Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

spalanie 1,6 benzyna 160 KM


abp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bo to się już przewijało dziesiątki razy na forum - bo na zachodzie jeżeli nie chcesz zapłacić fortuny za ubezpieczenie/podatek drogowy, to MUSISZ mieć mały silnik.

Znam ludzi,którzy chcieli kupić w UK Polo 1.4 mając 19 lat i ubezpieczyciel powiedział wprost,że to jest za duży silnik jak na taki wiek,najlepiej poszukać czegoś 1.0 albo nawet mniej. Ubezpieczenie roczne za Polo 1.4L - 3000 funtów(~15 tysięcy złotych na rok). W Polsce nie zaobserwowałem takiego zjawiska - za auto z silnikiem 4.4L płaciłem niewiele więcej niż płacę teraz za QQ z silnikiem 1.6. Ale w UK nie dość,że byłoby ogromne ubezpieczenie,to jeszcze płaciłbym podatku za emisje prawie 1000 funtów(~5000zł) na rok. A auta nie są produkowane na takie kraje jak Polska,tylko na takie jak UK, Francja czy Niemcy,gdzie płacimy więcej w zależności od emisji/pojemności, więc autentycznie nie zdziwię się,jeżeli za 5-10 lat, w QQ3 zawita silnik rzędu 0.9L :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest . Tylko to 'ni jak ma się" do ekologii ...która niby  "przyświeca" tym trendom !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekologia to Nissan Leaf ,siedziałem u zaborowskiego super przestronny wygodny 254Nm od zera!!!!  ale 130000zł i brak gniazdek z 220V na mieście po trasie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekologia to Nissan Leaf ,siedziałem u zaborowskiego super przestronny wygodny 254Nm od zera!!!!  ale 130000zł i brak gniazdek z 220V na mieście po trasie!

A u mnie pod firmą jest 45 miejsc parkingowych i już stoi 8 leafów. Rząd UK dokłada się prawie 10 tysięcy funtów do zakupu(więc cena dużo poniżej 100 tys. złotych wychodzi),parkujesz za darmo, w mieście łądujesz za darmo i nawet jak ładnie wypełnisz aplikację to za darmo u Ciebie w domu zainstalują ładowarkę. Jak masz elektryczne auto to nawet masz zniżkę na panele słoneczne na dachu.

Ale możesz mieć takiego Leafa za 169 funtów na miesiąc(~850zł na miesiąc?) więc wcale mnie nie dziwi,że jeździ ich tutaj już masa ( http://www.nissan-offers.co.uk/new-vehicles/leaf )

 

I o ile jest to fajne autko do jazdy do pracy i czasem na miasto,to ekologia zależy tylko i wyłącznie od tego skąd pochodzi prąd - w Polsce prawie wszędzie z węgla,więc marna pociecha.

Ale no, nie schodźmy z tematu.

Edytowane przez gambiting
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie pod firmą jest 45 miejsc parkingowych i już stoi 8 leafów. Rząd UK dokłada się prawie 10 tysięcy funtów do zakupu(więc cena dużo poniżej 100 tys. złotych wychodzi),parkujesz za darmo, w mieście łądujesz za darmo i nawet jak ładnie wypełnisz aplikację to za darmo u Ciebie w domu zainstalują ładowarkę. Jak masz elektryczne auto to nawet masz zniżkę na panele słoneczne na dachu.

Ale możesz mieć takiego Leafa za 169 funtów na miesiąc(~850zł na miesiąc?) więc wcale mnie nie dziwi,że jeździ ich tutaj już masa ( http://www.nissan-offers.co.uk/new-vehicles/leaf )

 

I o ile jest to fajne autko do jazdy do pracy i czasem na miasto,to ekologia zależy tylko i wyłącznie od tego skąd pochodzi prąd - w Polsce prawie wszędzie z węgla,więc marna pociecha.

Ale no, nie schodźmy z tematu.

