużo sobe życzą. Oferta acenta biala perla za 74 kpln a n tec 85 kPLN. Musze się zastanowić czy nie kupić innych felg na lato a te brzydkie na zimę i dołożyć czujniki o ile nie będzie to rzeźba i wziąć acente czy n tec i mieć te bajery :)

Nie CVT tylko E-cvt. Poza tym jak kupujesz nowe to masz gwarancję więc argument średnio trafiony ;) nie słyszałem jeszcze aby w hybrydzie padła skrzynia.

nie wiem czy hybrydy tak cieszą się na rynku wtórnym a 12 tysi za wynalazek wiecej płacić ???

Nie CVT tylko E-cvt. Poza tym jak kupujesz nowe to masz gwarancję więc argument średnio trafiony ;) nie słyszałem jeszcze aby w hybrydzie padła skrzynia.

nie wiem czy hybrydy tak cieszą się na rynku wtórnym a 12 tysi za wynalazek wiecej płacić ???

Edytowane przez biner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 1.2 (co prawda w Pulsarze) nie czuje się specjalnie oszczędzane (1/3 miejskie podjazdy 2-3km, 1/3 autostradowe 150, 1/3 jazdy pośredniej) a oleju też nie bierze, ba, zamiast tego mam wrażenie że po przebiegu 60000 zrobiło się żwawsze (może nowy soft?) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno,z dołu później bierze inie tak gwałtownie,za to wyżej jest mocniej i płynniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Planuje przedterminowa wymianę oleju i filtra. Poczytałem forum, Wasze opinie i kupiłem polecane Elf Evolution 900 SXR 5W40 oraz filtr Purflux L441. Zadzwonilem do serwisu żeby umówić się na robotę i pierwsze zdziwienie: jak gość usłyszał że z własnymi gratami to zaczęło się 100 pytań do ale nie na zasadzie potwierdzenia czy wziąłem dobre tylko raczej zniechęcenia i zeby najlepiej wziąć czesci od nich. Zaproponował olej Elfa 5 W 30 gdzie jest w ksiązce auta napisane że ma być 5W40. Zbiłem go trochę tym stwierdzeniem z tropu więc niechętnie przyznał mi rację. Jak zapytałem jaki chce mi założyć filtr to nawet nie wiedział tyle że marki Nissan. Zagroził nawet utratą gwarancji jeśli moje części niecspelnia norm. I tu pytanie do Was: w jaki sposób sprawdzić te normy i udowodnić że część się nadaje? Czy są jakieś symbole klasy jakości? Nie jestem mechanikiem i nie wiem tego a chciałbym mieć satysfakcję i znaleźć argumenty dla Pana z serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej musi mieć klasę przewidzianą w instrukcji np. SF/SM I odpowiednią lepkość, np.5w40. Części powinny być zamiennikami o klasie OE i na wszystko warto mieć rachunki.

Na klocki np. TRW czy nissanowskie JURID kupione w sklepie i zamontowane w ASO masz 2 lata gwarancji i gwarant odpowiada za ich jakość! To samo filtry itp.

Serwisy straszą bo chcą zarobić, ale wystarczy myśleć przy zakupie i nic nie mogą Ci zarzucić.

Tu masz artykuł

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/porady-uzytkowe/286149,Jak-rozpoznac-jakosc-czesci-zamiennych.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qubal Zbij pana  z tropu powiadamiając go,że filtr purflux idzie na pierwszy montaż w Renault,oraz w Nissanie,oraz zadedykuj mu lekturę ,którą zapodał Ci Manix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za olej i filtr u znajomego w sklepie zapłaciłem 150 zł więc z wymianą będzie ok 200 zł. Daje to 50% oszczędność w porównaniu do ceny jaką zaproponował serwis. Wydaje mi się że warto zaoszczędzić 200 zł na tak drobnej czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Planuje przedterminowa wymianę oleju i filtra. Poczytałem forum, Wasze opinie i kupiłem polecane Elf Evolution 900 SXR 5W40 oraz filtr Purflux L441. Zadzwonilem do serwisu żeby umówić się na robotę i pierwsze zdziwienie: jak gość usłyszał że z własnymi gratami to zaczęło się 100 pytań do ale nie na zasadzie potwierdzenia czy wziąłem dobre tylko raczej zniechęcenia i zeby najlepiej wziąć czesci od nich. Zaproponował olej Elfa 5 W 30 gdzie jest w ksiązce auta napisane że ma być 5W40. Zbiłem go trochę tym stwierdzeniem z tropu więc niechętnie przyznał mi rację. Jak zapytałem jaki chce mi założyć filtr to nawet nie wiedział tyle że marki Nissan. Zagroził nawet utratą gwarancji jeśli moje części niecspelnia norm. I tu pytanie do Was: w jaki sposób sprawdzić te normy i udowodnić że część się nadaje? Czy są jakieś symbole klasy jakości? Nie jestem mechanikiem i nie wiem tego a chciałbym mieć satysfakcję i znaleźć argumenty dla Pana z serwisu.

