Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz,a mówiłeś że nie zgadzasz się z tym "drugim"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czytałeś jaka jest różnica w mocy? Niezauważalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie twierdziłem że 98 jest lepsze, tylko że w dobie fałszowania paliw ,jest szansa że te lepsze będą trzymały parametry niezbędne do prawidłowej pracy

O mocy nawet nie wspomniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie twierdziłem że 98 jest lepsze, tylko że w dobie fałszowania paliw ,jest szansa że te lepsze będą trzymały parametry niezbędne do prawidłowej pracy

O mocy nawet nie wspomniałem

Więc zwracam honor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie widzę różnicy :) To taki "urban legend" z tym lepszym niemieckim paliwem moim zdaniem :)

Kiedyś tankowałem różne wersje Pb98, ale prawda jest taka że poza ceną nie widziałem róznicy. Na argumenty o trwałości silników mam dwie odpowiedzi:

1. Wątpię by to miało znaczenie

2. Na pewno nie ma to znaczenia dla  mnie. Dotychczas największy przebieg jaki miałem w samochodzie to 102 tyś (QQ J10), wszystkie samochody zmieniałem zawsze wcześniej i nigdy nie miałem problemów. Jeżeli jest jakaś różnica to być może ujawnia się ona po 300-500 tyś km, a to mnie zwyczajnie nie dotyczy :)

Jak ja bym zmieniał samochody co 3 lata to nawet bym nie odkurzył w środku niech se posprząta następny.

A lał wachę z Auchama bo co mnie silnik by obchodził niech się martwi następny.

Z tym drugim.

A cały czas chodzi mi o to, że lanie 98 nic nie daje jeśli nie mamy odpowiednio zestrojonego silnika.

A 98 jest chrzczona dodatkami, które w normalnym silniku wypalają dziury w tłokach.

Shell Vpower Rancing topi tłoki przy częstym stosowaniu ale nie 98Ultimate  :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Colins nie lejemy tego co nam podają tylko lejemy to co sobie sięgniemy przy dystrybutorze czasy CPNu już dawno się skończyły  :)

Soory to moja wina z tą wachą- wracamy do tematu 1.2DIG-T opinie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie spalanie nadal 10,5 - ale cały czas miasto... myślę ze chyba ma prawo tyle palić w mieście, w końcu to automat. Jednak w poniedziałek szykuje się wyjazd w góry do Piwnicznej Zdroju, czyli jakieś 580 km, trasa A2, potem z Łodzi do Katowic i A4 za Kraków... zobaczymy jak wyjdzie spalanie :)

 

Wróciłem, i powiem tak - przy prędkościach autostradowych 130 - 140 km/h nie ma siły żeby spalił mniej jak 9 litrów, mi średnie spalanie właśnie z jazdy autostradą + góry wyszło właśnie 9, ponadto w dzień wyjazdu mega wiało i autostradą gnałem pod wiatr. Żeby w miarę przyspieszał to musimy trzymać wysokie obroty. Ogólnie auto świetnie spisujące się w trasie - bardzo wygodne. Nie jest to połykacz autostrad ale nie można się tego spodziewać przy pok. 1.2. Pytanie mam jedno do użytkowników i najlepiej ze skrzynią x-tronic - czy w momencie włączenia 6 biegu i prędkości około 100 km/h auto jakby na 2 sekundy spada lekko z obrotów i czuć stratę mocy by nagle zacząć przyspieszać. Miał ktoś może z was takie odczucia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Edek, nie odpowiadaj na moje posty. Potrafię być obiektywny więc zauważam, że nie ma między nami porozumienia. Szanuję jednak Twoje kontrowersyjne wpisy i staram się ich nie komentować. Miło by było gdybyś Ty zachował się podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie mam Qashqai'a 1.2 CVT, ale zrobiłem nim z 200km i obecnie mam starszego Qashqai 2.0 CVT więc dziś zobaczę jak to jest w moim, ale pytanie za 100pkt - po co Ci 6 bieg? Te wymuszone przełożenia nie mają sensu.

Przynajmniej z mojego punktu widzenia - bo przyjemniej się jedzie :-)

Pewnie,że na 5-tym biegu można jechać 140km/h,ale jak masz wtedy prawie 4 tysiące obrotów,to w środku wcale nie jest przyjemnie i męczysz silnik nie potrzebnie. Na 6-tym biegu byłoby ciszej.

Moja druga połówka ma bardzo fajne autko, Citroena C3 z 4-biegowym automatem - jeździ super,bo skrzynia mimo tylko 4 biegów jest zgrana bardzo dobrze do tego auta, ale to nie zmienia faktu,że na autostradzie jest głośno i masz 4 bieg i aż się prosi,żeby był jeszcze jeden(a najlepiej dwa).

Jedno z najfajniejszych aut jakim jechałem to był Range Rover Evoque, z piękną niemiecką skrzynią ZF,która miała 9 biegów - ten samochód miał zawsze ~2 tysiące obrotów,praktycznie niezaleznie od prędkości z jaką jechałeś - luksusem w takim aucie nie jest tylko skóra na siedzeniach i drewno na desce rozdzielczej,ale też to ,że w środku jest zawsze cicho :-) Dlatego w moje skromnej opinii - im więcej biegów tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, X-tronic ma 7 biegów :) Akurat ja wolę nieraz sam zmieniać mu biegi, wtedy jest żwawszy na starcie. Ale w przypadku jazdy w trybie automatycznym, również przy około 100 km/h traci na chwilkę moc. Ciekawi mnie czy inni użytkownicy mają podobny objaw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strider - gambiting wyraźnie, albo zaraz nie zrozumiał istoty Twojego zdziwienia, albo nie wie jak działa (jest zbudowana) przekładnia CVT.... Chyba jedno i drugie.

