Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sonda nie jest integralną częścią,jest detalem produkowanym przez kooperantów.A jak oni produkują,mamy tego dowody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja przekornie (jak zawsze) napiszę, że do mojego odkurzacza mam większe zaufanie. :D

 

Oj, za ten hejt, to chyba powieszą moją podobiznę na równi z Edkiem we wszystkich ASO. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oj, za ten hejt, to chyba powieszą moją podobiznę na równi z Edkiem we wszystkich ASO. :o

Nie powieszą....klientów by stracili :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, nie stać Cię Edi i marudzisz. ;)

Bo gdyby było Cię stać, to byś kupił i... też marudził. :D

Colins ja przywiązuje się do samochodów tu nie o piniędze chodzi  :D

Bo............

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja darzę sentymentem swoje wehikuły, ale żebym się przywiązał do jakiejś marki, to nie powiem.

Lubię testować nowinki i zmieniać samochody.

Z tego samego powodu łeb odwraca mi się za każdą mijaną na ulicy nowinką na dwóch nogach. :D

Ale nie żebym od razu testował. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do łóżka też ?  :devil:

Tu żeś trafił w 10 mam 11 letnie bardzo ale to bardzo wygodne i za chiny ludowe nie kupie nowego :D

Ja już tak mam jak mi coś bardzo pasuje to bardzo o to dbam aby cieszyć się tym jak najdłużej :D  

 

Jak by nas powiesili mnie i Colinsa w gablotach ASO Nissan to by pół samochodu nie sprzedali  :laie_67:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy też macie tylko takie mocowanie w tylnym kole(nadkolu) tego "filcu".Miałem montowany hak i wydaje mi się że powinien tam być jakiś wspornik montowany do zderzaka.Może fachowcy coś pogubili? :|

post-95315-0-64010200-1450716634_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a ja wlaśnie w trasie mam mniejsze spalanie niż w mieście co prawda 120km w jedną stronę ale wyraźnie mniej pali.

Z tym co piszą koledzy że 1,2 z czasem pali mniej jest prawdą nie wiem dlaczego tak ale tak jest na razie mój "rekord" to 6,6 l/100km
Po mieście pali realnie ok 8,5 -9l  ale obserwuję że spalanie delikatnie spada bo było nawet w okolicy 10l po mieście>

Co do mocy .... cudów nie ma przy 115KM ale auto ładnie się zbiera -jeździłem wcześniej (3 dni) mitsubishi ASX z silnikiem 1,6 wolnossącym i odnosiłem wrażenie że jest mułowaty wobec 1,2 poprostu bałem się nim wyprzedzać na trasie Częstochowa-Katowice.

1,2 był w pełni świadomym wyborem pomiędzy 1,2 a 1,6  głównie ze względu na cenę 1,6 i muszę powiedzieć że nie żałuję ani trochę :)

Wcześniej jeździłem peugeot 307 2Hdi z chipem ok 140KM różnica jest jedynie taka że przy wyższych prędkościach trzeba rozważnie deptać tak aby auto wkręcić na odpowiednie obroty ale idzie przywyknąć :) może to dlatego że peugeot jest jednak cięższym autem... oczywiście spalanie w 2Hdi było na poziomie 5,6 poza miastem w mieście ok 7 litrów ropy średnia z 13 lat to 6,9l/100km :)
-od QQ oczekuję ok 7-8 litrów spalania średniego i to będzie dobry wynik. Masa i opory dużego auta robią swoje i spalanie na poziomie 5 litrów można włożyć między bajki.

Ktoś wspominał o trwałości silników 1,2 115KM a ja zadam inne pytanie a jaka może być trwałość silników 2litrowych z których wyciska się po 180KM?  nie tędy droga panowie i panie wszystko zależy od tego jak silnik jest obciążony czyli do czego auto służy, jaki jest styl jazdy (mój poprzedni mechanik mówił że ;udzie potrafią zakatować nawet najlepszy silnik jeżdżąc nieumiejętnie)

Poza tym to już trzeci samochód który ma serce pochodzenia francuskiego i jestem zadowolony -można kląć na wszystko ; elektronikę i beznadziejne serwisy francuzów gdzie mechanicy wyrwani zostali chyba z epoki kamienia łupanego i siłą zmuszeni do naprawy tych aut :)  ale z pewnością to właśnie silniki są najmocniejszą stroną francuskich aut  dlatego kupiłem 1,2 bez strachu i wiem że to był dobry wybór.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

.......

Ktoś wspominał o trwałości silników 1,2 115KM a ja zadam inne pytanie a jaka może być trwałość silników 2litrowych z których wyciska się po 180KM?  nie tędy droga panowie i panie wszystko zależy od tego jak silnik jest obciążony czyli do czego auto służy, jaki jest styl jazdy (mój poprzedni mechanik mówił że ;udzie potrafią zakatować nawet najlepszy silnik jeżdżąc nieumiejętnie)

.......

 

Tylko te 180 KM  w 2litrowym wykorzystujesz czasem,a 115 w 1,2 już częściej.

i gdy 2litry jedzie spacerowo, to 1,2 ma max.