Olej ma być chyba acea a3/b4, filtr też mam Purfulxa. Kurcze robiłem już dwa przeglądy + jedną międzyprzeglądową wymianę oleju i nigdy nikt mi w ASO nic nie wydziwiał :o

 

Ja jakoś nie mam zaufania do elfa i jeżdże na lm, którego cena zabija.

 

Jakoś nie mam zaufania do

Za olej i filtr u znajomego w sklepie zapłaciłem 150 zł więc z wymianą będzie ok 200 zł. Daje to 50% oszczędność w porównaniu do ceny jaką zaproponował serwis. Wydaje mi się że warto zaoszczędzić 200 zł na tak drobnej czynności.

Nie wiem, gdzie masz to ASO, ale u w Wawie wymiana oleju kosztuje 90zł ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ma być chyba acea a3/b4, filtr też mam Purfulxa. Kurcze robiłem już dwa przeglądy + jedną międzyprzeglądową wymianę oleju i nigdy nikt mi w ASO nic nie wydziwiał :o

 

Ja jakoś nie mam zaufania do elfa i jeżdże na lm, którego cena zabija.

 

Jakoś nie mam zaufania do

Nie wiem, gdzie masz to ASO, ale u w Wawie wymiana oleju kosztuje 90zł ;)

 

We Wrocławiu 140 zł :o Złodzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jakiego producenta jest stosowany generalnie w każdym ASO jako podstawowy? W instrukcji obsługi jest tylko tajemnicza nazwa, że jest to oryginalny olej Nissan 5W40. Można coś o nim powiedzieć? Co prawda pierwszy przegląd z wymianą oleju czeka mnie w maju przy przewidywanym przebiegu 10 tys., ale korzystając, że jest poruszany ten temat to z ciekawości pytam. Powszechnie koledzy widzę, że sami kupujecie Elfa na przegląd i też mam taki zamiar, ale jaki to jest ten olej ASO i czy jest lepszy od Elfa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to to na pewno. Pytanie tylko jaki to jest odpowiednik tego z beczki do tego z bańki? Tak by przykładowo kupić ten, który leją 2x taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to od kilku lat na 100% olej produkowany przez koncern total/elf jeśli chodzi o olej OE na EU. Mają za to podpisaną umowę z Shell i takowy wlewają (nie zawsze) przy przeglądach. OE najczęściej jest na życzenie i nie jest w beczkach, a kanistrach.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Wrocławiu 140 zł :o Złodzieje...

O masz, może chociaż z filtrem. 90 zeta to sama usługa, chyba że do Pulsarii jest taniej :D

 

Ja jestem naprawdę bardzo zadowolony z cen w ASO. Pierwszy przegląd 230 zł, drugi 330 (obie ceny z moimi materiałami). Do tego jeszcze mi dali zastępczaka na czas drugiego przeglądu.  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O masz, może chociaż z filtrem. 90 zeta to sama usługa, chyba że do Pulsarii jest taniej :D

 

Ja jestem naprawdę bardzo zadowolony z cen w ASO. Pierwszy przegląd 230 zł, drugi 330 (obie ceny z moimi materiałami). Do tego jeszcze mi dali zastępczaka na czas drugiego przeglądu.  :thumbsup:

 

 A gdzie tam, mój olej, mój filtr. Sama usługa tyle. Pierwszy przegląd w moim przypadku to 370 zł z moimi materiałami. Myślałem, że Wa-wa ma drożej. Niestety oba ASO we Wrocławiu są tej samej firmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manix, dzięki, a orientujesz się może czy silniki w fabryce są zalewane Totalem/Elfem 5w40 czy jak obiegowa opinia wśród wielu ludzi krąży, że jest to jakiś olej na dotarcie o całkiem innych parametrach? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i olej wymieniony. Pan z serwisu chyba tylko tak straszył przez tel bo na żywo nawet nie dopytal co ze sobą przywiozłem tylko wziął kluczyki i pojechał do garażu. Cena usługi to 76 zł a wcsklad tego wchodzi wymiana uszczelka pod korek i płukanka cokolwiek to znaczy. Koszt całej operacji z moimi częściami to 226 zł. W ASO za to samo z ich czesciami ok 400 zł. Opłaca się

Edytowane przez QubaL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

manix, dzięki, a orientujesz się może czy silniki w fabryce są zalewane Totalem/Elfem 5w40 czy jak obiegowa opinia wśród wielu ludzi krąży, że jest to jakiś olej na dotarcie o całkiem innych parametrach? :)

Nie mam pojęcia, ale przy tak długich interwałach chyba syfu nie leją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo tylko podnieśli cenę przeglądu.Klient nie jest w stanie tego sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient nie jest w stanie tego sprawdzić.

Ale ja sprawdzę, bo na każdym przeglądzie stoję obok samochodu i obserwuje co tam grzebią :wow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...