JackSet Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 Nie wiem o co dokładnie chodzi, ale Nissan miał/ma jakiś problem z tym silnikiem 1.6 i czasowo był nawet wycofany z gamy X-traila. To nie jest nowość, że czasem ASO ma jakieś inne instrukcje serwisowe niż to co jest zapisane w instrukcji. Nie wiem, czy tak jest w tym wypadku, ale chyba warto drążyć temat, czemu taki a nie inny proponują. Wątpię by ASO aż tak dużo więcej zarabiało na tym konkretnym oleju względem innych by wciskać go klientom. 1.6 digt nie byl wycofany tylko bylo opoznienie w odbiorze bo byl nowy soft do wgrania. Ja czekalem 14 dni dodatkowo. Obecny przebieg 18k. Od jakigos czasu leje shell 95 vpower. Efekt jest znakomity. Pali 0.5 l mniej i jest cichszy. Srednie spalanie z wawy i podmiejska 7/100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzb87 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 (edytowane) Chyba o to chodzi. 2015 i dotyczyło tylko X-Traila. BTW. Dzwoniłem do konkurencyjnego ASO i po sprawdzeniu numeru VIN powiedzieli, że do mojego Qashqaia jest 5W30. Przy okazji cena całości (olej, filtr, robocizna) 30% niższa, więc dla mnie wybór prosty. U mnie spalanie z pierwszych dwóch tankowań (1500km) - 7,4-7,5. Komp bardzo przekłamuje, bo przy drugim tankowaniu pokazał 6,6. Wrażenie mieszane, bo na razie delikatnie jeździłem więc spodziewałem się mniej. Diesel przy takiej jeździe i warunkach palił 5,5l. Ale coś za coś, kopciucha już nie chciałem. Edytowane 20 Czerwca 2017 przez dzb87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Ja jestem umówiony ze swoim QQ na pierwszy przegląd po roku - nie wiem jaki olej leją i nawet mnie to nie interesuje bo na pewno leją taki jaki zaleca producent - mam 5 lat gwarancji i nie martwię się , że mogą mi lać zły olej i uszkodzić silnik. Cena za pierwszy przegląd ze wszystkimi materiałami ASO to 697 zł brutto . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Z olejem też kombinują w Toyocie... Do silników Valvematic zalecany jest olej SAE 0W20 ale ASO leje 5W-30 bo ma w beczkach i jest tańszy. Można awaryjnie ACEA A1/B1 lub A5/B5 ale przy następnej wymianie należy powrócić do 0W20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzb87 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Ja jestem umówiony ze swoim QQ na pierwszy przegląd po roku - nie wiem jaki olej leją i nawet mnie to nie interesuje bo na pewno leją taki jaki zaleca producent - mam 5 lat gwarancji i nie martwię się , że mogą mi lać zły olej i uszkodzić silnik. Złego nie naleją bo sam producent dopuszcza conajmniej kilka różnych klas lepkości. Problem w tym, żeby używać optymalnej Ale podejście dobre, nie po to się kupuje nowy samochód i wydaje krocie na serwisowanie w ASO, żeby się jeszcze przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 I tyle na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzb87 Opublikowano 5 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Jaki płyn chłodniczy można dolać do 1.6 DIG-T? Zauważyłem, że mam troszkę mało (ledwie parę mm powyżej min.). W instrukcji nie znalazłem nic o rodzaju płynu jest tylko podana ilość. Tu na forum widziałem że ludzie polecali płyn Shella, ale do Qashqaia 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Masz na gwarancji,jedź do serwisu na dolewkę.Ja tak robiłem.Dolewka gratis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