Jak pięknie można można ,a u nas  w pupę można .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gambiting , potwierdzam , w Irl podobnie i do tego 0€ za podatek drogowy i coraz więcej gniazdek 


i wiatraków na wzgórzach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis znowu mialem okazje troche sobie po miescie pojezdzic i komputer wskazuje srednio 7.5-8l. Co ciekawe malzonka miala pretensje, ze jej kochane autko wysokimi obrotami (silnika) mecze :)

Jutro wybieram sie na mala wycieczke to moze bede w stanie cos wiecej napisac nt spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7.8- 8l przy włączonej klimie   :)

Wyłącz to spadnie spalanie  :D

To SUPER Japoński silnik !

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez nie bede klimy wylaczal tylko po to zeby mi spalanie spadlo ... klima jest od tego zeby z niej korzystac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ci jest gorąco w samochodzie :D  ???

Ja to sobie ustawiam LO AC off i 3 bieg i bajka bo na 17 to się ugotować idzie !

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jakos tak mi zostalo :)


Pamietam, ze ktos gdzies wspominal o trybie ECO piszac o spalaniu -jak sie to wlacza? Czy to tylko w automacie jest?

-------------------------------------------------------

dzis wybralem sie na mala wycieczke do Trojmiasta  (z Torunia).

Jazda autostrada z predkoscia 150-160 z rzadkimi spadkami do 140 i rzadkimi wzlotami do 170 -spalanie na calej trasie Torun-Obwodnica Gdanska (150km)-komputer pokazal 8.9l -klima czasy czas dziala

powrot:

centrum Sopotu-pierwszy MOP na A1 (kilka kilometrow od bramek wjazdowych) -czyli ladna droga lasem (Czyzewskiego) i obwodnica -predkosc ok 70-90 -duzo aut na obwodnicy a i nie spieszylo mi sie-odcinek ok39km -spalanie wyszlo 5.6l -AC chodzilo

Pierwszy MOP na A1- do Torunia (150km) -predkosc staralem sie utrzymac ok 140 ale i tak przewaznie jechalem miedzy 140-150 -spalanie 8.5l - AC chodzilo

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, kombinuje, rozkminiam ale za cholerę nie wiem po co w zimie jeździć z włączoną klimą... Bo jest? Dobrze, że nie masz przyczepy kempingowej ;)

A spalanie niezłe - ciekawe ile by było bez klimy.

Edytowane przez Kuras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zimie z klimą po to,aby osuszyć wnętrze,aby i to jest przede wszystkim! aby spręzarka miała smarowanie.W czynniku chłodzącym jest smar ,który smaruje i konserwuje sprężarkę i wskazane jest od czasu do czasu przejechać się z załączoną klimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, kombinuje, rozkminiam ale za cholerę nie wiem po co w zimie jeździć z włączoną klimą... Bo jest? Dobrze, że nie masz przyczepy kempingowej ;)

Ja jeżdżę z włączoną cały czas. Po pierwsze - poniżej 5C ona i tak nie działa, chyba że włączysz nawiew na szybę(przecież to pisze jak byk w instrukcji), a po drugie - jak działa,to osusza powietrze i nigdy nie mam zaparowanych szyb.

I po trzecie - w instrukcji także wyraźnie pisze,że trzeba co 2-3 tygodnie załączyć klimatyzację,żeby się przesmarował kompresor - bo jak nie,to nadejdzie wiosna,załączasz klimę, a tu kiszka i serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem problemów w Focusie z zawilgoconym wnętrzem wiec i tego patentu nie znałem ;)

 

W środę jeździłem testowo Tekną 1.6 dig-t i już wiem, ze to jest silnik dla mnie. Turbo-dziura jest mniejsza a dynamika bardzo fajna - przez to, ze QQ ciągnie już od niskich obrotów a auto jest dobrze wyciszone pozytywne wrażenia jeszcze się potęgują :)

Edytowane przez Kuras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o wyciszenie QQ. Przy szybkiej jezdzie -ok 130 i wiecej uciazliwy jest jedynie szum powietrza. Silnik prawie nieslyszalny poniewaz bardziej we znaki daje sie szum od powietrza, ale to pewnie jest tez efekt szklanego dachu ktory tak nie wycisza jak jednolity dach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ci jest gorąco w samochodzie :D  ???

