smutekh Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Witam.Najpierw to chcę się przywitać.Jestem nowy i jak to często bywa ......zielony w temacie Terrano.Pragnę zostać oświecony w temacie silników benzynowych 3.0 v6 w Terrano 1.Jakie były i czy są zamienne między sobą.Chodzi o to że mój podobno ma 129 KM i jednopunktowy wtrysk paliwa.Czytałem że były 150 konne i jeszcze jakieś.Od razu chodzi mi po głowie wymiana na mocniejszy z wielopunktem w celu montażu sekwencji.Wszelkie informacje mile widziane jak również linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 VG 30i - dual point ... okrągły filtr na silniku VG 30e - multipoint ... filtr na nadkolu Ten drugi silnik posiada komputer, przekładka nie jest taka prosta właśnie ze względu na elektronikę Na tej i poprzedniej stronie było parę tematów na temat planów przekładki głowic lub całego silnika ... ale chyba wszystko utknęło w sferze marzeń @Wojtus jest w tym temacie fachowcem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 21 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 (edytowane) To ja mam ten z filtrem na silniku 1990 rok.Czyli on nie ma komputera sterującego silnikiem??Ten opis dotyczy mojego silnika?""""""From 1985 to 1989 Pathfinders were available with either the Nissan VG30i 3.0 L V6 (143 hp (107 kW)""""""Znalazłem to w wikipedii.I jeszcze to:"""""""In 1990 the V6 received an upgrade from throttle body injection to a multi point fuel injection system. This engine was known as the VG30E, and was rated at 153 hp (114 kW)"""""W necie jest jeszcze znalazłem silnik v6 o mocy 129 KM.Był taki?? Edytowane 21 Marca 2015 przez smutekh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 pod fotelem pasażera powinien być ... jeśli już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Każdy ma ECU. VG30i do 130km. ECU są inne, jeden obsługuje dwa wtryski, drugi 2x3 Rozstaw pinów ECU może być ten sam - VG30i vs VG30e, ale nie będzie to działać zamiennie. VG30i ECU to 10, chyba 12, VG30e 82,84,86. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 21 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Czyli rozumiem że potrzebny silnik z wiązką kompletną.Bloki są te same?Chodzi mi czy do skrzyni podchodzą zamiennie.Jeszcze jest opcja zmotania silnika z Citroena xm.Tam jest 12 zaworówka o mocy 167KM i rozrząd łańcuchowy.Silnik starej generacji.Pamięta lata 80-te.Dywaguje tak bo mam zboczenie xm-owe i kupę części. Jaką ten VG30i w końcu ma moc?Patrz post nr.3 Wojtus.Ten VG30i warta coś?Bo moc nie poraża z 3 litrów.I ten wynalazek z 2 wtryskami.No i gaz zwykły-nie naoszczędzam na paliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Ma 2 wtryski dlatego, że to V-ka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 VG 30E ... 148KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Czyli rozumiem że potrzebny silnik z wiązką kompletną.Bloki są te same?Chodzi mi czy do skrzyni podchodzą zamiennie.Jeszcze jest opcja zmotania silnika z Citroena xm.Tam jest 12 zaworówka o mocy 167KM i rozrząd łańcuchowy.Silnik starej generacji.Pamięta lata 80-te.Dywaguje tak bo mam zboczenie xm-owe i kupę części. Jaką ten VG30i w końcu ma moc?Patrz post nr.3 Wojtus.Ten VG30i warta coś?Bo moc nie poraża z 3 litrów.I ten wynalazek z 2 wtryskami.No i gaz zwykły-nie naoszczędzam na paliwie. Wiązkę można zrobić/przerobić. Skrzynia ta sama VG30i/VG30E. Upraszczając kilku KM, kilku Nm nie będze czuć, choć pewnie są tacy co czują Idąc dalej można włożyć wersję 180KM, 230KM, 320KM Auto jest ciężkie i ma kształt pudełka, VG30 + LPG to najlepsze i najtańsze rozwiązanie. Przełożenia pewnie z TD27 też zrobią swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 (edytowane) Jeżeli tak piszesz to chyba wiesz.Pojeżdżę jakiś czas i zobaczę.Odnośnie tego silnika z xm-a to tylko tak napiaałem żeby rozluznić temat.Jednak drążąc temat, dalej nie wiem jaką moc ma ten VG30i.Bo tak jak napisałeś i z tym się zgadzam o kilka koni nie ma co walczyć.Jeśli jak piszą ma on 143KM to nie ma sensu przekładać na 150.Ale jeśli ma 129 to różnica 21 ma sens.No i jeszcze ta sekwencja na którą się uparłem.Lepiej