Edytowane przez porter59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda turbina w p307 załączała się już przy 2500 obr/min więc praktycznie jeżeli chciałem normalnie jechać to i turbo musiało pracować a musisz zauważyć że wyższe moce to i silnik oraz cały układ napędowy bardziej w czapę dostaje nic za darmo. Oczywiście dynamika jest zupełnie inna i trudno w ogóle porównywać silnik 2Hdi z 1,2 z turbo i to jeszcze w benzynie. Ale staram się mówić w miarę bezstronnie że przyjemność z jazdy jest porównywalna -pewnie 1,6 z turbo ma lepsze osiągi to bez dwóch zdań -niemniej nie uważam aby silnik 1,2 miał z tego powodu że ma mniejszą pojemność jakoś szybciej żywota dokonać w porównaniu z silnikami o wyższych pojemnościach z turbiną tak naprawdę wiele zależy od właściciela i co z tym autem robi. Pozwolę sobie powtórzyć za moim nadworym mechanikiem od P307  "nawet najlepszy silnik durny kierowca potrafi zajechać w nb krótkim czasie" .
Dlatego dla mnie to mit że małe silniki są mniej wytrzymałe oczywiście przy założeniu że nie ujeżdża ich jakiś królewicz szos ciągnący pniaki z lasu do kominka :)
 

Edytowane przez Jasiek12
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Portera musisz brać z przymrużeniem oka. ;) Jego postrzeganie motoryzacji zatrzymało się w czasach silników wolnossących o dużej pojemności, a niekoniecznie dużej mocy. :D

Samochodem z silnikiem turbodoładowanym nie jeździł (bo sam się przyznał), a mimo to próbuje nas tu przekonać do swojej wizji postrzegania świata.

Traktuj go jako nieszkodliwego smerfa-marudę i ciesz się jazdą. Tak jak i my się cieszymy. :banan:

 

PS.

Pewnie zaraz napisze, że niezbyt długo będę się cieszył z posiadania silnika 1.2. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pewnie zaraz napisze, że niezbyt długo będę się cieszył z posiadania silnika 1.2. :D

 

Wszędzie gdziekolwiek czytam to silniki 1,2 są bardzo udaną konstrukcją ani razu nie trafiłem żeby ktoś biadolił że coś jest nie teges  :) Jezdziłem kilkoma modelami francuzów i wszystko można zarzucać tym autom ale nie silnikom które z niewieloma wyjątkami są b dobre więc najmniej obawiam się o silnik nawet tak "wyżyłowany" jak w naszych QQ jak to niektórzy się obawiają . Oczywiście katowany zdechnie tak jak każdy inny nawet 2l czy 3l 

Pisałem też że silniki wolnossące może i są prawie bezawaryjne bo to prosta konstrukcja pozbawiona turbiny ale tak jak pisałem 1,6 wolnossący w mitsubishi ASX to totalna pomyłka serio bałem się tamtym autem jezdzić w obawie że ktoś w końcu zaparkuje we mnie.Porównywałem do poprzedniego auta z większym silnikiem i oprócz tego że jest lekka różnica w mocy auta to jest rekompensowana po pierwsze całkiem ładnym i akceptowalnym przyśpieszeniem na starcie poza tym skrzynia jst 6-cio biegowa o czym nikt nie wspomniał a co za tym idzie wcale nie trzeba 1,2 wkręcać mocno na obroty aby auto rozbujać w P307 miałem 5 biegową -to też trzeba brać pod uwagę jak jest zestopniowana i ile ma biegów skrzynia. Na razie tak jak reszta kolegów i koleżanek jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Co do silników 1,6 jeżeli ktoś ma więcej grosza to jasne że warto się nad tym pochylić bo te 164 KM na ta masę wydaję się być idealne, ale to nie znaczy że 1,2 jest bee  :)

PS poza tym nie wiem jakie są wasze odczucia ale porównując serwisy Peugeot a Nissana to nieba a ziemia. To też trzeba sobie cenić :)

Edytowane przez Jasiek12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam teraz wybrał bym bez wahania 1,6 dig-t. Jednak pare kucyków więcej by się przydało. Zwłaszcza jak czytam te wasze osiągnięcia co do spalania  :|

Co oczywiście nie znaczy że załuje że mam 1,2 - mam to na co mnie było w danej chwili stac  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile byś chciał żeby samochód ważący ponad 1200kg palił na stówę :) :> ???  3litry :P
Oczywiście że 164KM byłoby fajniej ale miałem podobny dylemat co Ty przy zakupie skąd wyskrobać te dodatkowe grosiki :D ale i tak nie ma czego żałować bo jezdzi się super :)
PS zawsze możesz podciągnąć moc w 1,2  do 140KM -mi w tej chwili styka mocy ale kto wie pewnie kiedys to uczynię

Najprościej BOX 1200zł ale myślę że lepiej programowo to zrobić niż jakąś magiczną skrzyneczką :P

Edytowane przez Jasiek12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierając swojego QQ jeździłem najpierw 1.2 a potem 1.6. Wziąłem 1.6, bo akurat mogłem sobie wtedy pozwolić na dorzucenie tych kilku K i te dodatkowe KM bardzo kusiły ale gdybym chciał zaoszczędzić, to spokojnie wziąłbym 1.2 - daje radę bez problemu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno frajda z jazdy jeszcze większa :)  Mi niestety brakło tych kilku paczek ale jest ok :)
Oczywiście że wyrabia 1,2 trzeba go tylko wyczuć ja w każdym bądź razie nie narzekam i jestem zadowolony z mojej perełki :) :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiek mówiąc o osiągach spalania miałem na myśli niskie zużycie motorów 1.6 a nie duże. Mój pali 8 i dobra jest:). Oczywiście w dużej mierze po mieście. Najmniej udało mi się w trasie spalić 5.4 lub 5.2 już nie pamiętam Ale co to była za jazda. Można powiedzieć że się toczył wykorzystując siłę wiatru w plecy :). W pierwszą długa trasę na niedotartym silniku nad może było 9.2 litra :). Dlatego uwqzamnze ten 1.6 to jakaś bardzo ekonomiczną bestią. No chyba że wskazania komputera mają się nijak do faktycznego spalania. Chyba ktoś o tym już tu pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...