btus Opublikowano 5 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 (edytowane) Jaki płyn chłodniczy można dolać do 1.6 DIG-T? Zauważyłem, że mam troszkę mało (ledwie parę mm powyżej min.). W instrukcji nie znalazłem nic o rodzaju płynu jest tylko podana ilość. Tu na forum widziałem że ludzie polecali płyn Shella, ale do Qashqaia 1. Ja miałem ten sam problem, mam płyn na minimum i chciałem dolać. W serwisie Ci doleją, jak masz chwilę to podjedź. Ten ichni płyn jest nie do kupienia nigdzie i na dodatek masz jeszcze 2 kolory (zielony i niebieski) Edit: widzę, że Jacek napisał to samo Edytowane 5 Lipca 2017 przez btus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzb87 Opublikowano 5 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Właśnie nie bardzo mam czas podjechać do serwisu a dziś będę tankował to mógłbym kupić. Mam niebieski płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
btus Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Właśnie nie bardzo mam czas podjechać do serwisu a dziś będę tankował to mógłbym kupić. Mam niebieski płyn. To jest jakiś ichni płyn o przedłużonej trwałości, nie znalazłem odpowiednika na forach polsko, niemiecko i anglojęzycznych, a sam nissan mówi, by używać ich płynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 9 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 No i znowu mój kochany QQ raczył uszczęśliwić mnie pomarańczową kontrolką silnika i komunikatem o awarii system SS Qrw.... i to trzy dni przed wyjazdem na wakacje ......, we wtorek jadę z nim na przegląd po roku i na pewno wyrażę swoją opinię na ten temat - tym bardziej , że to już chyba czwarty taki przypadek . Od ostatnich przebojów minęło 3 miesiące i 2,5 tyś km - no ale cóż - on nie chce być ze mną za długo - trudno - nowa mazda 6 lub CX są bardzo ładne i mają normalne silniki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 9 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 Ja bym nie celował w mazdę według pewnych czasopism są dość awaryjne silniki i są gdzieś daleko jeśli chodzi o pozycję bo wygląd ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Tomek ! Ty sobie "celuj" w co chcesz i sugeruj się "pewnymi" czasopismami Życzę powodzenia ! Tylko już w ten sposób nie doradzaj bo nie jest to rzeczowe co piszesz ani na temat . Ja też ... choć to drugie - ale przepraszam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 według pewnych czasopism są dość awaryjne silnikiNawet nie dopytuję co to za czasopisma, pewnie niewtajemniczeni nie mają wiedzyA później taki pismak wejdzie ma forum NKP, znajdzie przypadek Jacko29 czy inny i z góry założy, że wszystkie 1.2 to szrot i gdyby to byly USA, to producent zesr...by się, a musiałby wymieniać cale auta... Kiedyś dziadek, zapalony motocyklista i samochodziarz, powiedzial mi: Pamiętaj wnuku!! Po pierwsze, motor to stoi w szopie, a ja i Ty, jeździmy motocyklem, a po drugie, wszystkie auta rozbijają się tak samo.... Dzisiaj pewnie by dodał: wszystkie psują się tak samo, jak dbasz tak masz, niezależnie od marki, a swój rozum i tak musisz mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Ogólnie to Twój dziadek miał rację, ale Ty już nie do końca. Niestety ma znaczenie i marka i rodzaj napędu jeśli chodzi o awaryjność. Owszem każda marka ma wpadki, tyle że niektóre w tym "przewodzą" od lat inne zaś trzymają jakiś tam poziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Herson - jak dbasz tak masz ? Niby tak ale ciężko powiedzieć , że roczne auto z przebiegiem 14 tyś km, wymiana oleju po 3 tyś km, silnik ułożony zgodnie z zaleceniami producenta i Waszymi z forum , sonda lambda wymieniona po 10 tyś km i po raz czwarty zapala się kontrolka silnika i komunikat o awarii systemu SS - szrot i tyle - mam na myśli silnik . Zobaczymy co tym razem wymyślą magicy z ASO - dzisiaj żona jedzie to jej będą próbowali wcisnąć jakąś bajkę . Dam znać co i jak . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Pogadaj z serwisem o zablokowaniu SS.Słyszałem,że w sofcie mogą to zrobić.A jak nie to patent za 10 zł i może da radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Wcale bym się nie zdziwił gdyby przy wymianie sondy, wkladali te wczesniej wyjęte z innych... a może tu będzie działała?? U mnie wymieniali dwa razy, pierwszy raz przy przebiegu 98km ,w piątek odebrałem, w poniedziałek laweta i do serwisu To nie kwestia silnika, a jego osprzętu i producenta tegoż. U mnie kontrolka zapalała sie kilka razy, a dwa razy nawet zgasła pod serwisem... ale mimo wszystko, 13 miesięcy użytkowania i 30tkm na liczniku, oceniam bardzo pozytywnie Ogólnie to Twój dziadek miał rację, ale Ty już nie do końca. Niestety ma znaczenie i marka i rodzaj napędu jeśli chodzi o awaryjność. Owszem każda marka ma wpadki, tyle że niektóre w tym "przewodzą" od lat inne zaś trzymają jakiś tam poziom.Manix, nie będę się upierał, ale znam przypadki wręcz maniakalnego zapatrzenia w coś, co, jak głoszą opinie, nie powinno jeździć ( np 4ta z kolei Laguna lub wcale niekochana Alfa Romeo 15... która nie byla specjalnie rozpieszczana, a robiła niemal za dostawczaka ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasziek Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Rafiros, nie wiem czy masz tak wielkiego pecha czy ja wielkie szczescie - u mnie 20k przejechane w 11 miesiecy i (odpukac!!!) zadnych awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Znowu raczyła paść sobie sonda lambda - dziadostwo jakieś chyba tam wkładają - po urlopie wymiana sondy i zaczynam myśleć nad wymianą auto bo to jakaś porażka jest . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Bierz QQ po liftingu. Pewnie już będzie OK. Z drugiej strony ja dopiero po sprzedaży QQ zauważyłem, że jednak motoryzacja nie stoi w miejscu i w dzisiejszym wydaniu konkurencja jest w stanie zaoferować wiecej niż Nissan w Qashqaiu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Dam Ci namiary na księdza, który buja się taką RAVką ;-) Mój klient kupuje na dniach to za jakiś czas będę wiedział - choć cały czas wierzę że w końcu magicy z ASO znajdą sposób na wygranie walki z sondą lambda i jeszcze ze dwa lata wytrzymam z QQ bo trochę dużo bym stracił jak bym go sprzedał po roku - ale jedno jest pewne - nie wytrzyma u mnie 5 lat tak jak poprzedni QQ - trzy lata max i do żyda A wracając do silnika 1,6 DiG-T - dzisiaj był na pierwszym przeglądzie po roku , przejechane 14 tyś km - koszt przeglądu na materiałach ASO 665 zł - olej wlali 5W40 Elf Evolution. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Mój poprzedni QQ Acenta z silnikiem 1,6 benzyna 117 KM był słabo wyposażony i miał słaby silnik ale z drugiej strony miał wszystko co było potrzebne do jazdy i silnik był niezawodny. Przez 5 lat użytkowania było 5 wizyt w ASO na przeglądach i nic więcej . Mój obecny QQ Tekna z silnikiem 1,6 DiG-T 163 KM jest dobrze wyposażony i ma w miarę mocny i dynamiczny silnik ale co z tego skoro w ciągu roku 4 wizyty w ASO z sondą ? Ale nic to - jak to napisał Colins - dwa razy albo trzy nie wchodzi się do tej samej rzeki to ja sobie poszukam nową rzekę . A tym czasem ruszam QQ ze świecącą kontrolką na zasłużony urlop na Kaszuby - pan z ASO nie zalecał dalekiej jazdy bo może się katalizator uszkodzić ale mu powiedziałem, że najwyżej go wymienią - z uśmiechem przyznał mi rację Nie pojadę przecież na urlop służbową Skodzinką bo bym się czul jak bym w pracy był Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Panowie . Nissan to już nie jest ta sama rzeka a przynajmniej nie ten nurt Dlatego rozumiem Colinsa i Rafirosa czy Manixa ... No może Colinsa mniej ale tu sprawdza się przysłowie "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.