wykorzystuje gaz.A tak apropos gazu ile spala ten VG30i na mieszalniku?Wiesz coś na ten temat? Ma 2 wtryski dlatego, że to V-ka. To rozumiem (jestem mechanikiem ale jaki tam jest system wtrysku?Nigdzie nie mogę znalezć opisu do auta z tym silnikiem Edytowane 22 Marca 2015 przez smutekh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 tutaj masz tez trochę informacji: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/98370-wymiana-góry-silnika/#entry1028846 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Dzięki za link.Jednak będę nudny jak flaki i ponowię pytanie:Jaką moc ma mój silnik 129 czy 143.Oraz jakieś linki do materiałów o Terrano z tym silnikiem VG30i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Szukaj jako Pathfinder powinieneś znaleźć jakieś info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Dzięki za link.Jednak będę nudny jak flaki i ponowię pytanie:Jaką moc ma mój silnik 129 czy 143.Oraz jakieś linki do materiałów o Terrano z tym silnikiem VG30i Jak napisał VG 30i - dual point ... okrągły filtr na silniku VG 30e - multipoint ... filtr na nadkolu VG30i do 130KM VG30E w Terrano około 150KM Masz koło 130KM. LPG na mieszalniku 25l. Jak pisałem 20KM robi rożnicę, to od razu robić VG30ET 230KM , przy VG30DEET się przedni zawias złoży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Turbo odpada.Myślę że wsadzę jednak VG30e i sekwencję.Cena za silnik do przyjęcia.W allegro znalazłem w okolicach 1000zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 ...+ 3.500 za sekwencję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 24 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 (edytowane) Jesteś w DUŻYM błędzie.Jak kupisz auto ze zwykłym gazem to butla i rurki zostają a NOWA sekwencja kompletna z reduktorem (http://allegro.pl/a51-sekwencja-stag-300-6-isa2-zavoli-150km-valtek-i5133135321.html) (http://allegro.pl/a100-sekwencja-stag-300-6-kme-silver-dream-200km-i5149621075.html) to 1000-1300 złotych.Masz jakieś stare informacje.Zamontujesz ją sam bo to banalnie proste.Na płycie cd załączonej w zestawie.Potem wystarczy jechać do gazownika i on ci to skalibruje za parę złotych.Gaz masz wbity w dowód bo ......auto było z gazem.Nie ma wpisu że nie była to sekwencja. Edytowane 24 Marca 2015 przez smutekh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Ale Pistolet z Ciebie Nie będę przeszkadzał w takim razie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 @smutekh, zostaje miedź od zbiornika do reduktora, jak jest fi6 to trzeba ją zmienić na fi8 i w tym momencie też potrzebna jest zmiana WZW w zbiornika na EXTRA, kolejna sprawa to węże i reszta spraw potrzebnych do montażu, należy też pamiętać o nowej uszczelce pod kolektor, bo oczywiście będziesz go zdejmował do wiercenia zestawy które podałeś nie obsłużą takiej mocy no chyba, że będziesz jeździł podpierając sie PB i w niskim zakresie obrotów, no i jak masz wszytko na płycie to po co jechać do gazownika, ???? jak sam to sam, to nic trudnego, Przeróbka I gen na sekwencję jest tańsza ale należy odpowiednio dobrać komponenty a to co podałeś to żaden szał, wtryskiwacze (elektrozawory) nie trzymają parametrów nawet po wyjęciu z pudełka i już na starcie trzeba je kalibrować, mam nadzieję ze masz do tego przyrząd? bo jak nie to musisz podjechać gdzieś i to zrobić, itd itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Jakich małych mocy? Ten z drugiego linku jest do 200KM.150 obsłuży bez problemu.Wiem bo zakładałem do Kilku aut z motorem 170KM.Nie jest też prawdą że trzeba zawsze zmieniać miedz.Mam BMW 730 3.0 V8 i spokojnie chodzi na rurce fi 6.Zresztą reduktor z linku jest na 6.Co do wtrysków to masz rację.Ale zawsze można taką instalkę skompletować pod siebie.Podałem pierwszy przykład z brzegu żeby unaocznić że cena podana przez lemmyego jest sporo zawyżona.Za półtora tysia skompletujesz coś sensownego.Poza tym te silniki z Terrano 1 są niewymagające i niewysilone Widzę że zawodowo zajmujesz się montażem gazu więc nie będę z tobą polemizował bo prawdopodobnie masz większe wiadomości w tym temacie niż ja,ale napiszę Ci że znam wiele legalnych zakładów