Ja to sobie ustawiam LO AC off i 3 bieg i bajka bo na 17 to się ugotować idzie !

Edek ,przecież wystarczy że do ustawionych np.17*C włączysz przycisk AUTO i na 100% nie będzie Ci gorąco,chyba że klimę masz walniętą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy byłem złośliwy ? Napisaleś że Ci grzeje ,a Ty focha.  :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@obsługa klimy

Po przesiadce do Qashqaia - zadziwiło mnie właśnie to, iż zawsze jest włączona klimatyzacja. W dotychczasowych samochodach (czy w posiadanym Scenicu) w trybie AUTO sprężarka była włączana tylko gdy zachodziła taka potrzeba, np. jeżeli komputer uznała, że od uzyskania zadanej temperatury wystarczy tłoczyć powietrze z zewnątrz - to sprężarki nie włączał. Gdy np. wczesna wiosną/jesienią po uzyskaniu zadanej temperatury w rozgrzanej kabinie sprężarka była wyłączana, by - gdy temperatura wzrosła - ją znów włączyć.

A w Qashqaiu chodzi cały czas. Nawet jak ustawimy temperaturę na HIGH - sprężarka chodzi.

Co mnie dodatkowo zdziwiło to i sama instrukcja mówi, iż wyłączać sprężarkę należy tylko wyjątkowo, celem szybkiego ogrzania, bo inaczej.. grozi awaria [czy jakoś tak - nie mam instrukcji teraz pod ręką].

Te ostrzeżenie plus ciągła praca sprężarki mnie zastanowiła i mam taki wniosek: czy to nie jest związane z tym nowym czynnikiem 1234(S)YF - który mus cały czas krążyć w systemie, bo inaczej może układ szybciej koroduje, albo gaz ulatnia????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. dotychczasowych zasad sprężarkę wystarczyło uruchomić co parę tygodni na te kilkanaście minut żeby układ został przesmarowany. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby działała cały czas, ale trzeba liczyć się wtedy z nieco większym spalaniem.

Trudno powiedzieć jaki wpływ na całość ma ten nowy czynnik. Wiemy, że jest wybuchowy, mniej wydajny, a zarazem dużo droższy od nowego. W zasadzie to został przeforsowany przez ekologów, a tak naprawdę to ma chyba więcej wad niż zalet.

Z drugiej strony czynnik, niezależnie od tego jaki by był, jest jedynie nośnikiem oleju sprężarkowego. Olej krąży w układzie wraz z czynnikiem, a on (olej) pozostał chyba bez zmian. Przypuszczam więc, że zasady dbania o klimatyzację pozostały tak naprawdę bez zmian.

Jak będzie z trwałością okaże się w przyszłości.

Bo chyba jeszcze nikomu klima nie zepsuła się się w nowym QQ?

Nie wiem nawet czy komuś już sprawdzano/uzupełniano ten nowy czynnik?

Czy w ogóle w serwisie taki mają? :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wg moich obserwacji w trasie -poza miastem przy predkosciach 70-100 spalanie silnika 1.6 dig-t wynosi ponizej 6l.

Dzis np wybralem sie z Torunia do Bydgoszczy -trasa o dlugosci ok 50km, z predkoscia ok 80-100km, duzo odcinkow z ograniczeniem do 50km, spalanie w jedna strone wyszlo 5.7l, powrot 5.9l. Wynika z tego ze spalanie ponizej 6l poza miastem to standard.

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...