Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Jakiego Qashqai-a II wybrałem/am?


elsebo
 Udostępnij

Qashqai-a J11  

330 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiego Qashqai-a II wybrałem/am?



Rekomendowane odpowiedzi

Ja długo wahałem się między 1,2 na wypasie, czy biedniejszy 1,6. Ja do końca nie byłem pewny do 1,2, ale żona i bajery wpłynęły na wybór 1,2. Na co dzień jeździ nim żona, więc przy wyborze nie upierałem się w zaparte. 

 

Dziś stuknęło pół roku i 7400 km. Jestem pozytywnie zaskoczony. Nadal jazda nim sprawia mi radość. Dach mam szklany i kolejne też będzie w miarę możliwości miało. Osób z przodu nie oślepia, dla tych z tyłu można zasłonić. Wiadomo, że latem pozostawienie auta z odsłoniętym spowoduje szklarnię, więc jakieś tam małe minusy są. Jednak plusem jest jasne wnętrze.

 

Spalanie 1,2 będzie takie same jak w 1,6 lub wyższe. Dziś zrobiłem nim 350 km po Polsce i dynamika tragedii nie ma, jak na 1,2l. Zresztą w 1,6 też szału nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin_1988 wielkie dzięki za opinię. Acenta 1.2 plus Pakiet Bezpieczeństwa plus lakier perłowy - tak to widzę na chwilę obecną. Wszystko co potrzeba w zasadzie ma plus te bajery z zakresu bezpieczeństwa, moze kiedys okażą sie zbawienne ;-) oby nie. Czujniki parkowania przydadzą sie zawsze. Chyba lepiej wydac na to niż na szklany dach.

Nie wiem jak Was, ale mnie wnerwiaja przyciemnione szyby tylna i tylne boczne. Dobrze ze Acenta ich nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin_1988 wielkie dzięki za opinię. Acenta 1.2 plus Pakiet Bezpieczeństwa plus lakier perłowy - tak to widzę na chwilę obecną. Wszystko co potrzeba w zasadzie ma plus te bajery z zakresu bezpieczeństwa, moze kiedys okażą sie zbawienne ;-) oby nie. Czujniki parkowania przydadzą sie zawsze. Chyba lepiej wydac na to niż na szklany dach.

Nie wiem jak Was, ale mnie wnerwiaja przyciemnione szyby tylna i tylne boczne. Dobrze ze Acenta ich nie ma.

Ciebie wnerwiają,ale twoich pasażerów z tyłu już nie :shifty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jakoś pachnie agrotuningiem i oklejaniem folią, mimo że to fabryczny bajer.  Wiem że przepisy pozwalają tylko tylną i tylne boczne przyciemniać - ale wygląda to zawsze nie bardzo. A sam podróżując z tyłu przy takich szybach wolałbym jednak widzieć świat w naturalnej tonacji - latem ok, bo mniej operuje słońce, ale w naszym klimacie więcej szarugi, a przy przyciemnianych to już w ogóle deprecha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam szyby z tyłu przyciemniane i jakoś nikt się nie skarżył,fakt jak chcesz zobaczyć co z tyłu leży to może trochę przeszkadzać ale jak jest słonecznie to rzecz nieoceniona. Szklany dach i owszem dla pasażerów z tylu może być upierdliwy i czy jest aż tak potrzebny? Chyba nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklany dach się przydaje nawet kierowcy ;)

 

A co do wyboru kolejnego auta - myślałem nad CX-4, ale pewnie na razie (o ile) w Europie się nie pokaże...

Najwyżej skończy się na 3-m QQ. Jeździłem 1.6T, fajnie się zbiera, tyle czy do jazdy po mieście ma to sens :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Chłopaki za pociągnięcie wątku.

CX4 na początku chyba nie trafi do Europy. A widzieliście nissanowski model między Jukiem a QQ. Niejaki Kiks... Nazwa dla Europy chyba powinna być inna :-) wszak niecelny strzał jako nazwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kicks to na razie II połowa tego roku nawet w Am. Południowej, czyli w Europie pieśń przyszłości ;) tak jak CX-4.


Dla mnie to jakoś pachnie agrotuningiem i oklejaniem folią, mimo że to fabryczny bajer.  Wiem że przepisy pozwalają tylko tylną i tylne boczne przyciemniać - ale wygląda to zawsze nie bardzo. A sam podróżując z tyłu przy takich szybach wolałbym jednak widzieć świat w naturalnej tonacji - latem ok, bo mniej operuje słońce, ale w naszym klimacie więcej szarugi, a przy przyciemnianych to już w ogóle deprecha. 