Edytowane przez Karminadel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Process ja i Nissan serwis oczy wybałusza na widok moje tiidy oficjalnie była składana w meksyku .

Rok produkcji w meksyku grudzień 2011 a pierwsza rejestracja w Polsce i wyjazd na drogę Sierpień 2012r!

Ostatnio chlapacze oryginalne kupiłem i tył pasował a przód już nie te mocowania bo inna większa listwa progowa,ale nie nazywał bym się Edek jak bym nie dorobił na Tip Top :devil:

Process z ameryki to ja mam osłonę maski przed kamieniami,super się sprawdza i w zimę i mrozy trzymie ostro a jest magnetyczna!

 

 

Process amerykańskie mają w większości automaty a moja manuał ale ile ja bym dał za automat!!!

Ostatnio kupowałem zabezpieczenia polecam wam wszystkim są uniweralne!!

na samym dole zdjęcia 60zł komplet na zniżki a zwsze woda i piach tam się zbiera !!

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/98194-problem-z-uk%C5%82adem-kierowniczym/page-6

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Process ja i Nissan serwis oczy wybałusza na widok moje tiidy oficjalnie była składana w meksyku .

Rok produkcji w meksyku grudzień 2011 a pierwsza rejestracja w Polsce i wyjazd na drogę Sierpień 2012r!

Ostatnio chlapacze oryginalne kupiłem i tył pasował a przód już nie te mocowania bo inna większa listwa progowa,ale nie nazywał bym się Edek jak bym nie dorobił na Tip Top :devil:

Process z ameryki to ja mam osłonę maski przed kamieniami,super się sprawdza i w zimę i mrozy trzymie ostro a jest magnetyczna!

 

 

Process amerykańskie mają w większości automaty a moja manuał ale ile ja bym dał za automat!!!

Ostatnio kupowałem zabezpieczenia polecam wam wszystkim są uniweralne!!

na samym dole zdjęcia 60zł komplet na zniżki a zwsze woda i piach tam się zbiera !!

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/98194-problem-z-uk%C5%82adem-kierowniczym/page-6

ok pytam, bo z tego co wiem to w Polsce nie jest dostepna do kupienia w salonie (w uk tez nie) wiec albo US albo JAP lub moze AST ... ;)

Murano tez w UK nie kupisz (durne przepisy podatkowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie - dobrze to jedzie.

 

To polecam zatem filmik:

 

Super ta skrzynia i na pasku. :devil:

Ale do mocniejszych silników to tak,przy słabszych pewnie wpada w zadyszki!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiidę zaniechano sprowadzać do EU w 2011/12 roku.Wszystkie na EU były z Mexico,jak i na USA ,tam nazywała się Versa.W Am.Płd.była sprzedawana jako doge trrezo a w Azji.tiida ,latio iAustralia pulsar.W Afryce tiida i bliski wschód -pulsar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie - dobrze to jedzie.

 

To polecam zatem filmik:

 

Oczywiście że wiem,jak działa skrzynia CVT. Odpowiadałem tylko na pytanie "ale pytanie za 100pkt - po co Ci 6 bieg?". Jako,że nowa skrzynia CVT zachowuje się tak jak normalna skrzynia,to zdziwiłbym się,gdyby udawała tylko 5 biegów,a nie 6 lub 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę Panowie za bardzo wam te oktany w głowie siedzą. Liczba oktanowa to nic innego jak odporność paliwa na spalanie stukowe-czyli wybuchowe, gwałtowne. Benzyna musi w silniku spalać się w sposób kontrolowany i spokojny. Wyższe liczby oktanowe są wymagane w silnikach z wysokim stopniem sprężania, bo większe ciśnienie sprzyja bardziej gwałtownemu spalaniu benzyny. Reasumujac, silnik nie dostosowany do paliw 98 nic nie skorzysta z takich paliw. Owszem, paliwa premium są dodatkowo uszlechetniane i podrasowywane. BP dodaje np. utleniacze, żeby zwiększyć kalorycznosc. Zwykły silnik pracuje na takich paliwach gładziej. Kierowca ma wrażenie, ze silnik lepiej rozwija moc i pewnie nieco delikatniej obchodzi się z pedałem gazu, co wpływa na nieco mniejsze spalanie. Ot cała tajemnica.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jak pięknie i fachowo opisane ,i plus ogromny wędruje do Rangera :)

Gromkie brawa dla Rangera  :claps:

Dokładnie silniki pracują gładziej ,spokojniej i co zapominam napisać nie trzeba tak często redukować biegów.

Co do wrażeń to silnik lepiej reaguje na gaz, nie trzeba tak deptać i cisnąć jak na 95 nawet Bp czy Orlen.

Edytowane przez Edek01
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pije jestem abstynentem  :)  

Ja na 98 nie muszę często redukować aby pociągnąć silnik do wzniesienia, wyprzedzania itp.

Na 95 no jakoś trzeba było deptać albo redukować .

Ale to nie jedyne zmiany ,bo powietrza silnik też więcej dostaje to mu lżej jak na filtrze papierzaku ,i militec-1 gości co 20000km ,wacha 98.

U mnie wiele rzeczy składa się na lepszą dynamikę silnika ,ja tam go nie muszę piłować i deptać pedał do podłogi .

A wiesz jak kosiarka zapitala na 98 dużo dłużej tyle powiem dla przykładu do 95.

Więcej skoszę na jednym zbiorniku.

Edytowane przez Edek01
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...