rafiros Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 To ja jako użytkownik QQ z silnikiem 1,6 DiG- T o którym jest ten temat powiem Wam żecjak by nie ten wieczny problem z sondą lambda to bym auto uważał za zwykle , normalne wozidło bez wodotrysków i do bólu nudne i poprawne. Sam silnik na pewno nie jest demonem mocy i prędkości ale ma bardzo przyzwoite spalanie - wczoraj trasa na Kaszuby 609 km trzy osoby , pies , box na dachu i pełny bagażnik - spalanie według kompa 7,1 l/100 km przy średniej prędkości 96 km/h. Jak dla mnie bardzo przyzwoicie. Sam silnik gdy jest utrzymywany na odpowiednich obrotach jest dynamiczny - ale trzeba mieć te 3 tys obrotów żeby tak było. Bo jak jest tak 2 tys obrotów to turbodziura jest ogromna i szkoda męczyć silnik, rozrząd i siebie samego. Ogólnie dość przyzwoite zdanie o tym samochodzie psuje mivta sonda lambda i aż dziwne że Nissan nie ma ochoty poradzić sobie z tym problemem który jak widać nie jest jednostkowy. Dla mnie to jasny i wyraźny znak - czas kończyć z nissanem i zacząć szukać czegoś innego - tylko czego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattk Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 (edytowane) @flood raczej na pewno. Nie wiem na jakiej podstawie oceniasz to skąd pochodzi moja wiedza i akurat się mylisz, bo moja wiedza pochodzi z innych źródeł. Poza tym Renault/Nissan pośrednio przyznaje się do błędu wypuszczając nieskończoną liczbę nowych aktualizacji softu silnika. Teraz to już zaczynam myśleć, że te softy to jedynie gra na zwłokę, bo nie mogę uwierzyć w to, że po kilku latach od wypuszczenia silnika nie można porządnie dopracować oprogramowania. Kolejną kwestią jest to, że Renault wypuszcza teraz silnik 1.3, który ma zastąpić 1.2 więc chyba ten 1.2 nie jest jednak taki super. Niektóre auta lepsze z tabelek? Przeciwnie, Nissan od lat jest mistrzem tabelek ze swoją Tekną wszystkomającą. Szkoda tylko, że te wszystkie gadżety są mizernej jakości, a audio jest gorsze niż w samochodach 15 lat wstecz. p.s. moje opinie na temat porównywania różnych aut, różnych silników, różnych marek opierają się wyłącznie na osobistych doświadczeniach i kilometrach przejechanych konkretnym samochodami. I tutaj się zgodzę z kolegą... To jak już narzekamy to może kilka konkretów. Zaznaczam, że są to moje subiektywne odczucia. A więc do dzieła, TEKNA wszystko-mająca (skóra, panorama, fullLED, przednia szyba ogrzewana - to auto swoje kosztowało): - system multimedialny i navi przestarzały już w momencie premiery - FL nie pomoże w tym zakresie - spasowanie blach - szpalty 7-8 mm to wg NIssana standard - wg mnie nie - na początku przy prawych drzwiach i błotniku włożyłem kciuka (może koledzy pamiętają ten wątek na forum) - inne auta (europejskie, japońskie pewnie też) - standard 2-3 mm w porywach do 4mm - sztywność nadwozia – a właściwie jej brak, nie raz nie mogłem otworzyć lub zamknąć bagażnika po zaparkowaniu auta ukośnie na chodniku - poziom resorowania - dobicia, stuki - FL niby lepiej ma być, ale już ktoś pisał, że nie ma różnicy - poziom wykończenia wnętrza bardzo mizerny - wieczne trzaski i skrzypienia - czasami lepiej lub gorzej (zależy od pogody) - wykończenie podsufitki przy osłonach przeciwsłonecznych - nie wiem, czy zauważyliście - tam nie ma żadnych wgłębień dla osłon - one są po prostu przyłożone do sufitu - jak w autach z poprzedniej epoki, nie ma wyraźnego "skoku" aby osłona się złożyła, po prostu przyłożone - to jest naprawdę żenada w aucie niby tej klasy - brak automatycznego domykania zamków po przekroczeniu ustalonej prędkości - standard w europejskich rozwiązaniach - brak doświetlania zakrętów - przynajmniej z przeciwmgłowych - panorama bez szyberdachu - w końcu się na to zdecydowałem, ale