 

Dlatego najlepszym połączeniem jest szklany dach i przyciemniane szyby z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklany dach się przydaje nawet kierowcy ;)

 

A co do wyboru kolejnego auta - myślałem nad CX-4, ale pewnie na razie (o ile) w Europie się nie pokaże...

Najwyżej skończy się na 3-m QQ. Jeździłem 1.6T, fajnie się zbiera, tyle czy do jazdy po mieście ma to sens :/

A dlaczego nie miało by mieć sensu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego najlepszym połączeniem jest szklany dach i przyciemniane szyby z tyłu.

szklany dach jest tak samo fajny jak reszta ficzerow, cieszy dopoki jest sprawny, pozniej przyprawia o siwe wlosy ; )

choc nie ukrywam ze w pochmurny dzien, wewnatrz auta jest optymistyczniej

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'jak nie odczuwa jak odczuwa' parafrazujac F. Kiepskiego ; )

w horoskopy nie wierze ale poziom swiatla podobnie jak i kolory ma wplyw na psychike, reakcje i zachowania

chyba ze ja jestem normalny inaczej ; )

 

w przypadku kierowcy, niech to odczuwanie bedzie nawet na poziomie 10% pozytywnych wrazen jakich moga doznac pozostali pasazerowie auta z panorama dachowa i tak bedzie mialo kapitalne znaczenie chocby dla bezpieczenstwa wszystkich podrozujacych

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano tak ze jesli kierowca ma dobre nastawienie psychiczne to mniej miejsca na irytacje, nerwy, agresje i wieksza odpornosc na zmeczenie... malo?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie blagaj... tak uwazam ale nasycenie swiatlem wnetrza pojazdu to jeden z wielu aspektow majacych wplyw na bezpieczenstwo jazdy autem (przynajmniej dla mnie), moge wymienic jeszcze kilka i to nie tylko tych pryncypialnych jak sprawnosc hamulcy czy jakosc bieznika ogumienia

 

przytaczajac inne zagadnienia bezpieczenstwa ruchu drogowego zwiazanego ze sloneczna pogoda odchodzisz od meritum sprawy i chyba nie chcesz zasugerowac ze kierowcy z takimi dachami wpadaja w euforie od nadmiaru swiatla i to glownie oni sa sprawcami wypadkow i kolizji

 

dachowanie ze szklanym dachem... tutaj mozesz miec racje ze otwor takiego okna oslabia strukture auta ale mysle ze konstruktor i producent przewidzieli takie sytuacje i uwzglednili to w projektowaniu poszczegolnych modeli

nie sadze zeby podrozujacy takimi autami odnosili obrazenia wieksze niz autami nie majacymi panoram dachowych, tym bardziej ze dostepne informacje znacznie czesciej przytaczaja fakty wypadniecia osob podrozujacych przez szyby a nie przez okna dachowe

 

jesli mamy dalej dyskutowac na ten temat to moze poprosmy kogos o wydzielenie tematu od postu #2182 zeby nie robic offtopa

 

pozdrawiam

 

ps. teraz znikam, musze leciec na matury ; )

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja nad wyższością 1.6 nad 1.2 czy odwrotnie jest kompletnie nonsensowna. Każdy musi sobie sam odpowiedzieć na pytanie, czy woli mieć lepsze osiągi, czy 10k więcej na koncie lub na pytanie czy woli mieć szereg różnych bajerów na pokładzie, czy więcej koni pod maską by pokazywać sąsiadowi, że jest "lepszy" na światłach. Na te pytania nie ma jedynej i właściwej odpowiedzi. Każdy kierowca ma inny temperament, inne ambicje, inne priorytety i inny sposób użytkowania pojazdu.

 

Natomiast można sobie jasno powiedzieć, że silnik 1.2 jest silnikiem zupełnie wystarczającym do tego pojazdu i taki QQ absolutnie nie jest zawalidrogą.