montujących instalacje gazowe i to co one wyprawiają to temat na odrębną dyskusje.Obserwując ich montaże,regulacje i to co wciskają klientom to mogę śmiało napisać że ja w garażu robię to znacznie lepiej i solidniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Masz rację ... te silniki nie są "wyżyłowane" Ceny instalacji nie wziąłem z kosmosu ... tyle ceni się montaż w warsztacie i tego się trzymajmy Na tym forum nie edukujemy domorosłych instalatorów LPG, ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 widzisz, to co jest napisane a rzeczywistość to dwie różne sprawy nie chodzi tez tylko o moc ale i zapotrzebowanie na gaz do tego podawałeś inny silnik a teraz zmieniasz Każdy ma swoje doświadczenia, i pozostańmy przy tym ja w każde auto wsiadam, zapinam scaner, sondę AFR i jadę na DOL stroić, dlatego między innymi napisałem to co napisałem fi6 do 200KM może dać radę ale to zalezy od zapotrzebowania silnika na paliwko, bo R4 i V8 mają dość znaczne różnice a moc może być podobna albo nawet w V8 mniejsza. Cena podana przez Lemmego nei jest zawyżona, a nawet mała w zależności co się chce zamontować pamiętaj, ze na taki montaż trzeba wystawić f-rę czyli ta kwota to brutto ktoś w dziale zetek napisał, że założył LPG na Hankach Techu i Goldzie za 3000zł, same komponenty kosztują około 2000zł do tego montaż strojenie i f-ra mam nadzieję, ze na 3000zł czyli wychodzi 2439,02 netto i 560,98zł podatku czyli rozumiem, że założył byś taką instalację za 500zł ?? ze zdjęciem kolektora do nawiercenia nowymi uszczelkami itd?? Pracujesz jako mechanik??? masz warsztat??? Widzę że zawodowo zajmujesz się montażem gazu więc nie będę z tobą polemizował bo prawdopodobnie masz większe wiadomości w tym temacie niż ja,ale napiszę Ci że znam wiele legalnych zakładów montujących instalacje gazowe i to co one wyprawiają to temat na odrębną dyskusje.Obserwując ich montaże,regulacje i to co wciskają klientom to mogę śmiało napisać że ja w garażu robię to znacznie lepiej i solidniej. dzięki temu jest więcej pracy ale i ludzie mówią, że gaz to zło ale świadomość w narodzie jest coraz większa i z tego należy się cieszyć Na tym forum nie edukujemy domorosłych instalatorów LPG, ok? jak nei edukujemy toż to nasza dewiza aby pomagać i nawet mamy odpowiedni dział LPG do tego a tam jest temat LPG DIY aaa zapomniałem jeszcze o podatku dochodowym ja jestem na liniowym czyli 19% od kwoty 2439,02zł wychodzi 1975,60zł dochodu ehhh kupa szmalu obstawiam, że w tym podanym przypadku odnośnie zetki f-ra była malunia aby był jakikolwiek zarobek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 dino tu niema się z czego tłumaczyć kto nie prowadzi jakiej kolwiek działalności niema zielonego pojęcia o opłatach bo jemu co miesiąc wpada wypłata na kąto i to wszystko czym jest zainteresowany.kolego smutek ja znam mechaników kturzy wymieniają silniki za 600 złotych ale to ich problem bo ja za takie pieniądze nie będę dymał dwa dni i dawał jakąś gwarancje bo jak to przeliczysz na godziny pracy to kopanie rowów ma większą przyszłość i szacunek wśród ludzi.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Sorry za niepotrzebnie wprowadzone zamieszanie.Macie całkowitą rację.Nie policzyłem tych wszystkich składowych ceny kocowego produktu czyli montażu i to mój błąd.Jestem mechanikiem nle nie prowadzę działalności gospodarczej tylko robię sobie i znajomym za przysłowiowe piwo,więc podałem tylko suche ceny z allegro (bezmyślnie zresztą). A tak do łysego to w Krakowie cena w warsztacie za wymianę silnika bez kombinacji i przeróbek to.....500zł.Więc zaskoczyłeś mnie że za 600 byś nie robił Zależy też od samochodu.2 dni to 16 roboczogodzin.Daje to 37zł/h.Nie tak zle.Przy kopaniu rowów to dychy nie zarobisz.Tak nawiasem to kilka cen dla porównania.Wymiana klocków 30,rozrząd 200-300,sprzęgło 200-300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 U mnie klocki też 30 ... od koła Tzn, nie konkretnie u mnie bo nie prowadzę warsztatu ... i tak prawie wszystko własnoręcznie ogarniam ... mechanikom na widok 4x4 popuszczają zwieracze fantazji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.