przez pół roku walczyłem aby mi naprawili mechanizm rolety (w pewnych połzoeniach miałem efekt rozsypanych śrubek przy przejeżdzaniu przez jakąkolwiek nierówność - naprawa: demontaż całej podsufitki z wysunięciem przez bagażnik, od tego momentu roleta może i cicha ale z dachu dochodzą odgłosy inne, których wcześniej nie było) - wyciszenie wnętrza zerowe - napisano o tym już tony - FL niby lepiej - zestopniowanie skrzyni - bardzo długie skoki lewarka - chyba stąd wychodzi ospałość tego auta, mała prezycja skrzyni - nie raz mi się zdarzyło być od niej szybszym i poszedł zgrzyt na 2-ce - tempomat bez adaptacji - FL już będzie miał, ale chyba dopiero od wiosny 2018 - brak możliwości zestawienia automatu z najmocniejszym silnikiem - krzywa kierownica - pisałem o tym na forum jakiś czas temu - to wg Nissana tak ma być - rzeczywiście we wszystkich tak jest, ja do dzisiaj do końca się nie przyzwyczaiłem To tak na tyle. W sumie to sam się zastanawiam, czy miałem jakieś zaciemnienie umysłu w momencie kupna. Niby miało być dla żony ale dostała Juke'a a mnie się ostało bujać tym wozidłem - i pomyśleć, że mogłem jeszcze pojeździć Patkiem. Może coś dodacie aby mnie tylko upewnić w decyzji... Edytowane 13 Lipca 2017 przez mattk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxqa Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 SPRZEDAĆ!!!a nie narzekać bo po co się męczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crockett81 Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 co do spasowania blach to już nieraz zastanawiałem się, czy przy sprzedaży ktoś mi uwierzy, że to auto jest bezwypadkowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Uwierzą,bo to nie tylko jest problem nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate76 Opublikowano 15 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 (edytowane) A wracając do 1.6 DIG-T... Znalazłem dwie stronki na których piszą, że robią remap i zero słowa o boxie. Może ktoś z województwa londyńskiego by przekręcił i wypytał dokładnie o co chodzi? http://advanced-tuning.co.uk/model/nissan-qashqai-1-6-dig-t-163-hp/ http://www.chiptuners.co.uk/vehicles/nissan-ecu-remapping/ Gdyby to się okazało prawdą, to można by śmielej wsiąść lokalnym zuchom na ambicję. W końcu 220-230KM/300Nm piechotą nie chodzi. Edytowane 15 Lipca 2017 przez mate76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate76 Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 (edytowane) Ktoś kiedyś na forum robił remap w Juke'u i potem sprzęgło mu się ślizgało, ale co kto lubi. Wzruszyła mnie Twoja historia. Ja słyszałem, że ktoś zmienił lusterka w Passacie i przestał skręcać. Co wniósł Twój post w tym wątku oprócz nabicia licznika? Następny tego typu post wyleci w kosmos, a autor zostanie "nagrodzony". Edytowane 17 Lipca 2017 przez Andrzej G Post nic nie wnosi, poza osobistą "zaczepką" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Mate,trzeba mysleć przy czytaniu.Nie jest tajemnicą ,że Qashqai ma przy turbinie słabe sprzęgło.Często padały i sprzęgła i dwumasy,Więc remap,podniesienie mocy i momentu może spowodować uszkodzenie sprzęgła. Myślę,że na tyle jasno wyjaśniłem co Strid miał na myśli. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Wzruszyła mnie Twoja historia. Ja słyszałem, że ktoś zmienił lusterka w Passacie i przestał skręcać. Co wniósł Twój post w tym wątku oprócz nabicia licznika? dobre z tym nabijaniem licznika w kontekście kogoś kto ma prawie 8 tyś postów i ma Passata Ja bym swojego silnika 1,6 nie mapował bo już na tym co jest w fabryce mam z nim problemy z sondą lambda - kangurek jakoś w miarę opanowałem ale przy większej mocy to pewnie bym skakał jak żaba. Według mnie QQ czy to z silnikiem 1,6 DiG-T czy z innym to całkiem fajne auto ale .............. a jak wiadomo wszystko co przed ale nie ma znaczenia ....... a więc jest na rynku wiele aut które biją je na głowę stąd troszkę żałuję , że w zeszłym roku kupiłem obecnego QQ - i tyle w temacie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 No cóż Panowie tylko spokojnie, do pewnych rzeczy trza dorosnąć, swoją drogą takie zaczepki nie powinny mieć miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate76 Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 (edytowane) Jakie masz Kolego doświadczenie z remapami? Ja każdy samochód, który dał się remapować miałem z remapem i nie miałem problemów. Kwestia kto robi i kto użytkuje. Nie jeżdżę do partyzantów, tylko do jednej sprawdzonej firmy już od kilkunastu lat i ani razu nic mi nie odpadło, więc j.w. Jeśli na wykresie momentu nie będzie strzału, tylko płynny przyrost, to tak samo nie będzie kłopotu z wytrzymałością napędu. Noga w podłodze na każdych światłach raczej też sprzęgłu ulgi nie przynosi. Skoro ten sam silnik w Pulsarze ma 190KM a w Qashqaiu 163KM i oba mają 240Nm, to dlaczego akurat w Qashqaiu miałby być z tego powodu problem? Z tego, co się orientuję, to moment jest odpowiedzialny za padające sprzęgła, dwumasy etc. a nie "kunie", więc przytyk mało celny. Edytowane 18 Lipca 2017 przez mate76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Szacun kolego...Czekamy na dobre wieści od Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate76 Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 (edytowane) Niestety trzeba będzie jeszcze na to poczekać... Info sprzed chwili od mojego tunera: "Niestety sterownik jeszcze nie złamany i nie programuje się." Prawdopodobnie te wpisy na stronach firm z UK to tylko "chwyt marketingowy" ale napisałem do nich, żeby to sprawdzić. Poprosiłem o wykresy z hamowni. Jeszcze słowo odnośnie czytania z myśleniem. Jak pewnie wiesz istnieje możliwość wymiany sprzęgła, docisku etc. na mocniejsze, skoro te z fabryki są kiepskiej jakości. Po drugie podniesienie mocy nie musi się wiązać z podniesieniem maksymalnego momentu. Clio RS ma 200KM i 240Nm czyli moment taki sam jak katalogowy w QQ. W moim wg hamowni jest 267Nm bez żadnych efektów o których wspominasz. Skoro Nissan nie radzi sobie z 285Nm w Juke'u RS Nismo, to pewnie wystarczy ograniczyć moment (czytałem, że niektórzy tunerzy tak właśnie z nim postępują) i zająć się górnym zakresem obrotów i wyższą mocą. 135KM z litra to w obecnych czasach żadna rewelacja szczególnie w kontekście montowania do największych modeli (QQ, X-Trail) silnika w najgorszej specyfikacji. Oczywiście zawsze można pojechać do partyzanta, który zrobi mapę na pałę a to, że się zaraz wszystko pourywa nie ma znaczenia. Ważne, żeby wykres na Facebooku dobrze wyglądał. Ja w każdym razie takich omijam. W Insignii mam 194KM/436Nm zamiast 130KM/300Nm i to w wersji z kiepską skrzynią M32, która wytrzymuje teoretycznie 320Nm. Odpukać 6 rok bez problemów, więc pewnie od wiedzy i doświadczenia tunera jednak trochę zależy... Edytowane 18 Lipca 2017 przez mate76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate76 Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Niczego nie staram Ci się udowodnić. To jest wątek o 1.6 DIG-T i jeśli kogoś zainteresuje to, co piszę, to dobrze. Jeśli Ciebie ten temat nie interesuje, to ja serio nie mam z tym problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Niczego nie staram Ci się udowodnić. To jest wątek o 1.6 DIG-T i jeśli kogoś zainteresuje to, co piszę, to dobrze. Jeśli Ciebie ten temat nie interesuje, to ja serio nie mam z tym problemu. A w te 6 lat ile km przejechałeś tym modzonym Oplem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate76 Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 (edytowane) Kupiłem dwuletnią jak miała 79000km a teraz ma 192500km. Wracając do tematu gość z firmy tuningowej z Essex poprosił o typ ECU w QQ, ale raczej cudów się nie spodziewam, bo na początek zapytał czy to jest model z 2011. Pewnie nie widzieli J11 na oczy, ale na stronę wrzucili. Zobaczymy. Edytowane 19 Lipca 2017 przez mate76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Kupiłem dwuletnią jak miała 79000km a teraz ma 192500km. Wracając do tematu gość z firmy tuningowej z Essex poprosił o typ ECU w QQ, ale raczej cudów się nie spodziewam, bo na początek zapytał czy to jest model z 2011. Pewnie nie widzieli J11 na oczy, ale na stronę wrzucili. Zobaczymy. Czyli całkiem sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiego Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Akurat insignia jest bardzo "wdzięcznym i podatnym"autem do mapowania,jezdzilem swoją podbita na 204 km i 454nm przez trzy lata bez najmniejszego problemu. W kazdym razie jeszcze nie slyszalem o tunerze w UK ktory by stroil qq j11 i to w kazdej wersji silnikowej(a interesowalem się tym zeby podbić mojego słabeusza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate76 Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 W kazdym razie jeszcze nie slyszalem o tunerze w UK ktory by stroil qq j11 i to w kazdej wersji silnikowej(a interesowalem się tym zeby podbić mojego słabeusza) Mógłbyś zbadać sprawę na miejscu? http://advanced-tuning.co.uk/model/nissan-qashqai-1-6-dig-t-163-hp/ http://www.chiptuners.co.uk/vehicles/nissan-ecu-remapping/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Akurat insignia jest bardzo "wdzięcznym i podatnym"autem do mapowania,jezdzilem swoją podbita na 204 km i 454nm przez trzy lata bez najmniejszego problemu. W kazdym razie jeszcze nie slyszalem o tunerze w UK ktory by stroil qq j11 i to w kazdej wersji silnikowej(a interesowalem się tym zeby podbić mojego słabeusza) Silniki Fiata to jednak nie kiła Renault, to i dają radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate76 Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Gość z Essex odpisał, że robią tylko QQ do 2015 z ECU EDC17C84. Poprosiłem, żeby zdjęli 1.6 DIG-T ze swojej strony, skoro nie potrafią go robić. http://advanced-tuni...6-dig-t-163-hp/ Zobaczymy co na to ich centrala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiego Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 To nie jest kwestia czy potrafią,tylko tak jak np było w przypadku insigni 2.0 cdti 163 km że nie mają jeszcze nigdzie kodów/klucza do ecu.Mój znajomy pracuje w SLT Sheffield i oni mają takie rzeczy jak tylko są dostępne więc jak cos sie pojawi to będę wiedział. Taki mały off topic http://www.opel-insignia.com.pl/viewtopic.php?f=4&t=7149 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate76 Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Potrafią = mają klucze/kody Dzięki z góry za informację jak tylko coś się pojawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 28 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 No i po pięciu dniach w ASO dzisiaj odebrałem QQ - wymieniono po raz drugi sondę lambda - sami nie wiedzą dlaczego padła ale ponoć ma już być ok bo zmienili program silnika - pożyjemy zobaczymy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturdj Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Witam. Mam dziś "moralniaka" po wczorajszym zdarzeniu na A4. Brakło środków w chipie Viatoll i szlaban stwierdził że mnie dalej nie przepuści. Efektem tego jest wgniecenie widoczne na zdjęciu, a co gorsza doszło do otwarcia powłoki lakierniczej. Czy ktoś ma jakiś pomysł na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.