 

Ale ja rozważam i tak tylko wersję N-Connect, czy będzie to 1.2T czy 1.6T nie ma wpływu na wersję. Bardziej chodzi o "niepotrzebnie" wyższe zużycie paliwa, chyba ze to, że będzie więcej kucy, to krócej się w korkach postoi ;)

Edytowane przez MKa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewidzieli powiadasz? ;) Popatrz sobie na testy "small overlap crash test" samochodów z rocznika ~2013 na youtubie. Obejrzyj kilka i wróć tu i powiedz, że konstruktorzy i producenci przewidują. 

 

Ciekawe, że teraz auta lepiej wypadają w tych testach ;)

 

Producenci wiedzą, jakie planują dla nich crashtesty, stąd np. w 2012 Rogue miał kiepski wynik, teraz ma dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do mnie dziś dzwonił diler -  dojechała moja QQ-łka  :D . Odbiór w przyszłym tygodniu. HURA :jump: . W końcu będę "pełnoprawnym" członkiem Klubu  :nissan2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekam aż dostane kluczyki i piszę do admina o legitymacje członkowską ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do mnie dziś dzwonił diler -  dojechała moja QQ-łka  :D . Odbiór w przyszłym tygodniu. HURA :jump: . W końcu będę "pełnoprawnym" członkiem Klubu  :nissan2:

 

 

Ile czekałeś od momentu zamówienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogląd o wpadaniu kierowców z takimi dachami w euforię jest tak samo sensowny jak pogląd, że większe nasłonecznienie samochodu wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo jazdy. Idąc tym tropem to strach wsiadać do samochodu po zmroku!

 

Ja rozumiem, że można sobie lub małżonce na milion sposobów uzasadniać zakup szklanego dachu, ale żeby bezpieczeństwem? Większość osób zastanawia się odwrotnie, czy nie wpływa on negatywnie na bezpieczeństwo.

Przewidzieli powiadasz? ;) Popatrz sobie na testy "small overlap crash test" samochodów z rocznika ~2013 na youtubie. Obejrzyj kilka i wróć tu i powiedz, że konstruktorzy i producenci przewidują. 

byc moze nalezysz do tej grupy uzytkownikow ruchu drogowego ktorzy bezpieczenstwo postrzegaja tylko przez pryzmat mechanizmow majacych bezposredni wplyw na bezpieczenstwo, tych o ktorych wspomnialem wczesniej, tj. hamulcow, opon, systemu pirotechnicznego, stanu technicznego, oswietlenia zewnetrznego auta etc

 

ja jednak nie lekcewazylbym wplywu takich czynnikow pasywnych jak ergonomia stanowiska kierowcy, wlasciwe ogrzewanie i wentylacja przedzialu pasazerskiego, system audio (rodzaj muzyki), kolor tapicerki (tak, tak) czy w koncu przedmiot naszej dyskusji - okno dachowe

byc moze efekt dzialania pojedynczego elementu nie bedzie od razu zabojczy ale dyskomfort wynikajacy z irytujacego dzialania ktoregos z nich, moze juz sie przyczynic do pogorszenia warunkow kierowania pojazdem, nadmiernej nerwowosci, zmeczenia. agresji a w konsekwencji do niepozadanych zachowan skutkujacych incydentami majacymi wplyw na bezpieczenstwo

 

hipotetycznej malzonce nie musze niczego udowadniac z powodow o ktorych nie chce tutaj pisac a kupujac samochod z oknem dachowym zastanawialem sie jak dlugo ten element bedzie sprawny i gdzie pozniej znajde specjaliste ktory bedzie umial go naprawic

co prawda jest to dopiero moje trzecie auto z oknem dachowym ale jego posiadanie w kontekscie bezpieczenstwa z powodu obnizonej sztywnosci konstrukcji nadwozia czy wypadniecia przez nie, nigdy nie przyszlo mi do glowy

 

napisze wiecej, ... idac tym tropem lepiej w ogole nie miec samochodu! wszystko zalezy kto jakim tropem pojdzie a one czesto prowadza na manowce... w tym wypadku manowce polemiki ; )

 

obejrzalem sobie, wrocilem i odpowiadam: nikt nie jest doskonaly a wspomniani konstruktorzy i producenci na miare swoich zdolnosci technicznych i materialowych staraja sie aby te pojazdy byly bezpieczne ale zupelnie nie rozumiem co do dyskusji o wplywie okna dachowego na bezpieczenstwo ma small overlap crash test? bardziej zasadny bylby crash test pojazdu z oknem dachowym, skoro jednak o czym wczesniej wspomniales, testuja tylko auta bez takich okien, nie ma to wiekszego wplywu

gdyby umieszczanie okien dachowych w istotny sposob obnizalo to bezpieczenstwo to pewnie patent zostalby zaniechany, widocznie tak nie jest a plyta dachu nie jest elementem majacym pierwszoplanowe znaczenie w sztywnosci konstrukcji nadwozia

 

> Może dlatego, że dobry nastrój, dobra nawierzchnia itd. skłania do przesadnie szybkiej jazdy?

 

byc moze pomyliles dobre samopoczucie z brawura a to dwa rozne stany psychiczne

 

zeby nie generowac nowych watkow pobocznych wrocmy sie do Twojego stwierdzenia z #2182 w ktorym napisales:

> Kierowca nie odczuwa za bardzo zalet takiego dachu.

 

nie odczuwa za bardzo tzn. ze jednak jakies zalety odczuwa i godzisz sie z tym ze one sa obecne

jakie to zalety nie sa odczuwane przez kierowce a odczuwaja je inni pasazerowie wg. Ciebie?

IMO kierowca korzysta z dobrodziejstw okna dachowego w takim samym stopniu jak wszyscy inni obecni na pokladzie

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile czekałeś od momentu zamówienia ?

 

 

Praktycznie równo 3 miechy. Zamówiłem 18.02, odbiorę koło 13.05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin_1988 wielkie dzięki za opinię. Acenta 1.2 plus Pakiet Bezpieczeństwa plus lakier perłowy - tak to widzę na chwilę obecną. Wszystko co potrzeba w zasadzie ma plus te bajery z zakresu bezpieczeństwa, moze kiedys okażą sie zbawienne ;-) oby nie. Czujniki parkowania przydadzą sie zawsze. Chyba lepiej wydac na to niż na szklany dach.

Nie wiem jak Was, ale mnie wnerwiaja przyciemnione szyby tylna i tylne boczne. Dobrze ze Acenta ich nie ma.

Szyby przyciemniane są ok. Dzięki nim mniej jesteś oślepiany przez auta z tyłu. Sami wiemy jak to jest dzisiaj z "wspaniale" ustawionymi światłami. 

 

Nie wiem, jak w QQ, ale ostatnio spotkałem się z twierdzeniem, że oryginalne szyby nie są oklejane folią, lecz fabrycznie "dymione". Przyglądałem się im w mojej QQ i....... nadal się zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą podpisałem wstępną umowę kupna-sprzedaży na mojego obecnego QQ - klient wpłacił zaliczkę i wynegocjował ze mną , że samochód odbierze ode mnie 11.06.2016 chociaż ja chciałem żeby był ze mną do końca czerwca/początek lipca bo wtedy ma być do gotowy zamówiony następca.

W sumie to i cieszę się  :)  i trochę smutno  :(  - jak baba ( nie obrażając żadnej z kobiet ) bo obecny QQ jest rewelacyjny , ale nowy to dopiero będzie mam nadzieję rewelacja .

Teraz tylko trzymam kciuki żeby fabryka się sprężyła i jak najszybciej wyprodukowała nowego QQ żebym w połowie lipca nie musiał na wczasy jechać służbową Skodą bo mi się ona z pracą kojarzy  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem, jak w QQ, ale ostatnio spotkałem się z twierdzeniem, że oryginalne szyby nie są oklejane folią, lecz fabrycznie "dymione". Przyglądałem się im w mojej QQ i....... nadal się zastanawiam.

 

nie znam producenta który by jako fabrycznie przyciemniane szyby oferował szyby przyciemnione folią

 

na 100% nie jest to folia ale co do techniki przyciemnienia to się nie wypowiem bo nie mam zielonego pojęcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano. Pisząc o niechęci do przeciemnianych bocznych tylnych i tylnej bralem pod uwagę jedynie kwestie estetyki i spójności. Przepisy pozwalaja przyciemniac tylko szyby będące poza bezposrednim polem widzenia kierowcy. Domyślam się, że w przypadku tylnej ma to dodatkowy walor że nie oślepia, zresztą sama tylna niech sobie będzie, ale patrząc z boku widac nienaturalne odcięcie koloru szyb od słupka B, co zaburza moim zdaniem linię nadwozia oraz wygląda jak dołożone w warsztacie. No tak już mam...

Ps. W kwestii oślepiania przez jadących za mną liczę na elektrochromatyczne lusterko wsteczne dostępna w Pakiecie Bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...